محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832834205
نهی شدید قرآن از همجنس بازی !!
واضح آرشیو وب فارسی:بیتوته:
آیا در قرآن از همجنس بازی صحبتی شده است، اگر آمده حکم آن چیست؟ و اگر نیامده چرا می گویند حرام است؟
«همجنس بازی چه حکمی در قرآن دارد؟» را میتوان به دو مقصود حمل کرد: یکی منظر «فقهی»، یعنی احکام حلال و حرام و مجازات آن چیست؟ و دیگری منظر نگاه و جایگاه. یعنی مثلاً قرآن به این رفتار چه نگاهی دارد و چه فرموده است؟
بدیهی است که «منظر فقهی» موضوع بحث ما نمیباشد، چرا که اولاً تمامی احکام فقهی در قرآن نیامده است، بلکه فرموده است از حضرت رسول اکرم صلوات الله علیه و آله اخذ کنید، مثل احکام رکعات نماز که اصلیترین عبادت و ستون دین است و دیگر آن که ما نوعاً فقیه و مجتهد نیستیم که بخواهیم با رجوع به قرآن کریم و حتی احادیث و سایر منابع، استنباط و استخراج و بیان احکام نماییم. لذا برای اطلاع از احکام جزایی همجنسبازی مردان یا زنان، باید به فقه رجوع کرد.
این یک حقهی وهابیت است که رایج کردهاند هر حکم فقهی را میپرسند در کدام سوره و آیه آمده است؟ چرا که آنان بدون هیچ حجتی به «حسبنا کتاب الله» و ظاهر آیات بسنده کردهاند و ما به حکم خداوند متعال در آیات بسیار، تابع «اطیعوالله و اطیعوالرسول و اولی الامر منکم» هستیم و تفسیر و تأویل آیات و نیز شرح و بیان احکام را از آنان اخذ میکنیم:
«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ أَطِیعُواْ اللّهَ وَأَطِیعُواْ الرَّسُولَ وَأُوْلِی الأَمْرِ مِنكُمْ فَإِن تَنَازَعْتُمْ فِی شَیْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللّهِ وَالرَّسُولِ إِن كُنتُمْ تُۆْمِنُونَ بِاللّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ ذَلِكَ خَیْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِیلاً» (النساء، 59)
ترجمه: اى كسانى كه ایمان آوردهاید، خدا را اطاعت كنید و از فرستاده او و صاحبان امرتان (كه جانشینان معصوم پیامبرند) اطاعت نمایید. پس اگر درباره چیزى (از امور دین یا دنیا) نزاع داشتید آن را به خدا و رسولش برگردانید (اختلاف در دین را به وسیله فقیه و اختلاف در دنیا را به واسطه قاضى به كتاب و سنّت بازگردانید) اگر ایمان به خدا و روز واپسین دارید، این (براى شما) بهتر و خوش عاقبتتر است.
اما در خصوص منظر دوم، یعنی نگاه به همجنسگرایی، مذمّت و نکوهش و منع آن، مباحث بسیاری در قرآن کریم وجود دارد که ذیلاً به برخی از آنها اشاره میگردد:
الف – نظام خلقت و آرامش
خلقت علیمانه و حکیمانه و بر اساس نظم است. رعایت این نظم در هر امری، موجب آرامش میگردد و عدم رعایت آن آرامش (تسکین) و بالتبع رشد در هر زمینهای را مختل میسازد. از این رو میفرماید: شما را زوج (زن و مرد) آفریدم و برای شما همسری و عشق، محبت و جاذبه فیمابین را قرار دادم «لِّتَسْكُنُوا إِلَیْهَا» تا با آنها به آرامش دست یابید. پس هر گونه جایگزینی و هنجارشکنی در امور و روابط همسری که «زناشویی، همبستری یا جماع» از اهمّ آن است، سبب میشود که آرامش فردی [جسمی، روانی، روحی، اخلاقی، ایمانی و ...] به هم بریزد و بالتبع آرامش اجتماعی [اخلاقی، امنیتی، اقتصادی، حتی سیاسی و ...] نیز مختل گردد (چنان چه امروزه در امریکا و اروپا شاهد این ناآرامی فردی و اختلال اجتماعی هستیم):
«و َمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْكُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَكُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِی ذَلِكَ لَآیَاتٍ لِّقَوْمٍ یَتَفَكَّرُونَ»(الرّوم - 22)
ترجمه: و از نشانههاى او این كه از خودتان (نوع انسان، نه ملک یا جن یا حیوان) همسرانى براى شما آفرید تا در كنارشان آرام گیرید، و میانتان دوستى و مهربانى نهاد. آرى در این [نعمت] براى مردمى كه مىاندیشند نشانههایى است.
هم جنسگرایی، جهالت و اسراف است:
بدیهی است که حرکت در جهت خلاف نظام آفرینش در هر امری و از جمله ارضای غریزه شهوت جنسی، از یک سو «جهالت» است و از سوی دیگر «اسراف».
جهالت است، چون عامل به آن نه تنها راه درست و کامل لذت و ارضای شهوت را نمیداند و به خلافی عمل میکند که حتی حیوان نمیکند، بلکه خلاف طبیعت خود و نظام خلقت حرکت میکند – پس این عمل او، صرفاً از روی شهوت نیست، بلکه در اصل از جهالت است:
«أ َئِنَّكُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجَالَ شَهْوَةً مِّن دُونِ النِّسَاء بَلْ أَنتُمْ قَوْمٌ تَجْهَلُونَ» (النّمل، 55)
ترجمه: آیا شما به جاى زنان از روى شهوت با مردها در مىآمیزید [نه] بلكه شما مردمى جهالت پیشهاید.
و اسراف است به خاطر آن که «نعمت جنسیت» و نیز حقوق خود، هم جنسان و جنس متفاوت و هم چنین نعمت سلامت و کمال فردی و اجتماعی را ضایع میکند.
«إِنَّكُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجَالَ شَهْوَةً مِّن دُونِ النِّسَاء بَلْ أَنتُمْ قَوْمٌ مُّسْرِفُونَ» (الأعراف،81)
ترجمه: همانا شما از روى شهوت به جاى زنان با مردان مىآمیزید، (نه تنها در این امر متجاوز از فطرتید) بلكه شما (در هر كارى) گروهى اسرافكارید.
کیفر و استحقاق عذاب:
خداوند متعال در قرآن کریم از دو قوم قدرتمند و غنی به نامهای «قوم لوط» و «اصحاب الرّس» یاد میکند. دو قومی که به رغم برخورداری از ثروت و قدرت و آسایش و آرامش در زندگی، از یک سو به بت پرستی و تکذیب نبی خود روی آوردند و از سوی دیگر به عمل شنیع همجنسگرایی پرداختند و هر دو قوم با عذاب الهی به طور کلی نابود شدند. در حالی که در هیچ کجا تصریح نشده است که قومی به خاطر رواج «زنا» به طور کلی نابود شده باشد.
در قوم لوط، همجنسگرایی بین مردان رواج یافت و در متقابلاً در قوم «رس»، همجنسگرایی بین زنان رواج یافت. چنانچه از امام صادق علیهالسلام نقل شده است:
«زنانی بر امام صادق وارد شدند و زنی از آنان از همجنس بازی زنان سۆال کرد و امام فرمود حد آن حد زنا است. زنی گفت: در قرآن سخنی از (هم جنس بازی زنان) آمده؟ امام فرمود: آری. اصحاب رس به این فساد گرفتار بودند».
بنابراین اگر خداوند ما را فقط به قرآن ارجاع داده بود، شما حق داشتید بگویید چون در قرآن در مورد مجازات زنای محصن و محصنه و هم جنس بازی کیفری خاص ذکر نشده، پس کیفر زنای محصن و محصنه ، همان کیفر زنا است و هم جنس بازی هم کیفر ندارد و حداکثر باید تنبیه شود.» (من لا یحضره الفقیه ، ج 4 ، ص 42 - 43)
(دقت شود در این نقل ضمن بیان رذیلت اصحاب الرّس، تصریح شده که منشأ احکام، فقط آیات قرآن کریم نمیباشد).
«وَلُوطًا إِذْ قَالَ لِقَوْمِهِ إِنَّكُمْ لَتَأْتُونَ الْفَاحِشَةَ مَا سَبَقَكُم بِهَا مِنْ أَحَدٍ مِّنَ الْعَالَمِینَ ... إِنَّا مُنزِلُونَ عَلَى أَهْلِ هَذِهِ الْقَرْیَةِ رِجْزًا مِّنَ السَّمَاءِ بِمَا كَانُوا یَفْسُقُون» (العنکبوت، 28 تا 34)
ترجمه: و [یاد كن] لوط را هنگامى كه به قوم خود گفتشما به كارى زشت مىپردازید كه هیچ یک از مردم زمین در آن [كار] بر شما پیشى نگرفته است ... ما بر مردم این شهر به [سزاى] فسقى كه مىكردند عذابى از آسمان فرو خواهیم فرستاد.
«وَعَادًا وَثَمُودَ وَأَصْحَابَ الرَّسِّ وَقُرُونًا بَیْنَ ذَلِكَ كَثِیرًا» (الفرقان، 38)
ترجمه: و عاد و ثمود و اصحاب رسّ و بسیاری نسلها را كه میان آنها بودند [هلاک كردیم] .
منبع: x-shobhe.com
مطالب مرتبط - مذهبی چرا چادر را به دختران جوان تحمیل میکنند؟
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: بیتوته]
[مشاهده در: www.beytoote.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]
صفحات پیشنهادی
قرآن بدون عترت راهگشا نیست
قرآن بدون عترت راهگشا نیست خدا در کنار قرآن عترت را قرار داده است اگر مردم از عترت جدا شوند قرآن را نخواهند فهمید به گزارش سرویس دینی جام قصّه ی ابن ابی العوجاء معروف است ابن ابی العوجاء آدم کافر ملحد و زندیقی بود که به هیچ چیز اعتقاد نداشت امّا سخنوری قهّار بودچگونه خانههایمان را قرآنی کنیم؟!
یکی از مواردی که در زندگی ما به عنوان یک مسلمان کمتر بدان توجه می شود تلاوت قرآن به عنوان کتاب دینی ما و تعمق در آیات آن است به همین دلیل است که کمتر این کتاب آسمانی در زندگی ما جا دارد در حالی که خداوند حکیم در این مورد می فرماید ای مردم از سوی پروردگارتان موعظه و اندرزی برابررسی اقتباس قرآن از تورات
بررسی اقتباس قرآن از توراتشماری از مستشرقان که مجموعه معارف قرآن را برتر از فکر و اندیشه بشری دیدهاند برای فرار از اعتراف به نزول وحی بر پیامبر اسلام ص احتمال یا شبهة اقتباس قرآن از کتب آسمانی پیشین به ویژه تورات را مطرح نموده اند چکیده شماری از مستشرقان که مجموعه معارف قرآندانستني هايي جالب از سوره هاي قرآن
دانستني هايي جالب از سوره هاي قرآن هر تلاوتی قرائت هست ولی هر قرائتی تلاوت نیست با این توضیح که قرائت قرآن تنها خواندن قرآن است اما تلاوت قرآن شمرده خواندن قرآن است به همراه تدبّر و اندیشه در معنای آن و عمل به احکام آن و امید به وعدهها و هراس از تهدیدها و عبرت از داستانشرکت 12 هزار نفر از 84 کشور در نوزدهمین المپیاد بینالمللی قرآن و حدیث
یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸ ۳۸ مدیر کل قرآن و حدیث جامعه المصطفی العالمیه گفت بیش از 12 هزار نفر از 84 ملیت در نوزدهمین المپیاد بینالمللی قرآن و حدیث شرکت کردهاند به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه قم حسین اسدی در نشست خبری نوزدهمین المپیاد بینالمللی جامعةدفتر تبلیغات اسلامی محلی برای تصمیمگیریهای بزرگ در حوزه قرآن است
سهشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵ ۵۶ مدیر دفتر تبلیغات اسلامی تهران گفت دفتر تبلیغات اسلامی مولود جمهوری اسلامی ایران است که از روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی با هدف تولید فکر در حوزه دینی و قرآنی آغاز به کار کرد به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا حجتالاسلاممدیریت تحوّل در قرآن
مدیریت تحوّل در قرآنعمل صالح همراه با ایمان حیات طیّبه را به دنبال دارد و مدیریت گذار را تسهیل میکند و فسق ثروتمندان مست شهوت عذاب الهی را به دنبال دارد و به همراه کفر که موجب حبط اعمال میشود مانعی بر سر راه مدیریت گذار میگردد بخش دوم و پایانی تجزیه و تحلیل دادهها در ایخراسان رضوی، میزبان یازدهمین جشنواره قرآن و عترت
یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵ ۰۵ مسئول مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه خراسان رضوی امسال میزبان یازدهمین جشنواره قرآن و عترت است گفت 330 نفر از دانشجویان بسیجی سراسر کشور در رشتههای مختلف قرآنی در این جشواره به رقابت میپردازند به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجرقابت بانوان طلبه در مرحله استانی مسابقات قرآنی در 19 بهمن
یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴ ۴۹ مدیر پرورشی حوزههای علمیه خواهران کشور گفت مرحله استانی مسابقات قرآنی حوزههای علمیه خواهران برگزار میشود به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا حجتالاسلام سیدحسن حسینیپناه زمان برگزاری این مسابقات را 19 بهمن ذکر کرد و یادآورجلد دوازدهم دایرةالمعارف قرآن زیر چاپ رفت
سهشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴ ۵۵ رئیس گروه دایرةالمعارف مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم از زیر چاپ رفتن جلد دوازدهم دایرةالمعارف قرآن کریم خبر داد حجتالاسلام والمسلمین علی خراسانی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه قم افزود جلد 12 دایرةالمعارف قرآن کریم زاعجاز روانشناختی قرآن در گستره اجتماع
اعجاز روانشناختی قرآن در گستره اجتماعیکی از انواع اعجازها اعجاز روانشناختی در گستره اجتماع میباشد که در معارف بشری همانند ندارد و این نشانگر آن است که قرآن کریم قرنها قبل معضلات روانی افراد و اجتماع را واکاوی نموده و انسانها را به سوی سعادت سوق داده است بخش سوم و پایانیرئیس سازمان اوقاف: هدایت مردم به سوی نور مهمترین وظیفه قاریان و حافظان قرآن است
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰ ۴۴ نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این که قرائت قرآن باید مقدمه تدبر در آن باشد گفت خارج کردن مردم از ظلالت و هدایت به سمت نور مهم ترین وظیفه قاریان و حافظان قرآن و تدبر کنندگان واقعی در قرآن است به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایراچرا نام حضرت على عليه السلام در قرآن نیامده است؟
چرا نام حضرت على عليه السلام در قرآن نیامده است یکی از اصلی ترین شبهاتی که دشمنان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به مذهب تشیع وارد می کنند عدم ذکر شدن نام مبارک امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام در قرآن کریم است به گزارش سرویس دینی جام به نقل از«شیعه نیوز&raموازیکاری، بزرگترین آسیب را به جامعه قرآنی میزند
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰ ۲۶ یک بانوی فعال فرهنگی کشور گفت با توجه به اینکه آموزش و پرورش مهمترین زیرساخت و سرمایه آتی کشور است اگر در تعامل با مؤسسات قرآنی باشد قطعاً گام بزرگی در اشاعه فرهنگ قرآن در جامعه برداشته میشود رقیه هراتی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایراسازمان دارالقرآن بانك اطلاعات قرآن آموزان كشور را تهيه ميكند
دین و اندیشه سازمان دارالقرآن بانك اطلاعات قرآن آموزان كشور را تهيه ميكند مدیر آموزش سازمان دارالقرآن الکریم در مورد اهمیت بانک اطلاعات قرآن آموزان گفت بانك اطلاعات قرآن آموزان كشور میتواند علاوه بر ارتقای فعالیتهای قرآنی سازمان دارالقرآن را در برگزاری هرچه بهتر برنامههای آغذا درمانی از دیدگاه قرآن و علم
غذا درمانی از دیدگاه قرآن و علمتغذیه از اموری به شمار میرود که مورد توجه ویژه قرآن کریم است این کتاب شریف علاوه بر توجه به اصول کلی و اساسی تغذیه از بعضی غذاها نام برده است که دانشمندان اهمیت و ارزش غذایی و درمانی آنها را یادآور شدهاند بخش دوم و پایانی سوم ـ عسل عسل واژه ای«إن شاء الله» گفتن کجای قرآن آمده؟!
در کدام آیه قرآن کریم اشاره به گفتن انشاء الله گفتن در هر کار شده است پروردگار کریم در آیات 23 و 24 سوره کهف سفارش میفرماید وَلَا تَقُولَنَّ لِشَیْءٍ إِنِّی فَاعِلٌ ذَلِكَ غَدًا إِلَّا أَن یَشَاء اللَّهُ و هیچگاه با قاطعیت مگو که فردا چنین کاری را انجام خواهم داد مگر-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها