تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 18 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):راست ترين سخن و رساترين پند و بهترين داستان، كتاب خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810054222




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاسخگويى علمى ومحققانه به شبهات جديد اولويت دین پژوهی باشد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دبير شوراى دين پژوهان در اروپا:
پاسخگويى علمى ومحققانه به شبهات جديد اولويت دین پژوهی باشد

آیت پیمان


شناسهٔ خبر: 2937033 - شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶
دین و اندیشه > اسلام در جهان

دكتر آيت پيمان در اجلاس سالانه علما و مبلغين اروپاى مركزى که در مركز اسلامى هامبورگ بر گزار شد، اهداف و اولويت ها و برنامه شوراى دين پژوهان را بيان كرد. به گزارش خبرگزاری مهر، دكتر آيت پيمان در اجلاس سالانه علما و مبلغين اروپاى مركزى که در مركز اسلامى هامبورگ بر گزار شد اهداف و اولويت ها و برنامه شوراى دين پژوهان را بيان كرد.  
وى كه به دعوت آيت الله رمضانى، رئيس اتحاديه اروپايى علما و تئولوگ هاى شيعه در اجلاس روز چهارشنبه در هامبورگ شركت كرده بود پيرامون شيوه هاى كار آمدى تبليغ در كشورهاى غربى و اولويت هاى تبليغ و دين پژوهى صحبت كرد. مدير مسئول دبيرخانه دين پژوهان گفت: شناخت روش ها و ابزارجديد و تكنولوژيهاى نوين اطلاع رسانى وعلمى وآموزشى دشمنان اسلام براى تحريف مفاهيم وآموزه هاى دينى و ترفندهاى آنان در بدبين كردن مردم جهان به اسلام را وظيفه مبلغان بين المللى و روحانيون مستقر در خارج كشور دانست و تأكيد كرد با اين شناخت و به روز كردن آگاهيهاى خود و به كار بستن همان شيوه ها و ابزار بايد با اسلام ستيزى در غرب مقابله كنيم و حقايق اسلامى را به گوش ملت ها در اروپا وآمريكا برسانيم تا از ظلم و جفايى كه در غرب به مكتب حيات بخش اسلام مى رود آگاه شوند.   عضو مجمع جهانى شيعه شناسى با بيان روايتى از امام صادق(ع) كه تصريح فرموده «لن ينتشر الهدى الا من حيث ينتشر الضلاله» خطاب به علما و ائمه جمعه وجماعت حاضر در اجلاس بيان داشت اگر همين سخن امام صادق(ع) را نصب العين قرار دهیم و به كار ببنديم ما را به روشهاى صحيح مقابله با حملات وشبهه افكنى دشمنان شيعه راهنمايى خواهد كرد كه همان استفاده تقابلى از روش ها و ابزار شبهه افكنان خواهد بود.   در اين اجلاس فعاليت هاى دين پژوهى و اهداف و اولويت هاى پژوهشى شوراى دين پژوهان كشور براى اعضاى اتحاديه اروپايى علما و تئولوگهاى شيعه  توسط دكتر پيمان تشريح شد. وى در بخشى از سخنانش بر علمى و تخصصى كردن محتواى تبليغ و تلاش مبلغان براى پاسخگويى علمى ومستند و كارشناسانه به شبهات وسئولات دينى  تاكيد كرد و حسن اخلاق و جوشش با مردم و تواضع و فروتنى در مقابل بزرگان و محبت و مهرورزى در برابر نوجوانان وجوانان و نگاه محبت آميز به آنان را عامل موفقيت در تبليغ دينى دانست. دكتر آيت پيمان ارتباط علما و تئولوگهاى شيعه و مديران مراكز اسلامى در كشورهاى غربى را به ارتباط و گفتگو و نفوذ علمى در دانشگاهها و كالج ها و آكادمى ها توصيه كرد و تاكيد كرد ما با تبليغ سنتى و منولوگ نمى توانيم پيشرفتى در غرب داشته باشيم و بايد در نهايت امكان ديالوگ مذهبى وعلمى و فرهنگى برقرار كنيم و از شخصيت هاى علمى تأثير گزار و آشنا به مسايل روز استفاده كنيم. وى تلاش براى تأسيس كرسى هاى شيعه شناسى و ايجاد نشست هاى علمى موضوعى دانشگاههاى اروپا و تقويت مدارس اسلامى را از مهمترين امر براى استفاده از موج اسلام گرايى كنونى دانست و بيان داشت: اين موج اسلام گرايى در اثر انقلاب اسلامى ايجاد شد اما به علت ضعيف بودن حضور شيعه در سطح جهانى بهره بردارى سلفى ها و وهابيون و ديگر مذاهب بيشتر از تشيع بوده است. وى ضعف فعاليت و كمبود امكانات و نبود عالمان و مبلغان وعدم حمايت مؤثر از مراكز و مساجد شيعى و اختلافات و ضديّت طيف هاى شيعى را علت فرصت سوزى و ايجاد زمينه براى مخالفان شيعه بيان كرد و از بزرگان شيعه و مديران حوزه هاى علميه و مراكز علمى تقاضا كرد كه چاره جويى نمايند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن