تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد وضو و كليد هر چيزى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798697429




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرق در یک نگاه- چهارشنبه بیست و سوم اردیبهشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شرق در یک نگاه- چهارشنبه بیست و سوم اردیبهشت تهران- ایرنا- «تقلب برای توقف مذاکرات هسته ای» و «کاش جان داشتم» سرخط خبرهای روزنامه شرق در شماره روز چهارشنبه به شمار می رود.


این روزنامه تیتر یک را به خبر تقلب برای توقف مذاکرات هسته ای، اختصاص داد و نوشت: ساعت ١٠ دقیقه به ١٢ است و هیاهویی در راهروهای مجلس به راه افتاده. از کنار هر نماینده ای می گذری، عصبانیت در کلامش موج می زند و گویا همه این ها به ایده پردازی جدید «جواد کریمی قدوسی» باز می گردد. «حجت الله خدایی سوری» درِ اصلی صحنِ علنی را نیم باز گذاشته و سر خبرنگاران به سمت صندلی کریمی قدوسی مایل شده، اطراف او پر شده از نمایندگان معترض. نمایندگانی که از تقلب در طرح «سه فوریتی» کریمی، گله دارند و حالا فریاد اعتراض شان به هیات رئیسه رسیده است. شکایت از هیات رئیسه راهی اداره قوانین شده تا این اداره در موضوع این تخلف تعیین تکلیف کند. ساعت به ١١ نرسیده که طرح سه فوریتی توقف مذاکرات هسته ای با ٨٠ امضا تقدیم هیات رئیسه مجلس می شود. همین خبر کافی است تا برخی نمایندگان تازه متوجه کلاه بزرگی شوند که سرشان رفته، خیلی ها از خطای کریمی قدوسی گفتند و اینکه او به بهانه های مختلف و با ترفندهای عجیب و غریب نسبت به جمع آوری امضا اقدام کرده است. حتی اسماعیل کوثری نیز از این کار کریمی قدوسی گله دارد و آن را خلاف می داند. صفر نعیمی رز، سخنگوی رهروان ولایت، در حال قدم زدن است و به کل طرح سه فوریتی را منتفی اعلام می کند. کپی امضاها میان خبرنگاران دست به دست می شود، روی صفحه نخست آن با فونتی تایپی، به طرح سه فوریتی اشاره شده، اما در صفحه دومی که مربوط به امضاهاست دست نوشته ابتدایی نشان از طرح دوفوریتی دارد که بعدتر با خودکار به سه فوریتی تغییر یافته است.
روزنامه شرق با انتخاب عنوان کاش جان داشتم، نوشت: تابستان ١٣٩٣ که «زمستان بلاتکلیف ما» منتشر شد، با سپانلو برای گفت وگویی درباره کتابش تماس گرفتیم و با وجود همه بیماری هایش گفت وگو را پذیرفت: «به نظرم جمعه روز خوبی است. صبح جمعه زنگ بزن و اگر حالم خوب بود، بیا» و بعد جمعه صبح، پشت تلفن: «امروز عصر خوب است، اما حالم خوب نیست و نمی توانم بنشینم و عکاس نیاور؛ همان عکس های قبلی را کار کنید». «زمستان بلاتکلیف ما» آخرین مجموعه شعر منتشرشده سپانلو تا پیش از مرگش بود و گفت وگوی ما در حالی انجام شد که سپانلو روی کاناپه ای که پشت پنجره و رو به حیاط خانه اش قرار داشت دراز کشیده بود. وی در پاسخ به این پرسش در تمام این سال ها شما به جز شعر و ترجمه، به پژوهش و نقد هم علاقه داشته اید؛ این روزها کاری پژوهشی در دست دارید؟ گفت: کاری نیمه تمام درباره «بهمن نامه» کرده ام که دلم می خواهد آن را به پایان برسانم که وضعیت جسمی این روزهایم اجازه نمی دهد. کار من روی «بهمن نامه» دیدی متفاوت به ادبیات کلاسیک است و می خواهم با این کار بگویم، جور دیگری به ادبیات کلاسیک نگاه کنید؛ ببینید که مثلا در کتاب وقتی قشون کمکی می آید چه تصویری ارائه شده و دو فرمانده را هم زمان با هم نشان می دهد. روی زین بلند می شوند تا ببینند این قشون کمکی متعلق به کدام طرف است و به کمک چه گروهی آمده است. بعد، آنکه روی زین بلند شده، از روی رنگ پرچم تشخیص می دهد قشون کمکی برای خودشان است. این تصویر در دو مصراع و در کنار هم ارائه شده است. اگر می خواهیم به سراغ ادبیات کلاسیک مان برویم باید این ظرافت ها و جزئیات را در آن پیدا کنیم. در همین کتاب «بهمن نامه» زنی هست که دختر پادشاه است و از بچگی با غلام پدرش هم بازی بوده و شطرنج بازی می کرده اند. ضمنا او مشاور پدرش هم هست. وقتی بهمن او را از پدرش خواستگاری می کند، پدر می گوید او را نمی دهم، اما دختر می گوید در این صورت در کشور آشوب وکشتار می شود و من حاضرم بروم. وقتی به طریقی راز آنها کشف می شود، او نمی گوید پشیمانم. این دختر و دیگر آدم های این کتاب کاراکترهایی بسیار زیبا و جذابند. کار پژوهشی دیگری ندارم، اما ده ها شعر هستند که نیاز به کار دارند تا به پایان برسند. اگر می توانستم پشت میز بنشینم کار روی «بهمن نامه» را تمام می کردم. کاش جان داشتم تا این کار را به سرانجام برسانم.
رد استراتژی انتخاباتی مصباح یزدی توسط باهنر، تیتر دیگر این روزنامه است. انتخابات مجلس دهم، پول کثیف، ائتلاف اصولگرایان، خطوط قرمز برای حضور در انتخابات و...، محورهای مهم مباحث سیاسی این روزهای ایران است. محمدرضا باهنر، از چهره های شاخص جناح اصولگرا، به تشریح این مسایل پرداخته است. هیچ گاه نمی توان از کنار سخنان نایب رییس مجلس شورای اسلامی به سادگی گذشت به خصوص زمانی که درباره رد استراتژی انتخاباتی مصباح یزدی سخن می گوید. وی گفت: یعنی اگر صلاحیت یک نفر در حد عالی و ٢٠ است، اما مقبولیتش به اندازه کسی نیست که صلاحیتش کمتر از او و مثلا ١٨ است... ما آنکه صلاحیتش کمتر ولی مقبول تر است را انتخاب می کنیم؛ چون احتمال رأی آوری اش بیشتر است. فرض کنید ٢٩٠ نفر آدم اصلح علامه دهر معرفی کردیم و رأی نیاوردند، معلوم است که نتیجه انتخابات برای ما موفق نخواهد بود. ما آدمی را باید معرفی بکنیم که رأی می آورد. برخی ایده آل فکر می کنند؛ می گویند ما فقط از نمره بیست ها حمایت می کنیم، این اشکال ندارد، شما همیشه از نمره بیست ها حمایت کنید، ولی تجربه نشان می دهد که در انتخابات موفق نمی شویم. من معتقدم اگر این منطق را برای آیت الله مصباح یزدی بیان کنند، ایشان هم حتما این حرف منطقی را می پذیرند. نماینده شدن مشروط به رأی مردم است. بدون رأی مردم کسی نمی تواند نماینده بشود، هرقدر هم آدم خوبی باشد. پیروز انتخابات اصلح ترین نیست، بلکه آن است که بیشترین رأی را آورده است.
روزنامه شرق با انعکاس موضوع هدف برنامه های توسعه فلج شده است، نوشت: «برنامه ریزی در شرایط کنونی شبیه شوخی است»، «چشم انداز ٢٠ ساله را رها کنید»، «در سال صفر برنامه توسعه هستیم»، «خاورمیانه در سال های آینده به زمین سوخته تبدیل می شود»، «هدف برنامه های توسعه فلج شده است» و «دو مسئله مهم کشور سامان یابد، برنامه ٥ ساله پیشکش»، از جمله نکات صحبت های محسن رنانی و فرشاد مؤمنی در میزگرد «رهیافت هایی از اندیشه دکتر حسین عظیمی برای برنامه ششم توسعه» بود که در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد. در ادامه دومین همایش «چالش ها و چشم اندازهای اقتصاد ایران در آستانه برنامه ششم» نیز بایزید مردوخی و همچنین هادی زنوز به مسائل و چالش های پیش روی برنامه ششم و همچنین به موضوعات مختلف از جمله «دستگاه برنامه ریزی بحران زده»، «نبود برنامه برای افزایش جمعیت» و «بی توجهی به واقعیت ها در برنامه ریزی» پرداختند.
این روزنامه با بررسی عنوان کتاب ابزاری مهم در انتقال معارف است، نوشت: آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه صبح دیروز با حضور در نمایشگاه کتاب تهران، از بخش های مختلف آن بازدید و در پایان، سطح نمایشگاه امسال را مطلوب تر از سال های پیش ارزیابی کرد. آیت الله لاریجانی در پایان دیدار خود از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، با مهم توصیف کردن نقش کتاب و کتاب خوانی در ارتقای سطح فرهنگ جوامع گفت: «کتاب ابزاری بسیار مهم در انتقال معارف و یادگیری علوم و تحقیق و پژوهش است».
گروه اطلاع رسانی**9128**9131



23/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن