تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 24 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه يكى از شما به خانه خود وارد مى‏شود، سلام كند، چرا كه سلام بركت مى‏آورد و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

صمغ های دارویی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799871225




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری گرین کارت


واضح آرشیو وب فارسی::

برنده شدن در لاتاری گرین کارت، برای هر فردی به‌خصوص افرادی که در یک کشور جهان سومی مانند ایران زندگی می‌کنند، یک آرزوی بزرگ است. سالانه افراد زیادی به امید دریافت اقامت ایالات متحده آمریکا در لاتاری ثبت‌نام می‌کنند. اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید، آیا تابه‌حال فکر کرده‌اید که در صورت برنده شدن باید چه اقداماتی انجام دهید؟ حال که تعداد برندگان لاتاری در ایران افزایش یافته و امید به برنده شدن بیشتر است، اگر واقعاً آنقدر خوش‌شانس بودید که لاتاری برنده شدید، باید چه‌کار کنید؟ در این مطلب تصمیم داریم پاسخی کامل و جامع به این سؤال ارائه دهیم و در همین راستا، مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری گرین کارت را به شما معرفی کنیم.



مراحل دریافت ویزای لاتاری بعد از برنده شدن در آن

پس از برنده شدن در لاتاری گرین کارت، باید مراحلی را برای دریافت اقامت و ویزای ایالات متحده طی کنید که به طور مفصل در ادامه به شرح و توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

دریافت CASE NUMBER

با دریافت CASE NUMBER شما متوجه می‌شوید که در لاتاری برنده شده‌اید و باید مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری گرین کارت را موبه‌مو انجام دهید. CASE NUMBER یا شماره پرونده یکی از مهم‌ترین اطلاعاتی است که از ابتدا تا انتهای دریافت ویزای گرین کارت به آن نیاز پیدا می‌کنید.

CASE NUMBER نشان‌دهنده نوبت رسیدگی به پرونده شما در کنسولگری آمریکا است و تمامی مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری، طبق این شماره انجام می‌شود. چهار رقم ابتدایی این شماره به سالی که در آن برنده شده‌اید، اشاره می‌کند. دو رقم بعدی مخفف اسم قاره‌ای است که در آن به دنیا آمده‌‌اید، برای مثال برای آسیایی‌ها در این قسمت AS درج می‌شود. ارقام بعدی هم نشان‌دهنده نوبت شما برای مراجعه به سفارت هستند. به‌عبارتی  CASE NUMBER سیستم نوبت‌دهی برگزیدگان لاتاری است.

تکمیل فرم DS-260

در اولین مرحله پس از برنده شدن در لاتاری، باید به دنبال تکمیل فرم DS-260 باشید. با تکمیل این فرم شما می‌توانید از سفارت آمریکا برای مصاحبه وقت بگیرید. جهت دریافت وقت مصاحبه از سفارت آمریکا به‌منظور دریافت ویزای لاتاری، شما به دو فاکتور اساسی نیاز دارید که یکی از آن‌ها فرم DS-260 و دیگری CASE NUMBER است. لازم به ذکر است که هرچقدر در ارسال و تکمیل فرم DS-260 سریع‌تر عمل کنید، تایم نزدیک‌تری برای انجام مصاحبه و ملاقات با افسران سفارت آمریکا دریافت خواهید کرد؛ درواقع باید گفت که یکی از مهم‌ترین مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری گرین کارت، تکمیل هرچه سریع‌تر فرم DS-260 است.

در گذشته تعیین وقت سفارت باتوجه به شماره پرونده یا همان CASE NUMBER انجام می‌شد؛ اما درحال‌حاضر حتی اگر جزو آخرین نفرات برگزیده شده باشید، در صورت ارسال سریع‌تر فرم DS-260 احتمال اینکه بتوانید سریع‌تر از سفارت آمریکا وقت بگیرید، وجود دارد. در فرم DS-260 شما باید اطلاعاتی مثل اطلاعات فردی، اطلاعات مربوط به خانواده، سابقه سفر، تحصیلات، سابقه شغلی و برخی اطلاعات امنیتی را وارد کنید. به یاد داشته باشید هرگونه اشتباه در تکمیل فرم نامبرده می‌تواند به از دست رفتن ویزا منجر شود.



مدیکال و واکسیناسیون

با دریافت وقت سفارت، باید برای انجام دیگر مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری گرین کارت آماده شوید و در خلال این مراحل، باید پیش از مراجعه به سفارت، مرحله مدیکال یا پزشکی را هم پشت‌سر بگذارید. برای این منظور به یکی از پزشکان معتمد سفارت آمریکا مراجعه کرده و مرحله مدیکال یا معاینه پزشکی را انجام دهید. نیاز است اشاره کنیم که پزشک معتمد سفارت باید در کشوری که تصمیم گرفته‌اید به سفارت آمریکا در آن مراجعه نمایید، حضور داشته باشد. برای مثال اگر می‌خواهید برای مصاحبه به سفارت آمریکا در ترکیه بروید، باید یکی از پزشکان معتمد سفارت در ترکیه را برای انجام مراحل مدیکال خود پیدا کنید.

معمولاً در مرحله مدیکال و پزشکی، ابتدا واکسن‌های شما چک می‌شود و در صورت عدم تزریق هر یک از واکسن‌های ضروری، بلافاصله آن واکسن برای شما تزریق خواهد شد. البته که آزمایشاتی هم برای اطمینان از عدم ابتلا به بیماری‌های واگیر و خطرناک از شما گرفته می‌شود. آزمایش‌های ریوی برای تشخیص ابتلا به سل، نوار قلب، آزمایش خون و برخی از آزمایشات روان‌پزشکی برای اطمینان از سلامت روان، ازجمله این آزمایش‌ها هستند.

معلولیت و بیماری‌های عادی مانعی برای دریافت ویزا نیستند؛ پس نیازی نیست بابت آن نگران باشید. بااین‌حال دقت کنید که حتماً واکسن‌هایی مانند واکسن دیفتری کزاز، هپاتیت ب، آبله‌مرغان، MMR، آنفولانزا، کرونا، پروفار ۱۳، فلج اطفال و پنوموواکس را تزریق کرده باشید.

مراجعه به کنسولگری و انجام مصاحبه

مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری گرین کارت شامل مراجعه به سفارت یا کنسولگری آمریکا و انجام مصاحبه هم می‌شود؛ درواقع این سومین مرحله بعد از برنده شدن در لاتاری گرین کارت است. شما می‌توانید به‌عنوان برگزیده لاتاری، سفارت موردنظر خود برای انجام مصاحبه را در فرم DS-260  قید کنید. البته درنهایت KCC یا همان مرکز کنسولگری کنتاکی، طبق ترافیک کاری سفارت‌های ایالات متحده در کشورهای مختلف و حجم پرونده‌ها، سفارت موردنظر برای انجام مصاحبه را انتخاب خواهد کرد. ضمناً هزینه دریافت وقت سفارت برای هر فرد چیزی حدود ۳۳۰ دلار آمریکا است که به ازای هر فرد اضافه‌ای این هزینه دوبرابر می‌شود.

دریافت ویزا

در این مرحله شما باید مدارک موردنیاز را به سفارت تحویل داده و بعد از انجام مصاحبه، منتظر صدور ویزای خود باشید. مدارکی که برای این منظور نیاز خواهید داشت شامل پاسپورت، تصویر رنگی، مدارک تحصیلی، مدارک مربوط به تمکن مالی و مدارک پزشکی می‌شود. ضمناً مدت‌زمان انتظار برای دریافت ویزا متغیر بوده و به عواملی بستگی دارد. برای مثال ممکن است پرونده شما به بررسی چندانی نیاز نداشته باشد و در همان روز مصاحبه ویزای خود را دریافت کنید؛ اما به‌طورمعمول دریافت ویزا بین سه روز تا چند ماه به طول می‌انجامد.



نکات پایانی در مورد مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری گرین کارت

در این مطلب سعی داشتیم اطلاعاتی کامل و درعین‌حال کاربردی در مورد مراحلی که بعد از برنده شدن در لاتاری گرین کارت باید انجام دهید، در اختیار شما بگذاریم. درنهایت این موضوع را فراموش نکنید که بعد از صادر شدن ویزا، شما تنها ۶ ماه برای ورود به خاک آمریکا مهلت دارید و در صورت عدم ورود به این کشور، ویزای شما لغو می‌شود.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن