تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگز با مردم به اندازه عقل خود سخن نگفتند و فرمودند:...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798018651




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیش‌نمایشی بر God of War


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:
پیش‌نمایشی بر God of War
پیش‌نمایشی بر God of War "به قلم علیرضا رزمجویی"  خدای تحول شاید حالا فراموش کرده باشیم اما معرفی God of War، علاوه بر اینکه رویدادی حماسی و سرتاسر هیجان محسوب می‌شد، برای طرفداران پر از شک و شبهه و نگرانی نیز بود. چه بلایی بر سر آن کمبو‌های پر زرق و برق و نبردهای پرتعداد آمده است؟ چرا کریتوس طبق معمول سخنان خود را با فریادی گوش‌خراش آغاز نمی‌کند؟! چرا حالا بارِ حرکت دادن دوربین بر روی شانه‌های بازیکنان قرار گرفته است؟ و بسیاری از سوالهای پرتکرار دیگر که قابل درک هستند. تغییر همیشه نارضایتی‌هایی را به همراه دارد اما در این مورد، شاهد کمرنگ‌ شدنِ روز به روز شک و شبهه‌ها بوده‌ایم. سال گذشته در مقاله‌ی "God of War به سمت هدفی والاتر" ما این تحولات را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم و اینگونه نتیجه‌گیری کردیم: "تا قبل از معرفی بازی، نمی‌دانستیم که God of War چنین تحولی را نیاز دارد. نمایش‌های بازی بسیاری از کمبودهای نسخه‌های قبلی را با لحنی رک و بی‌پروا نمایان می‌کند و با اقتدارِ تمام در پی بهبود آنها می‌رود تا حدی که ممکن است در این نسخه از آنها به عنوان نقاط قوت یاد کنیم. استدیوی Santa Monica با اینکار ثابت کرده است که فرمول موفقیت‌آمیز قبل باعث نمی‌شود تا به دام تکرار بیافتد و به اهداف والاتر نیاندیشد. آنها می‌دانند که جای خالی عناصر مشخصی در نسخه‌های گذشته احساس می‌شود و حالا به جای لجاجت و حرکت در مسیری امن و تکراری، با ریسک‌پذیریِ فراوان، در پی رسیدن به درجاتی معنوی‌تر است."

اما حالا که نمایش‌ها، اخبار و بازخوردهای بیشتری از بازی دریافت کرده‌ایم، می‌توانیم با اطمینان بیشتری مشتاقِ سپری شدن روزهای پایانیِ انتظار باشیم. بدون شک مهمترین رکن گیم‌پلی و مبارزات این نسخه‌، تبر جذابی است که در دستان کریتوس قرار گرفته است. این اسلحه Leviathan نام دارد و همزمان نقش یک قاتل بی‌رحم از فاصله‌ی نزدیک و همینطور پرتابه‌ای انعطاف‌پذیر و خطرناک از راه دور را بازی می‌کند. ترکیب ضرباتی که به لطف قابلیت‌های آن می‌تواند شکل بگیرید، همانطور که در نمایش‌های بازی دیده‌ایم، می‌تواند بشدت استراتژیک و هدفمندانه باشند. به جای اینکه خود کریتوس مجبور به جست و خیز باشد، این اسلحه‌ی باابهت مسافت‌ها را طی می‌کند، به انواع و اقسام بخش‌های آسیب‌پذیر دشمنان ضربه وارد می‌کند و فقط با فشار دادن یک دکمه‌ به دوردست‌ها رفته و به رضایت‌بخش‌ترین شکل ممکن به دستان کریتوس بازمی‌گردد.   طبق شنیده‌ها، به نظر می‌رسد از این تبر می‌توان در حل معما‌ها نیز استفاده کرد و این به معنی جدایی‌ناپذیر بودن این آیتم از گیم‌پلی بازی است. در هنگام مبارزات و در هنگام گشت‌وگذار، همیشه در حال استفاده خواهد بود و با توجه به گذشته‌ی مرموز این اسلحه و قابلیت‌ها و ارتقاهایی که از آن بهره می‌برد، به نظر می‌رسد در بازی به اندازه‌ی یک شخصیت جذاب، به آن پرداخته خواهد شد. عنصر جدید دیگر در مبارزات، سپر است که به نظر می‌رسد به راحتی با ضربات تبر ترکیب شده و معجونی دلپذیر از حمله و دفاع را وارد مبارزات می‌کند. شاید نزدیک‌تر شدن دوربین به کریتوس، مبارزات را کمی محدود‌تر کرده است و نمی‌توان احاطه‌ی کامل را به محیط و دشمنان داشت اما اینجاست که نقش آترئوس در مبارزات بیش از همیشه نمایان می‌شود. او نه تنها در مبارزه و سرگرم‌کردن دشمنان مفید ظاهر می‌شود، بلکه مرتبا از جایگاه دشمنان در پشت سر و خارج از زاویه‌ی دید پدرش، خبر می‌دهد. اضافه شدن لایه‌ای از استراتژی و تعامل به آن گیم‌پلی خونین و مفرح نسخه‌های قبل، می‌تواند رویکرد صحیحی باشد که این سری به آن نیاز داشت. لایه‌ای که به نظر می‌رسد از سرگرم‌کننده بودن و خشونت مبارزات نکاسته است و تنها باعث شده است قبل از وارد کردن ضربات، کمی به پیامد آنها نیز فکر کنید.

با اینکه اطلاعات زیادی از جزئیات داستانی این نسخه نداریم اما با نمایش‌های اخیر، به خوبی با نحوه‌ی روایت آن آشنا شده‌ایم. سری God of War که برای روایت داستان خود به یک راوی وابسته بود، حالا گامی بلند به سوی غرق کردن مخاطبان در دنیای خود برداشته است. تمام رویدادها، رودررویی‌ها، لحظات اوج گیم‌پلی و لحظات داستانی، بدون وقفه و مانعی به سوی مخاطب روانه خواهند شد. حالا هیچ عنصری وجود ندارد که بین جاری شدن رویدادهای داستانی و مخاطب فاصله ایجاد کند. وجود رابطه‌ی پدر و فرزندی بین کریتوس و آترئوس، پر از فرصت‌های ناب برای خلق لحظات دراماتیک، تاثیرگذار و حتی مفرح و خنده‌دار است و با توجه به ریسک‌هایی که تیم سازنده برای گنجاندن شخصیتی همراه در گیم‌پلی به جان خریده است، می‌توان حدس زد که تمام این‌ها هدفی را دنبال کرده و بعید است که تعامل این دو شخصیت، به فرصتی از دست رفته تبدیل شود. سری God of War همیشه از محیط‌های باعظمت و فوق‌العاده‌ای بهره‌مند بوده است که در کنار باس‌فایت‌های فوق‌العاده‌ی آن، DNA اصلی این سری را تشکیل داده‌اند. اما حالا در این نسخه علاوه بر لذت بردن از مناظر خیره‌کننده و ساختار عظیم‌ آنها، می‌توانیم بیشتر از همیشه در آنها گشت و گذار کنیم. باز شدن محیط‌ها و آزادی عمل بیشتر، پتانسیل جدیدی را به این سری اضافه کرده است که بتوانیم از باس‌فایت‌های اختیاری، معماهای تعاملی، آیتم‌های جانبی و دیگر اکتشافاتِ احتمالی بهره ببریم. اضافه شدن حس اکتشاف به دنیای پر از سمبل و نمادِ God of War، بسیار وسوسه‌کننده است و برای بسیاری از طرفداران یک رویای به حقیقت پیوسته است.

بهترین‌ها را نشان نده! صحیح‌ترین و هیجان‌انگیزترین رویکرد‌ تبلیغاتیِ بازی، اسپویل نکردنِ بیش از حد است. تماشا کردن یکی از بهترین مراحل Uncharted 4 یا دیدن نحوه‌ی نبرد یکی از غافلگیرکننده‌ترین ربات‌های بازی در Horizon: Zero Dawn می‌تواند صرفا برای آن لحظه، بشدت جذاب و تماشایی باشد اما وقتی زمانِ تجربه برسد، متوجه خواهید شد که غرق شدن در آن لحظه برای اولین بار، می‌توانست بسیار لذت‌بخش‌ و تاثیرگذارتر باشد. این حقیقت که از مدت زمانِ 25 تا 35 ساعتیِ God of War، فقط دقایقی اندک بصورتی رسمی با طرفداران به اشتراک گذاشته شده است، به این فرضیه اعتبار می‌بخشد که در طول بازی با غافل‌گیری‌های بسیاری روبه‌رو خواهیم شد. اینکه اکثر نمایش‌های بازی از اوایل ماجراجویی‌های کریتوس و آترئوس بوده است، ممکن است خبر از عناصری نو که تغییر بسزایی در گیم‌پلی بازی می‌گذارند یا محیط‌هایی کاملا سوپرایزکننده بدهند. اینکه مستقیما شاهد هیچکدام از باس‌فایت‌ها‌ی عظیم نبوده‌ایم، می‌تواند عنصر غافل‌گیری و آدرنالینی که در مواجه با مبارزه‌ای غافلگیرکننده به سراغمان می‌آید را به حداکثر برساند. و در نهایت اینکه شاهد اولین قدمِ کریتوس در دنیای وسیع و مملو از شگفتی اساطیر شمال هستیم، احتمالاتِ داستانی را بسیار متنوع و غیرقابل پیش‌بینی می‌کند. در زمانه‌ای که تبلیغات مهره‌ای بسیار کلیدی محسوب می‌شود، جذب طرفداران جدید و قدیمی بدون رو کردنِ برگ برنده‌ی احتمالی بازی و نمایش تکه‌های پرزرق و برق آن، رویکردی بسیار ارزشمند است که بدون شک بدلیل احترام به وقت طرفداران و فراهم کردن تجربه‌ای بِکر و تازه، پیاده‌سازی شده است.

شنیده‌ها… اگر به بازخوردهایی که افراد مختلف از تجربه‌ی ساعات ابتداییِ God of War داشته‌اند، نگاهی بیاندازیم، هیجان‌زده نشدن در مورد آخرین ساخته‌ی استدیوی Santa Monica کاری بس دشوار است. پیش‌نمایش‌هایی کاملا مثبت که ابدا نمی‌توان ایراد قابل ذکری در آنها پیدا کرد، واکنش‌هایی که فقط به تحسین بازی می‌پردازند، ویدیو‌ها و تصاویری خیره‌کننده از محیط‌ها و نبردهای انعطاف‌پذیر و بسیاری از اخبار ریز و درشت دیگر که نوید یک تجربه‌ی فوق‌العاده را می‌دهند.   جالب این است که بزرگترین نگرانیِ طرفداران، به بزرگترین عنصر تحسین‌شده در میان بازخوردها تبدیل شده است. طبق نظرات بسیاری از اعضای سایت‌های معتبر، مبارزات بسیار سرگرم‌کننده و جذاب پیاده‌سازی شده است و کنار آمدن با آن بشدت ساده بوده و همه‌ی انیمیشن‌ها، ضربات و فعل و انفعالات، به روان‌ترین شکل ممکن اتفاق می‌افتند. از طرفی دیگر همراهی با آترئوس در مبارزات ابدا آزاردهنده نیست و تعامل با او به آزادی عمل در مبارزات کمک می‌کند و راه‌های بیشتری را جلوی پای‌مان می‌گذارد.

در نهایت این نحوه‌ی کارگردانیِ صحنه‌ها، تعامل شخصیت‌ها و صداپیشگی‌های جذاب است که نقل محافل شده است و به نظر می‌رسد روند داستانی جدید و خارج کردن داستان از حالتی تک‌بعدی، به مذاق بسیاری از اصحاب رسانه، خوش آمده است و به نظر می‌رسد کشمکشی که کریتوس با گذشته‌ی خود دارد و پسری که مطمئن نیست پدرش الگوی مناسبی برای اوست، زمینه‌‌ی داستانی قدرتمندی را ایجاد کرده است که به راحتی می‌توان با آن همزادپنداری کرد. و در پایان... حدس زدن اینکه God of War موفقیتی بزرگ خواهد بود، کار سختی نیست. Santa Monica ریسک‌های بزرگی را به جان خریده است اما با توجه به نمایش‌هایی که در اختیارمان گذاشته است، به نظر می‌رسد از تمام آنها سربلند بیرون آمده است. زمان آن رسیده است تا نگرانی‌ها را کنار گذاشته و تا سر رسیدنِ روز 20‌ام آپریل، منتظر بمانیم. دیگر حرفی برای گفتن نمانده است. 





25 فروردين 1397





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 187]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن