تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 17 آبان 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز كليد همه خوبی هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826998054




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رعایت اصول اسلامی تغذیه مانع انحرافات اخلاقی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: آیت الله سیدحسن ضیایی:
رعایت اصول اسلامی تغذیه مانع انحرافات اخلاقی می شود

سید حسن ضیایی


شناسهٔ خبر: 2859717 - چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
دین و اندیشه > قرآن و متون دینی

محقق طب اسلامی معتقد است بر اساس آیات قرآنی تمامی جهانیان با خوردن غذاهای طیب و حلال می توانند از شست وشوی مغزی و نفوذ فرهنگ های ابتذال و انحرافی پیشگیری کنند. به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سیدحسن ضیایی محقق و مدرس طب اسلامی و دکترای فقه و اصول ،۲۲ تیر، در نشست سلامت در قرآن پرهیز صحیح، پیشگیری، درمان و شفا را ۴ مرحله طب معصومین عنوان کرد و گفت: طب معصومین برای پرهیز از غذاها محدودیت زمانی دارد و برخلاف دیگر طب ها که انسان را برای همیشه از خوردن چیزی منع می کند تنها تا سقف ۱۴ روز پرهیز را جایز می شمارد.ضیایی با بیان اینکه در پرهیز طب معصومین احتمال بازگشت بیماری هم وجود ندارد، افزود: طب سنتی یا مکمل و نه طب جدید هیچ کدام مانند طب معصومین امکان درمان بیماری به وسیله  پرهیز را به ویژه در بیماری های متابولیک مانند دیابت ندارند.وی افزود: برخلاف اینکه طب جدید  و سنتی و دانشگاه های داخل و خارج از کشور انسان را به دو بخش جسم و روح تقسیم می کنند طب المعصومین انسان را دارای ۴ جزء می داند که شامل جسم، روان، روح و نور است که هر کدام از اینها برخلاف شباهت هایی که با هم دارند دارای اختلاف های اساسی نیز هستند.به گفته وی طب جدید روان و روح را دو لفظ دارای یک معنا می دانند در حالی که این یک اشتباه است و این دو لفظ تفاوت ها معناداری با هم دارند؛ روان مربوط به ذهنیات است و روح جسم سیار است که با جسم تفاوت دارد. همچنین جسد را به معنای لاشه و مردار می دانند در حالی که در طب المعصومین جسد روح و روان دارد.این کارشناس برنامه حدیث تندرستی شبکه ولایت همچنین به وجود هاله نوری انسانی و هاله نوری ایمانی در افراد اشاره  کرد و گفت: این هاله ها به گونه ای است که هر انسانی که اخلاقیات را بیشتر رعایت کند فقط هاله انسانی آن بیشتر می شود و این در اصطلاح همان چهره نورانی است که عوام از آن یاد می کنند.ضیایی با بیان اینکه به همه این موارد به تفصیل در طب المعصومین پرداخته شده است، گفت: اما متاسفانه دشمنان واقعی انسان ها کسانی اند که با هر دین و مذهبی اجازه گسترش این علم را در جهان نمی دهند و سردمدار اینها هم یهودی های نژاد پرست و صهیونیزم بین المللی است که کاروان علم را عقب نگه داشته تا خود حکومت کند.وی با بیان اینکه در طب المعصومین انسان به جزء های بسیار کوچکی تقسیم و برای هر یک از آنها دستورهای مشخصی آمده است، گفت: جسم و روان دو بخش کلی انسان است که برای بخش روان بیش از ۴۰۰ نوع بیماری در روانشناسی بالینی شناسایی شده است.وی در ادامه به آیات ۱۶۸ و ۱۷۲ سوره بقره اشاره کرد و گفت: در این دو آیه بر طیب و حلال خوری انسان ها به طورعام و حلال خوری مومنان و مومنات به طور خاص اشاره شده و از اثرات آن نیز آن است که طیب خوری به انسان ها این امکان را می دهد تا دچار فرهنگ ابتذال و انحرافی نشوند.به گفته وی نتیجه طیب و حلال خوری برای مومنان نیز برجا ماندن توان شکر عملی برای نعمات موجود و مدیریت صحیح منابع غذایی و دوری از انواع بیماری ها اعم از فوبیک، پنیک، هسیتریک است.این محقق طب اسلامی در ادامه بر ۷ اصل در طب اسلامی اشاره کرد و گفت: اینکه خوراک ریز مغذی و غذا باشد و فارغ از هرگونه اسانس و محرک شیمیایی و گیاهی باشد یکی از نکات اصولی ست که مسلمانان باید خوراک هایشان به آن توجه داشته باشند. خوراکی هایی که امروز با عنوان اسنک از آنها یاد می شود ریز مغذی نیستند و درواقع استفاده از آر آنها به علت ارزش غذایی پایینی که دارند ظلم به نفس محسوب می شود. توجه به سن، جنسیت، تحرک، نوع شغل، سلامت غذا، بهداشت آن و طاهر بودن غذا از دیگر مواردیسنت که برای انتخاب خوراک مسلمانان باید به آنها توجه داشته باشند.در پایان این جلسه به سوالات شرکت کنندگان در جلسه به تفصیل پاسخ داده شد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن