محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832138118
چرا خدا انسان را آزمایش می کند، مگر از همه چیز آگاه نیست؟/ چرایی تاثیر زمان بر دعا/ روز نهم میهمانی
واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:
چرا خدا انسان را آزمایش می کند، مگر از همه چیز آگاه نیست؟/ چرایی تاثیر زمان بر دعا/ روز نهم میهمانی فرهنگ > دین و اندیشه - خدایا آنچه از حق به ما شناساندى تاب تحملش را نیز عنایت کن و آنچه را در رسیدن به آن کوتاهى کردیم، ما را به آن برسان ...
شرحی کوتاه بر دعاى روز نهم ماه مبارک رمضان االلهمّ اجْعَلْ لی فیهِ نصیباً من رَحْمَتِکَ الواسِعَةِ واهْدِنی فیهِ لِبراهِینِکَ السّاطِعَةِ وخُذْ بناصیتی الى مَرْضاتِکَ الجامِعَةِ بِمَحَبّتِکَ یا أمَلَ المُشْتاقین. سالك در اين مرحله دچار بسط عارفانه شده و رجاء واثق به لطف حق دارد. در اينجا از شدت خوف او كاسته شده و اميد فراواني دارد كه حق متعال او را در زمره ي كساني قرار دهد كه رحمت خاص خويش را به آنها ارزاني داشته است. پس مشتاقانه درخواست هاي خويش را به معشوق ابراز مي دارد و نياز خويش را به درگاه كبريايي دوست عرضه مي دارد.
زمان و مکان چگونه بر اجابت دعا تاثیر می گذارد؟/ درس های ماه رمضان آیت الله آقا مجتبی تهرانی اگر انسان در یک زمان يا مكان خاص دعا کند، این زمان و مكان، بر روي اجابت دعا اثر می گذارد. در باب زمان، اينطور است كه ساعت و لحظه اي كه بر انسان مي گذرد، در ظرف آن زمان قرار مي گيرد. ما یک بحث در رابطه با زمان هاي خاص داریم که مربوط به ساعات شبانه روز است و يك بحث هم مربوط به اوقات خاصي است، مثل شب هاي خاص، روزهاي خاص، تا می رسد به ماه هاي خاص، مثل ماه مبارک رمضان. بحث اين است كه اين زمان هاي خاص، به طور كلّي اثر دارد و اگر انسان در آن زمان خاص دعا كند، اين زمان بر اجابت دعايش تأثير مي گذارد. تأثیر دعا در شب
ما در روایات و معارفمان، هم نسبت به شب و هم نسبت به روز مطالبي داريم كه يك زمان خاص را براي دعا مشخص مي كنند. یعنی در شب بر یک ساعت خاص و یک ظرف خاص و در روز هم بر يك زمان خاص، براي دعا كردن تأكيد شده است. در باب شب چند دسته روايت وجود دارد كه یک دسته از اين روایات به طور کلّی شب را به عنوان «زمان مناسب براي دعا كردن» مطرح می کند که در آن ظرف زماني، دعا مطلوب است و «خودِ شب» بر دعا اثر دارد.
در یک روایت اينطور آمده است که پیغمبر اکرم(ص) فرمودند: «لَمَّا عُرِجَ بِي إِلَى السَّمَاءِ نُودِيتُ يَا مُحَمَّدُ!»، شبی که من را به معراج بردند، ندائی به من رسيد كه یک بخش از آن ندا این بود: «وَ مَنْ كَانَتْ لَهُ حَاجَةٌ سِرّاً بَالِغَةً مَا بَلَغَتْ»، یعنی هر کسی كه حاجتی مخفی دارد ـ هر چه می خواهد باشد ـ «إِلَيَّ أَوْ إِلَى غَيْرِي»، از من يا از دیگری، «فَلْيَدْعُنِي فِي جَوْفِ اللَّيْلِ خَالِياً»، پس محرمانه و در دل شب، از من تقاضا کند. «وَ لْيَقُلْ وَ هُوَ عَلَى طُهْرٍ يَا اللَّه». وقتی بگوید پروردگار من! پروردگار من! خداوند هم جوابش را می دهد و ندا می کند لبّیک بنده من! بخواه تا به تو بدهم! به من توکل کن تا برایت کارسازی کنم! یعنی در حالی که با طهارت است، بگويد ياالله...! در روایت دیگری از پیغمبر اکرم (ص) آمده است: «إِنَّ الْعَبْدَ إِذَا تَخَلَّى بِسَيِّدِهِ فِي جَوْفِ اللَّيْلِ الْمُظْلِمِ وَ نَاجَاهُ أَثْبَتَ اللَّهُ النُّورَ فِي قَلْبِهِ»؛ اگر بنده با مولایش در دلِ شبِ تاریک خلوت كند و با او راز و نیاز کند، خداوند نور را در دلش استوار می کند. در روایتی از پیغمبر اکرم(ص) داریم که حضرت داوُد شب ها در یک ساعت خاصی از شب خانواده اش را بیدار می کرد و می گفت بلند شوید، نماز بخوانید و از خدا حاجتتان را بخواهید و طلب حاجت کنید! حالا برای اينكه متوجه شویم کدام ساعت از شب بوده است، بايد روايات را كنار يكديگر قرار دهيم و ساعات شب را هم خُرد کنیم. روایت ديگري از امام باقر(ع) است كه حضرت فرمود: «وقتي كه یک سوم شب گذشته باشد یک منادی ندا مي كند آيا توبه كننده اي هست كه توبه اش پذيرفته شود؟ آيا استغفار كننده اي هست كه بخشيده شود؟ آيا درخواست كننده اي هست كه به او داده شود؟ اين ندا تا سپيده صبح ادامه دارد.»
روایتی از امام صادق(ع) است که حضرت فرمود: «در شب یک ساعتی هست که اگر بنده مُسلِم در آن زمان نماز بخواند و دعا کند، دعايش مورد استجابت قرار می گیرد. در هر شب هم آن ساعت هست.» در روایت دارد: «فِي كُلِّ لَيْلَةٍ»؛ یعنی اين ساعت برای شب خاصي نیست. چون بحث من هم عمومی و نسبت به هر شب است، نه یک شب خاص. عمر بن أُذَینه به حضرت عرض می کند: «خدا تو را نیکو بدارد! آن ساعت کدام ساعت از شب است؟» حضرت فرمود آنگاه که نیمی از شب سپری شد، در یک ششمِ اوّلِ نیمه باقی مانده از شب است.
در یک دسته از روایات داریم که ثلث آخر شب را مطرح می فرمایند. پیغمبر اکرم(ص) می فرمایند: «وقتی یک سوم شب باقی مانده باشد، خداوند متعال می گوید کیست که از من درخواستی کند تا برایش اجابت کنم؟ چه کسی است که تقاضا داشته باشد که من گرفتاری اش را برطرف کنم تا برایش برطرف کنم؟ آیا کسی هست که از من طلب روزی کند تا به او روزی دهم؟ چه کسی است که به طور کلّی از من چیزی بخواهد تا به او بدهم؟»
یک دسته از روایات را هم داریم که اینها تعبیر به سَحَر می کند. مجموع این روایات را اگر ما جمع بندی کنیم، همین چیزی به دست می آید که ما در باب مسائل فقهی و بحث های فقهی هم مطرح می کنیم و می گوییم «ثلث آخر شب»؛ که حتی در باب نماز شب هم از نظر فضیلت می رویم سراغ آن زمان و می گوییم نماز شب در ثلث آخر شب فضیلت بالاتری دارد.
پس من اوّل رفتم سراغ «شب»؛ چون در بین شبانه روز دیدیم که از نظر دعا کردن روی شب تأکید شده است. یعنی این زمان در باب اجابت مؤثر است. با توجه به روایات هیچ مانعی هم ندارد که ما این حرف را بزنیم که از نیمه شب به آن طرف، هرچه به طلوع فجر نزدیکتر شود، اثرش هم بیشتر می شود. چگونگي تأثير زمان بر دعا
مطلبی که اینجا هست این است که آیا تأثیر زمان بر روی «دعا» است یا نه، از باب تأثیر زمان بر روی «داعی» است؟ آنچه که من می گویم این است که هیچ مانعی ندارد که هر دو باشد. آنچه برای ما قابل لمس و ادراک است و چه بسا در معارفمان هم هست، این است که این زمان بر روی داعی، یعنی آن کسی که دارد دعا می کند اثر دارد. انسان در شب به طور غالب اینطور است که کارهای روزمرّه اش که تمام شد، استراحت می کند؛ وقتی که استراحت کرد، خصوصاً از نصف شب به آن طرف، یعنی زمانی که همه معمولاً خوابیده اند، آن سنخ افکار و اشتغالات ذهنی همه از بین می رود؛ وقتی اینها پاک شد، روایات ما می گوید حالا بلند شو و این ذهنی را که از این اشتغالات و تعلقات تا حدی تخلیه شده است، این را متوجه معبود خود کن و از او در خواست کن. توجه تامّ به معبود، پس از دور شدن از دنيا این همان چیزی است که من از آن تعبیر می کنم که مُخّ دعا است. در روایات هم داریم که مُخّ دعا، توجه تامّ به معبود و خالق برای تقاضا از او است. چون در آن زمان از شب، دیگران از ذهن رفته اند و کمرنگ شده اند و غیر خدا کمتر به ذهن می آید. اصلاً آن موقعِ شب که بلند شده ای، برای چه بلند شده ای؟ بیدار شده ای که از خدا تقاضا کنی. لذا اینجا توجه داعی به آن کسی که می خواهد از او تقاضا کند، قوی تر است و چه بسا اینکه در روایات بر این زمان تأکید شده، به جهت اثر آن بر روی داعی و حالات روحی او در ربط با دعایش است. یعنی این موقعیّت زمانی بر روی داعی اثر می گذارد. اما مثلاً موقعی که در روز مشغول اشتغالات دنیایی است و فکرش صد جا هست، آنجا ـ نعوذبالله ـ اصلاً خدا از یادش رفته است و نمی تواند به او توجه تامّ پیدا کند.
چرا خدا انسان ها را آزمایش می کند مگر او از همه چیز آگاه نیست؟/ تفسیرهای ماه رمضان امام موسی صدر آزمایش الهی الم ﴿۱﴾ أَحَسِبَ النَّاسُ أَن يُتْرَكُوا أَن يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ ﴿۲﴾ وَلَقَدْ فَتَنَّا الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ فَلَيَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذِينَ صَدَقُوا وَلَيَعْلَمَنَّ الْكَاذِبِينَ ﴿۳﴾
الف لام ميم (۱) آيا مردم پنداشتند كه تا گفتند ايمان آورديم رها مى شوند و مورد آزمايش قرار نمى گيرند (2) و به يقين كسانى را كه پيش از اينان بودند آزموديم تا خدا آنان را كه راست گفته اند معلوم دارد و دروغگويان را [نيز] معلوم دارد(3)
در قرآن کریم در آیات بسیاری قضیه ابتلا و آزمایش را می خوانیم و در سوره عنکبوت نیز آیاتی درباره آزمایش آمده است. معنای این کلمات، برای خداوند چیست؟ او که پروردگار جهانیان و آفریننده انسان و از رگ گردن به آدمی نزدیک تر است و چشمان خیانت کار را می شناسد و از آنچه در سینه ها مخفی است با خبر است. معنای آزمودن انسان برای خداوند، کسی که حقایق هستی و آنچه را در نفوس انسان هاست می داند و از آینده مردم مطلع است، چیست؟ پاسخ این سوال در سخن برخی مفسران فاضل آمده است که خداوند می خواهد حقیقت آدمی را برای خودش و برای دیگران روشن کند تا حکمتش عادلانه و مقبول باشد و نزد مردم و حتی نزد نفس خود انسان قاطع باشد، پس آزمودن برای کشف حقیقت برای دیگری است. این مفهوم زیباست، اما می توان از این سخن و از این موضع معنای دیگر و دقیق تری دریافت. این معنا بر حسب تعبیر صحیح است و در زبان عربی نیز استفاده می شود. همچنین بر اساس واقعیتی نیز که با آن زندگی می کنیم، صحیح است. امتحان و آزمودن و ابتلا ممکن است برای کشف حقیقت باشد و ممکن است برای رشد عناصر نهفته در وجود آدمی باشد تا شکوفا شوند. پس انسانی که در کاری استعداد و توانایی دارد، اگر فضای مناسب آن کار برایش فراهم شود، حقیقتش آشکار می شود و غرایزش شکوفا و استعداد و توانایی اش در آن مسئله رشد می کند. بر این اساس می فهمیم که خداوند، مجالی برای انسان فراهم آورده، نه برای آنکه او را بیازماید بلکه برای آنکه توانایی هایش رشد کند. پس اگر آدمی این فرصت و مناسبت را غنیمت شمرد و ظلم کند و کفر ورزد و گمراه شود، در این زمینه رشد می کند و حقیقتش با رشد توانایی های او آشکار می شود، نه برای اینکه پروردگار جهانیان حقیقت او را بداند بلکه بدان سبب که استعداد ها و توانایی های این شخص رشد کند و حقایق آشکارا روشن و کشف شود. بنابراین انسان گمراه اگر فرصت یابد، انحرافش رشد می کند. همچنین انسان صالحی که فرصتی برای ابراز توانایی های مثبت و ابراز فداکاری و شجاعت و کرم خویش می یابد، رشد می کند. پس رشد انسان، کشف حقیقت انسان نیست، بلکه حقیقت آن است که رشد آدمی در زندگی رسالت اوست. همان طور که در بذر در فضای مناسب به گیاه تبدیل می شود و اگر بذر خار باشد، به خار تبدیل می شود و اگر بذر گل باشد به گل تبدیل می شود. بنابراین ایجاد فضا و اعطای فرصت یا به تعبیر قرآنی املا و استمهال و فرصت دادن، همگی برای رشد توانایی ها و استعداد های انسان است. جهان نیز آن طور که در حدیث شریف آمده مزرعه است و انسان بر اساس توانایی های مختلف خود، با کمال اراده و اختیار خویش می تواند به بذر خار یا بذر گل تبدیل شود. پس جهان فرصتی در برابر هر انسان است تا رشد کند و استعدادهایش را در راه خیر یا شر شکوفا کند. از همین جا به تفسیر این آیه کریمه می رسیم، اینکه هر انسانی در این زندگی آزمایش و وسوسه می شود. پس به هر انسانی فرصت مناسبتی می دهند تا رشد کند و بروز یابد و مجال یابد تا استعدادها و توانایی های خویش را در جهان رشد دهد. جهان مزرعه است برای کشف حقیقت آدمی یا به تعبیر دقیق تر برای رشد این حقیقت و این آزمایش که فرصتی الهی است برای هر موجود. /6262
کلید واژه ها: ماه رمضان -
جمعه 5 تیر 1394 - 12:03:40
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]
صفحات پیشنهادی
چرایی کاربردیسازی علوم انسانی/ علوم انسانی و کارآمدی
صوت چرایی کاربردیسازی علوم انسانی علوم انسانی و کارآمدی شناسهٔ خبر 2785850 - سهشنبه ۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵ ۳۶ دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها دریافت 39 MB نعمت الله فاضلی در این سخنرانی می گوید علم انسانی ـ اجتماعی در ایران معاصر بیش از علوم پزشکی و مهندسی کاربردی است به گزراهی مستقیم برای نزدیک شدن به خدا/ چرا بعضی وقت ها دعاهایمان مستجاب نمی شود؟/پرونده روز سوم میهمانی
راهی مستقیم برای نزدیک شدن به خدا چرا بعضی وقت ها دعاهایمان مستجاب نمی شود پرونده روز سوم میهمانی فرهنگ > دین و اندیشه - خدایا از تو خواهم از وسیع ترین مراتب رحمتت و همه رحمت تو وسیع است پس اجابت کن دعایم را چنانچه وعده فرمودی لطفا منتظر بمانید  ماهی که خداوند با همه کتب آسمانی با بشر سخن گفته است/ عقل و دل را در کنار روزه داری جسم فعال کنیم
ماهی که خداوند با همه کتب آسمانی با بشر سخن گفته است عقل و دل را در کنار روزه داری جسم فعال کنیم فرهنگ > دین و اندیشه - ماه عاشقی بندگان با پروردگار عالم از راه رسید ماهی که تمام لحظاتش تجربه ای متفاوت از روزهای دیگر سال در پی دارد پرونده خبرآنلاین برای شب اولچرا باید از خدا ترسید؟
پرسش و پاسخ چرا باید از خدا ترسید حضرت علی ع در این زمینه می فرماید و لا یخافن الا ذنبه هیچ یک از شما ترس نداشته باشد مگر از گناه خویش سرویس دینی جام نیوز پرسش چرا باید از خدا ترسید مگر خدا موجود ترسناکی است ترس از خدا به چه معنا است و چگونه حاصل می شوسروش محلاتی: چرا از بحث کردن درباره دلایل احکام می هراسیم؟/ خدا ما را به تعقل دعوت کرده است
سروش محلاتی چرا از بحث کردن درباره دلایل احکام می هراسیم خدا ما را به تعقل دعوت کرده است فرهنگ > دین و اندیشه - حجت الاسلام و المسلمین سروش محلاتی گفت برای فهم رابطه دین و دنیا نیازمند درک معنا و مفهوم حکم هستیم چرا که تنها در آن صورت می توانیم بفهمیم این حکم چهتکیهگاه انسان در نجات از نفس اماره فقط خداوند است
شرح فقراتی از دعای ابوحمزه ثمالی به روایت علامه طهرانی ۱ تکیهگاه انسان در نجات از نفس اماره فقط خداوند است شناسهٔ خبر 2786723 - پنجشنبه ۴ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹ ۵۵ دین و اندیشه > اندیشمندان هیچ چیز در این عالم بیسبب و بیحساب نیست تمام مقدراتی که برای انسان پیش میآید روی حساب اسچرا خداوند رمضان را ماه مبارکی خوانده است ؟
رمضان المبارک چرا خداوند رمضان را ماه مبارکی خوانده است ماه رمضان ماهى است که خداوند روزه آن را بر شما واجب ساخت پس هر کس آن را از روى ایمان و به امید پاداش الهى روزه بدارد از گناهانش بیرون مىآید همچون روزى که مادرش او را زاده است به گزارش سرویس دینی جام نیوز پیامبرچیستی و چرایی شکلگیری جریانهای تکفیری + جزوه
چیستی و چرایی شکلگیری جریانهای تکفیری جزوه شناسهٔ خبر 2770354 - شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲ ۰۷ دین و اندیشه > اندیشکده ها فرمانیان در ادامه پژوهشهای خود در موضوع سلفیت مقاله چیستی و چرایی شکل گیری جریانهای تکفیری و دلایل قدرت یابی آنها در دهه اخیر را به رشته تحریر درآورده اپیامبران و رهبران هم مسئولند و باید پاسخ بدهند/ چرا سجده نزدیک ترین حالت به خداست؟/ روز هشتم میهمانی
پیامبران و رهبران هم مسئولند و باید پاسخ بدهند چرا سجده نزدیک ترین حالت به خداست روز هشتم میهمانی فرهنگ > دین و اندیشه - اى پروردگار من تو مرا مى خوانى و من از تو روى مى گردانم با من دوستى مى ورزى و من با تو دشمنى مى کنم به من محبّت مى نمایی و از تو نمى پچرا به دنبال خداشناسی برویم؟
چرا به دنبال خداشناسی برویم حضرت آیتالله العظمی مکارم شیرازی به پرسشی درباره اینکه چرا به دنبال خواشناسی برویم پاسخ دادند به گزارش سرویس دینی جام نیوز حضرت آیتالله العظمی مکارم شیرازی به پرسشی درباره اینکه چرا به دنبال خواشناسی برویم پاسخ دادند متن پرسش مطرح شدهواکنش قنبرزاده به حفظ منصوریان در نفت: به خودم قول دادم دیگر درباره سرمربی تیم حرف نزنم چرا که همه چیز مشخص اس
واکنش قنبرزاده به حفظ منصوریان در نفت به خودم قول دادم دیگر درباره سرمربی تیم حرف نزنم چرا که همه چیز مشخص است از پیشنهاد تراکتورسازی به منصوریان بیخبرممدیرعامل باشگاه نفت تهران گفت به خودم قول دادم دیگر درباره حضور منصوریان در نفت صحبت نمیکنم چرا که او با ما قرارداد دارد و بحدادعادل در اولین نشست رابطین جامعه روحانیت مبارز و شورای همگرایی اصولگرایان: برای اینکه همه چیز را از دست نده
حدادعادل در اولین نشست رابطین جامعه روحانیت مبارز و شورای همگرایی اصولگرایان برای اینکه همه چیز را از دست ندهیم باید مقداری انعطاف به خرج دهیم اصولگرایان صحنه مبارزه را در نظر بگیرندرئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت اصولگرایان باید هم به تکلیف خود عمل کنند و هم صحنه مبارزه را دظریف: یکی از نمایندگان گفت: «فکر نکن چون جلسه غیرعلنی است می توانی همه چیز را بگویی، خیلی از نمایندگان، صدا و
ظریف یکی از نمایندگان گفت فکر نکن چون جلسه غیرعلنی است می توانی همه چیز را بگویی خیلی از نمایندگان صدا و تصویرت را ضبط می کنند خواست خدا بود که فیلم کوچک زاده منتشر شد هم در این ماجرا و هم در روزی که مجادله ای با آقای کریمی قدوسی شد به خاطر این بود که سخن خلافی را به رهدغدغه این روزهای اساتید حوزه/ چیستی و چرایی افت تحصیلی طلاب
مهر بررسی میکند دغدغه این روزهای اساتید حوزه چیستی و چرایی افت تحصیلی طلاب شناسهٔ خبر 2783564 - چهارشنبه ۳ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹ ۲۷ حوزه و دانشگاه > حوزه مهترین چالشهای آموزشی حوزههای علمیه و طلاب از جمله مدرک گرایی افت تحصیلی کمرنگ شدن سنتهای اصیل تدریس و تحصیل در حوزه ورود تالوقت پاسخ داد: چرایی تغییر استراتژی آمریکا در عراق
الوقت پاسخ داد چرایی تغییر استراتژی آمریکا در عراقنشانه های این تغییر را میتوان در تصمیم اخیر آمریکا برای بررسی افزایش پایگاههای نظامی این کشور در عراق جستجو کرد در حقیقت هشدار سازمان بین المللی انرژی درباره قیمت نفت و اهمیت افزایش تولید نفت عراق میتواند اصلی ترین دلیل تغییرپیام انقلاب امام(ره)، همه انسانها را خطاب قرار میدهد
جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱ ۵۸ یادگار امام ره در ادامه سفر خود به برزیل در شهر کریچیبا حاضر شد و اولین نمایشگاه صنایع دستی ایران در برزیل را افتتاح کرد به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا حجتالاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در جلسهای که بدین منظور و همچنین براتبدیل مرقدپیامبر خدا به شهر بازی!
تبدیل مرقدپیامبر خدا به شهر بازی تروریست های داعش در اواخر ماه ژوئیه سال گذشته میلادی مرقد و مسجد حضرت یونس ع را به وسیله بمب های دست ساز منفجر کردند به گزارش سرویس دینی جام نیوز یک منبع محلی در استان نینوا در شمال غرب عراق از تصمیم تروریست های داعش برای تبدیل مکان مرقد حضرت-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها