تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوش‏گمانى، مايه آسايش قلب و سلامت دين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798368244




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طنز؛ همه خبرنگارند، مگر اینکه عکسش ثابت شود!


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: ماهنامه خط خطی - احمدرضا کاظمی: قدیم ترها، لازمه عکاس شدن خریدن یک دوربین Canon بود، اما شما امروزه برای خبرنگار شدن به آن هم نیازی ندارید. اصلا این روزها، ژورنالیست شدن از ساده ترین کارهای دنیا به حساب می آید و فقط شما کافی است در قسمت Bio اینستاگرامتان در کنار «یه خردادماهی مغرور»، «دونت فالو، ایف یو دونت نو می» و «من آن گلبرگ مغرورم که می میرم ز بی آبی» یک عدد «خبرنگار» هم بنویسید. البته این کار در حرفه خوانندگی هم کاربرد دارد.

یعنی مثلا شما اگر اسمتان احمدرضاست و آی دی اینستاگرامتان را با DJ. AhmadReza بسازید، تبدیل به خواننده می شوید. سوالی که اینجا مطرح می شود این است که حالا خب خوانندگی اسم دهن پرکنی دارد و شغلی «پلنگ خیز» محسوب می شود که ممکن است نظر چندتا «الناز. جوجو»، «آزیتا کویین» و «ساناز عجقولکی» را به خودش جلب کند، اما «خبرنگار» بودن چه مزیتی دارد که سعی می کنند خودشان را فرو کنند توی این طیف؟ آن هم از عرض!


همه خبرنگارند، مگر اینکه عکسش ثابت شود!



شما از یک «کامران نجف زاده» و یک «حمید معصومی نژاااااااااد، رم» که صرف نظر کنید، این شغل واقعا نه پولی برایتان دارد، نه شهرتی! از جنبه معروفیت که باور کنید همین الان اگر «ابراهیم تهامی» و سردبیر جاری مجله خط خطی با هم از خیابان شلوغ رد شوند، کسانی که آقای تهامی را خواهندشناخت، بدون شک، ده برابر تعداد کسانی است که امین را می شناسند. راستش را بخواهید، خود ما ژورنالیست ها هم نصفی از همکارانمان چیزی بیشتر از یک اسم و فامیل برایمان نیستند و به قیافه نمی شناسیمشان!

از جنبه مالی هم بخواهیم به این شغل نگاه کنیم در این زمانه شما اگر خواستگاری رفتید و از شما پرسیدند: «شغل شما چیه؟»، کافی است بگویید «بنده خبرنگارم» تا پدر عروس یک جوری با تعجب نگاهتان کند که اگر می گفتید من گونه ای نادر از یوزپلنگ ایرانی ام، داخل سیرک کار می کنم و چهار دست و پا از توی حلقه آتش می پرم، این قدر متعجب نمی شد! حالا بدبختی اینجاست که شما خبرنگاری را به عنوان «تفریحتان» هم نمی توانید معرفی کنید.

به خصوص اگر قلمتان به سمت مسائل سیاسی- اجتماعی بچرخد، که خر بیار و مقاله بار کن! در نهایت هم اگر بتوانید در جلسه اول خواستگاری یک جوری خبرنگار بودنتان را به عنوان شغل اثبات کنید، کافی است خانواده عروس بیایند در موردتان تحقیق کنند و بفهمند مثلا در صفحه سیاسی فلان روزنامه، هر از گاهی، یادداشت می نویسید. یعنی پشت سرتان اگر بگویند طرف سیگاری است، علف می زند، پارتی های شبانه می رود، دست بزن دارد، سه بار ازدواج ناموفق داشته است، ناتوانی جسمی و غیرجسمی دارد و اصلا اخیرا رفته تایلند و ایدز، هپاتیت الف تا ی، و هزار درد و بلای دیگر را هم گرفته، این ها را می شود یک جوری ماست مالی کرد، اما خبرنگار بودن، آن هم از نوع سیاسی اش، را نه!

با این اوصاف واقعا این موج جدید «ژورنالیست» و «خبرنگار» که در فضای مجازی راه افتاده است چیست؟ طرف بزرگ ترین فعالیت خبری اش این بوده که از خرابی چراغ قرمز چهارراه دم خانه شان فیلم گرفته و برای سالی تاک فرستاده، آن وقت می آید توی صفحه اینستاگرامش خودش را خبرنگار معرفی می کند یا مورد داریم که طرف اصلا از ریشه با مقوله خبر و و خبررسانی مشکل دارد و کارش قلم کردنِ قلمِ دستِ قلم به دستان است، اما احساس خودخبرنگار پنداری دارد!

باور کنید «شعبان جعفری» هم اگر الان زنده بود، می گفت من یه ژورنالیست بی باکم! یکی نیست بگوید عزیز جان، اینکه شما از بچگی عادت داشته ای چغلی این و آن را تبکنی و برای ناظم مدرسه خبر ببری یا زیر آب همکلاسی هایت را بزنی و الان هم همین رویه را در زمینه های دیگر پیش گرفته ای، کمی با رسالت خبرنگار بودن فاصله دارد! واقعا ای کاش این پروژه «عنکبوت 3» کلید نخورده بود و دوستان به همان حرفه «مدلینگ» می چسبیدند تا این جوری شاهد فوران ژورنالیست از زمین و آسمان نباشیم.





۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سرگرمی
uyt


پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن