تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ بنده ای راستین نمی شود مگر زمانیکه اعتمادش به آنچه نزد خداست از اعتمادش به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799193506




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استعلام پروانه کسب برای بانک چگونه است؟


واضح آرشیو وب فارسی::


Shape1

در سال‌های اخیر که بسیاری از افراد به شغل‌های آزاد روی آورده‌اند، باید با قوانین حاکم بر فضای کسب‌و‌کار نیز آشنایی داشته باشند تا بتوانند فعالیت خود در یک فضای قانونی را پیش ببرند. یکی از این قوانین دریافت پروانه کسب است. یک سند حقوقی که نشان از مجاز بودن هر نوع فعایت تجاری و خدماتی را دارد. در واقع با دریافت این برگه شما به عنوان صاحب یک کسب‌و‌کار نشان می‌دهید که در چارچوب استانداردها و قوانین موجود در شهر خود فعالیت می‌کنید.

در ایران برای انجام هر خدماتی نیاز به استعلام جواز کسب است تا از صحت و فعالیت‌های قانونی شما اطمینان حاصل کنند. به ویژه در هنگام دریافت وام بانکی این جواز لازم و ضروری خواهد بود. حال این‌که استعلام پروانه کسب برای بانک یا سایر موسسات چگونه است و با چه شرایطی انجام می‌شود را در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم. اما پیش از آن بهتر است بدانید که چرا باید جواز کسب دریافت کنید.

دریافت جواز کسب چه اهمیتی دارد؟

دریافت پروانه کسب گامی اساسی برای راه‌اندازی هر کسب‌و‌کاری است. در واقع این گواهی تنها مسیر فعالیت شغلی شما را استاندارد و قانونی نمی‌کند. بلکه از طریق آن می‌توانید اعتبار بیشتری در فضای جامعه داشته باشید و کارهای مختلفی انجام دهید:

با این جواز می‌توان خدمات خود را به طور رسمی ثبت کرد. با ثبت لوگوی تجاری و برند خود، قطعا اعتماد بیشتری در بازار پیدا می‌کنید و در نتیجه در هر زمینه‌ای پیشرفت چشمگیری خواهید داشت.

قابلیت استفاده از برق و گاز صنعتی با نرخ دولتی توسط این جواز امکان‌پذیر است و برای مشاغلی که در این حوزه فعالیت می‌کنند یک مزیت بسیار بزرگ محسوب می‌شود.

دریافت تسهیلات و وام‌های بانکی از طریق جواز کسب امکان‌پذیر است. البته طبق شرایطی خاص و تا سقف مبالغ مشخص شده انجام می‌شود.

شما از طریق این جواز می‌توانید پرسنل خود را تحت پوشش بیمه‌های مختلف قرار دهید تا از خدمات درمانی استفاده کنند.

نمایشگا‌ه‌های بین‌المللی مسیری برای پیشرفت کسب‌و‌کارهای مختلف است. با جواز کسب می‌توان در این نمایشگاه‌های داخلی و خارجی شرکت کرد و به فروش بالاتری رسید.

از طریق جواز کسب می‌توانید واردات و صادرات کالاهای مختلف را انجام دهید. بدون آنکه نیاز به پرداخت هزینه‌های بالایی برای گمرک باشد.

نحوه استعلام جواز کسب به چه صورت است؟


Shape2

همانطور که گفته شد جواز کسب یک مجوز قانونی است که به یک واحد تجاری برای شروع فعالیت‌های مختلف داده می‌شود و قطعا استعلام آن برای انجام بسیاری از خدمات نیاز است. در واقع استعلام جواز کسب به سازمان‌ها و افراد مختلف این اطمینان را می‌دهد تا از صحت و اعتبار مشاغل مختلف اطمینان حاصل کنند. حتی خود شما به عنوان صاحب کار نیز می‌توانید از جواز خود استعلام بگیرید.

مراحل نحوه استعلام پروانه کسب برای بانک یا سایر سازمان‌ها یکسان است و از طریق سه روش زیر انجام می‌شود:

استعلام جواز کسب از طریق کد ملی

یکی از روش‌های بسیار ساده و سریع استعلام جواز کسب با کد ملی در سایت‌های مربوطه است. سازمان‌های مختلف معمولا از این طریق استعلام دریافت می‌کنند. به این صورت که وارد سایت مربوطه می‌شوند و با ورود کد ده رقمی کارت ملی فرد وضعیت جواز کسب را بررسی می‌کنند. خود شما نیز می‌توانید از این طریق وضعیت جواز ملک خود را کنترل کنید.

استعلام پروانه کسب از طریق کد پستی

اگر مکانی که برای شروع فعالیت خود انتخاب کردید در یک منطقه جغرافیایی خاص باشد، سازمان‌های مختلف مانند بانک، از طریق کد پستی محل کسب‌وکار، وضعیت فعلی جواز کسب شما و اطلاعات مربوط به آن را بررسی می‌کنند تا برای ارائه خدمات از صحت و اعتبار آن اطمینان داشته باشند.

استعلام جواز کسب از طریق شناسه صنفی

شناسه صنفی نوعی ابزار شناسایی برای یک کسب‌و‌کار است که تمام جزئیات از جمله نوع فعالیت، موقعیت مکانی و.. را در خود جای داده است. این کد ده رقمی پس از ثبت پروانه کسب در اختیارتان قرار می‌گیرد و به نوعی یک تضمین و اعتبار برای روند قانونی فعالیت‌های شماست. بدون شک یکی از بهترین روش‌ها برای استعلام جواز کسب، شناسه صنفی است. بسیاری از سازمان‌ها از جمله بانک، این کد را در سایت مربوطه وارد می‌کنند تا تمام اطلاعات مورد نیاز در مورد یک کسب‌و‌کار در اختیارشان قرار گیرد.

چه کسانی می‌توانند استعلام جواز کسب بگیرند؟

جواز کسب برای مشاغل مختلف متفاوت است و استعلام آن باید از سازمان‌های مرتبط انجام شود. البته امروزه که تمام کارها اینترنتی است، استعلام جواز کسب با کد ملی را نیز می‌توان به صورت اینترنتی و از طریق وبسایت‌های مشخص دریافت کرد. اکنون ممکن است این سوال مطرح شود که چه افرادی می‌توانند برای صحت این مجوز استعلام بگیرند؟

در پاسخ به این سوال می‌توانیم بگوییم که سه دسته از افراد می‌توانند برای استعلام جواز کسب اقدام کنند. اولین گروه صاحبان مشاغلی هستند که پروانه کسب خود را دریافت کرده‌اند و نیاز دارند تا از وضعیت فعلی آن مطلع شوند. گروه دوم سازمان‌های صنفی هستند که برای اطمینان از شرایط کارکنان و رعایت قوانین و استانداردهای لازم توسط آن‌ها، نیاز به استعلام پروانه کسب دارند. سازمان‌های دولتی مانند بانک‌ها نیز برای ارائه خدمات مختلف نیاز به استعلام فعالیت‌های تجاری کسب‌و‌کارهای مختلف دارند که می‌توانند از طریق روش‌های عنوان شده، این کار را انجام دهند.

استعلام پروانه کسب را از طریق ثبت شو بگیر...


Shape3

همانطور که در این مطلب گفته شد اگر در فکر شروع کسب‌و‌کار هستید، حتما برای دریافت پروانه کسب آن اقدام کنید. زیرا این گواهی به شدت می‌تواند روی فعالیت‌های تجاری، اعتماد و پیشرفت کاری شما موثر باشد و در کنار آن نیز می‌توانید از مزایای مختلفی بهره‌مند شوید. یکی از این مزایا دریافت تسهیلات وام‌های بانکی است. البته قبل از اینکه هر نوع وامی به مشاغل مختلف تعلق بگیرد، حتما برای جواز کسب استعلام می‌گیرند تا از صحت و اعتبار آن مطلع شوند.

برای استعلام وضعیت فعلی جواز کسب روش‌های مختلفی وجود دارد و هر فردی می‌تواند به راحتی استعلام دریافت کند. البته مجموعه‌هایی چون ثبت شو نیز وجود دارند که تمام کارهای ثبت و دریافت جواز کسب و حتی استعلام آن‌ها را در مدت زمان کوتاهی انجام می‌دهند. این مجموعه با بهترین متخصصان در خدمت شماست و می‌توانید تمام کارهای مربوط به جواز کسب فعالیت‌های تجاری خود را به آن‌ها بسپارید.

 

 

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سرگرمی
uyt


پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن