تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند نماز بنده‏اى را كه دلش همراه بدنش نيست نمى‏پذيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798391006




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«دبستان پارسی» به پایان صداگذاری رسید


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:
«دبستان پارسی» به پایان صداگذاری رسید

تاریخ انتشار : جمعه 6 شهریور 1394 ساعت 14:55 | شماره خبر : 2072818323828717297 تعداد بازدید: 3
پ پ









کارگردان مستند «دبستان پارسی» بیان کرد که این اثر سینمایی با موضوع معماری و تاریخ دبستان‌های پارسی در یزد، اکنون در پایان مرحله صداگذاری قرار دارد.


حسن نقاشی به مستند خود با عنوان «دبستان پارسی» که در مراحل پایانی ساخت قرار دارد اشاره کرد و گفت: این اثر یک مستند ۶۰ دقیقه‌ای با محوریت بانیان دبستان‌های پارسی در یزد در دوران ناصرالدین شاه قاجار است. هدف از ساخت این دبستان‌ها که توسط بخشی از مردم یزد انجام می‌گرفته، این بوده که بچه های یزدی را به تحصیل مشتاق کنند. تامین هزینه دبستان های پارسی از طرف ایرانی های مقیم هند نقاشی درباره هزینه ساخت این مدرسه ها گفت: هزینه این مدارس بیشتر از ایرانیان و مخصوصا یزدی‌های مقیم هند تامین می شد و آنها با تجارت و کسب و کاری که داشتند بخشی از ثروت خود را هزینه این دبستان ها کردند. این مستندساز با بیان اینکه دبستان های پارسی توسط انجمن ایرانیان مقیم هند و خود اهالی یزد تاسیس می شده است، افزود: اوج این کار در دوران قاجار بوده است و همچنان از این مدارس که ثبت میراث فرهنگی و آثار ملی هستند استفاده می شود و دانش آموزان در آنها تحصیل می کنند. وی با اشاره به نکاتی که در مستند خود به آنها پرداخته است، گفت: اینکه چرا عده ای از افرادی که در هند در ناز و نعمت هستند چنین هزینه هایی را متحمل می شوند و اینها چه پیشینه ای دارند و اینکه معلم ها و شاگردان دبستان های پارسی چه کسانی بوده اند از جمله سوالاتی است که در این مستند به آنها می پردازیم. ما همچنین پای صحبت بعضی از مدیران و خانواده های این شاگردان و معلمان می نشینیم. معماری ویژه دبستان های پارسی نقاشی با اشاره به مجموعه از تصاویری که از دبستان پارسی در مستند نمایش داده می شود، گفت: حدود یک سال و نیم طول کشید تا این مستند تهیه شود و ما برای اولین بار تصاویری از آن مدارس را در قالب این مستند نمایش می دهیم. فیلم توسط این عکس ها و همچنین خانواده ها و وابستگان آن افراد هدایت می شود و من سعی کردم فلسفه ساخت دبستان های پارسی را در این اثر توضیح دهم. این مدارس به لحاظ معماری دارای ویژگی های ارزشمند تاریخی هستند و از روی معماری های قدیم از جمله دوران هخامنشیان، اشکانیان و ساسانیان برگرفته شده است. کارگردان مستند «دبستان پارسی» با اشاره به اهمیت این مدارس، افزود: این مدارس با توجه به بناهای تاریخی قدیمی طراحی شده است تا بچه ها در این مجموعه تاریخی و فرهنگی درس بخوانند. این مدارس از تزیینات، کتیبه های اخلاقی و عرفانی برخوردارند و حضور در آنها از این حیث، حایز اهمیت است. دنباله‌ای بر اثری که از تلویزیون پخش شد نقاشی با بیان اینکه نگاهش در ساخت این مستند بیشتر تاریخی بوده است، اظهار کرد: من مجموعه ای از افراد، معماری ها و مسایل را در اثر بررسی کردم و به مدارس امروز نپرداختم. البته من پیش از این هم مستند «مدارس تاریخی یزد» را ساخته بودم که از تلویزیون به پخش رسید اما تجربه گرایی و خلاقیت ذهنی ام می طلبید که نسخه مستند سینمایی را با بررسی ویژگی هایی دیگر تولید کنم. وی با اشاره به اینکه صداگذاری این اثر به پایان رسیده است، افزود: تلاشم این است که این مستند را به جشنواره «سینما حقیقت» برسانم اما در این مورد اصراری ندارم و بیشتر ترجیح می دهم که کاری خوب و با کیفیت تحویل دهم.


تاریخ انتشار : جمعه 6 شهریور 1394 ساعت 14:55 | شماره خبر : 2072818323828717297 تعداد بازدید: 3





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن