تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799157180




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز اجرای طرح «بورسیه صنعتی» در ۲۰ استان: تاثیرات منفی بر سرنوشت دانشجویان بورسیه


واضح آرشیو وب فارسی::

رئیس بنیاد نخبگان استان یزد و مدیر طرح ملی بورسیه صنعتی بنیاد ملی نخبگان از اجرای طرح بورسیه صنعتی دانشجویان از دوره کارشناسی در سال جاری خبر داد و بیان کرد: پشتیبانی از دانشجویان در این طرح وابسته به ارزیابی عملکرد صنعتی ایشان است و در صورتی که عملکرد منفی داشته باشند، امکان ادامه تحصیل در رشته‌های مورد بورسیه را نخواهند داشت.



حیدر مفتاحی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا افزود: هدف اصلی ما از اجرای طرح «بورسیه صنعتی»، تربیت دانشجویانی با همکاری بخش صنعتی بوده و به همین دلیل، فاز پایلوت این طرح را در استان یزد آغاز کردیم. از این طریق، دانشجویانی که رتبه‌های کمتر از ۵ هزار را در آزمون سراسری داشته‌اند، برای بورسیه صنایع استان یزد جذب شدند.

وی ادامه داد: برای اجرای این فاز، صنایع استان به نیازهای خود اشاره کردند و ما این نیازها را به سازمان سنجش اعلام کردیم. سازمان سنجش، سه برابر ظرفیت دانشجویان را به عنوان داوطلبان برای بورسیه صنعتی معرفی کرد و پس از مصاحبه، دانشجویانی که توسط صنعت و دانشگاه انتخاب شده بودند، دریافت بورسیه و تحصیل همزمان با آموزش‌های مرتبط با رشته صنعتی را آغاز کردند.

مفتاحی‌زاده به توضیح درباره نحوه تحصیل دانشجویان پذیرفته شده در طرح ملی بورسیه صنعتی بنیاد ملی نخبگان پرداخت و اظهار کرد: این دانشجویان موظف به حضور در محیط صنعتی و دریافت آموزش‌های مورد نیاز هستند، به منظور توسعه بخش تحقیق و توسعه صنایع.

برنامه‌های تحصیلی با مزیت‌های دانشجویی
مدیر طرح ملی بورسیه صنعتی بنیاد ملی نخبگان از برنامه‌های تحصیلی با مزیت‌های دانشجویی خبر داد و تأکید کرد که دانشجوانی که در این برنامه شرکت می‌کنند، پس از ۲ سال آموزش در صنعت، مشمول دریافت حق‌الزحمه می‌شوند. وی افزود: در این برنامه، تصمیم گرفته شده است که در سال اول تحصیل دانشجوان در صنعت، ۷۵ درصد از حق‌الزحمه آنها از سوی بنیاد ملی نخبگان و ۲۵ درصد از سوی صنعت پرداخت شود.

مدیر بنیاد نخبگان استان یزد از سرنوشت دانشجویان پذیرش شده در این برنامه با عملکرد منفی نیز سخن گفت و اظهار کرد: این دانشجوان، ۴ روز در ماه در صنعت حضور دارند و در این مدت بیمه ۳۰ روزه نیز دارند. به این ترتیب، دانشجوان پس از فراغت از تحصیل، سابقه بیمه ۴ ساله خواهند داشت.

وی درباره سربازی دانشجوان جذب شده در این برنامه توضیح داد: دانشجوان پسر می‌توانند امریه خود را در صنعت سپری کنند، به این شکل که بعد از تحصیل، دوران نظام وظیفه خود را در صنعت به عنوان سرباز سپری کنند.

مدیر طرح ملی بورسیه صنعتی بنیاد ملی نخبگان به مزایای دانشجویان این برنامه اشاره کرد و تأکید کرد که این دانشجوان می‌توانند از امتیازات بنیاد ملی نخبگان نیز بهره‌برده و از امکانات مخصوص دانشجویان بورسیه صنعتی بهره‌مند شوند. وی ادامه داد: امتیازات بنیاد ملی نخبگان به دانشجویان، از طریق ارزیابی‌های صنعتی تعیین می‌شود و ما این ارزیابی صنعت را به عنوان معیاری برای حمایت از دانشجویان در این برنامه در نظر می‌گیریم.

مفتاحی‌زاده به نتایج موفقیت‌آمیز اجرای این طرح در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته، این طرح برای ۹۵ دانشجوی یزدی اجرایی شد و این دانشجوان با رتبه‌های بالا به دانشگاه یزد آمدند. این موضوع باعث تحولات مهمی در دانشگاه‌های استان یزد شد. همچنین، دانشجویان پذیرش شده در ا

ین برنامه به منظور توسعه تکنولوژی‌های روز دنیا در صنعت فعالیت می‌کنند.

وی افزود: دانشجوان پذیرش شده در این برنامه، حتی در فصل تابستان نیز در واحدهای صنعتی خود فعالیت دارند و ملزم به حضور در محیط صنعتی و دریافت آموزش‌های مرتبط با رشته‌شان هستند. حق‌الزحمه این دانشجوان در تعطیلات تابستان نیز دو برابر می‌شود.

مدیر طرح ملی بورسیه صنعتی بنیاد ملی نخبگان اعلام کرد که این برنامه به تعداد ۱۴۸۹ دانشجو در ۲۰ استان دیگر گسترش یافته است و این دانشجوان به عنوان دانشجویان بورسیه در دفترچه آزمون سراسری درج شده‌اند. وی افزود: این دانشجوان به منظور جذب در ۴۵۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور و تولیدی درگیر می‌شوند و همچنین ۳۸ دانشگاه نیز در این طرح شرکت می‌کنند، که از جمله آنها دانشگاه علم و صنعت است.

محاسبه حق‌الزحمه در برنامه بورسیه صنعتی بنیاد ملی نخبگان به شیوه‌نامه خاصی تابع است. براساس این شیوه‌نامه، دانشجویان مجرد ماهیانه ۳ میلیون تومان حق‌الزحمه دریافت می‌کنند، در حالی که دانشجویان متاهل ماهیانه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حق‌الزحمه دریافت می‌کنند. این پرداخت‌ها به صورت ماهانه به دانشجویان انجام می‌شود. همچنین، به هر دانشجوی بورسیه صنعتی ۳۰ میلیون تومان اعتبار فناورانه نیز تخصیص داده می‌شود. این اعتبار برای ارتقاء مهارت‌های دانشجویان و تأمین هزینه‌های مرتبط با تحصیل و آموزش آنها به کار می‌رود و سقف این حمایت به مبلغ ۳۰ میلیون تومان محدود است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 277]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن