تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802237039




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس از نشست فیلم «50 قدم آخر» پوراحمد: فیلم من یک سفر است/ اگر کسی از نیمه دوم فیلمم خوشش نیامده شرمنده ام


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از نشست فیلم «50 قدم آخر»
پوراحمد: فیلم من یک سفر است/ اگر کسی از نیمه دوم فیلمم خوشش نیامده شرمنده ام
کیومرث پوراحمد کارگردان فیلم «50 قدم آخر» با بیان اینکه فیلم من یک سفر است، گفت: به هر حال فیلم من همین است و کار دیگری نمی‌شود کرد. در صدا مختصری کار می‌کنیم و اگر کسی قسمت دوم فیلم را دوست نداشت شرمنده‌ام.

خبرگزاری فارس: پوراحمد: فیلم من یک سفر است/ اگر کسی از نیمه دوم فیلمم خوشش نیامده شرمنده ام


به گزارش خبرنگار فرهنگی فارس، نشست فیلم سینمایی «پنجاه قدم آخر» به کارگردانی کیومرث پوراحمد در سالن سعدی مرکز برج میلاد برگزار شد. این نشست که با تاخیر نیم ساعت آغاز شد در حالی بود که تماشاگران هنگام تماشای این فیلم واکنش‌های منفی متعددی به آن داشتند و به گفته برخی منتقدان بیشترین واکنش منفی از ابتدای جشنواره تاکنون درباره این فیلم بوده است. بنا بر این گزارش کیومرث پوراحمد در ابتدا بدون مقدمه سوالی از خبرنگاران و منتقدان درباره برخی خنده‌ها و دست‌زدن‌ها هنگام تماشای فیلم و به ویژه صحنه‌ای که بازیگر زن و مرد فیلم به همراه یک بچه دیده می‌شوند پرسید که حضار جواب‌های متعددی دادند. امیر پوریا مجری این نشست در پاسخ به این سوال کنار هم بودن بیش از حد صحنه‌های اتفاقی دیدار این دو نفر و نبود زیرنویس برای زبان کردی را از دلایلی برشمرد که ممکن است این اتفاق بیفتد که کیومرث پوراحمد گفت: به احتمال زیاد بعدا برای زبان کردی زیرنویس خواهیم گذاشت. در ادامه این نشست بابک حمیدیان در پاسخ به این سوال که چرا فیلم‌های شما بیشتر جنگی است گفت: فیلم شهری و آپارتمانی به من نمی دهند و برای من سخت بوده است که امسال در جشنواره فجر این تعداد فیلم داشتم که امسال فقط در دو فیلم بازی کردم و بقیه فیلم‌های موجود مربوط به سال گذشته است. وی با اشاره به بازی در فیلم پنجاه قدم آخر افزود: این فیلم سختی‌های خودش را داشت و دوست داشتم ببینم تماشاچی تا پایان فیلم می‌اید یا نه. در ادامه همچنین طناز طباطبایی بازیگری که نقش زن کرد را ایفا می کرد درباره نقش خود گفت: این اولین تجربه من از ارائه لهجه کردی با این غلظت است که شاید باید رقیق‌تر بیان می‌کردم که از این بابت عذرخواهی می‌کنم. وی افزود: با توجه به وضعیت کاراکتر باید کردی حرف می‌زدیم و اگر قابل فهم نبود مشکل حتما از من بوده است البته در این کار دو مشاور داشتیم و از تاثیرگذاری آن زیاد نمی دانم و از نقدها استقبال می‌کنم. بنا بر این گزارش کیومرث پوراحمد در پاسخ به سوالات متعدد درباره مشکلات ساختاری فیلم اعم از فیلمنامه و روایت و واکنش‌های تماشاچیان به آن گفت: من نمی‌خواستم فیلمی ساده درباره یک ماموریت بسازم بلکه فیلم من یک سفر است که در هر منزل اتفاقاتی می‌افتد و به هر حال فیلم من همین است و کار دیگری نمی‌شود کرد. در صدا مختصری کار می‌کنیم و اگر کسی قسمت دوم فیلم را دوست نداشت شرمنده‌ام. وی با اشاره به اینکه برای این فیلم تلاش بسیاری کردم افزود: فیلمنامه بارها بازسازی شد و در عین حال بسیاری از آنچه که می‌بینید در فیلم‌نامه نبود مثلا خلاقیت بابک حمیدیان فیلم روی پرده را متفاوت از فیلم‌نامه کرد. وی همچنین درباره واقعی نبودن صحنه شیمیایی شدن اهالی روستا گفت: برخی مواد شیمیایی بدون اثر خاصی مرگ به همراه دارند. بنا بر این گزارش در ادامه این نشست حسین جعفریان فیلم‌بردار این فیلم گفت: در همه فیلم‌هایی که حضور دارم در صورت برقراری ارتباط خوب با کارگردان به دلیل تجربیاتم درباره بازی‌ها، فیلم‌نامه و مطالبی از این دست نظر می‌دهم که درباره فیلم آقای پوراحمد نیز همینگونه بود. وی با اشاره به حضورش در فیلم «چ» و «پنجاه قدم آخر» افزود: هر دو فیلم جنگی بود اما نگاه حاتمی‌‌کیا و پوراحمد با هم فرق دارد؛ حاتمی‌کیا جنگ را درک کرده اما پوراحمد از قصه‌های مجید آمده و جنگ نکرده و نگاه شاعرانه به جنگ دارد لذا سعی کردم در فیلم‌برداری آن را رعایت کنم که فضای متفاوتی با فیلم‌های جنگی دیگر داشت. بنا بر این گزارش سعید سعدی تهیه‌کننده این فیلم در پاسخ به سوالی درباره حضور مشاوران جنگی در این فیلم گفت: ما در این فیلم از مشاوران متعددی استفاده کردیم و اقای پوراحمد از ابتدای نوشتن فیلم‌نامه تا پایان از این مشاوران استفاده می‌کردند و در طول مراحل فیلم نیز از آنها کمک می‌گرفتیم. کیومرث پوراحمد نیز در پاسخ به این سوال با اشاره به حضور آقای سرهنگی از نویسندگان جنگ در بین مشاوران گفت: از نظامیان گرفته تا بچه‌های سپاه نجف‌آباد در کنار این فیلم حضور داشتند. در ادامه این نشست مختاری صدابردار فیلم نیز گفت: این سومین کاری است که با آقای پوراحمد انجام دادیم و صدابرداری در فیلم جنگی مهمترین نکته‌اش انتخاب نوع میکروفن است چراکه همزمان کنار صدای توپ و تانک دیالوگ داریم. وی با اشاره به دیالوگی از فیلم پوراحمد افزود: به نظرم مهمترین حرف «پنجاه قدم آخر» و مهمترین عنصر آن این نکته بود که «آدم باید آدم باشد». بنا بر این گزارش جلوخانی صداگذار فیلم در پاسخ به سوالی درباره حضور موسیقی در فیلم گفت: در بحث صداگذاری بعضی جاها موسیقی را برداشتیم تا به فیلم لطمه نخورد و یا آنها را جابه‌جا کردیم که البته آقای پوراحمد مثل دیگر کارگردانان معتقد به کم کردن موسیقی است تا به فیلم ضربه نخورد. پور احمد نیز در پاسخ به این سوال گفت: این فیلم به نظر من موسیقی زیادی ندارد البته نسبت به فیلم‌های قبلی من بیشتر است و 25 دقیقه شده است؛ دو نوحه هم در فیلم داشتیم که امروز که فیلم را دیدم احساس کردم یکی از آنها زیادی است. بنا بر این گزارش بابک حمیدیان در ادامه این نشست در پاسخ به سوالی درباره صحنه برده شدن بچه در فیلم گفت: روایت بحران برای بازیگر زن فیلم در یک پلان توشات مطرح می‌شود که چون به زبان کردی بوده شاید تماشاچیان متوجه نشدند لذا دلیل اینکه هرمز به همراه آنها نمی‌رود این است که آنها به آن طرف مرز می‌روند. وی درباره فیلم «پنجاه قدم آخر» افزود: آقای پوراحمد سفر خودش را در جنگ ارائه داده است که شلوغ نیست بلکه انسانی است و کمی شاعرانگی دارد که مسلما لازم است و پور احمد در این کار استاد است. بنابر این گزارش کیومرث پوراحمد در پاسخ به سوالی در انتقاد به بیش از حد شدن دیزالو در این فیلم گفت: این دیزالوها ساختاری شده است. وی همچنین درباره پایان‌بندی فیلم گفت: بعد از فیلم‌برداری و پایان تدوین برخی دوستان معتقد بودند که فصل پیری را حذف کنیم اما من سرنوشتی بودن فیلم را دوست دارم چراکه فیلم‌نامه اولیه فیلم از اکبر کاظمی‌ واقعی که الان در نجف‌آباد آهنگری دارد. بنا بر این گزارش تدوینگر فیلم پوراحمد نیز درباره دیزالوها گفت: دیزالوها را برای ریتم و زیبایی‌شناسی فیلم که فیلم در تدوین اولیه 120 دقیقه شده بود و ما با دیزالوها آن را 106 دقیقه کردیم و اگرچه ممکن است به زیبایی‌شناسی فیلم آسیب زده باشد با توجه به بالا بودن تایم فیلم دیزالو خوردن در دیالوگ‌ها لازم بود. وی افزود: تدوینگر برخلاف رضایت کارگردان نمی‌تواند کاری بکند و این نمایش‌ها خوب است تا در مسیر اصلاح فیلم اتفاقی رخ دهد. بنا بر این گزارش کیومرث پوراحمد در پاسخ به سوالی که ایا در این فیلم به هجویه‌سازی رسیده‌اید یا کار را سردستی انجام داده‌اید گفت من دقت کافی را داشته‌ام و ایراداتی که برخی درباره قاب‌بندی‌ها و موارد دیگر گرفته‌اند درست نبوده است. در ادامه بابک حمیدیان در پاسخ به سوالی درباره بازی همراه با یک سگ در این فیلم گفت: این سگ باهوش‌ترین سگ ایران است و اگر بدون قلاده بود فیلم بحرانی‌تر از این می شد و مسئله‌ای با بازی همراه با سگ نداشتم و ساعت‌ها با باستی کار کردم. وی با انتقاد از خنده حضار در هنگام صحنه رقص آب در این فیلم گفت: نمی‌دانم سخره گرفتند یا چیز دیگری بود. نمی‌خواهم بگویم دلگیرم شاید حق خودتان بدانید که اینگونه نقد کنید اما کلا الان در شک هستم. بنا بر این گزارش در بخش پایانی این نشست موضوع خنده و تشویق‌های مکرر تماشاچیان و گلایه‌های امیر پوریا، حسین جعفریان و کیومرث پوراحمد بخش اصلی را به خود اختصاص داد. انتهای پیام/س

92/11/17 - 20:54





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن