تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 17 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826982078




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یاد مرگ، بهترین عامل برای درمان بعد روحانی انسان است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: آیت الله جوادی آملی در چهارمین همایش طبیب روحانی:
یاد مرگ، بهترین عامل برای درمان بعد روحانی انسان است

طبیب روحانی


شناسهٔ خبر: 2776696 - جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹
دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها

آیت الله جوادی آملی گفت: آنچه لازم است در طب روحانی مد نظر قرار دهیم این است که بهترین عامل برای درمان بعد روحانی انسان یاد مرگ است. به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله جوادی آملی در چهارمین همایش طبیب روحانی که با حضور شخصیت های فرهیخته حوزوی و دانشگاهی و نیز جمعی از مسئولین لشکری و کشوری در محل در ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد گفت: آنچه لازم است در طب روحانی مد نظر قرار دهیم این است که بهترین عامل برای درمان بعد روحانی انسان یاد مرگ است.وی با تشریح دو دیدگاه کلی درباره مرگ ادامه داد: دو نگاه کلی نسبت به مرگ وجود دارد؛ نگاه اول مرگ را پوسیدن و پایان راه انسان می داند که بعد از آن چیزی در انتظار انسان نیست اما در نگاه دیگر مرگ از پوست به در آمدن است و در حقیقت در این نگاه مرگ ابتدای مسیر ابدیت انسان است. استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به آیات قرآن کریم اظهار داشت: قرآن کریم می فرماید انسان در مصاف با مرگ، مرگ را می میراند و نه اینکه بمیرد، این حرف تازه انبیاء برای بشر است، ریشه همه ترس های انسان مرگ است و انسان از مرگ می ترسد چرا که فکر می فکند مرگ نابودی است در حالی که قران می فرماید انسان مرگ را می چشد و هر ذائقی مذوق را هضم می کند لذا انسان است که مرگ را از پا در می آورد و ابدی می شود. وی افزود: اگر این نکته برای انسان روشن شود به این نتیجه خواهد رسید که باید برای این سفر ابدی توشه ابدی فراهم کند چرا که هیچ انسان عاقلی بی توشه راهی سفر نمی شود. اگر باور کردیم که به تعبیر امام حسین(ع) در روز عاشورا مرگ پل است و آن سوی پل خبری هست صدر و ذیل دانشگاه های ما ایمان و اخلاق خواهد شد. آیت الله جوادی آملی، مرگ را عامل پویایی و تحرک در جامعه دانست و گفت: در این تفکر که مرگ عبور به سمت ابدیت است یاد مرگ عامل پویایی و تحرک در جامعه خواهد بود. در این تفکر قبرستان یک دانشگاه است همچنان که بسیاری از بزرگان و عالمان برجسته مانند سید علی قاضی ها تربیت شده دانشگاه وادی السلام هستند. آیت الله جوادی آملی در ادامه گفت: به ما دستور دادند که خوب را بنگریم وگرنه فساد و مفسد در جامعه بسیار است، اما یک انسان پاک می تواند الگوی یک جامعه باشد، در یک کشتی در حال غرق اگر از میان همه افراد حاضر در کشتی تنها یک نفر شنا کردن بلد باشد نباید برای آنکه همرنگ جماعت شود از هنر خود برای نجات خود استفاده نکند لذا باید به تعبیر مرحوم فیض گفت خواهی نشوی رسوا همرنگ حقیقت شو. وی در ادامه به ارائه راهکار جهت گسترش معنویت و روحانیت در دانشگاه ها و به تبع آن در همه جامعه پرداخت و گفت: از منظر فلسفه الهی همه علوم دینی است، هر علمی که موضوع آن فعل یا قول خدا باشد در حقیقت علم دینی است. تفاوتی میان آنکه در حوزه به علم تفسیر که بررسی قول خداست با کسی که در دانشگاه به بررسی زمین که افریده خداست وجود ندارد و هر دو به علم دینی اشتغال دارند، این تفکر پیوند حقیقی حوزه و دانشگاه را به دنبال خواهد داشت و سرتا سر دانشگاه ها را نورانی خواهد کرد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن