محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832009740
چرا در آیات قرآن توجه ویژه به دعا و ایجاد امید وجود دارد؟/نماز بدون دعا،کال است/ روز دوازدهم میهمانی
واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:
چرا در آیات قرآن توجه ویژه به دعا و ایجاد امید وجود دارد؟/نماز بدون دعا،کال است/ روز دوازدهم میهمانی فرهنگ > دین و اندیشه - سپاس خداى را که هراسندگان را ایمنى بخشد، و شایستگان را نجات دهد، و ناتوان شمردگان را به رفعت رساند، و متکبّران را به خاک اندازد ...
شرحی مختصر بر دعاى روز دوازدهم ماه مبارک رمضان اللهمّ زَیّنّی فیهِ بالسّتْرِ والعَفافِ واسْتُرنی فیهِ بِلباسِ القُنوعِ والکَفافِ واحْمِلنی فیهِ على العَدْلِ والإنْصافِ وامِنّی فیهِ من کلِّ ما أخافُ بِعِصْمَتِکَ یا عِصْمَةَ الخائِفین.
دل يكي داريم و در يك دل نمي گنجد دو دوست در اين مرحله سالك از محبوب طلب مي كند ما سوي الله برايش از جلوه بيفتد وآنچه غير حق است را از او دور سازد و آنچه مرضي دوست است را برايش زيبا جلوه دهد. لباس عفاف و تقوي و ... چيز هايي است كه سالك را از "اغيار" حفظ مي كند و او را با حق نگه مي دارد.
وقتی نماز بدون دعا ناقص و نارس است/ درس های ماه رمضان آیت الله آقا مجتبی تهرانی تأثیر نماز بر دعا در باب اعمالِ مؤثر بر دعا، ما می بینیم كه در روايات مسأله نمازهاي پنجگانه مطرح شده و تصویراتی هم براي دعا كردن به هنگام نماز، قبل و بعد و در بین آن وجود دارد. دعاي مستجاب بعد از نماز واجب: روایتی از امام صادق (ع) است كه حضرت فرمود: «همانا خداوند نمازها را در دوست داشتني ترين ساعات بر شما واجب گردانيده است؛ پس بعد از نمازهای واجب، حاجاتتان را از خدا بخواهيد.» در اينجا بحث دعاي بعد از نماز و تعقیب را مطرح فرموده است. چند روایت با يك مضمون است؛ هم از پیغمبر اکرم(ص) و هم از امام صادق (ع) روایاتی داريم كه من يكي از آنها را مي خوانم: «هر كس نماز واجبی را به جا آورد، در پی او دعای مستجابي دارد. در یک روایت ديگر دارد: «از حضرت سؤال کردند کدام دعا زودتر به اجابت می رسد؟ حضرت در پاسخ فرمودند که از نظر زمانی، دعا در آخر شب و از نظر عملي، دعا بعد از نمازهای واجب. تأثير دعا بر نماز: مطالبي كه تا اینجا گفتيم همه نسبت به اثرگذاری نماز بر روی دعا بود. حالا مي خواهم یک چیز تازه عرض کنم و آن عکس اين مطلبي است كه مطرح كردم؛ اثر گذاری دعا بر روی نماز. می خواهم اهمیّت دعا را عرض کنم. همه اين مطالب تا اينجا این بود که انسان وقتي نماز می خواند، قبل و وسط و بعد از نماز، این بر روي دعاي او تأثير مي گذارد و كاربرد دعا را زياد مي كند. روایاتی داشتیم كه اینها روی دعا، اثر می گذارد و کاربرد دعا را بالا می برد. امّا از این طرف هم داریم که دعا روی نماز اثر می گذارد. این یعني چه؟ یعنی روی قبولی نماز تأثير دارد. در روایتی از امام صادق (ع) آمده که حضرت از پدر بزرگوارشان امام باقر(ع) نقل می فرمایند که ايشان در ذیل این آیه: «فِي قَوْلِ اللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى فَإِذا فَرَغْتَ فَانْصَبْ وَ إِلى رَبِّكَ فَارْغَبْ » مي فرمود: «بعد از اینکه نمازت را خواندی و سلام دادی، در حالي كه نشسته ای و هنوز بلند نشده ای، در دعا كردن برای امور دنیا و آخرتت بکوش! و وقتي كه از دعا فارغ شدی، مُلتمسانه از خدا بخواه که نمازت را از تو بپذیرد!» پس این دعای بعد از نماز، باعث مي شود که خدا نمازت را قبول کند. دعا يا نماز مستحبي؟: در مقایسه بین دعا و نماز مستحب، از نظر فضیلت و محبوبیّت عندالله تعالی، کدامیک أفضل است؟ دعا کنم یا نماز مستحبی بخوانم؟ البته دعا أفضل است. من در اين رابطه که نماز مستحبی بخوانم یا دعا کنم، فقط یک روایت می خوانم. روایت از امام باقر(ع) است كه: «دعاي بعد از نماز واجب بهتر از نماز مستحبي است. روايت «نصّ» است و دیگر هيچ احتمال مخالفي در آن مطرح نیست. این روايت اشاره به دعاي بعد از نماز دارد. نماز كال و ناقص: ما حتی درباره «دعاي بين نماز» هم روايت داريم كه نمازی که وسطش دعا نباشد «ناقص» یا «كال و نارَس» است. میوه بايد رسیده باشد تا قابل أكل شود. نماز هم بايد قابل پذیرش باشد، تا به كار آيد. روایتی است از پیغمبر اکرم (ص) كه حضرت فرمودند: «نماز بدون دعا برای مؤمنین و مؤمنات ناقص و نارَس است.» آنچه ما در مجموعه دَه ها روایت در باب دعا هنگام نماز داریم، این است كه قبل از نماز، در نماز و بعد از نماز ـبه خصوص نمازهای واجب ـ دعا كردن وارد شده و اين دعا هم بر نماز اثر مي گذارد و هم نماز بر روي آن اثر دارد. این دو بر روي يكديگر اثر متقابل دارند و هم نماز روی دعا اثر می گذارد که يا مقتضی اش را تشدید می کند، یا آن را به فعلیت می رساند و یا تسریع در اجابت مي كند؛ و هم دعا روي نماز اثر می گذارد و باعث مي شود نمازت قبول شود و به نمازت مقبولیّت می دهد. تاثیر قرآن بر دعا عامل دیگری که باز به عنوان عامل اثرگذار بر روي دعا مطرح است، مسأله قرائت قرآن است. من این را که میگویم به خاطر ایّام ماه مبارک رمضان است و می خواهم بحث ها به گونه ای باشد که کارآیی داشته باشد. ما دو دسته روایت داریم در یک دسته از روایات اينطور آمده که بعد از ختم قرآن، دعا مستجاب است. انسان اگر یک بار قرآن را ختم کند و بعد از آن دعا کند، دعایش مستجاب است. اینها یک دسته از روایاتند. یک دسته ديگر از روایات را داریم که مي فرمايد یک ختم قرآن لازم نيست، بلكه صد آیه از هر کجای قرآن كه بخوانی و بعد از آن دعا کني، این دعایت مستجاب است. البته اینها هیچکدام با هم منافات ندارد. دعا بعد از ختم قرآن: یک روایت از پیغمبر اکرم(ص) است که حضرت فرمودند: «هر کسی که قرآن را ختم کند، دعای او پس از تلاوت قرآن مستجاب است.» یک تعبیر دیگر به همين مضمون است كه: «براي هر صاحب قرآني، در هر بار ختم كردن قرآن، يك دعاي مستجاب هست.» دعا بعد از تلاوت صد آیه: دسته دوم روايات را که گفتم، مربوط به «صد آيه خواندن» است. یک روایت از علی (علیهالسلام) داریم که حضرت فرمود: «هر كس صد آيه از قرآن را بخواند از هر کجای قرآن، هر سوره ای و هر جزئي كه باشد و بعد از آن هفت مرتبه بگوید «يا الله» اگر دعا كند، در صورتی که خدا بخواهد، كوه را از جا خواهد كَند.» يعني اگر نفرين كند، به خواست خدا کوه را از جا می کَند. یعنی اين دعا این قدر بُرد دارد. لااقل سوداگر باشید: عرض کردم كه ماه مبارک رمضان، هم ماه تلاوت قرآن و بازگو کردن کلام ربّ است و هم ماه سخن گفتن عبد با ربّ است؛ آن هم این همه آثار بر آن مترتّب است. مي خواهم اینها را با هم تلفیق كنم. قرآن كه می خوانید حواستان جمع باشد. لااقل سوداگر باشید! البته این «لااقل» است كه می گویم. لااقل سوداگر باشید! لااقل حسابگر باشید! از فرصت هایتان استفاده کنید! هم از فرصت زمانی بهره بگيريد که اين فرصت عبارت از ماه مبارک رمضان است و هم از فرصت هایی که از ناحیه اعمال به دست شما می رسد، برای اينكه دعاهايتان به اجابت برسد، از اين فرصت ها استفاده كنيد. چه از نمازهای واجب، چه از قرآن هایی که می خوانید، از همه این فرصت ها کمال بهره برداری را کنید. من ميخواستم این را توصیه کنم كه دعا کنید؛ به خصوص برای دیگران كه اگر براي غير دعا کنید، نفعش برای شما بیشتر است، إنشاءالله!
روشی تربیتی قرآن برای مانوس کردن دل های بشر با محبت خداوند/ تفسیرهای ماه رمضان امام موسی صدر نعمت های خداوندی (بخش اول) الرَّحْمَنُ ﴿۱﴾ عَلَّمَ الْقُرْآنَ ﴿۲﴾ خَلَقَ الْإِنسَانَ ﴿۳﴾ عَلَّمَهُ الْبَيَانَ ﴿۴﴾ الشَّمْسُ وَالْقَمَرُ بِحُسْبَانٍ ﴿۵﴾ وَالنَّجْمُ وَالشَّجَرُ يَسْجُدَانِ ﴿۶﴾ وَالسَّمَاء رَفَعَهَا وَوَضَعَ الْمِيزَانَ ﴿۷﴾ أَلَّا تَطْغَوْا فِي الْمِيزَانِ ﴿۸﴾ وَأَقِيمُوا الْوَزْنَ بِالْقِسْطِ وَلَا تُخْسِرُوا الْمِيزَانَ ﴿۹﴾ [خداى] رحمان (۱) قرآن را ياد داد (۲) انسان را آفريد (۳) به او بيان آموخت (۴) خورشيد و ماه بر حسابى [روان]اند (۵) و بوته و درخت چهره سايانند (۶) و آسمان را برافراشت و ترازو را گذاشت (۷) تا مبادا از اندازه درگذريد (۸) و وزن را به انصاف برپا داريد و در سنجش مكاهيد (۹) این آیات تا انتهای این سوره مبارک، احساسات بشری را نسبت به خداوند رحمان عمق می بخشد و نعمت های خدا را بر بندگانش در ابعاد مختلف زندگی برمی شمارد. برشمردن این نعمت ها برای منت گذاشتن بر ما نیست، زیرا خداوند تعالی از بندگانش بی نیاز است، بلکه هدف پروراندن محبت در نهاد انسان است، آن نهادی که بر مبنای احترام گذاشتن و محبت داشتن به کسی که به او نیکی کرده آفریده شده است. این نوع دیگری از تربیت قرآنی و مانوس کردن دل ها به یاد خدا، به مثابه زمینه ای برای شکل گرفتن ایمان در نهاد انسان است. قرآن در ابتدای هر سوره از سوره هایش، دو صفت «رحمانیت» و «رحیمیت» را برای خداوند ذکر می کند که این مساله نیز، تاکیدی بر همین هدف تربیتی است. همچنین، برشمردن نعمت های خداوند و دور کردن رنج ها از بندگان و پذیرفتن توبه آنان و تاکید بر اینکه خدا انسان را دوست دارد و او را یاری می دهد، بارها و بارها در قرآن آمده است. توجه ویژه قرآن به دعا و ایجاد امید به استجابت است، اینکه خداوند با درماندگان و ناامیدان و مستضعفان و خسته دلان است و در شدیدترین حالات ناامیدی در کنار انسان ها است. مانند حالتی که برای غریق به وجود می آید یا تشنه ای که در صحرا، سراب را آب می پندارد و به سوی آن می رود و چیزی نمی یابد، اما خدا را نزد خود می یابد.(اشاره ای است به این آیه: وَالَّذِينَ كَفَرُوا أَعْمَالُهُمْ كَسَرَابٍ بِقِيعَةٍ يَحْسَبُهُ الظَّمْآنُ مَاء حَتَّى إِذَا جَاءهُ لَمْ يَجِدْهُ شَيْئًا وَوَجَدَ اللَّهَ عِندَهُ فَوَفَّاهُ حِسَابَهُ وَاللَّهُ سَرِيعُ الْحِسَابِ، و كسانى كه كفر ورزيدند كارهايشان چون سرابى در زمينى هموار است كه تشنه آن را آبى مى پندارد تا چون بدان رسد آن را چيزى نيابد و خدا را نزد خويش يابد و حسابش را تمام به او دهد و خدا زودشمار است/ نور 29) که از نتایج این مسئله نیز، ژرف شدن محبت و امید و رشد عواطف بشری نسبت به خداوند است. علت توجه قرآن به این مسئله که باید برای همه مربیان درس باشد، این است که احساس باید مکمل اندیشه باشد تا ایمان در نفس شکل بگیرد. وگرنه تفکر به تنهایی و جدا از محبت، بیش از هر چیز به کار فیلسوف پیری می ماند که به اندیشیدن بسنده می کند و خوب هم می اندیشد، اما هرگز نمی تواند اندیشه هایش را به کار ببندد. مسئله اساسی در این روش تربیتی، وحدت دو بعد اندیشه و عشق در یک جهت در قوی ترین و دقیق ترین شکل ممکن است. باید به این نکته توجه کرد که ایمان باید متعلق به خداوند باشد و چیزی یا شخصی در این تعهد تاثیر نگذارد. ذات انسان در اصل از خداست و به سوی او بازمی گردد پس انسان باید ذات خود را در مسیر این عشق بزرگ و ایمانش به خداوند بسپارد و احساس کند که لازمه رسیدن به اوج سعادت این است که در راه رضای خدا از خویشتن بگذارد و آن را فنا کند. از آن رو که در اصطلاحات قرآن، قلب سرچشمه احساسات است، «خدا میان آدمی و قلبش قرار می گیرد/ انفال، 8» و در نتیجه او از قلب هایمان به ما نزدیک تر است. در مرحله بعد، پس از آنکه نفس، که خود بزرگ ترین بت هاست ابعاد حقیقی اش را دریافت و پس از آنکه از بندگی خویش دور شد و دیگر انگیزه نخست حرکت انسان به شمار نیامد، قرآن به خویشاوندان و فرزندان و اموال می پردازد. همه اینها را نعمت های خداوند و زینت حیات انسان و در عین حال، مایه آزمایش و امتحان می داند که نباید از حد درگذرد و به هدف اصلی حرکت انسان تبدیل شود. پس از آن قران به حاکم و قانون گذار و ولی نیز می پردازد و همه را در چارچوب ولایت و حکومت خداوند و فرمانبرداری از او و بدون هیچ انحرافی، قرار می دهد وگرنه آن گاه که پای نافرمانی از خالق به میان آید، فرمانبری از هیچ مخلوقی جایز نیست. قرآن همه انواع شرک را مردود می شمرد و آن را مایه تباهی انسان و پراکندگی توانایی هایش می داند. این شمه ای از روش تربیتی قرآن است که برای ایجاد ایمان به خدا در ذات انسان به کار می رود. /6262
کلید واژه ها: ماه رمضان -
دوشنبه 8 تیر 1394 - 09:00:00
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 153]
صفحات پیشنهادی
نقد شبهه تعارض آیات «علم غیب» در قرآن
نقد شبهه تعارض آیات علم غیب در قرآنادعای تناقض در آیات علم غیب یکی از شبهاتی است که در باره قرآن از سوی باراشر ـ خاورشناس یهودی ـ مطرح شده است بخش اول چکیده ادعای تناقض در آیات علم غیب یکی از شبهاتی است که در باره قرآن از سوی باراشر ـ خاورشناس یهودی ـ مطرح شده است وی معتقد اسمتولیان مسجد چرا مانع برگزاری برنامههای قرآنی در مسجد میشوند!
معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد متولیان مسجد چرا مانع برگزاری برنامههای قرآنی در مسجد میشوند شناسهٔ خبر 2779386 - دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲ ۵۲ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی حجت الاسلام حشمتی گفت متولیان مساجد چرا اجازه برگزاری برنامههای قرآنی را در مساجد نمیدهندجلسات قرآن و دعا در آستانه ماه رمضان برای رهایی از تروریست ها
سایت عربی 21 جلسات قرآن و دعا در آستانه ماه رمضان برای رهایی از تروریست ها در آخرین حمله گروه تروریستی بوکو حرام به مناطقی در کامرون 30تن کشته شدند به گزارش سرویس دینی جام نیوز به نقل از سایت مصری"عربی 21" بعد از حملات خونین گروه نیجریه ای «بوکو حرام»ترویج وقفهای مشارکتی مصداق بارز آیات قرآنی است
یک کارشناس مذهبی ترویج وقفهای مشارکتی مصداق بارز آیات قرآنی است شناسهٔ خبر 2784550 - دوشنبه ۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲ ۲۳ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی حجت الاسلام ابوالقاسمی گفت رویکرد سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در زمینه وقف های مشارکتی مناسب است و این مهم مصداق بارز آیویژه برنامههای حرم مطهر شاهچراغ(ع) در ماه رمضان
چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴ ۵۳ ویژه برنامههای حرم مطهر حضرت شاهچراغ ع به مناسبت ماه مبارک رمضان هر روز بعد از اقامه نماز صبح و قرائت دعای عهد آغاز میشود و تا اذان مغرب ادامه خواهد داشت به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه فارس آیین جزء خوانی قرآن کریم بهعنوانچرا به ماه رمضان، ماه «بهار قرآن» گفته می شود؟
پاسخ به سؤالات دینی چرا به ماه رمضان ماه بهار قرآن گفته می شود شناسهٔ خبر 2784568 - دوشنبه ۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲ ۳۰ دین و اندیشه > قرآن و متون دینی توصیف ماه رمضان بهار قرآن است از روایتی از امام محمد باقر ع گرفته شده که حضرت میفرماید برای هر چیزی بهاری است و بهار قرآن ماهوقتی نفاق، فساد و کم خردی هم ایجاد می کند/ دعای خام چگونه باید پخته شود؟/ پرونده روز چهارم میهمانی
وقتی نفاق فساد و کم خردی هم ایجاد می کند دعای خام چگونه باید پخته شود پرونده روز چهارم میهمانی فرهنگ > دین و اندیشه - خدایا من تو را می خوانم چنانچه به من دستور دادی پس به اجابت رسان دعایم را چنانچه وعده ام فرمودی شرحی کوتاه بر دعاى روز چهارم ماه مبارک رمضانچرا در نماز، همیشه سورۀ حمد را می خوانیم؟
پرسش و پاسخ چرا در نماز همیشه سورۀ حمد را می خوانیم این سوره این است که تبلوری از ارتباط بدون واسطه میان انسان و خدا است جمله های زیبای آن مانند خدایا تنها تو را می پرستم و تنها از تو یاری می خواهم ما را به راه راست هدایت نما تعبیراتی است که انسان را به طور کامل به خدا نتسهیل بازدید از نمایشگاه قرآن با اختصاص حمل و نقل عمومی ویژه
شهردار تهران در بازدید نمایشگاه قرآن کریم خبر داد تسهیل بازدید از نمایشگاه قرآن با اختصاص حمل و نقل عمومی ویژه شناسهٔ خبر 2787553 - جمعه ۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱ ۲۵ دین و اندیشه > قرآن و متون دینی شهردار تهران از همکاری مناسب مجموعه شهرداری با وزارت ارشاد برای برگزاری نمایشگاه قرآن خویژهبرنامههای قرآنی ماه مبارک رمضان در مسجد مقدس جمکران
چهارشنبه ۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰ ۱۶ معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت ماه مبارک رمضان فرصت ویژهای برای ایجاد بسترهای فرهنگی به منظور انس بیشتر و بهرهمندی از معارف ناب قرآن کریم است به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه قم حجتالاسلام عباس ابراهیمی در تشریح برنامهراهی مستقیم برای نزدیک شدن به خدا/ چرا بعضی وقت ها دعاهایمان مستجاب نمی شود؟/پرونده روز سوم میهمانی
راهی مستقیم برای نزدیک شدن به خدا چرا بعضی وقت ها دعاهایمان مستجاب نمی شود پرونده روز سوم میهمانی فرهنگ > دین و اندیشه - خدایا از تو خواهم از وسیع ترین مراتب رحمتت و همه رحمت تو وسیع است پس اجابت کن دعایم را چنانچه وعده فرمودی لطفا منتظر بمانید  قرآن و وجود امام مهدى (عج)
قرآن و وجود امام مهدى عج باید در هر زمان افرادی صادق علی الاطلاق باشند که علی الاطلاق امر به اطاعت آنان شده باشد تا با اقتدا به دستوراتشان به حق و حقیقت و سعادت نائل آییم 3 آیات شهادت و گواهى از آیاتى که بر ضرورت وجود امام معصوم در هر زمان دلالت دارد آیات گواهان و شاهدان اسچرا خدا انسان را آزمایش می کند، مگر از همه چیز آگاه نیست؟/ چرایی تاثیر زمان بر دعا/ روز نهم میهمانی
چرا خدا انسان را آزمایش می کند مگر از همه چیز آگاه نیست چرایی تاثیر زمان بر دعا روز نهم میهمانی فرهنگ > دین و اندیشه - خدایا آنچه از حق به ما شناساندى تاب تحملش را نیز عنایت کن و آنچه را در رسیدن به آن کوتاهى کردیم ما را به آن برسان شرحی کوتاه بر دعاى ردعاهای قرآنی قنوت
ادعیه قرآنی دعاهای قرآنی قنوت رَبَّنا آتِنا فِی الدُّنْیا حَسَنَةً وَ فِی الْآخِرَةِ حَسَنَةً وَ قِنا عَذابَ النَّارِ اى پروردگار ما در دنیا و آخرت به ما خیر و خوبى عطا فرما و ما را از شکنجه آتش حفظ نما سرویس دینی جام نیوز خیر دنیا و آخرت ٫۱ ُ رَبَّنا آتِنا فِی الدّچرا معادن کشور کشف نمی شوند؟ / توجه ویژه مجلس به بخش صنعت و معدن
چرا معادن کشور کشف نمی شوند توجه ویژه مجلس به بخش صنعت و معدن اقتصاد > صنعت - ایسنا نوشت به گفتهی رییس کمیته معدن و صنایع معدنی مجلس در دومین نشست مشترک نایب رییس مجلس معاون معدنی و صنایع معدنی وزارت صنعت انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان سنگ آهن خانه مآیتاله مکارمشیرازی: در فعالیت های قرآنی کشور توجه ویژه ای به مفاهیم نمی شود
آیتاله مکارمشیرازی در فعالیت های قرآنی کشور توجه ویژه ای به مفاهیم نمی شود استانها > قم - یکی از مراجع تقلید شیعه در قم با بیان این که متأسفانه مسیر فعالیت های قرآنی در کشور به سویی است که توجه ویژه ای روی بحث مفاهیم و معانی قرآنی نیست بلک بیشتر روی اصالت بخشیدرئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم: کجفهمیدن آیات قرآن دردسرهای بزرگی را برای دنیا ایجاد میکند
رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کجفهمیدن آیات قرآن دردسرهای بزرگی را برای دنیا ایجاد میکندرئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با اشاره به اینکه کج فهمیدن آیات قرآن دردسرهای بزرگی را برای دنیا ایجاد میکند گفت فهم غلط قرآن بدبختی را به همراه دارد به گزارش خبرگزاری فارس از-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها