تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، بى شرم، كودن، چاپلوس و بدبخت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798965481




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

"تولید قوی‌ترین لیزر فرابنفش توسط دانشمندان چینی"


واضح آرشیو وب فارسی::

دانشمندان چینی موفق شدند لیزر فرابنفش قدرتمندی را با استفاده از کریستال‌های LBO توسعه دهند. این لیزرها دارای توان خروجی بسیار بالا بوده و در طولانی‌مدت می‌توانند در طیف فرابنفش عمیق (DUV) مورد استفاده قرار گیرند. این پیشرفت می‌تواند کاربردهای متنوعی مانند بازرسی نقص، طیف‌سنجی، لیتوگرافی و مترولوژی را در علم و فناوری فراهم کند.



لیزرهای فعلی در طیف DUV برای کاربردهایی مثل لیتوگرافی استفاده می‌شوند. به طور معمول، لیزر آرگون فلوراید (ArF) برای تولید لیزرهای پرقدرت ۱۹۳ نانومتری به کار می‌رود.

لیزرهای فرابنفش DUV در انواع مختلفی از پروژه‌های علمی و فناوری کاربرد دارند. این انواع شامل تولید دستگاه‌های میکروالکترونیک، مدارهای مجتمع بر پایه نیمه‌رسانا و لیزرهای مورد استفاده برای جراحی چشم هستند. این لیزرها به طور معمول به عنوان لیزر اکسایمر معروفند.

هرچند، لیزرهای فرابنفش DUV کاملاً همگن نیستند، بنابراین نمی‌توانند در کاربردهایی مانند لیتوگرافی تداخلی که نیاز به دقت بسیار بالا دارد، استفاده شوند. برای رفع این محدودیت، دانشمندان به دنبال ساخت یک نوع لیزر هیبریدی به نام "لیزر اکسایمر هیبریدی" هستند.

این لیزرها از دانه‌های حالت جامد به جای گاز ArF به عنوان نوسانگر استفاده می‌کنند و این امکان را فراهم می‌آورند تا یک لیزر با انرژی فوتون بهتر و با کمترین تاثیر حرارتی تولید شود. این طراحی بهبود انسجام را بهبود می‌بخشد و همچنین بهبود انرژی فوتون را فراهم می‌کند. برای دستیابی به این هدف، پهنای خط لیزر ۱۹۳ نانومتری باید زیر چهار گیگاهرتز باشد. این پهنای باند انعطاف‌پذیری است که برای تداخل بسیار مهم است، و همچنین از طریق فناوری‌های لیزر حالت جامد که امروزه موجود است، مشاهده می‌شود.

دانشمندان چینی با استفاده از لیزر DUV به دستاوردهای مهمی رسیدند. آن‌ها با استفاده از کریستال‌های LBO موفق به ساخت یک لیزر اکسایمر هیبریدی با طول موج 193 نانومتر شدند. این لیزر دارای خروجی توان 60 میلی‌وات است که از فرآیند تولید فرکانس دو مرحله‌ای پیچیده بهره برده شده است.

این سیستم شامل دو لیزر است، یکی با طول موج 258 نانومتر و دیگری با طول موج 1553 نانومتر. این لیزرها به ترتیب از یک لیزر هیبریدی و یک لیزر Er-doped بهره می‌برند و در یک بلور حجیم که خروجی لیزر مورد نظر را ارائه می‌دهد، ترکیب می‌شوند.

این لیزر DUV دارای مدت زمان پالس 4.6 نانوثانیه، نرخ تکرار 6 کیلوهرتز و پهنای خط تقریباً 640 مگاهرتز است. این تحقیق گزارش شده نشان می‌دهد که بلورهای LBO قابلیت پمپاژ با لیزرهای حالت جامد را دارند و می‌توانند لیزرهای DUV با عرض خط باریک و قدرتمند تولید کنند.

این یافته‌ها امیدوار کننده است که بلورهای LBO بتوانند برای تولید لیزرهای DUV با توان خروجی بالاتر و برای کاربردهای گسترده‌تر استفاده شوند. این تحقیقات در مجله Advanced Photonic Nexus منتشر شده است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 198]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن