تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798709024




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طنز؛ خبرنگار یا کارگر خبر


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: ماهنامه خط خطی - علیرضا کاردار: هیچ گاه بر سر رده بندی سخت ترین کار دنیا اتفاق نظر نبوده است. گرچه گفته می شود رتبه اول از آنِ کار در معدن است، ولی در رده های بعدی اختلاف نظر است و هر کسی شغل خودش را از بقیه کارها سخت تر می داند. ضمن احترام به کارگران سخت کوش معدن، در اینجا می خواهیم مستند و مستدل ثابت کنیم که خبرنگاری از کار در معدن هم سخت تر است!

شجاعت: خبرنگار، علاوه بر داشتن شجاعت کارگر معدن برای کار در زیر زمین، باید آن قدر شجاع باشد که بتواند به سراغ مسئولان برود و ازشان سوال هم بکند و سالم به خانه برگردد!

ریزبینی: کارگر معدن با یک چراغ قوه می تواند محل دقیق الماس و فیروزه را پیدا و استخراج کند، ولی یک خبرنگار باید به این در و آن در بزند تا بتواند سوژه یا مسئول مصاحبه شونده را پیدا کند و خودش را به آب و آتش بزند تا بتواند یک خبر را کار کند و دلش هزار راه برود تا ببیند فردا حاصل ریزبینی اش چاپ می شود یا نه!

کنجکاوی: یک کارگر معدن احتیاجی به کنجکاوی ندارد، همه چیز طبق اصول و بر اساس برنامه و نقشه است، ولی یک خبرنگار باید آن قدر کنجکاوی کند تا سرانجام به نتیجه برسد و بفهمد مثلا فیش حقوقی فلان مسئول چقدر است یا صاحب بهمان موسسه و اسکله چه کسی است!

پیگیری: خبرنگار باید تا حدی پیگیری کند که دل و روده سوژه را بیرون بکشد. سپس، باید آن ها را کالبدشکافی کند و تازه، بعد از همه این کارها، نوبت پردازش دل و روده ها می شود. در حالی که تنها پیگیری یک کارگر معدن پیگیری دریافت حقوق معوقه اش بدون تنبیه و شلاق خوردن است!

استرس: کارگر معدن فقط استرس این را دارد که مبادا، خدای نکرده، سقف معدن فرو بریزد. ولی یک خبرنگار تمام عمرش باید با استرس هایی دست و پنجه نرم کند که حتی نمی داند چیست و از کجا و چگونه بر سرش آوار می شود!

حقوق و امنیت شغلی: یک خبرنگار، هر روز صبح که از خواب بیدار می شود تا شب که می خوابد، همیشه باید پیگیر حقوق و حق التحریرش باشد و دلهره داشته باشد که آیا فردا هم سر کار است یا «سر کار» است. ولی یک کارگر معدن... البته در این یکی با هم فرقی ندارند و مشترک اند!

در آخر، سخت ترین و به نوعی بدترین گزینه ای که شغل خبرنگاری را از کار در معدن سخت تر می کند، «سمت شغلی» آن است. یک کارگر معدن در فرم هایی که پر می کند در قسمت «شغل» با افتخار می نویسد کارگر معدن، ولی یک خبرنگار حتی در پاسخ به پدر و مادر و همسر و پدر و مادر همسرش وقتی می پرسند: «به سلامتی شغلتون چیه؟» وقتی می گوید خبرنگار، باید دوباره به این پرسش پاسخ دهد که: «نه جدی، شغل اصلی تون چیه؟»!





۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سرگرمی
uyt


پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن