تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده ‏اى حقیقت ایمانش را کامل نمى ‏کند مگر این که در او سه خص...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799021123




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داده‌های ماهواره رصد زمین ناسا: یک منبع عمومی برای دانش آموزی از زمین


واضح آرشیو وب فارسی::

ماهواره «PACE» ناسا که مسئول رصد زمین است، داده‌های زیادی را فراهم می‌کند که اکنون در دسترس عموم قرار می‌گیرند.

 ناسا در حال حاضر دارد داده‌های باکیفیت جدیدترین ماهواره خود را که اولین بررسی جامع از سلامت اقیانوس‌ها، کیفیت هوا و اثرات تغییرات آب‌وهوایی را ارائه می‌دهد، به صورت عمومی منتشر می‌کند.



با توجه به اعلام ناسا، ماهواره «PACE» که نام کامل آن "پلانکتون، آئروسل، ابر، اکوسیستم اقیانوسی" است، در روز هشتم فوریه به فضا فرستاده شد و پس از چندین هفته آزمایش در مدار، اکنون در حال جمع‌آوری داده‌هایی است که عموم مردم می‌توانند به آنها از طریق وب‌سایت PACE دسترسی داشته باشند.

داده‌های ماهواره PACE به دانشمندان اجازه می‌دهند تا زندگی ریزمقیاس در اقیانوس و ذرات موجود در هوا را بررسی کنند و دانش خود را در مورد مسائلی از جمله سلامت ماهیگیری، شکوفه‌های مضر جلبک‌ها، آلودگی هوا و دود ناشی از آتش‌سوزی ارتقاء دهند. همچنین، با استفاده از PACE، دانشمندان می‌توانند بررسی کنند که چگونه اقیانوس و جو با یکدیگر تعامل دارند و تحت تأثیر آب‌وهوای متغیر قرار می‌گیرند.

داده‌های این ماهواره توسط ناسا به صورت عمومی منتشر می‌شوند.

بیل نلسون، مدیر ناسا، اظهار کرد: تصاویر ارائه شده توسط PACE، تعهد ما به حفاظت از سیاره ما را تقویت می‌کنند. این مشاهدات به ما درک بهتری از تأثیر اقیانوس‌ها و موجودات زنده آنها بر زمین می‌دهند. ناسا در حال جمع‌آوری داده‌های حیاتی آب‌وهوایی از جوامع ساحلی تا ماهیگیری است.



کارن سنت ژرمن، مدیر بخش علوم زمین ناسا، اظهار کرد: ماموریت PACE، یکی از اصلی‌ترین ماموریت‌هایی است که به بررسی زمین و آب‌وهوای آن می‌پردازد. این ماموریت نقطه عطفی در تلاش‌های ما برای درک بهتر سیاره ماست و باعث آغاز یک عصر جدید در علم زمین شده است.

"دستگاه رنگی اقیانوس" ماهواره PACE که توسط "مرکز پرواز فضایی گادرد" ساخته و اداره می‌شود، قادر است اقیانوس، زمین و جو را در طیف وسیعی از نورهای فرابنفش، قابل مشاهده و نزدیک به فروسرخ رصد کند. در مقایسه با ماهواره‌های پیشین که تنها تعداد اندکی از طول موج‌ها را شناسایی می‌کردند، PACE بیش از ۲۰۰ طول موج را رصد می‌کند. این امکان به دانشمندان می‌دهد که جوامع خاصی از فیتوپلانکتون‌ها را شناسایی کنند. این فیتوپلانکتون‌ها نقش مهمی در اکوسیستم و چرخه کربن ایفا می‌کنند که برخی از آنها سودمند هستند ولی برخی ممکن است برای سلامتی انسان مضر باشند. بنابراین، شناسایی این جوامع فیتوپلانکتون یکی از ماموریت‌های اصلی ماهواره PACE است.

دو قطبش‌سنج چند زاویه‌ای ماهواره PACE، که با نام‌های "HARP2" و "SPEXone" شناخته می‌شوند، نور قطبش‌شده که از ابرها و ذرات ریز موجود در جو منعکس می‌شود را بررسی می‌کنند. این ذرات، که به عنوان ذرات معلق در هوا شناخته می‌شوند، ممکن است شامل گرد و غبار، دود یا ذرات پراکنده از دریا باشند. دو قطبش‌سنج ماهواره PACE، تکمیل‌کننده قابلیت‌های یکدیگر هستند. قطبش‌سنج SPEXone که با همکاری "مؤسسه پژوهش فضایی هلند" و شرکت "ایرباس" ساخته شده است، زمین را با وضوح فراطیفی در پنج زاویه دید مختلف مشاهده می‌کند. قطبش‌سنج HARP2 که توسط "دانشگاه مریلند در بالتیمور" ساخته شده است، چهار طول موج نور را با ۶۰ زاویه دید متفاوت مشاهده می‌کند.



دانشمندان با استفاده از داده‌های این ماهواره، می‌توانند ویژگی‌های ابرها که برای درک آب و هوا مهم هستند، را تحلیل کنند و آئروسل‌های جوی را بررسی کنند تا مردم را بهتر در مورد کیفیت هوا آگاه کنند. همچنین، می‌توانند یاد بگیرند که چگونه ذرات معلق در هوا با ابرها تعامل می‌کنند و بر تشکیل ابر تأثیر می‌گذارند. این اطلاعات برای ابداع مدل‌های آب‌وهوایی دقیق ضروری هستند.



داده‌های ماهواره رصد زمین ناسا به صورت عمومی منتشر می‌شوند.

«جرمی وردل»، دانشمند پروژه PACE در مرکز پرواز فضایی گادرد ناسا، گفت: ما بیش از دو دهه است که رؤیای تصاویر مشابه تصاویر PACE را در سر می‌پرورانیم. این‌که در نهایت یک نتیجه واقعی را ببینیم، فراتر از واقعیت است. داده‌های هر سه دستگاه به قدری باکیفیت هستند که می‌توانیم دو ماه پس از پرتاب ماهواره، آنها را به صورت عمومی منتشر کنیم و من به گروه خود به خاطر تحقق این هدف افتخار می‌کنم. این داده‌ها نه تنها با اطلاع‌رسانی در مورد کیفیت هوا و سلامت اکوسیستم‌های آبی بر زندگی روزمره ما تأثیر مثبت می‌گذارند، بلکه نحوه نگرش ما به سیاره خود را نیز به مرور زمان تغییر می‌دهند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن