محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1842025351
جایگاه عبادت در نهج البلاغه
واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
نمی از یمی؛
جایگاه عبادت در نهج البلاغه
چه خوشبخت و سعادتمند است آنكه فرائض پروردگار خويش را انجام مى دهد، الله، يار و حمد و قل هو الله، كار او است، رنجها وناراحتيها را، مانند سنگ آسيا دانه را ، در زير پهلوى خود خورد مى كند.
به گزارش سرویس دینی جام نیوز، عبادت در اسلام عبادت و پرستش خداوند يكتا و ترك پرستش هر موجود ديگر , يكى ازاصول تعليمات پيامبران الهى است , تعليمات هيچ پيامبرى از عبادت خالى نبوده است. چنانكه مى دانيم در ديانت مقدسه اسلام نيز عبادت سر لوحه همه تعليمات است , چيزى كه هست در اسلام عبادت به صورت يك سلسله تعليمات جدا اززندگى كه صرفا به دنياى ديگر تعلق داشته باشد وجود ندارد، عبادات اسلامى با فلسفه هاى زندگى توام است و در متن زندگى واقع است . گذشته از اينكه برخى عبادات اسلامى به صورت مشترك و همكارى دسته جمعىصورت مى گيرد , اسلام به عبادتهاى فردى نيز آنچنان شكل داده است كه متضمن انجام پاره اى از وظايف زندگى است , مثلا نماز كه مظهر كامل اظهارعبوديت است چنان در اسلام شكل خاص يافته است كه حتى فردى كه مى خواهد در گوشه خلوت به تنهائى نماز بخواند خود به خود به انجام پاره اى از وظائف اخلاقى و اجتماعى از قبيل نظافت , احترام به حقوق ديگران , وقت شناسى , جهت شناسى , ضبط احساسات , اعلام صلح و سلم با بندگان شايسته خدا و غيره مقيد مى گردد . از نظر اسلام هر كار خير و مفيدى اگر با انگيزه پاك خدائى توام باشدعبادت است , لهذا درس خواندن , كار و كسب كردن , فعاليت اجتماعىكردن اگر لله و فى الله باشد عبادت است . در عين حال , اسلام نيز پاره اى تعليمات دارد كه فقط براى انجام مراسم عبادت وضع شده است از قبيل نماز و روزه و اين خود فلسفه اى خاص دارد . درجات عبادتها تلقى افراد از عبادت يكسان نيست , متفاوت است . از نظر برخى افرادعبادت نوعى معامله و معاوضه و مبادله كار و مزد است , كار فروشى و مزدبگيرى است , همانطور كه يك كارگر , روزانه نيروى كار خود را براى يك كارفرما مصرف مى كند و مزد مى گيرد , عابد نيز براى خدا زحمت مى كشد و خمو راست مى شود و طبعا مزدى طلب مى كند كه البته آن مزد در جهان ديگر به او داده خواهد شد . و همانطور كه فائده كار براى كارگر در مزدى كه از كارفرما مى گيرد خلاصه مى شود و اگر مزدى در كار نباشد نيرويش به هدر رفته است فائده عبادت عابد نيز , از نظر اين گروه , همان مزد و اجرى است كه در جهان ديگر به او به صورت يك سلسله كالاهاى مادى پرداخت مى شود . و اما اينكه هر كار فرما كه مزدى مى دهد به خاطر بهره اى است كه از كاركارگر مى برد و كارفرماى ملك و ملكوت چه بهره اى مى تواند از كار بنده ضعيف و ناتوان خود ببرد و هم اينكه فرضا اجر و مزد از جانب آن كارفرماى بزرگ به صورت تفضل و بخشش انجام گيرد , پس چرا اين تفضل بدون صرف مقدارى انرژى كار به او داده نمى شود, مساله اى است كه براى اين چنين عابدهائى هرگز مطرح نيست . از نظر اينگونه افراد تار و پود عبادت همين اعمال بدنى و حركات محسوس ظاهرى است كه به وسيله زبان و ساير اعضاء بدن صورت مى گيرد . اين يك نوع تلقى است از عبادت كه البته عاميانه و جاهلانه است و به تعبير بوعلى در نمط نهم اشارات, خدانشناسانه است و تنها از مردم عامى و قاصر پذيرفته است . تلقى ديگر از عبادت , تلقى عارفانه است , برحسب اين تلقى , مساله كارگر و كارفرما و مزد به شكلى كه ميان كارگر و كارفرما متداول است مطرح نيست و نمى تواند مطرح باشد . بر حسب اين تلقى , عبادت نردبان قرب است , معراج انسان است , تعالى روان است , پرواز روح است به سوى كانون نامرئى هستى , پرورش استعدادهاىروحى و ورزش نيروهاى ملكوتى انسانى است , پيروزى روح بر بدن است ,عاليترين عكس العمل سپاسگزارانه انسان است از پديد آورنده خلقت ,اظهار شيفتگى و عشق انسان است به كامل مطلق و جميل على الاطلاق و بالاخره سلوك و سير الى الله است . برحسب اين تلقى , عبادت پيكرى دارد و روحى , ظاهرى دارد و معينى ,آنچه بوسيله زبان و ساير اعضاء بدن انجام مى شود پيكره و قالب و ظاهرعبادت است , روح و معنى عبادت چيز ديگر است, روح عبادت وابستگى كامل دارد به مفهومى كه عابد از عبادت دارد و به نوع تلقى او از عبادت و به انگيزه اى كه او را به عبادت برانگيخته است و به بهره و حظى كه ازعبادت عملا مى برد و اينكه عبادت تا چه اندازه سلوك الى الله و گامبرداشتن در بساط قرب باشد . سيرى در نهج البلاغه تلقى نهج البلاغه از عبادت چگونه است ؟ تلقى نهج البلاغه از عبادت ,تلقى عارفانه است , بلكه سرچشمه و الهام بخش تلقى هاى عارفانه ازعبادتها در جهان اسلام , پس از قرآن مجيد و سنت رسول اكرم , كلمات على و عبادتهاى عارفانه على است . چنانكه مى دانيم , يكى از وجهه هاى عالى و دور پرواز ادبيات اسلامى , چهدر عربى و چه در فارسى , وجهه روابط عابدانه و عاشقانه انسان است با ذات احديت . انديشه هاى نازك وظريفى به عنوان خطابه , دعا , تمثيل , كنايه , به صورت نثر و يا نظم دراين زمينه به وجود آمده است كه راستى تحسين آميز و اعجاب انگيز است . با مقايسه با انديشه هاى ما قبل اسلام در قلمرو كشورهاى اسلامى مى توان فهميد كه اسلام چه جهش عظيمى در انديشه ها در جهت عمق و وسعت و لطف ورقت به وجود آورده است, اسلام از مردمى كه بت يا انسان و يا آتش رامى پرستيدند و بر اثر كوتاهى انديشه مجسمه هاى ساخته دست خود را معبود خودقرار مى دادند و يا خداى لايزال را در حد پدر يك انسان تنزل مى دادند واحيانا پدر و پسر را يكى مى دانستند و يا رسما اهورامزدا را مجسممى دانستند و مجسمه اشرا همه جا نصب مى كردند , مردمى ساخت كه مجردترين معانى و رقيق ترين انديشه ها و لطيف ترين افكار و عاليترين تصورات را در مغز خود جاى دادند . چطور شد كه يك مرتبه انديشه ها عوض شد , منطق ها تغيير كرد , افكار اوج گرفت , احساسات رقت يافت و متعالى شد و ارزشها دگرگون گشت ؟ (سبعه معلقه) و (نهج البلاغه) دو نسل متوالى هستند , هر دو نسل نمونه فصاحت و بلاغت اند , اما از نظر محتوى تفاوت از زمين تا آسماناست . در آن يكى هر چه هست وصف اسب است و نيزه و شتر و شبيخون و چشمو ابرو و معاشقه و مدح و هجو افراد , و در اين يكى عاليترين مفاهيم انسانى . اكنون براى اينكه نوع تلقى ( نهج البلاغه) از عبادت روشن شود به ذكرنمونه هائى از كلمات ( على) مى پردازيم و سخن خود را با جمله اى آغازمى كنيم كه درباره تفاوت تلقيهاى مردم از عبادت گفته شده است . عبادت آزادگان ان قوما عبدوا الله رغبه فتلك عباده التجار , و ان قوما عبدوا الله رهبه فتلك عباده العبيد, و ان قوما عبدوا الله شكرا فتلك عباده الاحرار[1] همانا گروهى خدايرا به انگيزه مى پرستند , اين عبادت تجارت پيشگان است و گروهى او را از ترس مى پرستند , اين عبادت برده صفتاناست , و گروهى او را براى آنكه او را سپاسگزارى كرده باشند مى پرستند ,اين عبادت آزادگان است . لو لميتوعد الله على معصيته لكان يجب ان لايعصى شكرا لنعمته فرضا خداوند كيفرى براى نافرمانى معين نكرده بود , سپاسگزارى ايجاب مى كرد كه فرمانش تمرد نشود . از كلمات آن حضرت است : الهى ما عبدتك خوفا من نارك و لا طمعا فى جنتك بل وجدتك اهلا للعباده فعبدتك[2]. من تو را به خاطر بيم از كيفرت و يا به خاطر طمع در بهشتت پرستش نكرده ام, من تو را بدان جهت پرستش كردم كه شايسته پرستش يافتم . ياد حق ريشه همه آثار معنوى اخلاقى و اجتماعى كه در عبادت است در يك چيز است : ياد حق و غير او را از ياد بردن . قرآن كريم در يك جا به اثر تربيتى و جنبه تقويتى روحى عبادت اشاره مى كند ومى گويد:( نماز از كار بد و زشت باز مى دارد) و در جاى ديگر مى گويد :( نماز را براى اينكه به ياد من باشى به پادار) اشاره به اينكه انسانكه نماز مى خواند و در ياد خدا است همواره در ياد دارد كه ذات دانا و بينائى مراقب او است و فراموش نمى كند كه خودش بنده است . ذكر خدا و ياد خدا كه هدف عبادت است , دل را جلا مى دهد و صفا مى بخشد و آنرا آماده تجليات الهى قرار مى دهد , على درباره ياد حق كه روح عبادت است چنين مى فرمايد : ان الله تعالى جعل الذكر جلاء للقلوب , تسمع به بعد الوقره و تبصر به بعد العشوه و تنقاد به المعائده و ما برح لله عزت آلائه فى البرهه بعد البرهه و فى ازمان الفترات رجال ناجاهم فى فكرهم و كلمهم فى ذات عقولهم[3] خداوند ياد خود را صيقل دلها قرار داده است , دلها بدين وسيله از پس كرى , شنوا و از پس نابينائى , بينا و از پس سركشى و عناد , رام مى گردند , همواره چنين بوده و هست كه خداوند متعال در هر برهه ئى از زمانو در زمانهائى كه پيامبرى در ميان مردم نبوده است بندگانى داشته و داردكه در سر ضمير آنها با آنها راز مى گويد و از راه عقلهايشان با آنان تكلم مى كند . در اين كلمات خاصيت عجيب و تاثير شگرف ياد حق در دلها بيان شدهاست تا جائى كه دل قابل الهام گيرى و مكالمه با خدا مى گردد . حالات و مقامات : در همين خطبه حالات و مقامات و كرامتهائى كه براى اهل معنى در پرتوعبادت رخ مى دهد توضيح داده شده است , از آن جمله مى فرمايد : قد حفت بهم الملائكه و تنزلت عليهم السكينه و فتحت لهم ابواب السماء و اعدت لهم مقاعد الكرامات فى مقام اطلع الله عليهم فرضى سعيهمو حمد مقامهم يتنسمون بدعائه روح التجاوز . . . فرشتگان آنان را در ميان گرفته اند , آرامش برايشان فرود آمده است ,درهاى ملكوت بر روى آنان گشوده شده است , جايگاه الطاف بى پايان الهى براى شان آماده گشته است , خداوند متعال مقام و درجه آنان را كه بوسيله بندگى به دست آورده اند ديده و عملشان را پسنديده و مقامشان را ستوده است , آنگاه كه خداوند را مى خوانند بوى مغفرت و گذشت الهى را استشمام و پس رفتن پرده هاى تاريك گناه را احساس مى كنند. شب مردان خدا از ديدگاه نهج البلاغه , دنياى عبادت دنياى ديگرى است , دنياى عبادت آكنده از لذت است , لذتى كه با لذت دنياى سه بعدى مادى قابل مقايسه نيست . دنياى عبادت پر از جوشش و جنبش و سير و سفر است اما سير و سفرى كه ( به مصر و عراق وشام) و يا هر شهر ديگر زمينى منتهى نمى شود , به شهرى منتهى مى شود (كاو را نام نيست) دنياى عبادت شب و روز ندارد , زيرا همه روشنائى است , تيرگى و اندوه و كدورت ندارد , يكسره صفا و خلوص است , از نظرنهج البلاغه چه خوشبخت و سعادتمند است كسى كه به اين دنيا پاگذارد ونسيم جانبخش اين دنيا او را نوازش دهد , آن كس كه به اين دنيا گام نهدديگر اهميت نمى دهد كه در دنياى ماده و جسم بر ديبا سر نهد يا بر خشت : طوبى لنفس ادت الى ربها فرضها و عركت بجنبها بوسها و هجرت فىالليل غمضها حتى اذا غلب الكرى عليها افترشت ارضها و توسدت كفها فىمعشر اسهر عيونهم خوف معادهم و تجافت عن مضاجعهم جنوبهم , و همهمت بذكر ربهم شفاههم و تقشعت بطول استغفارهم ذنوبهم , اولئك حزب الله الاان حزب الله هم المفلحون . چه خوشبخت و سعادتمند است آنكه فرائض پروردگار خويش را انجام مى دهد , الله , يار و حمد و قل هو الله , كار او است , رنجها وناراحتيها را , مانند سنگ آسيا دانه را , در زير پهلوى خود خورد مى كند. شب هنگام از خواب دورى مى گزيند و شب زنده دارى مى نمايد , آنگاه كه سپاه خواب حمله مى آورد زمين را فرش و دست خود را بالش قرار مى دهد ,در گروهى است كه نگرانى روز بازگشت , خواب از چشمان شان ربوده ,پهلوهاشان از خوابگاههاشان جا خالى مى كنند , لبهاشان به ذكر پروردگارشان آهسته حركت مى كنند , ابر مظلم گناههايشان بر اثراستغفارهاى مداومشان پس مى رود . آنانند حزب خدا , همانا آنانند رستگاران ! . شب مردان خدا روز جهان افروز است روشنانرا به حقيقت شب ظلمانى نيست پی نوشتها: [1] نهج البلاغه , كلمات قصار , حكمت 237 . [2] نهج البلاغه , كلمات قصار , حكمت 290 . [3] خطبه 220 . سيرى در نهج البلاغه/ استاد شهيد علامه مطهرى
۱۶/۰۳/۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]
صفحات پیشنهادی
بندگان در نهج البلاغه
ترسيمی از چهره عبادت بندگان در نهج البلاغه نماز گناهان را مانند برگ درخت مى ريزد و گردنها را از ريسمان گناه آزاد مى سازد پيامبر خدا نماز را به چشمه آب گرم كه بر در خانه شخص باشد و روزى پنج نوبت خود را در آن شستشو دهد تشبيه فرمود آيا با چنين شستشوها چيزى از آلودگى بر بدن باقى«دانشنامه نهجالبلاغه» رونمایی شد
رئیس بنیاد نهجالبلاغه خبر داد دانشنامه نهجالبلاغه رونمایی شد آئین رونمایی از مجموعه دوجلدی دانشنامه نهجالبلاغه پیش از ظهر سوم خرداد 1394 برگزار شد این دانشنامه که در زمره دانشنامههای تخصصی بهشمار میرود درباره مفاهیم و مضامین خطبهها نامهها و کلمات قصار مولیالموحدیجایگاه امام حسین(ع) نزد پیامبر اعظم(ص) به روایت اهل سنت
معارف جایگاه امام حسین ع نزد پیامبر اعظم ص به روایت اهل سنت پیامبر ص فرمود حسین از من است و من از حسینم هر که او را دوست بدارد خداوند دوستش بدارد به گزارش سرویس دینی جام نیوز امام حسین ع در سوم شعبان سال چهارم هجری عالم امکان را به نور جمال بیمثال خویش منور کردندپایان کار مسابقات نهج البلاغه در یزد
یزد پایان کار مسابقات نهج البلاغه در یزد مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان یزد گفت در راستای ارائه فرهنگ اهل بیت ع و به خصوص فرهنگ علوی مسابقات نهج البلاغه با حضور ۲۴۰ نفر از اعضای کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان یزدبه همت کانون امام سجاد ع در یزد برگزار شبا همت مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان 18 حافظ قرآن و نهجالبلاغه به جمع حفاظ کشور افزوده شد+اسامی
با همت مؤسسه امیرالمؤمنین ع کاشان18 حافظ قرآن و نهجالبلاغه به جمع حفاظ کشور افزوده شد اسامی18 حافظ کل قرآن و نهجالبلاغه همزمان به میلاد حضرت علیاکبر ع به همت مدرسه شبانهروزی امیرالمؤمنین ع کاشان فارغالتحفیظ شدند حجتالاسلام «مجتبی حسنزاده» مدیر مدراحداث مرکز تربیت مربی قرآن کریم و نهج البلاغه
در منطقه 18 تهران صورت گرفت احداث مرکز تربیت مربی قرآن کریم و نهج البلاغه مشاور عالی قرآنی شهرداری منطقه 18 تهران از احداث مرکز تربیت مربی قرآن کریم و نهج البلاغه در منطقه 18 خبر داد به گزارش خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران محمود غفاری راد که در مراکز قرآنی غرب تهران نقشتبیین جایگاه جوانان در اسلام از منظر آیت الله جوادی آملی
تبیین جایگاه جوانان در اسلام از منظر آیت الله جوادی آملی شناسهٔ خبر 2764013 - شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴ ۲۷ دین و اندیشه > اندیشمندان اختصاص روزی ازسال به جوانان عزیز این مرز و بوم آنهم در روز ولادت با سعادت علی اکبر ع می تواند فرصت مغتنمی جهت کسب فیض و دریافت راهنمایی از بزرگانجایگاه امام حسین(ع) نزد پیامبر اعظم(ص)
جایگاه امام حسین ع نزد پیامبر اعظم ص پیامبر ص امام حسین ع را گرفت پس یک دستش را پشت گردن و با دست دیگر زیر گلوی کودک را گرفت و لب بر لبهای او گذاشت و بوسید و فرمود حسین از من است و من از حسینم هر که او را دوست بدارد خداوند دوستش بدارد امام حسین ع در سوم شعبان سال چهارجایگاه قلب در ادب الهی بررسی میشود
در بیستوچهارمین نشست حدیث پارسایی جایگاه قلب در ادب الهی بررسی میشود شناسهٔ خبر 2757974 - شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳ ۴۴ دین و اندیشه > اندیشکده ها بیست و چهارمین نشست از سلسله نشستهای مذهبی حدیث پارسایی با موضوع جایگاه قلب در ادب الهی یکشنبه ۳ خرداد در فرهنگسرای سرو برگزار مدر سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی دانشنامه دو جلدی نهجالبلاغه رونمایی شد
در سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشیدانشنامه دو جلدی نهجالبلاغه رونمایی شددانشنامه دو جلدی نهجالبلاغه با همکاری بنیاد نهجالبلاغه توسط انتشارات مدرسه منتشر و امروز طی مراسمی رونمایی شد به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس امروز با حضور حجتالاسلام والمسلمین محی&zجمعه 8 خرداد برگزار میشود نکوداشت مترجم قرآن، نهج البلاغه و دایرالمعارف امام شناسی به زبان انگلیسی
جمعه 8 خرداد برگزار میشودنکوداشت مترجم قرآن نهج البلاغه و دایرالمعارف امام شناسی به زبان انگلیسیمراسم نکوداشت رحیم دولتی مترجم قرآن نهج البلاغه و دایرالمعارف امام شناسی به زبان انگلیسی صبح روز جمعه 8 خرداد برگزار می شود به گزارشخبرگزاری فارس رحیم دولتی معلم نمونه مدرسه غیدر گفتوگو با فارس ترجمه موسوی گرمارودی از «نهجالبلاغه» پایان تیر منتشر میشود
در گفتوگو با فارسترجمه موسوی گرمارودی از نهجالبلاغه پایان تیر منتشر میشودعلی موسوی گرمارودی از انتشار ترجمه نهجالبلاغه تا پایان تیرماه خبرداد علی موسوی گرمارودی در گفتوگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس پیرامون انتشار اثر خود اظهار داشت ترجمه ادبی «نهج&zwنقش تبلیغ در گسترش اسلام/ جایگاه تبلیغ دین در آیات و روایات
یادداشتی از حجت الاسلام نصیری نقش تبلیغ در گسترش اسلام جایگاه تبلیغ دین در آیات و روایات شناسهٔ خبر 2568667 - شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹ ۱۱ دین و اندیشه > اندیشمندان تاریخ اسلام نشان می دهد که از آغاز تا کنون تبلیغ و تلاش مبلغان دینی نقش بهسزایی در معرفی این دین آسمانی به مرشادی و آرامش از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه + دانلود کتاب
با فرمت PDF شادی و آرامش از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه دانلود کتاب در این کتاب با توجه به نکتههایی از قرآن و سخنان امام علی ع در نهجالبلاغه راههای شاد زیستن دستیابی به آرامش و برخورداری از معنویت بازگو میشود به گزارش خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران کتاب شادی و آرشب و روز ماه شعبان با عبادت رسول خدا(ص) زینت یافته است
آیت الله جوادی آملی شب و روز ماه شعبان با عبادت رسول خدا ص زینت یافته است شناسهٔ خبر 2759345 - دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰ ۱۲ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی آیت الله جوادی آملی گفت شب و روز ماه شعبان با عبادت پیغمبر زینت گرفت یعنی سنّت او این بود که شبها را زنده موزیر کشور:/۲ کشف بیش از ۹۰ درصد جرائم سایبری توسط پلیس ایران/ جایگاه ویژه پلیس سایبری ایران در فرایند اتخاذ اس
وزیر کشور ۲کشف بیش از ۹۰ درصد جرائم سایبری توسط پلیس ایران جایگاه ویژه پلیس سایبری ایران در فرایند اتخاذ استراتژیهای سایبریوزیر کشور به اهتمام و تلاش پلیس سایبری ایران و موفقیت این پلیس در کشف و انهدام بیش از ۹۰ درصد از جرائم سایبری اشاره داشت و گفت جایگاه ویژه پلیس سایبری دراردوغان خطاب به نیویورک تایمز: جایگاه خود را بدانید!
سهشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰ ۳۸ رئیس جمهوری ترکیه با انتقاد شدید از سرمقاله نیویورک تایمز و متهم کردن آن به دخالت در امور داخلی کشورش گفت که این روزنامه آمریکایی باید جایگاه خود را بشناسد به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه رجب طیب اردوغان رئیس ج-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها