محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1843827457
ملتی که معتقد به ظهور است تسلیم نمیشود/ تلاش استعمار علیه مهدویت
واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزیده ای از بیانات رهبر انقلاب درباره امام زمان(عج)؛
ملتی که معتقد به ظهور است تسلیم نمیشود/ تلاش استعمار علیه مهدویت
شناسهٔ خبر: 2767030 - چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی
استعمار توصیه می کند که ما باید کاری بکنیم که این عقیدۀ به مهدویت، به تدریج از بین مردم زایل بشود. تا وقتی عقیده به مهدویت در بین این مردم رایج است، نمی توانیم اینها را در اختیار بگیریم. به گزارش خبرگزاری مهر، گزیدهای از بیانات رهبر انقلاب اسلامی درباره امام زمان(عجّلاللهتعالیفرجهالشریف) را با هم می خوانیم:
مصداق وعده الهیما همینقدر می دانیم که وجود مقدس امام زمان، مصداق وعده الهی است. همینقدر میدانیم که این بازمانده خاندان وحی و رسالت، علم سرافراز خدا در زمین است. «السلام علیک ایها العلم المنصوب و العلم المصبوب و الغوث و الرحمة الواسعة وعدا غیر مکذوب». ... حجت خدا در بین مردم زنده است؛ موجود است؛ با مردم زندگی می کند؛ مردم را می بیند؛ با آنهاست؛ دردهای آنها، آلام آنها را حس میکند. انسانها هم، آنهائی که سعادتمند باشند، ظرفیت داشته باشند، در مواقعی به طور ناشناس او را زیارت می کنند. او وجود دارد؛ یک انسان واقعی، مشخص، با نام معین، با پدر و مادر مشخص و در میان مردم است و با آنها زندگی می کند. این، خصوصیت عقیده ما شیعیان است. سخنرانی در سالروز میلاد امام عصر(عج) ۱۳۶۹/۱۲/۱۱
دنیا را از عدل و داد پر می کند و ظلم را ریشهکن می سازدخصوصیت مهدی موعود(عجلاللهتعالیفرجهوارواحنافداه) در نظر مسلمانان این است که: «یملأالله بهالارض قسطا و عدلا کما ملئت ظلما و جورا». عدل و داد، استقرار عدالت در جامعه، از بین بردن ظلم از سطح زمین، خصوصیت مهدی موعود است... بشر به سمت آن چیزی حرکت می کند که مظهر آن، وجود مقدس مهدی (علیهالصلاة والسلام و عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشد و او کسی است که در احادیث متواتر وارد شده که دنیا را از عدل و داد پر میکند و ظلم را ریشهکن می سازد. سخنرانی در خجسته سالروز ولادت امام زمان(عج) ۱۳۶۸/۱۲/۲۲
تفاوت شیعیان با دیگر مسلمانان همۀ مسلمانان، حقیقت مهدی موعود را از طریق روایات خدشه ناپذیری که از نبی اکرم(ص) و اولیای دین رسیده است، قبول دارند، اما این حقیقت در هیچ جای جهان اسلام، مثل محیط زندگی ملت عزیز ما و شیعیان، این برجستگی و این چهره درخشان و این روح پرتپش و پرامید را ندارد، این به خاطر آن است که ما به برکت روایات متواترۀ خودمان، شخص مهدی موعود را با خصوصیاتش می شناسیم. مردم ما ولی الله اعظم و جانشین خدا در زمین و بقیۀ اهل بیت پیامبر را با نام و خصوصیات می شناسند، از لحاظ عاطفی و فکری با او ارتباط برقرار می کنند، به او می گویند، به او شکوه می برند، از او می خواهند و آن دوران آرمانی – دوران حاکمیت ارزشهای والای الهی بر زندگی بشر را انتظار می برند، این انتظار دارای ارزش زیادی است. این انتظار به معنای آن است که وجود ظلم و ستم در عالم، چشمۀ امید را از دلهای منتظران نمی زداید و خاموش نمی کند. اگر این نقطۀ امید در زندگی جمعیتی نباشد، چاره ای ندارد جز این که به آیندۀ بشریت بدبین باشد. بیانات در دیدار مردم قم ۱۳۷۰/۱۱/۳۰
عید امید و نقطه مقابل فضایی که دشمن میخواهداین عید مایۀ امید و درست نقطۀ مقابل آن فضای یأس آلودی است که استکبار می خواهد در مقابل چشم مستضعفان عالم به وجود بیاورد. اگر امروز شما سیاستگذاران و طراحان برنامه های استکباری را مشاهده کنید، خواهید دید که از مهمترین کارها و هدفهای آنها یکی این است که در مقابل چشم مردم، فضای یأس آلودی نسبت به اصلاحاتی که باید انجام بگیرد، ایجاد کنند. ملتها باید از صلاح مأیوس بشوند، تا حربۀ استکبار کارگر بیفتد؛ والا اگر ملتها امیدوار باشند و امیدوار بمانند، حربۀ استکبار چندان کارگر نیست. سعی می کنند فضای تیره ای را در مقابل چشم ها ترسیم کنند؛ فضای تیره به این معنا که به ملتها تفهیم کنند که نیروی ذاتی شما، فرهنگ شما، اعتقادات شما، شخصیت و هویت ملی شما، نمی تواند برای شما کاری انجام بدهد؛ باید قدرتهای بزرگ به شما کمک کنند تا بتوانید حرکت کنید. درست صد و هشتاد درجه مقابل این فکر، فکر انتظاری است که بر محیط ما و بر محیط های اطرافیان مذهب اهل بیت (علیهم السلام) حاکم است. انتظار، یعنی دل سرشار از امید بودن نسبت به پایان راه زندگی بشر. ممکن است کسانی آن دوران را نبینند و نتوانند درک کنند – فاصله هست – اما بلاشک آن دوران وجود دارد؛ لذا تبریک این عید – که عید امید و عید انتظار فرج و گشایش است – درست نقطۀ مقابل آن چیزی است که دشمن می خواهد به وجود بیاورد. بیانات در دیدار مردم قم ۱۳۷۰/۱۱/۳۰
ملتی که معتقد به ظهور است هرگز تسلیم نمیشودملتی که به خدا معتقد و مؤمن و متکی است و به آینده امیدوار است و با پرده نشینان غیب در ارتباط است؛ ملتی که در دلش خورشید امید به آینده و زندگی و لطف و مدد الهی میدرخشد، هرگز تسلیم و مرعوب نمی شود و با این حرفها، از میدان خارج نمی گردد. این، خصوصیت اعتقاد به آن معنویت مهدی علیه آلاف التحیة والثناء است. عقیده به امام زمان، هم در باطن فرد، هم در حرکت اجتماع و هم در حال و آینده، چنین تأثیر عظیمی دارد. این را باید قدر دانست. دیدار در روز میلاد پربرکت حضرت ولی عصر(عج) ۱۳۷۴/۱۰/۱۷
جامعه باید با ایجاد آمادگی پذیرای مهدی موعود(ع) بشودامام زمان میآید انجام می دهد، یعنی چه؟! امروز تکلیف شما چیست؟ شما امروز باید چه بکنی؟ شما باید زمینه را آماده کنی، تا آن بزرگوار بتواند بیاید و در آن زمینه آماده، اقدام فرماید. از صفر که نمیشود شروع کرد! جامعهای می تواند پذیرای مهدی موعود ارواحنافداه باشد که در آن آمادگی و قابلیت باشد، والّا مثل انبیا و اولیای طول تاریخ میشود. چه علّتی داشت که بسیاری از انبیای بزرگ اولیالعزم آمدند و نتوانستند دنیا را از بدیها پاک و پیراسته کنند؟ چرا؟ چون زمینهها آماده نبود. بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم ۱۳۷۶/۰۹/۲۵
شب نیمه شعبان تالی تلو لیلة القدریکی از مهمترین روزهای سال، همین روز نیمۀ شعبان است که هم مصادف با ولادت ذی جود مسعود حضرت بقیه الله (ارواحنا فداه) شده است، و هم شب و روز نیمه شعبان – با قطع نظر از ولادت این بزرگوار در این شب و روز – از لیالی و ایام متبرک هستند. شب نیمۀ شعبان، شب بسیار متبرکی است، تالی تلو لیالی قدر، و وقت توجه و تذکر و توسل به ذیل عنایات باری تعالی و طلب و درخواست است. اعمال و ادعیه ای هم دارد که اگر موفق شده اید و آنها را انجام داده اید، که انشاءالله مشمول قبول پروردگار باشد، اگر کسانی هم غفلت کردند و توجه نداشتند، به یاد نگه دارند که همه سال، شب نیمۀ شعبان را مغتنم بشمارند. بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم ۱۳۷۶/۰۹/۲۵
عقیده مشترک همه مسلماناناین عقیده که همۀ مسلمانها به آن معتقدند، مخصوص شیعه نیست، البته در خصوصیات و جزئیاتش، بعضی فِرَق، حرفهای دیگری دارند، اما اصل این که چنین دورانی پیش خواهد آمد و یک نفر از خاندان پیامبر چنین حرکت عظیم الهی را انجام خواهد داد و «یملا الله به الارض قسطا و عدلا کما ملئت جورا و ظلما»، بین مسلمانها متواتر است. همه، این را قبول دارند. بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم ۱۳۷۶/۰۹/۲۵
تلاش استعمار بر علیه مهدویت بنده سندی را دیدم که در آن بزرگان استعمار و فرماندهان استعماری توصیه می کنند که ما باید کاری بکنیم که این عقیدۀ به مهدویت، به تدریج از بین مردم زایل بشود! آن روز استعمارگرهای فرانسوی و استعمارگرهای انگلیسی در بعضی جاهای آن مناطق بودند – فرقی نمی کند که استعمار از کجا باشد – استعمارگرهای خارجی، قضاوتشان این بود که تا وقتی عقیدۀ به مهدویت در بین این مردم رایج است، ما نمی توانیم اینها را درست در اختیار بگیریم! ببینید عقیدۀ به مهدویت چه قدر مهم است! چه قدر خطا می کنند کسانی که به اسم روشنفکری و به اسم تجددطلبی می آیند و عقاید اسلامی را بدون مطالعه، بدون اطلاع، بدون اینکه بدانند دارند چه کار می کنند، مورد تردید و تشکیک و اینها قرار می دهند اینها همان کاری را که دشمن می خواهد، راحت انجام می دهند! بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم ۱۳۷۶/۰۹/۲۵
اعتقاد به مهدویت منشأ امید چند خصوصیت در این عقیدۀ مهدویت هست، که این خصوصیات برای هر ملتی، در حکم خون در کالبد و در حکم روح در جسم است. یکی، امید است. گاهی اوقات دستهای قلدر و قدرتمند، ملتهای ضعیف را به جایی می رسانند که امیدشان را از دست می دهند. وقتی امید را از دست دادند دیگر هیچ اقدام نمی کنند، می گویند چه فایده ای دارد؟ ما که دیگر کار از کارمان گذشته است، با چه کسی دربیفتیم؟ چه اقدامی بکنیم؟ برای چه تلاش بکنیم؟ ما که دیگر نمی توانیم! اعتقاد به مهدویت، به وجود مقدس مهدی موعود (ارواحنا فداه)، امید را در دلها زنده می کند. هیچ وقت انسانی که معتقد به این اصل است، ناامید نمی شود. چرا؟ چون می داند یک پایان روشن حتمی وجود دارد، برو برگرد ندارد. سعی می کند که خودش را به آن برساند. بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم ۱۳۷۶/۰۹/۲۵
عید همه انسانهای پاک و آزاده عالمروز ولادت مهدی موعود (ارواحنا لتراب مقدمه الفدا) ، حقیقتا روز عید همۀ انسانهای پاک و آزادۀ عالم است. فقط کسانی در این روز ممکن است احساس شادی و خرسندی نکنند که یا جزو پایه های ظلم، یا جزو پیروان طواغیت و ستمگران عالم باشند، والا کدام انسان آزاده ای است که از گسترش عدالت، از برافراشته شدن پرچم دادگری و رفع ظلم در سراسر جهان خرسند نشود و آن را آرزو نکند. بیانات در دیدار جمعی از بسیجیان ۱۳۷۸/۰۹/۰۳منبع برکت، علم، درخشندگی و زیباییجوانان عزیز، بسیجیان، یکی از آن خورشیدهای فروزان به فضل و کمک پروردگار و به ارادۀ الهی، امروز در زمان ما به عنوان بقیةالله فی ارضه، به عنوان حجّةالله علی عباده، به عنوان صاحب زمان و ولی امر مطلق الهی در روی زمین وجود دارد. برکات وجود او، انوار ساطعه از وجود او، امروز هم به بشر می رسد. امروز هم انسانیت با همۀ ضعفها، گمراهیها و گرفتاریهایش از انوار تابناک این خورشید معنوی و الهی که بازماندۀ اهل بیت است استفاده می کند. امروز وجود مقدس حضرت حجت (ارواحنا فداه) در میان انسانهای روی زمین، منبع برکت، منبع علم، منبع درخشندگی، زیبایی و همۀ خیرات است. چشمهای ناقابل و تیرۀ ما آن چهرۀ ملکوتی را از نزدیک نمی بیند، اما او مثل خورشیدی، درخشان است، با دلها مرتبط و با روحها و باطنها متصل است و برای انسانی که دارای معرفت باشد، موهبتی از این برتر نیست که احساس کند ولی خدا، امام بر حق، عبد صالح، بندۀ برگزیده در میان همه بندگان عالم و مخاطب به خطاب خلافت الهی در زمین با او، در کنار اوست، او را می بیند و با او مرتبط است. آروزی همۀ بشر، وجود چنین عنصر والایی است. عقده های فروخوردۀ انسانها در طول تاریخ، چشم به انتهای این افق دوخته است تا انسان والا و برگزیده از برگزیدگان خدا بیاید، تار و پود ظلم و ستم را که انسانهای شریر در همۀ تاریخ تنیده اند از هم بدرد. بیانات در دیدار جمعی از بسیجیان ۱۳۷۸/۰۹/۰۳زمینهای آمادهتر از همیشه امروز، هم بشریت بیش از بسیاری از دورانهای تاریخ، دچار ظلم و جور است، هم پیشرفتی که امروز بشریت کرده است، معرفت پیشرفته تر است. ما به زمان ظهور امام زمان (ارواحنا فداه) این محبوب قلبی انسانها نزدیک شده ایم زیرا معرفتها پیشرفت کرده است. امروز ذهنیت بشر، آمادۀ آن است که بفهمد. بداند و یقین کند که انسان والایی خواهد آمد و بشریت را از زیر بارهای ظلم و ستم نجات خواهد داد، همان چیزی که همۀ پیغمبران برای آن تلاش کرده اند همان چیزی که پیغمبر اسلام در آیۀ قرآن، وعدۀ آن را به مردم داده است «و یضع عنهم اصرهم والاغلال التی کانت علیهم» دست قدرت الهی به وسیلۀ یک انسان عرشی یک انسان خدایی، یک انسان متصل به عالمهای غیبی، معنوی و عوالمی که برای انسانهای کوته نگری مثل ما قابل درک و تشخیص نیست می تواند این آرزو را برای بشریت برآورده کند، لذا دلها، شوقها و عشقها به سمت آن نقطه، متوجه و روز به روز متوجه تر است. ملت ایران، امروز این امتیاز بزرگ را دارد که فضای کشور، فضای امام زمان است. نه فقط شیعه در همۀ عالم، بلکه همۀ مسلمانها در انتظار مهدی موعودند. امتیاز شیعه این است که این موعود الهی و قطعی همۀ طوایف مسلمین بلکه همۀ ادیان الهی را با اسم و رسم و خصوصیات و تاریخ ولادت می شناسند. بیانات در دیدار جمعی از بسیجیان ۱۳۷۸/۰۹/۰۳
جلوههای حضور مهدی(عج) خیلی از بزرگان ما در همین دوران غیبت، آن عزیز و محبوب دلهای عاشقان و مشتاقان را از نزدیک، زیارت کرده اند. بسیاری از نزدیک با او بیعت کرده اند. بسیاری از او سخن دلگرم کننده، شنیده اند. بسیاری از او نوازش دیده اند و بسیار دیگری بدون این که او را بشناسند از او لطف و نوازش و محبت دیده و او را نشناخته اند. در همین جبهۀ جنگ تحمیلی، جوانهایی که در لحظه های حساس، احساس نورانیت و معنویت کردند لطفی از غیب به سوی دلهای خودشان حس و لمس کردند و نشناختند و نفهمیدند بسیارند. امروز هم همان جور است. بیانات در دیدار جمعی از بسیجیان ۱۳۷۸/۰۹/۰۳
پیوند ناگسستنی بسیج به معنی حضور و آمادگی درهمان نقطه ای است که اسلام و قرآن و امام زمان (ارواحنا فداه) و این انقلاب مقدس به آن نیازمند است لذا پیوند میان بسیجیان عزیز و حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه) مهدی موعود عزیز ـ یک پیوند ناگسستنی و همیشگی است. بیانات در دیدار جمعی از بسیجیان ۱۳۷۸/۰۹/۰۳
مراقبت از کشور و ملت ایرانو امام زمان (ارواحنا فداه) – که این کشور و این ملت در ید قدرت و قبضۀ اوست – مراقب این کشور و این ملت است.
بیانات در دیدار با اقشار مختلف مردم ۱۳۷۸/۱۲/۱۱
درسهای عمیق میلاداین میلاد و این یاد بزرگ باید به ما درس بدهد. احساسات بسیار خوب است. عواطف، پشتوانۀ بسیاری از اعمال نیکوی انسانهاست. ایمان و عقیده ی قلبی به وجود این منجی عظیم عالم، شفابخش بسیاری از بیماریها و دردهای معنوی و روحی و اجتماعی است ولی فراتر از همه ی اینها ما باید از این یاد از این خاطره، از این حادثۀ عظیم، درس بگیریم. هر سال این جشنها برپا می شود و دلها را معطر می کند اگر درسهای عمیقی که در تجدید این خاطره وجود دارد برای رفتار ما و عمل ما بتواند یک آموزنده و معلم به حساب بیاید یقیناً پیشرفت جامعۀ ما به سمت کمال روانتر و سریعتر خواهد شد. یک درس از این درسها این است که همه بدانند، همه اذعان و باور کنند که حرکت عالم به سمت صلاح است، به سمت آفاق روشن است. مستکبران عالم هر چه میخواهند بگویند، تظاهربه قدرت نمایی بکنند، اما لشکر حق و حقیقت و کاروانی که بشریت را به سمت سرمنزل عدل و داد پیش می برد روزبه روز در حال افزایش یافتن است. گذشت سالها نمی تواند این امید را در دلها از بین ببرد یا کم فروغ کند که در آینده که امیدواریم آن آینده چندان دور نباشد – همۀ آحاد بشر طعم عدالت را به معنای واقعی کلمه خواهند چشید. حقانیت آن دولت الهی و حکومت ربوبی در زمین در این است که همه ی آحاد بشر سهم خود را از معرفت حقیقت و عمل به حقیقت خواهند گرفت قدرتمندان و مستکبران و زورگویان و زراندوزان و زورمداران عالم هر چه تلاش کرده اند و بکنند، نخواهند توانست این حرکت را، این رفتار طبیعی بشر را به سمت صلاح متوقف کنند. البته در کار خدا در زمین طفره نیست. کارها بر طبق روال طبیعی انجام می گیرد، اما طبیعت و فطرت عالم این است، طبیعت عالم این است که به سمت کمال برود و می رود. بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم در سالروز میلاد خجسته امام زمان(عج) ۱۳۷۹/۰۸/۲۲
شعارهای امام زمان (عج)شعارهایی که امام زمان (علیه الصّلاة والسّلام و عجّل الله تعالی فرجه) بر سر دست خواهد گرفت و عمل خواهد کرد امروز شعارهای مردم ماست، شعارهای یک کشور و یک دولت است، این خودش یک گام بسیار بلندی به سوی اهداف امام زمان است یک روزی شعار توحید، شعار معنویت، شعار دینداری در دنیا منسوخ شده بود، سعی کرده بودند به طور کلی آن را به دست فراموشی بسپارند، اما امروز در این منطقۀ عالم، این شعارها، شعارهای رسمی حکومت است، شعارهای رسمی ادارۀ کشور و آحاد ملت است، علاوه بر این شعارها آرزوی ملتهای مسلمان در بسیاری از کشورهای دنیاست و این شعارها یک روز تحقّق پیدا خواهد کرد. بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم در سالروز میلاد خجسته امام زمان(عج) ۱۳۷۹/۰۸/۲۲
روز ظهوراین زمینه ها وقتی آماده شد، آن وقتی که معلوم شد در مقابل قدرت مادی متسکبران عالم، زمینه ی این وجود دارد که آحاد بشر بتوانند بر روی حرف حق خود بایستند، آن روز، روز ظهور امام زمان است آن روز، روزی است که منجی عالم بشریت به فضل پروردگار ظهور کند و پیام او همۀ دلهای مستعد را که در همه جای جهان هستند، به خود جذب کند و آن وقت دیگر قدرتهای ستمگر، قدرتهای زورگو، قدرتهای متکی به زر و زور نتوانند حقیقت را – آن چنانی که قبل از آن همیشه کرده اند – با فشار زر و زور خود به عقب بنشانند یا مکتوم نگهدارند. بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم در سالروز میلاد خجسته امام زمان(عج) ۱۳۷۹/۰۸/۲۲
قطعیت غلبه صلاح بر فساداز نظر اسلام و بینش اسلامی، جریان عالم به سمت حاکمیت حق و به سمت صلاح است، این بروبرگرد هم ندارد. ... همۀ انبیاء و اولیاء آمده اند تا انسان را به آن بزرگراه اصلی ای سوق بدهند که وقتی وارد آن شد. بدون هیچ گونه مانعی تمام استعدادهایش می تواند بروز کند انبیاء و اولیاء این مردم گمگشته را مرتب از این کوه و کمر و دشتها و کویرها و جنگلها به سمت این راه اصلی سوق دادند و هدایت کردند. هنوز بشریت به نقطۀ شروع آن صراط مستقیم نرسیده است آن در زمان ولی عصر (ارواحنا فداه) محقق خواهد شد لیکن همه این تلاشها اصلا بر اساس این بینش است که نهایت این عالم، نهایت غلبۀ صلاح است ممکن است زودتر بشود، ممکن است دیرتر بشود، اما بروبرگرد ندارد، قطعا این طوری است که در نهایت صلاح بر فساد غلبه خواهد کرد. قوای خیر بر قوای شر غلبه می کنند. این هم یک نقطه از نقاط جهان بینی اسلامی است که در آن هیچ گوهه تردیدی نیست. بیانات در دیدار مسؤولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران ۱۳۷۹/۰۹/۱۲
زندگی بشر از آنجا به بعد است! دنیای سرشار از عدالت و پاکی و راستی و معرفت و محبت دنیای دوران امام زمان است که زندگی بشر هم از آن جا به بعد است. زندگی حقیقی انسان در این عالم، مربوط به دوران بعد از ظهور امام زمان است که خدا می داند بشر در آنجا به چه عظمتهایی نایل خواهد شد. خطبههای نماز جمعه تهران ۱۳۷۹/۰۱/۲۶
روز تحقق شعارهاشعارهایی که امام زمان علیهالصلاةوالسلام و عجل الله تعالی فرجه بر سر دست خواهد گرفت و عمل خواهد کرد، امروز شعارهای مردم ماست؛ شعارهای یک کشور و یک دولت است... . این شعارها یک روز تحقق پیدا خواهد کرد.بیانات در سالروز میلاد خجستهی امام زمان (عج) ۱۳۷۹/۰۸/۲۲
یک حکومت صددرصد مردمیحکومت آینده حضرت مهدی موعود ارواحنافداه، یک حکومت مردمی به تمام معناست... امام زمان، تنها دنیا را پر از عدل و داد نمی کند؛ امام زمان از آحاد مؤمن مردم و با تکیه به آنهاست که بنای عدل الهی را در سرتاسر عالم استقرار می بخشد و یک حکومت صددرصد مردمی تشکیل می دهد. دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمهی شعبان در مصلای تهران ۱۳۸۱/۰۷/۳۰
ناظر است و میبیند!امام زمان ناظر است و میبیند. انتخابات شما را امام زمان دید؛ اعتکاف شما را امام زمان دید؛ تلاش شما جوانها را برای آذینبندی نیمهی شعبان، امام زمان دید؛ حضور شما زن و مرد را در میدانهای گوناگون، امام زمان دیده است و میبیند؛ حرکت دولتمردان ما را در میدانهای مختلف، امام زمان میبیند و امام زمان از هر آنچه که نشانهی مسلمانی و نشانهی عزم راسخ ایمانی در آن هست و از ما سر میزند، خرسند میشود. اگر خدای نکرده عکس این عمل بکنیم، امام زمان را ناخرسند میکنیم. ببینید، چه عامل بزرگی است. دیدار اقشار مختلف مردم بهمناسبت نیمهی شعبان ۱۳۸۴/۰۶/۲۹
عید بزرگجشن میلاد حضرت حجت (عجّل الله فرجه و ارواحنا فداه) برای عموم شیعیان، بلکه همۀ عدالتخواهان عالم، یک عید بزرگ است؛ لذا مردم ما در این جشن با همۀ وجود و با دل و جان، محبت و ارادت خود را به آستان حضرت بقیةالله (ارواحنا فداه) ابراز می کنند. آنچه برای ما – به عنوان دوستداران و معتقدان به امامت و ولایت حضرت مهدی (سلام الله علیه) – مهم است، این است که علاوه ی بر اظهار ارادت و شادی، از این خاطرۀ تاریخی، یا از این اعتقاد شیعی درس بگیریم. بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمهی شعبان در مصلای تهران ۱۳۸۱/۰۷/۳۰
امتیاز شیعه در مبحث مهدویتالبته اعتقاد به ظهور مهدی در دورانی از تاریخ، مخصوص شیعه نیست؛ همۀ مسلمانان، اعم از شیعه و سنی به این معنا معتقدند؛ بلکه غیرمسلمانان هم به یک صورت معتقدند؛ منتها امتیاز شیعه در این است که این شخصیت نجات بخش بشریت را با نام و نشان و خصوصیات می شناسد و معتقد است او همواره برای دریافت دستور الهی ، حاضر و آماده است. هر وقت پروردگار عالم به او دستور دهد، او آمادۀ شروع آن کار عظیمی است که بناست بشریت و تاریخ را متحول کند. آنچه ما به عنوان یک درس و تعلیم معرفتی و عملی از این قضیه باید بگیریم، مهم است. بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمهی شعبان در مصلای تهران ۱۳۸۱/۰۷/۳۰
عدالت، برجستهترین شعار مهدویتبرجسته ترین شعار مهدویت عبارت است از عدالت. مثلاً در دعای ندبه وقتی شروع به بیان و شمارش صفات آن بزرگوار می کنیم، بعد از نسبت او به پدران بزرگوار و خاندان مطهرش، اولین جمله ای که ذکر می کنیم، این است: «این المعدّ لقطع دابر الظلّمه، این المنتظر لاقامه الامت والعوج، این المرتجی لازاله الجور والعدوان» ؛ یعنی دل بشریت می تپد تا آن نجاتبخش بیاید و ستم را ریشه کن کند؛ بنای ظلم را - که در تاریخ بشر، از زمانهای گذشته همواره وجود داشته و امروزهم با شدت وجود دارد - ویران کند و ستمگران را سر جای خود بنشاند؛ این اولین درخواست منتظران مهدی موعود ازظهور آن بزرگوار است. یا در زیارت آل یاسین وقتی خصوصیات آن بزرگوار را ذکر می کنید، یکی از برجسته ترین آنها این است که «الّذی یملأ الارض عدلا و قسطا کما ملأت ظلما و جورا». انتظار، این است که او همۀ عالم - نه یک نقطه - را سرشار از عدالت کند و قسط را در همه جا مستقر نماید. در روایاتی هم که دربارۀ آن بزرگوار هست، همین معنا وجود دارد. بنابراین انتظار منتظران مهدی موعود، در درجۀ اول، انتظار استقرار عدالت است. بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمهی شعبان در مصلای تهران ۱۳۸۱/۰۷/۳۰
اولین درساولین درس عملی از این موضوع این است که نابود کردن بنای ظلم در سطح جهان، نه فقط ممکن است، بلکه حتمی است. این مطلب بسیار مهمی است که نسلهای بشری امروز معتقد نباشند که در مقابل ظلم جهانی، نمی شود کاری کرد. امروز وقتی ما با نخبگان سیاسی دنیا از ظلمهای مراکز قدرت بین المللی و سیستم جهانی ِ ظلم - که امروز به سرکردگی استکبار در همۀ دنیا وجود دارد – صحبت می کنیم، می بینیم آنها می گویند بله، چیزی که شما می گویید، درست است؛ واقعاً دارند ظلم می کنند؛ اما کاری نمی شود کرد! یعنی مجموعۀ بزرگی از نخبگان که سررشتۀ کار در دنیا در دست آنهاست، اسیر یأس و ناامیدی اند و این یأس و ناامیدی را به ملتهای خود سرریز می کنند و آنها را از این که بتوان نقشۀ ظالمانه و شیطانی امروز دنیا را عوض کرد، مأیوس می کنند. بدیهی است که انسانهای مأیوس نمی توانند هیچ حرکتی در راه اصلاح انجام بدهند. آن چیزی که انسانها را وادار به کار و حرکت می کند، نور و نیروی امید است. اعتقاد به مهدی موعود، دلها را سرشار از نور امید می کند. برای ما که معتقد به آیندۀ حتمی ظهور مهدی موعود (علیه السلام) هستیم، این یأسی که گریبانگیر بسیاری از نخبگان دنیاست ، بی معناست. ما می گوییم نخیر، می شود نقشۀ سیاسی دنیا را عوض کرد؛ می شود با ظلم و مراکز قدرت ظالمانه درگیر شد و در آینده نه فقط این معنا امکان پذیر است، بلکه حتمی است. وقتی ملتی معتقد است نقشۀ ظالمانه و شیطانیِ امروز در کل عالم قابل تغییر است، آن ملت شجاعت پیدا می کند دست تقدیر، تسلط بر ستمگران را برای همیشه به طور مسلّم ننوشته است. بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمهی شعبان در مصلای تهران ۱۳۸۱/۰۷/۳۰
راه استقرار عدالت مهدویدرس دیگری که اعتقاد به مهدویت و جشنهای نیمه شعبان باید به ما بدهد، این است: عدالتی که ما در انتظار آن هستیم – عدالت حضرت مهدی (علی علیه السّلام) که مربوط به سطح جهان است – با موعظه و نصیحت به دست نمی آید؛ یعنی مهدی موعود ملتها نمی آید ستمگران عالم را نصیحت کند که ظلم و زیاده طلبی و سلطه گری و استثمار نکند. با زبان نصیحت، عدالت در هیچ نقطۀ عالم مستقر نمی شود. استقرار عدالت، چه در سطح جهان – آن طور که آن وارث انبیاء انجام خواهد داد – و چه در همۀ بخشهای دنیا، احتیاج به این دارد که مردمان عادل و انسانهای صالح و عدالت طلب، قدرت را در دست داشته باشند و با زبان قدرت با زورگویان حرف بزنند. با کسانی که سرمست قدرت ظالمانه هستند، نمی شود با زبان نصیحت حرف زد؛ با آنها باید با زبان اقتدار صحبت کرد. آغاز دعوت پیغمبران الهی با زبان نصیحت است؛ اما بعد از آن که توانستند طرفداران خود را گرد بیاورند و تجهیز کنند، آنگاه با دشمنان توحید و دشمنان بشریت، با زبان قدرت حرف می زدند. بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمهی شعبان در مصلای تهران ۱۳۸۱/۰۷/۳۰
ویرانی کاخهای ستمامام زمان (ارواحنافداه) با اقتدار و قدرت و تکیه بر توانایی ای که ایمان والای خود او و ایمان پیروان و دوستانش، او را مجهز به آن قدرت کرده است، می رود گریبان ستمگران عالم را می گیرد و کاخهای ستم را ویران می کند. بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمهی شعبان در مصلای تهران ۱۳۸۱/۰۷/۳۰
حکومت مردمی به تمام معنادرس مهم دیگری که وجود دارد، این است که حکومت آیندۀ حضرت مهدی موعود (ارواحنافداه) یک حکومت مردمیِ به تمام معناست. مردمی یعنی چه؟ یعنی متکی به ایمانها و اراده هاو بازوان مردم است. امام زمان، تنها دنیا را پر از عدل و داد نمی کند؛امام زمان از آحاد مؤمن مردم و با تکیه به آنهاست که بنای عدل الهی را در سرتاسر عالم استقرار می بخشد و یک حکومت صددرصد مردمی تشکیل می دهد؛ اما این حکومت مردمی با حکومتهای مدعی مردمی بودن و دمکراسی در دنیای امروز از زمین تا آسمان تفاوت دارد. آنچه امروز در دنیا اسم دمکراسی و مردم سالاری را روی آن گذاشته اند، همان دیکتاتوریهای قدیمی است که لباس جدید بر تن کرده است؛ یعنی دیکتاتوری گروهها. اگر رقابت هم وجود دارد، رقابت بین گروههاست و مردم در این میان هیچکاره اند. یک گروه به قدرت دست پیدامی کنند و در سایۀ قدرت سیاسی که همه ی زمامهای امور را در کشور در اختیار او می گذارد و با سوءاستفاده از این قدرت،ثروت و پول و سرمایه را به نفع خود گردآوری می کند و آنها را در راه به دست آوردن دوبارۀ قدرت مصرف می کند. دمکراسی های امروز دنیا بر پایۀ تبلیغات دروغ و فریبنده و مسحور کردن چشمها و دلهاست. امروز در دنیا هرجا شعار دمکراسی می دهند، شما ببینید برای تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری و یا نمایندگان مجلس چه کار می کنند. پول خرج می کنند. دمکراسی در پنجۀ اقتدار پول اسیر است. مردم سالاری امام زمان – یعنی مردم سالاری دینی – با این روش، به کلی متفاوت است. بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمهی شعبان در مصلای تهران ۱۳۸۱/۰۷/۳۰
پرتو کوچکی از آن حقیقت درخشاندر نظام اسلامی که مظهر کامل آن، حکومت حضرت بقیةالله (ارواحنافداه) است، فریب و حیله گری برای جلب آراء مردم، خودش جرم است؛ استفاده ار قدرت برای به دست آوردن پول، یکی از بزرگترین جرائم است. آنجا یاران حضرت مهدی موظفند در سطوح پایین زندگی کنند. نظام اسلامی ما پرتو کوچکی از آن حقیقت درخشان است. ما هرگز این ادعا را نکردیم و نمی کنیم، اما باید نشانه ای از او داشته باشیم. بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمهی شعبان در مصلای تهران ۱۳۸۱/۰۷/۳۰
توسل و انس معنوی با امام زمان(علیهالسلام)این توسلاتی که در زیارات مختلف وجود دارد که بعضی از اینها اسانید خوبی هم دارد، اینها بسیار باارزش است. و توسل، توجه، انسِ با آن بزرگوار از دور. این انس به معنای این نیست که حالا کسی ادعا کند که من خدمت حضرت میرسم یا صدای ایشان را میشنوم؛ ابداً اینجور نیست. غالب آنچه که در این زمینه گفته میشود، ادعاهائی است که یا دروغ است، یا طرف دروغ هم نمیگوید، تصور میکند، تخیل میکند. ما کسانی را دیدیم. آدمهای دروغگوئی نبودند، اما خیال میکردند، تخیل میکردند؛ تخیلات خودشان را به عنوان واقعیت برای این و آن نقل میکردند! نبایستی تسلیم اینها شد. راه درست، راه منطقی. آن توسل، توسل از دور است؛ توسلی است که امام آن را از ما میشنود، انشاءاللَّه می پذیرد؛ ولو اینکه ما با مخاطب خودمان از دور داریم حرف میزنیم؛ اشکالی ندارد. خدای متعال سلامِ سلامدهندگان و پیامِ پیامدهندگان را به آن بزرگوار میرساند. این توسلات و این انس معنوی بسیار خوب و لازم است. بیانات در دیدار اساتید و فارغالتحصیلان تخصصی مهدویت ۱۳۹۰/۰۴/۱۸
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]
صفحات پیشنهادی
افسانه "سرداب" چیست و آیا امام زمان از آنجا ظهور خواهد کرد؟/ تا مردم عاقل نشوند، ظهور اتفاق نمی افتد
افسانه سرداب چیست و آیا امام زمان از آنجا ظهور خواهد کرد تا مردم عاقل نشوند ظهور اتفاق نمی افتد فرهنگ > دین و اندیشه - پرونده خبرآنلاین برای ولادت امامی که دوستداران عدالت برای ظهورش لحظه شماری می کنند فایل صوتی که در ابتدای مطلب می شنوید ترانه «رامام جمعه شهرستان شوط: ملت ما در مذاکرات هستهای تسلیم زورگویان نمیشود
امام جمعه شهرستان شوط ملت ما در مذاکرات هستهای تسلیم زورگویان نمیشودامام جمعه شهرستان شوط گفت ملت ما در مذاکرات هستهای هرگز تسلیم زورگویان نخواهد شد به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان شوط حجتالاسلام سیدمحمد هاشمی ظهر امروز در خطبههای نماز جمعه این شهرستان در جمعآیتالله علمالهدی: یک عمر «یاحسین(ع)» گفتهایم و تسلیم نمیشویم/راهاندازی جنگ نیابتی علیه ایران یع
آیتالله علمالهدی یک عمر یاحسین ع گفتهایم و تسلیم نمیشویم راهاندازی جنگ نیابتی علیه ایران یعنی با خاک یکسان شدن دردانه نامشروع آمریکاامام جمعه مشهد گفت این ملت یک عمر یا حسین ع گفتهاند و در مقابل آمریکا تسلیم نمیشوند و چشمشان به رهبری است به گزارش خبرگزاری فارس از مشهدقلمرو ولایت تشریعی ائمه(علیه السلام)
قلمرو ولایت تشریعی ائمه علیه السلام با استفاده از آیات قرآن و روایات معصومین علیه السلام به این نتیجه رسیدهایم که جعل حکم در حوزه دین فقط مختص خداست و تمام آنچه ائمه اطهاربیان مینمودند با واسطه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله از خدای متعال دریافت شده بود بخش دوم و پایانیبررسی دانش تفسیری ویژه اهل بیت (علیهم السلام)
بررسی دانش تفسیری ویژه اهل بیت علیهم السلام تفسیر معصومین علیهم السلام به دلیل گستره و عمق معانی و ارتباط و اتصال آموزه های این خاندان به وحی ویژه ایشان است به گونه ای که دیگران توانایی چنین فهم و تفسیری را ندارند و از ورود به این وادی ناتوانند بخش اول چکیده قرآن کریم به عنوابازنمایی ابعاد تکامل در تاریخ از نظرگاه آموزۀ نجات گرایانۀ مهدویت
بازنمایی ابعاد تکامل در تاریخ از نظرگاه آموزۀ نجات گرایانۀ مهدویتدر دین مبین اسلام حرکت تاریخ بر اساس ربوبیت الهی و هدف خلقت تفسیر و تبیین می شود از دیدگاه اسلام حرکت تاریخ خطی و تکاملی است بخش اول چکیده از مهم ترین آموزه های دین مبین اسلام که در واقع جلوه گری غایت مندی تاریخعباس عليه السلام، هارون كربلا
عمدار کربلا عباس عليه السلام هارون كربلا امام زين العابدين فرموده است ان لعمى العباس درجة فى الجنة يغبطها جميع الشهداء يعنى براى عموى من عباس درجه اى در بهشت است كه جميع شهدا به آن غبطه مى خورند به گزارش سرویس دینی جام نیوز فرزند رشيد ام البنين عليه السلام هارون ابا عبداللجلوه هايى از درياى فضيلت قمر بنى هاشم عليه السلام
ماه حرم جلوه هايى از درياى فضيلت قمر بنى هاشم عليه السلام امام سجاد عليه السلام مى فرمايد رحمت حق بر روان عمويم عباس عليه السلام باد كه ايمان او همانند صخره صما و از حيث بينايى در دين بيهمتا بود چه او نصيحت و زهد و جهاد و صبر و ثبات خود را به درجه اعلا رسانيد و در شدايد و سختمدیرکل کتابخانههای عمومی کرمانشاه: هنر انقلابی متعهد تسلیم هجمههای رسانهای نمیشود
مدیرکل کتابخانههای عمومی کرمانشاه هنر انقلابی متعهد تسلیم هجمههای رسانهای نمیشودمدیرکل کتابخانههای عمومی استان کرمانشاه گفت هنر انقلابی متعهد تسلیم هجمههای رسانهای نشده و از آن برای احقاق حقوق افراد مظلوم استفاده میشود به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه علیرضا شایق پیشتلاش برای بهتر برگزارشدن سیزدهمین جشنواره امام رضا(ع)
شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹ ۳۸ نشست ناظران تخصصی سیزدهمین جشنواره بینالمللی امام رضا ع با حضور جمعی از کارشناسان مربوط برگزار شد به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا در این نشست دبیر سیزدهمین جشنواره بینالمللی امام رضا ع با اشاره به عملکرد جشنواره در سالهایکسانی که در مدرسه مهدویت پرورش مییابند به فکر کل جامعه بشر هستند
ابوترابیفرد در همایش دکترین مهدویت کسانی که در مدرسه مهدویت پرورش مییابند به فکر کل جامعه بشر هستند شناسهٔ خبر 2764881 - یکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳ ۱۲ دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها نایب رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در افتتاحیه همایش بین المللی دکترین مهدویت گفت آنآغاز همایش دو روزه دکترین مهدویت/ فرهنگ و تمدن؛ موضوع همایش امسال
آغاز همایش دو روزه دکترین مهدویت فرهنگ و تمدن موضوع همایش امسال فرهنگ > دین و اندیشه - خبرگزاری مهر نوشت یازدهمین همایش بینالمللی دکترین مهدویت صبح امروز یکشنبه با حضور حجتالاسلام ابوترابیفرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و آیتالله حائری&zwnرئیس پلیس فتای گیلان خبر داد دستگیری عاملان انتشار اکاذیب علیه شهروند گیلانی در فضای مجازی/متلاشی شدن باند سرق
رئیس پلیس فتای گیلان خبر داددستگیری عاملان انتشار اکاذیب علیه شهروند گیلانی در فضای مجازی متلاشی شدن باند سرقت در رشترئیس پلیس فتای گیلان از دستگیری عاملان انتشار اکاذیب علیه شهروند این استان در فضای مجازی خبر داد به گزارش خبرگزاری فارس از رشت ایرج محمدخانی ظهر امروز در نشست انتبعیض علیه مسلمانان این بار در هند
بی بی سی انگلیسی گزارش داد تبعیض علیه مسلمانان این بار در هند پس از اینکه زیشان خان جوان 23 ساله مسلمان مدارک خود را برای استخدام در یک شرکت طراحی جواهر ارسال می کند شرکت مزبور فورا در ایمیلی به او اعلام می کند که قادر به استخدام او نیست به گزارش سرویس دینی جام نیوز به نقلعلوم انسانی با فلسفه راکد متحول نمیشود
گزارش مشروح همایش فلسفه و علوم انسانی علوم انسانی با فلسفه راکد متحول نمیشود شناسهٔ خبر 2765564 - دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹ ۵۱ دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها نشست پیش همایش فلسفه و علوم انسانی با حضور غلامعلی حداد عادل عبدالحسین خسروپناه حمید طالب زاده محمد امینایران در عین صلحجویی در برابر استعمارگران تسلیم نخواهد شد
حیدرپور در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران ایران در عین صلحجویی در برابر استعمارگران تسلیم نخواهد شد عضو کمیسیون امنیتملی و سیاستخارجی مجلس شورای اسلامی گفت ایران در عین صلحدوستی و تنشزدایی در برابر مستکبران و استثمارگران منطقهای و بین المللی تسلیم نخواهد شد زیرا مبنای ما دقرائتی: دانشجویان برای باز کردن قفلهای جامعه تلاش کنند
چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷ ۲۷ رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت جامعه امروز بیش از هر چیز گرفتار سنتها و آداب و رسوم بیفایده و چالش برانگیز شده است و دانشجویان باید بر اساس تواناییهای خود برای ریشه کن کردن این معضلات تلاش کنند به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها