تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در حقيقت خداوند جهاد را واجب گردانيد و آن را بزرگداشت و مايه پيروزى و ياور خود قرارش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798705236




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرگبارترين آزمايشگاه هاي دنيا


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: مرگبارترين آزمايشگاه هاي دنيا
دانشمندان براي كشف رمز و راز‌هاي اين جهان حاضرند حتي از جان خود هم بگذرند، آزمايشگاه هايي كه اين دانشمندان استفاده مي كنند خطر ناك ترين آزمايشگاه هاي دنيا هستند.


به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران، به نقل از سرنخ، بعضي از آزمايشگاهايي كه دانشمدان در آنجا تحقيق و بررسي انجام مي‌دهند، خطرناك‌ترين دانشگاه‌هاي دنيا ناميده شده‌اند. جايي كه كمتر افرادي جرأت رفتن به آنجا را داشته‌اند و خيلي‌ها نتوانسته‌اند از اين مكان‌ها جان سالم به در ببرند.

آزمايشگاه وستوك

آزمايشگاه وستوك كه در قطب جنوب قرار دارد، در واقع متعلق به روسيه است كه در سال 1957 و به منظور تحقيقات ژئوفيزيك ساخته شد. اين منطقه، ركورددار سرد‌ترين نقطه روي زمين است كه دماي آن در بيشتر اوقات به منفي 89 درجه سانتي‌گرا مي‌رسد كه البته اين دما در بعضي از زمستان‌ها پايين‌تر هم آمده و به منفي 91 درجه سانتر‌گراد هم مي‌رسد.

اين دما به معني آن است كه يك فرد عادي با لباس معمولي، تنها در عرض چند دقيقه منجمد شده و جان خود را از دست مي‌دهد.

دانشمنداني كه در اين ايستگاه مشغول كار هستند، يخ‌ها را مي‌شكافند تا بتوانند درباره گذشته زمين تحقيق كنند، اين ايستگاه نزديك‌ترين ايستگاه قطبي، 1300 كيلومتري فاصله دارد.
حتي تابستان‌هاي اين منطقه نيز در مقايسه با مانطق ديگر زمستاني وحشتناك به حساب مي‌آيد اما با اين حال در تمام طول تابستان، 25 دانشمند و مهندس در اين ايستگاه مشغول فعاليت هستند، اين در حالي كاست كه از اين تعداد، تنها 13 نفر طاقت تحمل زمستان‌هاي قطب جنوب را دارند و همچنان تا فصل آينده به تحقيقات خود ادامه مي‌دهند.

گودال ماريانا

در قسمتي از كف اقيانوس آرام و در نزديكي جزاير ماريانا، گودالي به عرض 2550 كيلومتر قرار دارد، اما اين تنها مسئله‌اي نيست كه اين مكان را استثنايي كرده است گودال ماريانا عميق‌ترين نقطه در تمام دنياست كه عمق آن در حدود 11 كيلومتر از سطح درياست البته تمام قسمت‌هاي آن داراي همين عمق نيستند، به خاطر گرد بودن زمين، عمق گودال در منطقه‌اي كه به هسته زمين نزديك‌تر است به 13 كيلومتر هم مي‌رسد همين موضوع باعث شده تا اين منطقه يكي از مهم‌ترين مناطق و آزمايشگاه‌ها براي اقيانوس شناسان و محققان باشد، البته به غير از محققان تا به حال چند غواص هم دل و جرأت رفتن به اين گودال را داشته‌اند كه يكي از آنها جيمز كامرون بوده است.

در سال 2012 كامرون موفق شد تا ركورد عميق‌ترين شيرجه زير‌آبي در اين گودال را به نام خود ثبت كند، فشار آب در اين مكان بسيار زياده بوده و در حدود هزار برابر سطح آب است، همچنين دماي آب در گرم‌ترين شرايط هرگز بالاتر از 4 درجه سانتي‌راد نخواهد بود. براي رفتن به اين گودال با اين فشار بايد زير دريايي‌هايي بسيار مستحكم داشت.

گودال ماريانا براي اولين بار در سال 1951 و توسط ستوان دان والش و مهندسي به نام ژاك پيكارد كه سوار بر زير دريايي چلنجر متعلق به ارتش آمريكا بودند كشف شد، به همين خاطر عميق‌ترين نقطه آن چلنجر نام دارد. تا 42 سال پس از كشف اين نقطه، تنها همان دو نفر موفق به ديدن آن شده بودند تا اينكه در سال 2012 جيمز كامرون با زير‌دريايي «ديپ سي چلنجر» 20 دقيقه در اين مكان تحقيق كرد، او در ساخت فيلم «ورطه» از اين گودال استفاده كرده بود.

آزمايشگاه بيوايمني سطح چهارم

آزمايشگاه‌هاي بيو‌ايمني كه در آمريكا قرار دارند، آزمايشگاه‌هايي هستند كه روي انسان‌ها، عوامل مرگ و بيماري‌هاي مختلف تحقيق مي‌كنند. اين آزمايشگاه‌ها از نظر مطالعاتشان به چند دسته تقسيم شده‌اند كه سطح يكم تا چهارم ناميده مي‌شوند.

در آزمايشگاه‌ي سطح اول، آزمايش‌هاي معمولي‌تر انجام مي‌شود و آزمايشگاه‌هاي سطح چهارم روي خطرناك‌ترين و كشنده‌ترين بيماري‌ها در طول تاريخ تقحيق مي‌كند، به‌طور خلاصه بايد گفت كه تقريباً تمام بيماري‌هايي كه در اين آزمايشگاه مورد بررسي قرار مي‌گيرند، هيچ دارو و درماني ندارند و البته نكته مهم اين است كه اين محققان در برابر بيشتر اين بيماري‌ها واكسينه نيستند.

افرادي كه در اين آزمايشگاه مشغول به كار هستند لباس‌هاي مخصوصي به تن داشته و منبغ تنفسي جداگانه‌اي از محيط آزمايشگاه دارند، كه اينها تنها امكانات ايمني آنها در برابر اين ويروس‌ها و باكتري‌هاي كشنده است. در واقع اين افراد هيچ‌گونه امنيتي ندارند و تنها يك سر سوزن آلوده مي‌تواند جان آنها را به سادگي بگيرد.

براي مثال در سال 2004 يك محقق روسي هنگام آزمايش روي بيماري ايبولا، به وسيله يك سوزن آلوده شده و چند روز بعد، جان خود را از دست داده.

آزمايشگاه فضايي

فضا يكي ديگر از خطرناك‌ترين مكان‌هايي است كه تا به حال دانشمندان در آن به كار‌هاي تحقيقاتي مشغول بوده‌ان، مكاني كه برخلاف گودال ماريانا هيچ فشاري ندارد، نه فشار و نه اكسيژن. قرار گيري در اين شرايط بسيار خطرناك است زيرا مي‌تواند به خاطر اختلاف فشار در داخل و خارج بدن، در يك لحظه باعث پارگي ريه‌ها شده و در نهايت منجر به مرگ فضانورد شود.

همچنين اين خلاء مي‌تواند باعث پارگي پرده گوش و سينوس‌ها شود. پارگي مويرگ‌ها و ايجاد كبود‌ در نقاط مختلف بدن از كمترين و عادي‌ترين مشكلاتي است كه تقريباً براي تمامي فضا‌نوردان پيش مي‌آيد. به غير از تمام اين مشكلات، قرار‌گيري در چنين شرايطي براي مدت طولاني، مي‌تواند باعث هايپو كسيا يا كمبود اكسيژن در تمام بدن شود.

سه شنبه 30 مهر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن