محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832441561
جایگاه امام حسین(ع) نزد پیامبر اعظم(ص) به روایت اهل سنت
واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
معارف؛
جایگاه امام حسین(ع) نزد پیامبر اعظم(ص) به روایت اهل سنت
پیامبر(ص) فرمود: حسین از من است و من از حسینم، هر که او را دوست بدارد، خداوند دوستش بدارد.
به گزارش سرویس دینی جام نیوز، امام حسین(ع) در سوم شعبان سال چهارم هجری، عالم امکان را به نور جمال بیمثال خویش منور کردند، از آنجایی که رحلت پیامبر عظیمالشأن اسلام نیز در سال دهم هجری رخ داده است، بنابراین حسنین(ع) حدود ۶ تا ۷ سال از زندگی پر برکت خویش را در کنار جدشان سپری کردهاند، اما آن میزان از محبت بینظیر پیامبر اعظم(ص) در این چند سال خردسالی در مورد آن دو امام همام دیده شده است که قابل انکار نبوده و تمام مورخین – از هر طایفه و مذهب – در نقل آنها یک صدا شده و در برابر عظمت آن دو بزرگوار لب به اعتراف گشودهاند.
آنچه در ادامه میآید روایت منابع تاریخی اهل سنت از تکریم سید و سرور جوانان اهل بهشت امام حسن مجتبی(ع) و امام حسین شهید(ع) از سوی پیامبر خاتم(ص) است که مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم بیان کرده است:
*توجه و مراقبت
-سوده گوید: من در جمعی بودم که موقع وضع حمل فاطمه(س) بودند، پس پیامبر آمد و پرسید که فاطمه چگونه است؟ گفتم: میخواهد وضع حمل کند، پس فرمود: چون وضع نمود، کاری نکن تا طفل را پیش من بیاوری، پس چون فاطمه فارغ شد، طفل را در پارچهای زرد نهادم، مدتی بعد پیامبر(ص) آمد و پرسید او چگونه است؟ گفتم: فارغ شد، و من ناف بچه را بریدم و در پارچهای زرد پیچیدم پیامبر(ص) فرمود: به حرف من گوش نکردی، گفتم: به خدا پناه میبرم از مخالفت او و رسولش این کار را کردم، زیرا چارهای نبود، پس فرمود کودک را نزد من بیاور، پس کودک را خدمتش بردم حضرت پارچه زرد را برداشت و او را در پارچهای سفید پیچید و از آب دهان مبارکش به دهان طفل زد و فرمود: علی را صدا کن، من علی را صدا کردم، چون آمد، پیامبر(ص) فرمود: اسم این طفل را چه گذاشتهای یا علی؟ علی(ع) گفت: او را جعفر نامیدهام، پیامبر(ص) فرمود: نه او حسن است و بعد از او حسین و تو ابوالحسن خیر هستی.(۱)
-پیامبر(ص) فرمود: من این دو پسرم را به اسم پسران هارون، شبر و شُبَیر نامیدهام.(۲)
دست دیگر زیر گلوی کودک را گرفت و لب بر لبهای او گذاشت و بوسید و فرمود: حسین از من است و من از حسینم هر که او را دوست بدارد، خداوند دوستش بدارد
-عکرمه گوید: پیامبر اکرم(ص) به عنوان عقیقه، برای حسن و حسین، دو قوچ (گوسفند نر) قربانی کرد.(۳)
-بریده میگوید: روزی پیامبر اکرم بالای منبر مشغول خطابه بودند که حسن و حسین وارد شدند، در حالی که دو پیراهن قرمز به تن داشتند و گاه بر زمین میافتادند و دوباره بر میخاستند. در این حال رسول خدا(ص) از منبر پایین آمد و آنها را برگرفت، پس فرمود: چه راست گفت خداوند و پیامبرش که اموال و اولاد مایه آزمایش هستند، این دو را دیدم و طاقت نیاوردم(۴)، شما از روح خدایید، بزرگ داشته و دوست داشته میشوید.(۵)
*محبت و علاقه ویژه
دستهای از روایات بیان میکنند که چگونه پیامبر اکرم(ص) به آن دو نور چشمش محبت ویژهای داشته و نسبت به آنان اظهار عشق میکرده است.
-غلام زبیر میگوید:در جمعی مشغول صحبت از شبیهترین مردم به پیامبر بودیم که عبدالله پسر زبیر وارد شد و گفت: من برایتان میگویم که شبیهترین اهل منزلش و محبوبترین آنها نزد پیامبر حسن بن علی بود، آنچنان که روزی دیدم، پیامبر در حال سجده بود و او بر پشت پیامبر سوار شد، حضرت(ص) او را پایین نیاورد تا اینکه خودش پایین آمد و روزی را دیدم که پیامبر در حال رکوع بودند و پاهایش را از هم باز میکرد و حسن از میان آنها میرفت.(۶)
-پسر ابوزیاد میگوید: روزی پیامبر از منزل عایشه خارج شد و از کنار منزل فاطمه میگذشت که صدای گریه حسین را شنید. پس به فاطمه گفت: مگر نمیدانی که گریه او مرا میرنجاند.(۷)
-ابن عباس میگوید: روزی دیدم پیامبر میآید، در حالی که حسن را بر گردن خویش سوار کرده بود، پس مردی او را دید و گفت: عجب مرکب خوبی داری، پسر جان، و پیامبر(ص) فرمود: او هم چه راکب خوبی است.(۸)
-یعلی عامری گوید: همراه رسول الله(ص) به مهمانی که دعوت شده بودیم، میرفتیم و آن حضرت جلوتر از همه میرفت، (در کوچهای) حسین با پسرها بازی میکرد، پس پیامبر(ص) خواست او را بگیرد، اما کودک شروع کرد به این طرف و آن طرف دویدن و پیامبر او را میخنداند تا اینکه او را گرفت پس یک دستش را پشت گردن و با دست دیگر زیر گلوی کودک را گرفت و لب بر لبهای او گذاشت و بوسید و فرمود: حسین از من است و من از حسینم هر که او را دوست بدارد، خداوند دوستش بدارد.(۹)
-ابوبکره میگوید: حسن و حسین بر پشت رسول خدا بالا می رفتند و او دستشان را میگرفت تا بر پشتش بالا روند و سپس پایین آیند، بعد آنها را بر آغوش خود مینهاد و میفرمود: این دو پسرم دو گل من در دنیا هستند.(۱۰)
*تأکید پیامبر بر فضل و برتری آن دو بزرگوار
-حذیفه گوید: شبی خدمت پیامبر بودم، شخصی نزد او آمد. پیامبر(ص) از من پرسید، آیا او را دیدی؟ عرض کردم: آری! فرمود: او فرشتهای بود که تا کنون به سویم نیامده بود، امشب آمد و بشارتم داد که حسن و حسین دو سرور جوانان بهشتند.(۱۱)
-عبدالله پسر عمر گوید: رسول خدا(ص) میفرمود: حسن و حسین دو سرور جوانان بهشت هستند و پدرشان از آنان بهتر است.(۱۲)
۳-عمر بن خطاب گوید: رسول خدا(ص) فرمود: همانا فاطمه و علی و حسن و حسین در بهشت برین در قبهای نورانی هستند که سقف آن عرش خداوند رحمان است.(۱۳)
حسن و حسین را نزد پیامبر(ص) برد و عرض کرد: به اینان چیزی ارث بده یا رسول الله، پس حضرت فرمود: به حسن هیبت و بزرگیام را و به حسین جرأت و سخاوتم را ارث مینهم
-ابن عامر گوید: رسول خدا(ص) می فرمود: چون اهل بهشت استقرار یابند بهشت از خدای تعالی پرسد، خداوندا آیا وعدهام ندادی که به وسیله دو رکن از ارکان خود زینتم دهی؟ پس خداوند فرماید؟ آیا با حسن و حسین زینتت ندادم، پس بهشت بر خود بنازد چنانکه عروس بر خود مینازد.(۱۴)
-ابن عباس گوید: حسن و حسین نزد رسول خدا کشتی میگرفتند، پس حضرت میفرمود، بشتاب ای حسن بگیر حسین را، پس عایشه گفت: آیا بزرگتر را بر کوچکتر یاری میرسانی؟ و پیامبر فرمود: همانا جبرئیل است که میگوید: بگیر ای حسین.(۱۵)
*دو پاره تن پیامبر(ص)
قسمتی از روایات هستند که در آنها ارتباط روحی فوقالعاده بین نبی اکرم(ص) و حسنین(ع) مورد اشاره واقع شده است آن چنان که گویی آنان پارهای از وجود پیامبرند:
-امفضل گوید: در خواب دیدم عضوی از اعضای بدن پیامبر در خانه من افتاد، پس آن را به پیامبر نقل کردم، فرمود: خوب دیدهای، فاطمه پسری میآورد و تو او را شیر میدهی، پس فاطمه پسری به دنیا آورد و حضرت او را حسین نام نهاد و به امالفضل داد تا شیرش دهد.(۱۶)
-زینب دختر ابورافع گوید: همانا فاطمه(س) در زمانی که پدرش، نبی اکرم(ص) مریض بود و به آن مرض رحلت فرمود، حسن و حسین را نزد پیامبر(ص) برد و عرض کرد: به اینان چیزی ارث بده یا رسول الله، پس حضرت فرمود: به حسن هیبت و بزرگیام را و به حسین جرأت و سخاوتم را ارث مینهم.(۱۷)
-ابن ابی ملیکه گوید: فاطمه(س) حسن را مشغول میداشت و میفرمود: پدرم فدایت باد که شبیه پیامبر خدایی و شبیه پدرت علی نیستی.(۱۸)
۴-معدی کرب گوید: پیامبر(ص) میفرمود: حسن از من است و حسین از علی.(۱۹)
*حب حسنین
تعداد زیادی روایت از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است که آن حضرت(ص) محبت خود را به آن دو امام ابراز داشته و دیگران را نیز بدان سفارش فرمودهاند:
-ابوهریره گوید: پیامبر اکرم(ص) به علی و فاطمه و حسن و حسین نگاه کرد و فرمود: دشمنم با هر که شما دشمن اویید و دوستم با هر که شما دوست اویید.(۲۰)
-سلمان گوید: پیامبر(ص) میفرمود: حسن و حسین پسران منند، هر که دوستشان بدارد مرا دوست داشته و هر که مرا دوست بدارد خدا او را دوست دارد و هر که خدا دوستش بدارد، وارد بهشتش میکند و هر که آن دو را به خشم آورد، مرا به خشم آورده و هر که مرا به خشم آورد، خدا را به خشم آورده است و هر که خدا را به خشم آورد، او را داخل در آتش میکند.(۲۱)
-پیامبر(ص) فرمود: خدایا من حسن و هر که او را دوست بدارد، دوستش دارم.(۲۲)
-پیامبر(ص) فرمود: خدایا من حسن را دوست دارم پس تو او را و هر که او را دوست بدارد، دوستش بدار.(۲۳)
-زّر بن عبدالله میگوید: روزی رسول خدا(ص) نماز میخواند، چون به سجده رفت، حسن و حسین بر پشتش رفتند، پس مردم خواستند مانعشان شوند که حضرت(ص) اشاره کرد که رهایشان کنند، چون پیامبر(ص) نماز را تمام کردند، آن دو را در آغوش خود گرفت و فرمود: هر که مرا دوست دارد پس باید این دو را هم دوست بدارد.(۲۴)
آری! این چنین بود گوشهای از عشق لبریز خاتم الانبیاء نسبت به دردانههای خویش.
*پینوشتها:
۱٫ابن عساکر، ترجمه الامام الحسن من تاریخ دمشق، تحقیق محمدباقر محمودی، بیروت، مؤسسه المحمودی للطباعه و النشر، چاپ اول، ۱۴۰۰ هـ ، ص ۱۳٫
۲٫ابن سعد، ترجمه الامام الحسن من طبقات الکبیر، تحقیق عبدالعزیز طباطبایی، قم، مؤسسه آل البیت، چاپ اول، ۱۴۱۶ هـ ، ص ۳۵٫
۳٫همان، ص ۲۹٫
۴٫هندی، علاءالدین، کنزالعمال، تصحیح شیخ صفوه السقا، بیروت، مؤسسه الرساله، چاپ اول، ۱۴۰۶ هـ، ج ۱۳، ص ۶۶۳٫
۵٫ابن کثیر، البدایه و النهایه، دارالمعرفه، بیروت، چاپ چهارم، ۱۴۰۱۹، ج ۸، ص ۴۲۲٫
۶٫ابن سعد، پیشین، ص ۳۸٫
۷٫ابن عساکر، ترجمه الامام الحسین من تاریخ مدینه دمشق، تحقیق محمدباقر محمودی، بیروت، مؤسسه المحمودی للطباعه، النشر، چاپ اول، ۱۳۹۸، ص۱۳۲٫
۸٫حاکم نیشابوری، مستدرک الصحیحین، تحقیق عبدالقادر عطا، بیروت، دارالکتب العلمیه، چاپ اول، ۱۴۱۱، ج۳، ص ۱۸۶٫
۹٫همان، ص ۱۹۷٫
۱۰٫هندی، پیشین، ص ۶۶۷٫
۱۱٫همان، ص ۶۶۵٫
۱۲٫ابن کثیر، پیشین، ص ۴۲۴٫
۱۳٫ابن عساکر، ترجمه الامام الحسن، پیشین، ص ۱۲۲٫
۱۴٫همان، ص ۱۲۰٫
۱۵٫همان، ص ۱۰۹٫
۱۶٫حاکم نیشابوری، پیشین، ص ۱۹۴٫
۱۷٫هندی، علاءالدین، پیشین، ص ۶۷۰٫
۱۸٫ابن عساکر، پیشین، ص ۲۲٫
۱۹٫همان، ص ۱۰۰٫
۲۰٫ابن ماجه، سنن، تحقیق محمد فؤاد عبدالباقی، بیروت، داراحیاء التراث العربی، چاپ اول، ۱۳۹۷، ج ۱، ص ۵۲٫
۲۱٫حاکم نیشابوری، پیشین، ص ۱۸۱٫
۲۲٫بخاری الصحیح، کتاب اللباس، باب السخاب للصبیان.
۲۳٫مسلم ابن حجاج، الصحیح، شرح الامام النووی، بیروت، دارالکتب العلمیه، چاپ اول، ۱۴۱۱، ج ۱۵، ص ۱۹۲٫
۲۴٫ابن عساکر، پیشین، ص ۶۰
۰۷/۰۳/۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]
صفحات پیشنهادی
جایگاه امام حسین(ع) نزد پیامبر اعظم(ص)
جایگاه امام حسین ع نزد پیامبر اعظم ص پیامبر ص امام حسین ع را گرفت پس یک دستش را پشت گردن و با دست دیگر زیر گلوی کودک را گرفت و لب بر لبهای او گذاشت و بوسید و فرمود حسین از من است و من از حسینم هر که او را دوست بدارد خداوند دوستش بدارد امام حسین ع در سوم شعبان سال چهارفارس گزارش میدهد جایگاه امام حسین(ع) نزد پیامبر اعظم(ص) به روایت اهل سنت
فارس گزارش میدهدجایگاه امام حسین ع نزد پیامبر اعظم ص به روایت اهل سنتپیامبر ص امام حسین ع را گرفت پس یک دستش را پشت گردن و با دست دیگر زیر گلوی کودک را گرفت و لب بر لبهای او گذاشت و بوسید و فرمود حسین از من است و من از حسینم هر که او را دوست بدارد خداوند دوستش بدارد بهامام حسین(ع) در منابع اهل سنت
به مناسبت میلاد امام حسین ع امام حسین ع در منابع اهل سنت شناسهٔ خبر 2586515 - جمعه ۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹ ۵۰ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی رسـول گرامى اسلام فرمود به وسیله من آگاه شدید با على راه یافتید و هدایت شدید نیكى ها به واسطه حسن به شما عطا شد ولى سعادت و شقاگریه پیامبر(ص) در هنگام تولد امام حسین(ع) |اخبار ایران و جهان
گریه پیامبر ص در هنگام تولد امام حسین ع بنا بر اكثر منابع و مشهورترين روايات سال ولادت امام حسين ع سال چهارم هجرى است و عمر ايشان در وقت شهادت پنجاه و هفت سال بوده است کد خبر ۵۰۲۲۵۹ تاریخ انتشار ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸ ۵۰ - 22 May 2015 چون حسين ع متولّد شد خداوند به جبرئيلبررسی تفسیر اهل سنت از آیۀ ارتداد و ارتباط آن با امام مهدی(عج)
بررسی تفسیر اهل سنت از آیۀ ارتداد و ارتباط آن با امام مهدی عج آیۀ ارتداد مائده 54 در نظر برخی مفسران اهل سنت در مبحث خلافت جایگاهی ویژه دارد و یکی از مستندات اصلی آنان در اثبات خلفاست بخش دوم و پایانی دوم بررسی فراز یُحِبُّهُمْ وَیُحِبُّونَهُ چنان که بیان شد استناد فعلائم ظهور به روایت امام حسين(ع)
علائم ظهور به روایت امام حسين ع آن ساعتى كه دشمنان جدّم را به قتل رساندند فرشتگان با ناراحتى عرض كردند پروردگارا آیا از كسانى كه فرزند برگزیده تو را شهید كردند در میگذرى خداوند به آنان وحى فرستاد سوگند به عزّت و جلالم از آنان انتقام خواهم گرفت هر چند بعد از مدّت زمان زیاگریه پیامبر(ص) در هنگام تولد امام حسین(ع)/ حسین؛ نامی از سمت خدا
به مناسبت سالروز ولادت حضرت اباعبدالله ع گریه پیامبر ص در هنگام تولد امام حسین ع حسین نامی از سمت خدا شناسهٔ خبر 2587229 - جمعه ۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸ ۳۹ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی چون حسين ع متولّد شد خداوند به جبرئيل ع وحى كرد كه پسرى براى محمّد ص متولّد شفضایل امام حسین علیه السلام
ولادت عشق فضایل امام حسین علیه السلام كسی كه به زیارت قبر اباعبدالله الحسین ع برود و او را بشناسد كه امام واجب الإطاعه است یعنی خداوند بر همه بندگان واجب كرده كه از او فرمانبرداری كنند خدا گناهان گذشته و آینده او را می آمرزد و شفاعت او را در مورد هفتاد گنهكار می پذیرد به گزامام جمعه اهل سنت مسجد محمدیه تالش: بعثت پیامبر (ص) آغازی برای خروج از شرک و فساد بود
امام جمعه اهل سنت مسجد محمدیه تالش بعثت پیامبر ص آغازی برای خروج از شرک و فساد بودامام جمعه اهل سنت مسجد محمدیه تالش اسلام را دین مهربانی و عطوفت خواند و گفت بعثت حضرت محمد ص آغازی برای خروج انسانها از تبعیض شرک جهل و فساد بود به گزارش خبرگزاری فارس از تالش حجتالادرباره نامه امام به شوروی کوتاهی کردیم/ ارسال نامه، سنتی نبوی است
آیت الله رشاد درباره نامه امام به شوروی کوتاهی کردیم ارسال نامه سنتی نبوی است شناسهٔ خبر 2762043 - چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴ ۳۶ دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها آیت الله علی اکبر رشاد در همایش من و نامه رهبر به جوانان اروپا و امریکای شمالی گفت نسبت به پیام امام به گبررسی مفهوم «رحمهللعالمين» در سيره پيامبر اعظم (ص)
یادداشت بررسی مفهوم رحمهللعالمين در سيره پيامبر اعظم ص شناسهٔ خبر 2581673 - شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱ ۰۸ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی دلسوزی و مهربانی در سيره پيامبر اعظم كاملاً مشهود بود و خداوند رسول اعظمش را در قرآن اين گونه توصيف می کند گویی می خواهی جانامی که خداوند برای فرزند فاطمه و علی انتخاب کرد/ محبت و دوستی امام حسین(ع) به همسر و دخترش
نامی که خداوند برای فرزند فاطمه و علی انتخاب کرد محبت و دوستی امام حسین ع به همسر و دخترش فرهنگ > دین و اندیشه - پرونده خبرآنلاین برای ولادت امام حسین دومین فرزند حضرت علی و فاطمه که درود خدا بر آنان باد لطفا منتظر بمانید ستاره محمدی خوش آمدی فایل صوتینمونهای از راهنماییهای امامحسین(ع) برای پاسداری از دین
شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷ ۴۱ یک مدرس تاریخ و تمدنهای اسلامی گفت پاسداری از دین اسلام والاترین هدف سیدالشهدا ع بود که برای رسیدن به آن تلاش میکردند غلامحسین بشکنی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه خراسان در پاسخ به سوالی در خصوص چرایی نامگذاری روز ولامیلاد امام حسین علیهالسلام/ حاج محمود کریمی
میلاد ارباب میلاد امام حسین علیهالسلام حاج محمود کریمی امشب چشمام مثل بارونه جام دینی دانلود 501 لینک لینک ۳۱ ۰۲ ۱۳۹۴ - ۱۹ ۱۰معرفی دانشنامه امام حسین(ع)
به مناسبت سالروز ولادت امام حسین ع معرفی دانشنامه امام حسین ع شناسهٔ خبر 2667069 - جمعه ۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱ ۴۳ دین و اندیشه > اندیشکده ها دانش نامه امام حسین ع با جستجو در بیش از پانصد مصدر تاریخی حدیثی فقهی تفسیری و کلامی آنچه را درباره زندگانی فردی و اجتماعی و نظریاتآیا جزو شیعیان مورد نظر امام حسین (ع) هستیم!؟
آیا جزو شیعیان مورد نظر امام حسین ع هستیم بسیاری از قواعد فقهی و احکام خرید و فروش هم به این مساله اشاره دارند مانند غش در معامله که نوعی نیرنگ است احتکار که نوعی دو رویی و نفاق است تدلیس که فریبکاری است کم فروشی که عدم صداقت و حیله گری است و بسیاری دیگر از احکام در روایاامام حسین فقط الگوی جهاد و مبارزه نیست بلکه الگوی صبر هم هست
رایزن فرهنگی ایران در باکو امام حسین فقط الگوی جهاد و مبارزه نیست بلکه الگوی صبر هم هست شناسهٔ خبر 2758705 - یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹ ۴۴ دین و اندیشه > اسلام در جهان رایزن فرهنگی کشورمان در جشن شعبانیه در باکو گفت امام حسین ع تنها در جهاد و مبارزه با ظلم و ستم الگوی شیعی-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها