تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه نيّت درست داشته باشد، دل سالم و پاك دارد، زيرا سالم داشتن دل از وسوسه هاى شيط...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815978478




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حکومت جهاني حضرت مهدي عليه السلام


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
حکومت جهاني حضرت مهدي عليه السلام
حکومت جهاني حضرت مهدي عليه السلام آيات زيادي از قرآن کريم به حکومت جهاني حضرت مهدي - عليه السلام - تفسير شده که اينک به نمونه اي اشاره مي نماييم .( و عد الله الذين آمنوا منکم و عملوا الصالحات ليستخلفنهم في الأرض کما استخلف الذينمن قبلهم و ليمکنن لهم دينهم الذي ارتضي لهم و ليبدلنهم من بعد خوفهم أمنا يعبدونني لا يشرکون بي شيئا و من کفر بعد ذلک فأولئک هم الفاسقون) (1) خداوند از ميان شما به کساني که گرويده و کارهاي شايسته کردند وعده کرده که هر آينه ايشان را در زمين خليفه خواهد کرد، چنان که آنان را که پيش از ايشان بودند، خليفه کرد، و هر آينه متمکن خواهد کرد براي ايشان دينشان را که برايشان پسنديد و هر آينه براي ايشان از بعد خوفشان ايمني تبديل خواهد کرد. مرا بپرستند! با من چيزي را شريک نسازند! و آن که پس از آن کافر شد [کفران نعمت کرد] ايشانند بيرون رفتگان از فرمان ( از فرمان بندگي خارج شده اند) .بعضي از تفاسير درباره ي تفسير اين آيه ي مبارکه مطالبي بدين مضمون آورده است: الف. منظور از وعده ي خلافت در اين آيه وعده اي است براي بعض امت اسلام، نه تمام امت و آنها مؤمنيني از امت اسلامي هستند که عمل صالح دارند . دليلي در اين آيه وجود ندارد که اين مؤمنين صحابه ي پيغمبر - صلي الله عليه و آله و سلم - باشند يا اين که منظور از اين مؤمنين خود پيامبر - صلي الله عليه و آله و سلم - و ائمه - عليهم السلام - باشند.ب. منظور از خلافت در زمين در اين آيه، تشکيل مجتمع صالحي از اين گروه مؤمنين است که وارث زمين مي شوند. چنان که در زمان هاي قبل مؤمنيني از امم گذشته زمين را به ارث برده اند که آنان وارثان صاحب شوکت و قوت بودند. و بعيد است که خداوند از انبياي بزرگوارش به لفظ «الذين من قبلهم» تعبير کند. و اراده ي خلافت الهي در اين آيه به معناي اينکه شخصي مانند داوود يا سليمان که خليفه ي خدا باشد و ولايت بر مجتمعي داشته باشد نيست؛ بلکه به معني تشکيل جامعه ي صالحي است، نه ولايت بر آن مجتمع.ج. مراد از تمکين دين پسنديده آن است که در اصول اختلاف ندارند و در اجراي احکام سهل انگاري نمي کنند؛ به فروع عمل مي کنند و نفاق در مجتمع نيست. انبساط امر ( گسترش امنيت ) و سلامتي در اين مجتمع است. د. منظور از «يعبدونني» حق عبادت است که با اخلاص بجا مي آورند. از آن روزي که اين آيه نازل شده تاکنون اين وعده تحقق نيافته است.وي در ادامه ي گفتارش مي گويد: «حق اين است که اين آيه منطبق نمي شود مگر بر مجتمع موعودي که با ظهور مهدي - عليه السلام - و يارانش ، در آينده، منعقد مي شود.» خلاصه اي از نوشته ي بعضي از تفاسير درباره ي اين آيه :1. منظور از خلافت در اين آيه استخلاف همه ي امت نيست.2. منظور استخلاف پيغمبر و ائمه - عليهم السلام - نيست.3. منظور جانشيني گروهي از امت است که منطبق مي شود بر مهدي - عليه السلام - و 313 نفر اصحاب آن حضرت . و مراد از تمکين دين، استواري دين و استحکام دولت آنهاست.4. امنيت کامل و سلامتي در اين مجتمع است.5. مخلصانه خدا را عبادت مي کنند.6. منظور از کفر، کفران نعمت و مقصود از فسق، خروج از مرز بندگي است.پي نوشت : پي نوشت :1- نور: 55.منبع: کتاب موعود اممتصاوير زيبا و مرتبط با اين مقاله
#دین و اندیشه#





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 266]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن