تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را برطرف مى كند و باعث پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814437920




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معرفی غذاهای محلی شهر تفلیس


واضح آرشیو وب فارسی::


چشیدن طعم‌های جدید و ناشناخته بخشی از لذت سفر و نوعی ماجراجویی است. اگر قصد سفر به گرجستان را دارید و ذائقه‌ شما برای تجربیات جدید آماده است، غذاهای هتل اونیکس تفلیس می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. رستوران این هتل با داشتن‌ منوی بین‌المللی و محلی، به شما امکان می‌دهد تا از غذاهای متنوع و لذیذ بهره‌مند شوید؛ همچنین، موقعیت مکانی این هتل در خیابانی پر از رستوران‌های متنوع، دسترسی آسان به غذاهای محلی گرجی را برای شما فراهم می‌کند. در این مطلب، به‌طور مفصل به‌معرفی غذاهای گرجستان پرداخته‌ایم.



رستوران هتل اونیکس تفلیس

هتل اونیکس تفلیس هتلی چهار ستاره مدرن و لوکس در پایتخت گرجستان است که با ارائه خدمات و غذاهای ممتاز، اقامتی دلنشین را برای مهمانان خود فراهم می‌آورد. این هتل با رستوران خود که منویی متنوع از غذاهای محلی و بین‌المللی را به مهمانان ارائه می‌دهد به یکی از بهترین مقاصد غذایی در تفلیس تبدیل شده است.

رستوران این هتل به ارائه غذاهای تازه و باکیفیت می‌پردازد و فرصت لذت‌بردن از طعم‌های ویژه گرجی را برای مهمانان فراهم می‌آورد. علاوه‌بر کیفیت بالای غذاها، پرسنل هتل به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی، گرجی، روسی و چینی مسلط هستند. این ویژگی به مهمانان کمک می‌کند تا بدون نگرانی از مشکل زبان، به‌راحتی با کارکنان هتل ارتباط برقرار کنند و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند. ازجمله غذاهای محلی که در این رستوران سرو می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خاچاپوری آجارولی (Khachapuri Adjaruli)

خاچاپوری غذای معروف گرجی است که در تفلیس به وفور یافت می‌شود. این غذا از نان، پنیر، تخم‌مرغ و کره تهیه می‌شود. نان به شکل قایق در می‌آید، پنیر گرجی درون آن قرار می‌گیرد و در فر پخته می‌شود. سپس یک تخم‌مرغ در مرکز خاچاپوری شکسته می‌شود و با کره آب‌شده سرو می‌شود. این غذا به‌عنوان پیتزای گرجی شناخته می‌شود و در خیابان‌ها و رستوران‌های مختلف سرو می‌شود.

خینکالی (Khinkali)

خینکالی غذای اصیل گرجی است که به‌دلیل ظاهر زیبا و طعم لذیذش محبوبیت دارد. خینکالی به‌صورت خمیر پیچیده و پرشده از گوشت، ادویه و سبزیجات تهیه می‌شود. انواع مختلف خینکالی شامل گوشت، سیب‌زمینی و قارچ است؛ اما خینکالی گوشت رایج‌ترین و محبوب‌ترین نوع آن است. این غذا در خیابان‌ها و رستوران‌های تفلیس سرو می‌شود و نماد فرهنگ غذایی گرجی‌ها است.

کباب متسوادی (Mtsvadi)

متسوادی کباب محلی گرجستان است که از تکه‌های کبابی گوشت بره، گوساله یا خوک تهیه می‌شود و در جشن‌های گرجی محبوبیت ویژه‌ای دارد. این کباب در تمام شهرهای گرجستان با روش یکسانی کباب می‌شود؛ اما نوع گوشت براساس منطقه متفاوت است.

برخلاف کباب‌های ترکی و ارمنی، گرجی‌ها تنها از نمک برای طعم‌دهی استفاده می‌کنند تا طعم طبیعی گوشت حفظ شود. برای مسافران متسوادی انتخابی مناسبی پس از گشت‌وگذار و تورهای طبیعت‌گردی است. متسوادی با تکمالی نیز نوعی متسوادی است که با سس تکمالی سرو می‌شود. تکمالی، سسی گرجی است که با آلوی ترش، نمک و فلفل تهیه می‌شود و به غذاهای مختلف طعمی خاص می‌بخشد.


images_1721806629_66a0af2565e8f.png

آجاپساندالی (Ajapsandali)

آجاپساندالی غذای خوشمزه و مناسب برای گیاهخواران است که با ترکیبی از سبزیجات تازه تهیه می‌شود. این غذا شامل بادمجان، فلفل، گوجه‌فرنگی، سیر، دلمه و ادویه‌های معطر است. آجاپساندالی معمولا در فصل تابستان سرو می‌شود؛ اما در تمام فصول در رستوران‌های هتل‌ های تفلیس و بازارهای گرجستان در دسترس است.

بادریجانی نیگوِزیت (Badrijani nigvzit)

بادریجانی نیگوزیت غذای گیاهی گرجی به‌معنای بادمجان با گردو است. در این غذا، بادمجان‌های سرخ‌شده با مخلوطی از گردو، سیر و سبزیجات پر می‌شوند و با دانه‌های انار تزئین می‌شوند. این پیش‌غذا معمولا در کنار سایر غذاها سرو می‌شود و یکی از غذاهای محبوب تفلیس است.

سوپ خارچو (Kharcho)

خارچو سوپی پوره‌ای و خوش‌طعم از تفلیس است که طرف‌داران زیادی دارد. این غذا با گوشت مرغ یا گاو، سیر، خملی سونلی (پنج ادویه گرجی)، گشنیز و گردو تهیه می‌شود. گوشت در سس گردو پخته و همراه با لواشک تکلاپی سرو می‌شود. به‌طور رایج، خارچو با نان مخصوص گرجی به‌نام شُتی همراه است. به‌دلیل طعم خاص و محبوبیتش، خارچو به فهرست غذاهای زمستانی روس‌ها نیز راه یافته است.

لوبیو (Lobio)

لوبیو خوراکی ساده و خوش‌طعم از گرجستان است که شباهت زیادی به خوراک لوبیای ایرانی دارد. این غذا با ترکیب پیاز سرخ‌شده، گشنیز، سرکه، گل همیشه بهار خشک و فلفل تازه پخته می‌شود و عطر و طعم فوق‌العاده‌ای دارد. لوبیو معمولا با نان ذرت گریل‌شده سرو می‌شود؛ نانی که به سبک دوریتوهای مکزیکی تهیه می‌شود و در تنور پخته نمی‌شود. نان ذرت با استفاده از آرد ذرت، نمک و آب تهیه می‌شود و همراهی مناسبی برای این خوراک خوشمزه فراهم می‌آورد.

لوبیانی (Lobiani)

لوبیانی نانی خوش‌طعم و محبوب در تفلیس است که با خمیر نازک و پرشده از لوبیا تهیه می‌شود. این نان که در آتش هیزمی پخته می‌شود؛ به‌دلیل طعم بی‌نظیر و قیمت مقرون‌به‌صرفه‌اش از محبوبیت زیادی برخوردار است. سطح نان ترد و شکننده است، درحالی‌که مغز لوبیایی و نرم آن طعمی کره‌ای و شور دارد.

چخخبیلی (Chakhokhbili)

چخخبیلی یکی از خورشت‌های معروف گرجی است که از ترکیب گوشت گاو، مرغ و سبزیجات تازه مانند ترخون تهیه می‌شود. نام این خورشت از کلمه گرجی خوخوبی به معنای قرقاول گرفته شده است؛ اما درحال‌حاضر بیشتر با گوشت مرغ تهیه می‌شود. این غذا معمولا با نان سرو می‌شود و در برخی رستوران‌ها ممکن است از گوشت بوقلمون یا اردک نیز استفاده شود.


images_1721806643_66a0af332502e.png

سخن آخر

در این مقاله، تلاش کردیم شما را با غذاهای محلی ویژه هتل اونیکس تفلیس آشنا کنیم. برای تجربه این طعم‌های خوشمزه و لذت از آشپزی گرجی، برنامه‌ریزی برای سفر به تفلیس انتخاب عالی است. برای تسهیل سفر خود، خرید بلیط هواپیما تفلیس از فلای تودی می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. «فلای تودی» نه‌تنها بلیط‌های ارزان‌تری برای پروازهای خارجی ارائه می‌دهد؛ بلکه امکان رزرو آنلاین هتل و مقایسه قیمت‌های مختلف هتل‌ها را نیز فراهم می‌آورد. با استفاده از خدمات فلای تودی، سفر به تفلیس، راحت‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود.



 



 

6

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 204]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سرگرمی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن