تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، تاج سوره‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799196702




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چطوری امنیت شبکه کامپیوتر خود را بالا ببریم؟


واضح آرشیو وب فارسی::

 

خدمات امنیت شبکه چیست و چطوری از network خود مراقبت کنیم؟ این همان سوالی است که دغدغه ی ذهن کاربران و خیلی از سازمانها شده و به دنبال روشهایی هستند تا از نشت اطلاعات خودشون جلوگیری کنند، متاسفانه امروزه هیچ صنعتی را نمیتوان پیدا کرد که مورد حمله ی مهاجمان و سوء استفاده ی هکرها قرار نگرفته باشد این مسئله در شبکه کامپیوتری به خصوص شبکه های یک سازمان شامل حمله به داده ها، اطلاعات، سیستمها و حتی وارد شدن خسارات مالی جبران ناپذیری شده و به همین دلیل است که بحث امنیت شبکه یک بحث داغ در بین کاربران است و حالا ما تصمیم گرفتیم در این مقاله به روشهایی برای برقراری امنیت شبکه های کامپیوتری بپردازیم پس اگر شما هم به حفظ امنیت سازمان یا شرکت خودتون اهمیت میدهید مطالعه ی این مقاله خالی از لطف نخواهد بود...

 امنیت در شبکه یعنی چه

پیش از معرفی روشهایی برای بالا بردن امنیت شبکه اجازه دهید اول به این سوال پاسخ بدیم که امنیت شبکه چیه؟ امنیت شبکه (Network security) در حقیقت یک سری قوانین و تنظیماتی است که برای محافظت از داده و اطلاعات، برنامه ها، یکپارچگی و حفظ محرمانه بودن دسترسی به شبکه ها به جهت جلوگیری از هرگونه سوء استفاده یا سرقت اطلاعات با فناوریهای سخت افزاری یا نرم افزاری اتخاذ میشود.

 اموزش صفر تا صد امنیت شبکه

🎯 کمترین اختلال در امنیت شبکه های کامپیوتری میتونه خسارات زیادی را به سازمان شما وارد کنه، به همین دلیل برای در امان ماندن از حملات سایبری باید امنیت شبکه را مد نظر قرار داده و همه کارشناسان شبکه در محل رایانه کمک به لزوم یادگیری صفر تا صد شبکه یا سپردن امنیت شبکه به کاربلدان این حوزه تکیه دارند.

 برای امنیت شبکه چیکار کنم

حالا که به پاسخ این سوال رسیدید که امنیت شبکه چیست در ادامه به شما آموزش میدهیم که چطور با روشهای انواع امنیت شبکه سیستمها و شبکه های کامپیوتری خود را از حملات افراد سود جو حفظ کنید.

 ·        از نرم افزارهای محافظتی استفاده کن

یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از مقابله با هکرها استفاده از نرم افزارهای محافظتی 🔒 مثل آنتی ویروسها است، این نرم افزارها با تشخیص و از بین بردن ویروسهایی که در طی روز منتشر میشوند از شبکه کامپیوتری شما محافظت میکند البته توجه کنید برای اینکه آنتی ویروس کار خودش را به درستی انجام بده حتما باید آن را بروز رسانی کنید.

تروجان یا اسب تروا هم مثل ویروسها برای امنیت شبکه خطرناک هستند و این برنامه های نفوذی میتونن با نفود به شبکه و تکثیر، تمامی داده و اطلاعات شما را نابود کنند برای همین استفاده از ابزارهای ضد تروجان میتونه عوامل خطرناک را شناسایی و آنها را حذف کند.

 

·        امنیت و دسترسی به داده ها در شبکه با سیستم تشخیص نفوذ

Intrusion Detection System یا سیستم تشخیص نفوذ در واقع از طریق نظارت و بررسی شبکه فعالیتهای مشکوک را پیدا میکند، سیستمهای IDS به راحتی میتونند آدرس آیپی های مشکوک را شناسایی و ترافیکهایی که از آنها ارسال شده را متوقف کتند.

 ·        برای شبکه ی خود دیوار آتش بکشید

فایروال (Firewall) یا دیوار آتش 🔥 بصورت سخت افزاری یا نرم افزاری یک دیوار مجازی بین سیستم و شبکه ی کامپیوتری شما و دنیای بیرونه این دیوار میتواند تمام ورودیها و خروجیهای شبکه را کنترل کنه، یعنی شما میتوانید با فایروال تعیین کنید که چه اطلاعاتی به شبکه وارد و کدام دیتاها از آن خارج شوند با این دیوار آتش حتی زمانی که به اینترنت وصل هستید هیچ خطری شما را تهدید نمیکنه.

 ·        در اشتراک گذاری فایلها دقت کنید

امکان ایجاد دسترسی دیگر کاربران از طریق اینترنت و شبکه به دیسک سخت محلی برای اشتراک گذاری فایلها راه را برای ورود ویروس به شبکه ی شما باز کرده پس حتما در اشتراک گذاری فایلهای خود دقت کنید.

 ·        ایمیلهای ناشناس را باز نکنید

یکی از ترفندهای هکرها برای به خطر انداختن امنیت شبکه ی کامپیوتری شما ارسال ایمیلهای  ویروسی 📧 است، برای جلوگیری از این مشکل هیچ وقت ایمیل و پیوستهایی که از افراد یا منابع ناشناس هستند را باز نکنید.

 ·        حواستان به موبایل و تبلتها باشد

یکی از دلایل دیگری که باعث میشه امنیت شبکه ی شما به خطر بیافتد اتصال موبایل، لپتاپ یا تبلت است این دستگاه ها قابل حمل به بیرون از شبکه هستند و امکان داره موجب وارد شدن آسیب به امنیت شبکه ی شما شوند پس حواستون باشه که این دستگاه ها را با دقت زیادی به شبکه وارد کنید.



 ·        قطع اتصال به اینترنت

ما به شما توصیه میکنیم برای افزایش امنیت حتما وقتهایی که به اینترنت 📶 نیاز ندارید اتصال خودتون را قطع کنید.

 ·        تجزیه و تحلیل شبکه برای بالا بردن امنیت آن

اگر میخواهید خیلی زود متوجه هرگونه تهدید علیه شبکه ی خودتون بشین شبکه را به خوبی بررسی و تجزیه و تحلیل کنید آن هم بصورت مرتب تا بتونید خیلی سریع حجم اضافه یا ورودهای غیر معتبر را تشخیص داده و برای رفعش اقدام کنید حتما حواستان به حجم انتقال داده و استفاده از منابع شبکه باشد.

 ·        از گذر واژه مناسب استفاده کنید

****🔑 آنچه میتواند دسترسی افراد غیر را به اطلاعات و داده های یک سازمان یا راحت تر بگیم به شبکه های کامپیوتری محدود کند گذرواژه یا رمز عبور است، در واقع با افشای گذرواژه به معنای قرار گرفتن اطلاعات سازمان یا شرکت شما در دست دیگران است.

حالا برای بالا بردن امنیت در شبکه های کامپیوتری بهتره گذرواژه را نزد خودتون نگه دارید و رمزی را انتخاب کنید که سخت بوده و ترکیبی از اعداد، حروف کوچک و بزرگ باشد.

 کلام آخر:

خیلی ممنونیم که تا آخر این مطلب با ما همراه بودید ما در این مقاله در مورد امنیت شبکه و بهترین روشهای بالا بردن امنیت شبکه های کامپیوتری توضیح دادیم تا بتوانید از شبکه ی خانگی یا سازمان خود در مقابل افراد سودجو و هکرها محافظت کنید. ما سعی کردیم در این مقاله بصورت جامع و کامل این اطلاعات را بهتون ارائه بدیم اما اگر سوال یا مشکلی ذهنتان را درگیر کرده که به دنبال رسیدن به پاسخ آن هستید میتوانید با شماره های 9099071540 یا 0217129 تماس گرفته و خیلی راحت از کارشناسان رایانه کمک مشاوره تلفنی و اینترنتی دریافت کنید.



 

 

 

 

 

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 999]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن