تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ واعـظـى مـؤثرتر از نصيحت نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799170158




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پوسترها چگونه طراحی شد/ راز یک غار و گنجینه دوران هخامنشی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در جشنواره جهانی فیلم فجر ۳۵
پوسترها چگونه طراحی شد/ راز یک غار و گنجینه دوران هخامنشی

جشنواره جهانی فیلم فجر


شناسهٔ خبر: 3959348 - شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶
هنر > سینمای ایران

.jwplayer{ display: inline-block; } طراح پوسترهای سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر توضیح داد این پوسترها با بهره گیری از هنر شرقی و با نگاهی به هنر غرب طراحی شده است. حمیدرضا بیدقی طراح پوسترهای سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این جشنواره یک جشنواره جهانی است و اکثر مدعوین ما مهمانان خارجی هستند و بی شک مواردی از فرهنگ و هنر ایران برای آنها جذابیت دارد لذا من در طراحی پوسترها این موضوع را درنظر گرفتم. وی ادامه داد: برای طراحی پوسترهای جشنواره جلساتی تشکیل و نظرهایی ارائه شد و رضا میرکریمی دبیر جشنواره تاکید داشت که در طراحی پوسترها هنر ملی و بومی دیده شود که برهمین اساس تصمیم گرفتم با استفاده از المان های هنری ایران باستان و هنر اسلامی، کلاژهای ساده ای طراحی کنم که در نهایت تبدیل به پوسترهای جشنواره فیلم فجر شد. این طراح و گرافیست پوسترهای جشنواره را به نوعی تعریفی از سینما دانست و بیان کرد: در همین راستا سعی کردیم برای هر بخش المان هایی داشته باشیم به عنوان مثال برای بخش مستند از ماهی به دلیل صراحت و سادگی آن استفاده کردیم و یا بخش سینمای شرق با اسب نشان داده شده است. وی توضیح داد: دو بخش خارجی در این دوره از جشنواره وجود دارد که شامل بخش سینمای کره و سینمای بالتیک است و برای طراحی پوستر این دو بخش، هنر آنها مورد بررسی قرار گرفت و المان های فرهنگی مهم آنها استخراج و براساس آن سمبل های طراحی شده در پوستر ساخته شده است. در پوستر بخش سینمای کره کلاه معروف آنها دیده می شود و در بخش سینمای بالتیک که مجموعه ای از چند کشور هستند، قلعه که مهمترین سمبل آنها به شمار می رود طراحی شده است. بیدقی درباره بخش سینمای وحشت و طراحی آن توضیح داد: در این پوستر از نقاب های غار کلماکره استفاده کرده ام. در توضیح این نقاب باید بگویم که گنجینه هایی از دوران هخامنشی با حمله اسکندر به ایران، به دل کوه های کلماکره در لرستان انتقال داده می شود و چهار نگهبان برای این غار می گذارند. غار مورد نظر از بیرون قابل رویت نیست و اتفاق عجیب این است که در سال ۱۳۶۸ بزغاله یک چوپان گم می شود و هنگامی که دنبال آن می‌گردد به یک غار می رسد که چند سکه پای آن ریخته بوده است. او وقتی وارد غار می شود و با گنجینه ای از دوره هخامنشی مواجه می شود. در این غار اسکلت ۴ نگهبان نیز وجود داشت که هیچگاه از آن غار خارج نشده بودند. ماسک های طلایی که در این غار پیدا شده است می توانست پوستر بخش سینمای وحشت را راز آلود کند. همچنین از یک خنجر دوران مفرغ از منطقه لرستان استفاده کردیم. وی در پاسخ به این پرسش که چرا در هر پوستر از تعداد زیادی المان استفاده شده است، بیان کرد: هنر مینیاتور در ایران بسیار پیچیده است و هنرمندان ما در این هنر قائل به وحدت در عین کثرت هستند یعنی معتقدند با اینکه المان های به کار رفته در این هنر زیاد است اما یک مفهوم را می رسانند. هدف ما هم این بود که پرکاری هنر شرقی در این پوسترها دیده شود. بیدقی در پایان گفت: نباید این را فراموش کرد که ما در دنیای مدرن زندگی می کنیم و هنر تقارن را جز در آثار مذهبی کمتر می بینیم. تقارن مدت ها است از گرافیک ایران و جهان فاصله گرفته و  ممکن است این تقارن برای خارجی ها چندان جذاب نباشد. می توان گفت در طراحی پوسترهای جشنواره جهانی فیلم فجر، علاوه براینکه شرقی کار کرده ایم نگاهی به گرافیک جهانی نیز داشتیم.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن