تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا داناست به هر رازى كه مردم در دل نهان داشته اند، و به نجواى آهسته رازگويان و به هر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802238527




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس از نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «برف» رحمانی: تحت تأثیر سینمای «فرهادی» نیستم/ تیموریان: همیشه بازیگری مستقل بوده‌ام


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «برف»
رحمانی: تحت تأثیر سینمای «فرهادی» نیستم/ تیموریان: همیشه بازیگری مستقل بوده‌ام
مهدی رحمانیان کارگردان فیلم سینمایی «برف» در نشست پرسش و پاسخ این فیلم گفت: با تمام احترامی که برای «اصغر فرهادی» قائلم اما فیلمم به هیچ وجه متأثر از سینمای فرهادی نیست.

خبرگزاری فارس: رحمانی: تحت تأثیر سینمای «فرهادی» نیستم/ تیموریان: همیشه بازیگری مستقل بوده‌ام


به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «برف» امشب با حضور مهدی رحمانی کارگردان، رویا تیموریان بازیگر، محمدرضا غفاری بازیگر، آناهیتا افشار بازیگر و حسن حسن‌دوست تدوینگر در سالن سعدی مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد. در ابتدای این نشست رحمانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا از پایان باز برای انتهای فیلمش استفاده کرده است،‌ گفت: ما در پایان فیلم فقط حکم صادر نکردیم که این به معنای پایان باز نیست بلکه بیننده می‌تواند با توجه به سیر شخصیت‌ها که طی فیلم شکل گرفته است خود پایانی متصور باشد. وی افزود: فیلم روندی منطقی را طی می‌کند که از سکانس ابتدا تا انتها شخصیت‌ها را از گذشته تا حال به نمایش می‌گذارد و در انتها نتیجه را به مخاطب واگذار می‌کند که این به معنای پایان باز نیست. کارگردان فیلم سینمایی «برف» در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه چرا اکثر صحنه‌های فیلم در داخل یک خانه به تصویر کشیده شده است، گفت: جواب این مسئله بسیار ساده است زیرا در خیابان‌ها شور و امیدی وجود ندارد، جشنی در آن برگزار نمی‌شود و امیدی به آینده نیز در آن نیست. وی با اشاره به اینکه مسئله امید با شعار حل نمی‌شود، گفت: فضای ناامیدی از داخل خانه‌ها شروع شده و به جامعه کشیده می‌شود پس باید با واقعیت‌ها فیلم ساخت، ما در شرایطی این فیلم را ساختیم که از فرط ناامیدی در خانه ماندیم. وی در پاسخ به سؤالی دیگر مبنی براینکه فیلم «برف» تحت تأثیر سینمای اصغر فرهادی است،‌ گفت: با تمام احترامی که برای اصغر فرهادی قائلم باید بگویم که «برف» به هیچ وجه تحت تأثیر سینمای فرهادی نیست. «برف» اوج و فرود داستانی ندارد و همه شاخصه‌های سینمایی آن از جمله قصه‌پردازی کاملاً متفاوت است.   * حسن‌دوست: فرهادی متأثر از گلستان فیلم می‌سازد تدوینگر فیلم سینمایی «برف» ضمن اشاره به تأثیرگذاری سکانس پایانی فیلم گفت: سکانس پایان فیلم «برف» و نتیجه‌گیری آن کاملاً روشن است و تأثیر خود را بر روی مخاطب می‌گذارد که نشان از عدم پایان باز فیلم دارد. وی افزود: با این نوع اظهارنظرها که فیلمی که پایانی روشن دارد را به پایان باز محکوم می‌کنید سینما به سمت سطحی‌نگری می‌رود. حسن‌دوست با نقد به اینکه بسیاری فیلم «برف» و دیگر کارهای اجتماعی سینمای ایران را تحت تأثیر آثار اصغر فرهادی می‌دانند،‌ گفت: آقای اصغر فرهادی شیوه‌ جدیدی را به سینمای ایران ارائه نداده است. فرهادی تحت تأثیر فیلم‌سازی شهید ثالث و شهید ثالث نیز تحت تأثیر ابراهیم گلستان است. پس این نوع سینما چیز جدیدی نیست. وی در ادامه با اشاره به مد شدن سینمای آپارتمانی افزود: اینکه بیشتر فیلم‌ها در یک آپارتمان ساخته می‌شود جوابی روشن دارد زیرا اگر دوربین‌ها به درون خیابان‌ها برود فیلم مجوز ساخت نمی‌گیرد پس فیلم‌ساز باید فکر و اندیشه خود را در محیطی بسته زندانی کند. حسن‌دوست با اشاره به حس زیبایی‌شناختی سکانس آخر گفت:‌ سکانس آخر فیلم «برف» بسیار حساس بود زیرا در صورت اشتباه یک فیلم‌سینمایی را به تله فیلم تبدیل می‌کرد به همین علت بسیار مراقب بودیم تا سکانس پایانی کاملاً سینمایی، بدون دیالوگ و با حفظ زیباشناختی ارائه شود.   * رویا تیموریان: بازیگری مستقل بوده و هستم رویا تیموریان بازیگر نقش مادر در فیلم سینمایی «برف» در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه چرا تمامی نقش‌هایش در سال‌های اخیر نقشی غمگین را ارائه کرده‌ است، گفت: سال‌ها در صحنه تئاتر و سینما کار کرده‌ام و چندین بار کاندیدای دریافت جایزه بوده‌ام، من همیشه نقش‌های محکم و غمگین را بازی نکردم بلکه نقش کمدی نیز داشته‌ام و حتی می‌توانستم برای آن جایزه بگیریم ولی هیچ‌کس در مورد این نقش‌ها صحبتی نمی‌کند. وی در ادامه با انتقاد از عدم توجه به نقش‌های دیگرش در فیلم‌های سال‌های اخیر گفت: به علت اینکه کمتر با مطبوعات صحبت می‌کنم نقش متفاوتم دیده نمی‌شود، من آدمی هستم که فقط در جلوی دوربین می‌توانم بازی کنم و هیچ وقت بازیگر خوبی برای پشت‌ صحنه‌ها نبوده‌ام. تیموریان با بیان اینکه در فیلم سینمایی «برف» نقش یک مادر را بازی کردم که تمام تلاشش را برای نگه داشتن خانواده‌اش می‌کند گفت: در این نقش سعی کرده‌ام ارتباط یک مادر ایرانی را با فرزندانش به تصویر بکشم و اگر نقش غمگین به نظر می‌رسد به این علت است که با یک خانواده پراسترس روبه‌رو هستیم. وی با تمجید از کارگردان فیلم سینمایی «برف» گفت: رحمانی دوربین را بین یک خانواده کاملاً ایرانی برده است و با تصویر کشیدن مشکلات و رابطه یک خانواده لحظات یک خانواده ایرانی را برای بیننده به نمایش در می‌آورد. تیموریان با اشاره به اینکه متأسفانه فاصله بین گذشته و جوانان پاک شده است، گفت: یکی از مشکلات ما این است که بزرگان خود را به خوبی نمی‌شناسیم و هنر آنها را تجزیه و تحلیل نمی‌کنیم.   * جعفری: حرکت روی دست دوربین نشانگر تنش در یک خانواده است فیلمبردار فیلم سینمایی «برف» در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه چرا حرکات دوربین زیاد است و از روش دوربین روی دست استفاده کرده است، گفت: حرکت روی دست فقط برای فیلم اکشن نیست و ما می‌توانیم با این روش بسیاری از مسائل را بیان کنیم. جعفری با بیان اینکه در فیلم «برف» با یک خانواده پراسترس روبه‌رو هستیم، گفت: روش دوربین روی دست به راحتی توانست تنش در این خانواده را نشان دهد. انتهای پیام/

92/11/14 - 23:20





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن