تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1833643799
گزارش فارس از نشست مطبوعاتی فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» افخمی: فیلم را برای بچهها و نوجوانان نساختم/ در مقوله فیلمسازی به هیچ نظریهای معتقد نیستم
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از نشست مطبوعاتی فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»
افخمی: فیلم را برای بچهها و نوجوانان نساختم/ در مقوله فیلمسازی به هیچ نظریهای معتقد نیستم
بهروز افخمی کارگردان فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» گفت: من در مقوله هنر و فیلمسازی به هیچ نظریهای معتقد نیستم، در حقیقت برای کسی که مهارت فیلمسازی دارد اعتقاد به نظریه وجود ندارد.
● گزارش تصويري مرتبط
-------------------------------
به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، نشست نقد و بررسی فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» با حضور بهروز افخمی کارگردان، مرجان شیرمحمدی طراحی صحنه و لباس و بازیگر، رامتین شهبازی منتقد و مجری، ماکان عاشوری مدیر فیلمبرداری، امیرعلی دانایی و گوهر خیراندیش بازیگران، سید جمال ساداتیان تهیهکننده ظهر امروز در تالار سعدی مرکز همایشهای برج میلاد برگزار شد. بنابراین گزارش افخمی در مورد دلیل انتخاب داستان برای فیلم آذر، شهدخت، پرویز و دیگران گفت: نوشتن فیلمنامه با اتمام نگارش رمان و قبل از اجازه انتشار آن آغاز شد. قرار بود خانم شیرمحمدی این فیلم را بسازد اما قبل از اینکه فیلم شروع شود به دلیل تعداد زیاد بازیگر و شلوغی فیلم خانم شیرمحمدی از من خواستند که آن را خود کارگردانی کنم. وی ادامه داد: این روزها قصه مناسب اینقدر کم و پیدا کردنش سخت است. بنابراین من وقتی جذابیت داستان رمان را دیدم خواستم که از آن فیلمنامه بنویسیم. افخمی درباره دلیل استفاده از نریشن در فیلم گفت: به نظرم سینما هیچ دلیلی ندارد سعی کند به شکل متضرعانه و تصنعی مستقل از بقیه هنرها ارائه شود. در واقع سینمای داستانی قصهگویی در فرم صنعتیتر است. افخمی تاکید کرد: شیوه دکوپاژ از ادبیات در میآید و سینما هنر مستقلی نیست. وی ادامه داد: من در مقوله هنر و فیلمسازی به هیچ نظریهای معتقد نیستم. در حقیقت برای کسی که مهارت فیلمسازی دارد اعتقاد به نظریه وجود ندارد. با اعتقاد به نظریه فقط میشود نظریه داد. رامتین شهبازی در واکنش به این اظهارنظر گفت: من امسال فیلمها را در سینماهای مردمی و در کنار مردم دیدم و به نظرم برخی از آثار به دلیل عدم اهمیت فیلمساز به نظریه اینگونه ساخته شده اما افخمی در پاسخ به اظهارنظر شهبازی گفت: برعکس من فکر میکنم چون فیلمسازان ما بر اساس نظریه فیلم میسازند فیلمهایشان بد است. این کارگردان درباره دلیل انتخاب داوود نماینده برای گفتن نریشنها گفت: ناصر طهماسب نیز صدای خیلی خوبی دارد اما به خاطر اینکه در سمپپترزبورگ از آن استفاده کردم ترجیح دادم که از داوود نماینده برای فیلم جدیدم بهره ببرم و آقای نماینده به دلیل اینکه نریشن بسیاری از مستندها و حیات وحش را میگوید آدم فکر میکند او دارد در مورد یک سری جانور حرف میزند. افخمی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا فیلم را بر اساس ساز مخالف با نحوه فیلمسازی در ایران ساختید توضیح داد: شاید به نحوی همینطور باشد من سه چهار سال پیش با مرجان مسافرتی به کانادا رفتیم و این سفر در ساخت این فیلم تاثیر گذاشت. این کارگردان خاطرنشان کرد: سفر ما مصادف با برخی از شرایط سیاسی شد و ما با هجوم ایرانیهایی که به کانادا میآمدند مواجه شدیم و شاهد فیلمهایی بودیم که باعث تاسف بود اما ما در فیلم به شرایط سیاسی عکسالعمل نشان ندادیم. وی ادامه داد: این روزها تماشاچیها دقیق و باریکبینتر هستند. من فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» برخلاف فیلمهای دیگرم برای بچهها، پسربچهها و نوجوانان نساختم چرا که سینمای ایران این گروه از مخاطبان که 80 درصد تماشاچیهای آن را تشکیل میدهد را از دست داده است. افخمی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است سمپ پترزبورگ 2 ساخته شود یا خیر گفت: خیلی به ساخت سری دوم این فیلم امید ندارم چرا که بعد از ساخت این فیلم هر دو بازیگر اصلی آن سوپراستار شده است و جمع کردن این سوپراستارها در کنار هم سخت است. اگر قرار باشد سمپپترزبورگ 2 ساخته شود فیلم گرانی میشود یعنی 50 درصد بودجه کل فیلم دستمزد این دو نفر میشود. در ضمن فیلمنامه آن نیز فیلمنامهای کمدی کارتنی است که نه میتوانم و نه میخواهم بنویسم. در ادامه این نشست مرجان شیرمحمدی تمام سخنان بهروز افخمی در خصوص ساخت فیلم و اینکه ترجیح داده فیلمی جمع و جوتر و سادهتر را کارگردانی کند تائید کرد و گفت: اصراری ندارم به هر قیمتی فیلم بسازم. جمال ساداتیان در خصوص انتخاب این داستان برای فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» گفت: باید دنبال قصه گشت. قصه پیدا کردن در این جامعه سخت شده و این فیلم نیز برداشتی از رمان آذر، شهدخت، پرویز و دیگران است. در ادامه این نشست گوهر خیراندیش در خصوص ایفای نقش در این فیلم گفت: موقعی که با مرجان برای دیدن شهدا در آبادان بودیم ایشان به من پیشنهاد بازی داد. خیلی خوشحال بودم که قرار است در اولین فیلم مرجان بازی کنم اما زمانی که به تماشای تئاتر مرجان رفتم دیدم آقای افخمی فیلمنامه را به من داده است و قرار است ایشان کارگردانی را به عهده بگیرد. قرار شد من دو نقش بازی کنم نقش شهدخت و خواهرش پری. در صحنهای که پری در جاده به سوی دماوند کنار بهروز افخمی حضور دارد آقای افخمی به جای راننده و مهدی فخیمزاده در کنار ایشان و من در صندلی عقب ماشین نشستم و پارچه مشکیای را نیز در دستم برای فیلمبرداری نگه داشته بودم در این حین متوجه نشدم که در ماشین کاملا بسته شده یا خیر. همان موقعی که داشتم دیالوگ میگفتم که اگر ماشینی از روبرو بیاید چه خاکی بر سرمان بریزیم همان موقع یک ماشین از روبرو آمد. فرقم شکافته شد. بافت زانویم آسیب دید. فقط و فقط یک دست و یک پایم حرکت میکرد. من صورتم از خون گرم شده بود اما آقای افخمی چون در صندلی جلویی نشسته بودند فکر کردند اتفاقی نیفتاده و گفتند خدا را شکر اتفاقی نیفتاده و من به آرامی گفتم بیمارستان و افراد و عوامل من را به سمت بیمارستان بردند. خیراندیش ادامه داد: یافتههای من مزین به آمبولانس نیست. حتی ماشینی که این کار را انجام بدهد نیز ندارد. من را داخل یک ماشین به نام آمبولانس بردند که یک اتاق خالی بود. آنجا شرایط انقدر بد بود که من از آقای افخمی خواستم ایشان من را در ماشین خود بگذارند و به بیمارستان ببرند. به بیمارستان لاله رفتیم. آنجا همه به من کمک کردند و بعد خانم تسلیمی قرار شد نقش پری را به جای من بازی کند اما من پرروتر از آن بودم که با شکستن دست و پا و سر و صورت و سر زانو و ستون فقرات از بازی کردن دست بردارم. من از علی شیرمحمدی از پرستارانی که روز به روز کمکم میکردند سپاسگزارم. من با تمام شکستگیها سعی کردم مخاطب متوجه درد من نشود و آنچه متن و کارگردان از من میخواست را به نحو احسن انجام دهم. اینها را نمیگویم که برایم دلسوزی کنید. به گزارش فارس، خیراندیش پس از گفتن این سخنان عذرخواهی کرد و برای رفتن به سر فیلمبرداری جلسه را ترک کرد و حضار با تشویق وی را بدرقه کردند. در ادامه نشست عیسیپور آهنگساز گفت: این کار را بیشتر از دیگر کارهایم دوست دارم چرا که این موسیقی نوعی موسیقی روایی است. البته برای ساخت آن تنها یک هفته فرصت داشتیم و هر سازی را برای یک شخصیت استفاده کردم. امیرعلی دانایی از بازیگران این فیلم گفت: من مسئلهام بعد از 8 سال بازی در سریال کلاهپهلوی این بود که با کارگردانان بزرگ کار کنم. من امروز بازیگر داریوش مهرجویی و بهروز افخمی هستم و به آن افتخار میکنم و این را میگویم تا در فیلم بعدی آقای افخمی بازی کنم. انتهای پیام/ع
92/11/20 - 14:14
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]
صفحات پیشنهادی
نشست خبری فیلم سینمایی آذر،شهدخت،پرویز و دیگران
نشست خبری فیلم سینمایی آذر شهدخت پرویز و دیگراننشست خبری فیلم سینمایی آذر شهدخت پرویز و دیگران به کارگردانی بهروز افخمی با حضور خبرنگاران رسانه ها صبح امروز یکشنبه در برج میلاد تهران برگزار شد عکس آذین حقیقی1392 11 20 - 13 29 دریافت کل گزارش تصویریگزارش تصویری - نشست خبری عوامل فیلم آذر ، شهدخت ، پرویز و دیگران - جشنواره بینالمللی فیلم فجر
نشست خبری عوامل فیلم آذر شهدخت پرویز و دیگران - جشنواره بینالمللی فیلم فجر عکس حمید فروتن ایسنا یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳ ۳۰گزارش فارس از نشست مطبوعاتی «کلاشینکف» سهیلی: با دیدن عکس به کلاشینکف رسیدم/باید در فیلمها تلخیها
گزارش فارس از نشست مطبوعاتی کلاشینکفسهیلی با دیدن عکس به کلاشینکف رسیدم باید در فیلمها تلخیها را هم شیرین نشان دادسعید سهیلی با بیان اینکه با عکس به اکثر فیلمهای خود میرسد این نکته را در مورد فیلم کلاشینکف تاکید کرد و گفت به نظرم باید در فیلمها تلخیها را هم شیرین نشان داگزارش فارس از نشست مطبوعاتی فیلم «خانه پدری» عیاری: ساخت «خانه پدری» دغدغهام بود / دلیل ت
گزارش فارس از نشست مطبوعاتی فیلم خانه پدریعیاری ساخت خانه پدری دغدغهام بود دلیل توقیف ۳ ساله فیلم را نمیدانمکارگردان فیلم خانه پدری گفت بسیاری از مخاطبان فیلم را تلخ میدانند اما همگی متفقالقول هستند که خانه پدری نباید ۳ سال در توقیف میماند ● گزارش تصويري مرتبط----می دانم که بیراهه نرفته ام/ «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» فیلمی برای سینماروها
فرهنگ و هنر سینمای ایران افخمی مطرح کرد می دانم که بیراهه نرفته ام آذر شهدخت پرویز و دیگران فیلمی برای سینماروها بهروز افخمی در نشست رسانه یا فیلم سینمایی آذر شهدخت پرویز و دیگران با اشاره به اینکه این اثر یک نوع کمدی است مخاطبان سینما رو را به خود جذب می کند عنوان کر«آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» فیلمی برای سینماروها
آذر شهدخت پرویز و دیگران فیلمی برای سینماروها بهروز افخمی در نشست رسانه یا فیلم سینمایی آذر شهدخت پرویز و دیگران با اشاره به اینکه این اثر یک نوع کمدی است مخاطبان سینما رو را به خود جذب می کند عنوان کرد می داند که در ساخت این فیلم به بیراهه نرفته است نشست نقد و بررسی فیلم آبه بهانه نمایش فیلمنامه اقتباسی «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» هاشمزاده: سینمای جدی جهان سینمای اقتباسی است/ با
به بهانه نمایش فیلمنامه اقتباسی آذر شهدخت پرویز و دیگران هاشمزاده سینمای جدی جهان سینمای اقتباسی است باید به اقتباس ایرانی روی بیاوریماقتباس از متون ادبی خارجی ما را از سینمای ملی دور میکند و باید بیش از پیش به سمت اقتباس از داستانها و رمانهای ایرانی حتی با کیفیت متوسط بگزارش فارس از نشست پرسش و پاسخ فیلم «میهمان داریم» محمدی:«میهمانداریم» آینهای برای شرمسا
گزارش فارس از نشست پرسش و پاسخ فیلم میهمان داریممحمدی میهمانداریم آینهای برای شرمساری عدهای خاص است عسگرپور پروسه نگارش فیلمنامه از ساخت برایم لذت بخش تر بودتهیهکننده فیلممیهمان داریم گفت میهمان داریم آینهای است در مقابل کسانی که بیمهابا حرفهایی را در مورد خانواده شهدا مگزارش فارس از نشست نقد و بررسی فیلم «ردکارپت» عطاران: قصه «ردکارپت» زندگی خودم بود/ اگر خب
گزارش فارس از نشست نقد و بررسی فیلم ردکارپتعطاران قصه ردکارپت زندگی خودم بود اگر خبرنگاران سوسه نیایند فیلم مشکل ممیزی نداردکارگردان فیلم سینمایی ردکارپت با اشاره به داستان این فیلم گفت تمامی قصههای این فیلم برای خود من اتفاق افتاده است به گزارش خبرنگار سینمایی فارس نشست نقگزارش فارس از نشست نقد و بررسی فیلم «امروز» میرکریمی: فیلمهایم گازوئیلی است/ساخت فیلم برحسب کم گویی
گزارش فارس از نشست نقد و بررسی فیلم امروزمیرکریمی فیلمهایم گازوئیلی است ساخت فیلم برحسب کم گویی و گزیده گویی بودرضا میرکریمی با بیان اینکه در فیلم امروز قصد داشته قهرمان که خودش را بینیاز از قضاوت دیگران میداند به نمایش بگذارد گفت فیلمهایم گازوئیلی است و دیر موتورش گرم میگزارش فارس از نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «برف» رحمانی: تحت تأثیر سینمای «فرهادی» نیستم/
گزارش فارس از نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی برفرحمانی تحت تأثیر سینمای فرهادی نیستم تیموریان همیشه بازیگری مستقل بودهاممهدی رحمانیان کارگردان فیلم سینمایی برف در نشست پرسش و پاسخ این فیلم گفت با تمام احترامی که برای اصغر فرهادی قائلم اما فیلمم به هیچ وجه متأثر از سینمای فرهانشست فیلم آذر شهدخت پرویز و دیگران
شماره گزارش 1377100515529725220 زمان انتشار 1392 11 20 14 20 عکاس چاوش هماوندی عنوان نشست فیلم آذر شهدخت پرویز و دیگران نشست فیلم آذر شهدخت پرویز و دیگران یه کارگردانی بهروز افخمیگزارش فارس از نشست «چند متر مکعب عشق» محمودی:ایده اصلی فیلم واقعی است/سعی می کنم در فیلم های بعدی ام
گزارش فارس از نشست چند متر مکعب عشقمحمودی ایده اصلی فیلم واقعی است سعی می کنم در فیلم های بعدی ام با جرات تر کار کنمکاگردان فیلم سینمایی چند متر مکعب عشق گفت ایده ای مطرح شد و این اتفاقی است که واقعا در افغانستان افتاده است سعی کردم این ایده را حفظ کنم به این دلیل یکی از کاراکتگزارش فارس از از نشست نقد و بررسی فیلم «فصل فراموشی فریبا» رافعی: میخواستیم در مقابل مردم آینه قرار
گزارش فارس از از نشست نقد و بررسی فیلم فصل فراموشی فریبارافعی میخواستیم در مقابل مردم آینه قرار دهیم زندگانی فیلمهای ما طبقه متوسط را سطحی نشان میدهدکارگردان فیلم سینمایی فصل فراموشی فریبا گفت به هیچ عنوان در این فیلم قصد سیاهنمایی نداشتیم و تنها میخواستیم در مقابل جامعهگزارش فارس از نشست خبری فیلم «مردن به وقت شهریور» علیمردانی: «مردن به وقت شهریور» به جنگ س
گزارش فارس از نشست خبری فیلم مردن به وقت شهریورعلیمردانی مردن به وقت شهریور به جنگ سرعت مدرنیته میرودکارگردان مردن به وقت شهریور با انتقاد از سرعت تهاجم فرهنگی به کشور گفت در این فیلم تمام سعیام را کردهام که خطرات سرعت مدرنیته در میان نسل جوان را به نمایش بگذارم ● گزاگزارش فارس از نشست فیلم «50 قدم آخر» پوراحمد: فیلم من یک سفر است/ اگر کسی از نیمه دوم فیلمم خوشش نیا
گزارش فارس از نشست فیلم 50 قدم آخرپوراحمد فیلم من یک سفر است اگر کسی از نیمه دوم فیلمم خوشش نیامده شرمنده امکیومرث پوراحمد کارگردان فیلم 50 قدم آخر با بیان اینکه فیلم من یک سفر است گفت به هر حال فیلم من همین است و کار دیگری نمیشود کرد در صدا مختصری کار میکنیم و اگر کسی قسمگزارش فارس از نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «شهابی از جنس نور» اسلاملو: با وجود امکان کار در هالیوود
گزارش فارس از نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی شهابی از جنس نوراسلاملو با وجود امکان کار در هالیوود اعتقادم را انتخاب کردمکارگردان فیلم سینمایی شهابی از جنس نور با اشاره به قصه این فیلم سینمایی گفت با وجود امکان کار در هالیوود اعتقادم را انتخاب کردم ● گزارش تصويري مرتبط-----
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها