تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):دو خصلت است كه بالاتر از آنها چيزى نيست: ايمان به خدا و سود رساندن به برادران.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813045397




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

غدیر ناسخ سفسطه جدایی دین از سیاست است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در اختتامیه جشنواره ملی آثار دانشجویی غدیر عنوان شد؛
غدیر ناسخ سفسطه جدایی دین از سیاست است

افتتاحیه چهارمین جشنواره دانشجویی غدیر


شناسهٔ خبر: 2938851 - دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر در اختتامیه چهارمین جشنواره ملی آثار دانشجویی غدیر گفت: غدیر منحصر به زمان و مکان خاصی نیست بلکه برای همه بشریت و همه اعصار است. غدیر ناسخ سفسطه جدایی دین از سیاست است. به گزارش خبرنگار مهر، آیین پایانی چهارمین جشنواره ملی آثار دانشجویی غدیر صبح امروز دوشنبه ۲۰ مهرماه در پردیس خواهران دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد. دکتر عظیم زاده معاون پژوهشی دانشگاه خواهران امام صادق(ع) در این مراسم گفت: این دانشگاه افتخار دارد که در حوزه علوم انسانی و اسلامی شاهد پژوهش ها و گام های مفیدی در بین پایان نامه ها، کتب، مقالات و آثار هیأت علمی است که در این راستا بتواند گام بردارد و آمادگی خود را برای همکاری پژوهش های دانشجویی اعلام می کنیم. غدیرشناسی و تحقیق در حوزه ولایت و امامت از وظایف ماست هرچند در این دانشگاه رشته تاریخ اسلام تدریس نمی شود ولی بستری است برای تحقیق در علوم اسلامی و انسانی. امیدوارم در آینده نزدیک شاهد قلم زنی توانای دانش پژوهان در این حوزه ها باشیم. در همین جا از همه پژوهشگران دعوت می کنیم برای همایش پاسداشت از اندیشه های حضرت آیت الله مهدوی کنی در هفته پژوهش مقالات خود را به دبیرخانه ما ارسال نمایند.

حسین ظریف منش، مدیر عامل بنیاد غدیر نیز در این مراسم گفت: در ابتدا یادی از دو استاد بزرگوار مرحوم آیت الله مهدوی و آیت الله خزعلی می کنیم. این دو بزرگوار از بسیاری از جهات ویژگی های مشترک و مشابهی داشتند. هر دو از علمای ربانی بودند، هر دو مجاهد فی سبیل الله بودند، هر دو از ابتدای نهضت امام(ره) همچون سربازی فداکار همه ملالت ها، دشواری های، زندانی ها، شکنجه ها و تبعید ها را به جان خریدند تا انقلاب به رهبری امام(ره) به پیروزی برسد و اسلام در عصر جدید حیات و تولدی دوباره را تجربه کند. هر دو ثابت قدم بودند در همه دوران های پرتلاطم و پیچیده و سخت و دشواری که امیدی به پیروزی زودرس در حیاتشان نبود این انسان های استوار و مستقیم در صراط انقلاب چون کوه ثابت قدم ماندند و هر دو آخرین لحظه حیاتشان در همه عرصه های پاسداری و دفاع از انقلاب و ولایت به عنوان شاخص و نماد و الگو و درسی برای همه آنهایی که دلشان برای انقلاب می تپد باقی ماندند. وی افزود: چهارمین جشنواره ملی تقدیر از آثار برتر دانشجویی را در حالی برگزار می کنیم که امسال با خباثت و جنایت بزرگ و فراموش نشدنی که در منا توسط آل سعود رخ داد مواجه هستیم و به فرمایش مقام معظم رهبری عید ما را عزا کردند. همه برنامه هایی که به نوعی برای گرامیداشت ایام دهه ولایت و امامت پیش بینی شده بود تحت تأثیر این واقعه جانگداز قرار گرفت. از آن طرف دیروز تشییع پیکر سردار سرافراز اسلام، سردار همدانی را داشتیم که به دست مزدوران و ایادی آمریکا که از دلارهای نفتی و دسیسه های رژیم آل سعود تغذیه می کنند و جریان وسیعی را بر علیه نه تشیع بلکه جهان اسلام و علیه پیام نجات بخش و نافذ در حال فراگیر اسلام و انقلاب اسلامی انجام می دهند به شهادت رسید. دیدیم که مردم ما با حضور یکپارچه در تشییع این بزرگوار، نشان دادند که این راه و حرکت رو به توسعه و گسترش انقلاب اسلامی برای مقابله با آمریکا و اذنابش یعنی تکفیری ها و داعشی ها را ادامه می دهند.

ظریف منش تصریح کرد: دشمنان غدیر، امامت و ولایت و دشمنان فلسفه نجات بخش غدیر امروزه در صحنه هستند تا با تلاش های وسیع رسانه ای با انتشار کتاب ها، مقالات و کارهای فکری تشیع را تضعیف کنند و حتی به صورت نظامی جلوی نفوذ حقیقت غدیر را بگیرند. ما با رژیم پلیدی سعودی اختلاف زیادی داریم. آل سعود یک رژیم جنایتکار و وابسته به آمریکا و رژیمی است که ظلم بزرگی را نه تنها به مردم خودش بلکه به جهان اسلام وارد می کند. منشأ این اختلاف در حقیقت غدیر است. مگر غدیر چه می گوید؟ غدیر روز اکمال دین و اتمام نعمت الهی و امامت و ولایت امیر المومنین(ع) و روز استمرار رسالت در قالب و چهره امامت و یک نقطه عطفی در تاریخ بشریت و بلکه رفیع ترین نقطه عطف بعد از بعثت است. وی افزود: غدیر فقط یک حادثه تاریخی نیست. غدیر یک حقیقت همیشه زنده تاریخ است. امام (ره) فرمود غدیر آمده است تا بگوید چگونه تبعیت کنیم. غدیر یک مفهومی است که از صدر اسلام تا قیامت ادامه دارد. تنها روز جشن و شادی نیست. غدیر آمده تا دو مضمون را تبیین کند؛ اول اینکه مدیریت جامعه چگونه باشد و چه شرایط و ساختاری یک حاکمیت مطلوب را تشکیل می دهد و دوم اینکه حاکم باید چه کسی باشد. غدیر منحصر به زمان و مکان خاصی نیست بلکه برای همه بشریت و همه اعصار است. غدیر الگوی مدیریت جامعه را برای همه اعصار و همه بشریت مطرح می کند. غدیر ناسخ سفسطه جدایی دین از سیاست است. فارق جوامع اسلامی و غیر اسلامی است. اختلاف مبنایی ما با آل سعود در همین است. در پایان به نفرات برگزیده و شایسته تقدیر پژوهش های آثار دانشجویی هدایایی اهدا شد. از بین ۳۰۷ اثر ارسالی ۱۴۲ پایان نامه ارشد و دکتری و ۱۴۱ مقاله و ۶ کتاب و ۱۸ نشریه در بخش پایان نامه جایزه اول به مهدی باریکرصفی اهدا شد. در بخش مقالات سید محمد رضا فقیه ایمانی نفر برگزیده شد. در بخش کتاب محمد حسین فاریاب انتخاب شد و در بخش نشریه اکرم شاهد به عنوان نفر اول انتخاب شد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن