تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى بهشت درى است‏بنام (ريان) كه از آن فقط روزه داران وارد مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805526789




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زیبارویی زن و مرد بهانه فساد نشود


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳




73-26.jpg

آیت‌الله‌ وحیدخراسانی زیبارویی را نعمت الهی به یک زن و مرد دانست و گفت: این زیبایی نباید ابزار گناه و فساد شود در این صورت چنین افرادی در روز قیامت برای دفاع از خود حجتی نخواهند داشت. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، این مرجع تقلید در درس تفسیر در مسجد اعظم در سخنانی گفت: خداوند انسان را به مثابه موجودی که همیشه در حال ظلم است معرفی می‌کند که این ظلم‌ها شامل ظلم به خالق، ظلم به دیگران و ظلم به نفس است. وی با اشاره به اتمام حجت خدا با بشر افزود: خداوند برای اعمال افراد حجت عقلی و باطنی را قرار داده است که حجت باطنی و عقلی وظیفه دارد انسان را از فرامینی که خداوند به انسان داده مطلع کرده و او را از کارهای زشت بازدارد یعنی اگر بنده‌ای در نزد خدا عذر به جهل و نادانی کند خدا به او می‌فرماید مگر عقل تو نمی‌توانست دین را فراگیرد و آنچه توسط پیامبران برای بشر فرستادیم را دریافت کند و عذری برای او باقی نیست. این مفسر قرآن بیان کرد: چهار حجت عملی نیز برای انسان قرار داده شده که مانع از عذرخواهی انسان‌ها بنابر جهل و عدم حجت است اگر زنی زیباروی به واسطه وجاهتش در گناهان گرفتار شود و در روز قیامت اینگونه عذر بخواهد که خدایا این زیبایی را تو به من عطا کردی حجت خدا یعنی مریم(س) فراخوانده می‌شود تا به او ثابت شود که این حجت بالغه الهی چگونه در عین زیبایی معصوم بوده است و با وجود این حجت، عذری برای دیگران باقی نمی‌ماند. وی افزود: اگر پسری زیباروی نیز مورد چنین بازخواستی واقع شد و او نیز چنین عذری آورد یوسف(ع) به عنوان حجت بعدی در مقابل حاضر شده و خداوند بیان می‌کند که داستان یوسف حجت برای همه است تا زیبایی بهانه فساد نشود. این مفسر قرآن اظهار کرد: حجت بعدی در خصوص بلایا و مصایب است که حجت بالغه‌ای به نام ایوب (ع) برای بندگان قرار داده شده است تا کسی به بهانه تراکم بلیات خود را مستحق اعمال ناشایست نداند و حجت بعدی خدا که فهم بشر قادر به هضم بزرگی آن نیست و بزرگان تاریخ در برابر عظمت ایشان خاضع بوده‌اند آسیه همسر فرعون است زیرا ایشان در حالی که دست از عقیده الهی خود برنداشت در مقابل فرعون حاضر شد و به او گفت دست از عقیده‌اش بر نمی‌دارد و فرعون او را با چهار میخ به زمین کوفت و در سخت‌ترین روزهای تابستان تخته سنگ بزرگی بر پشت او قرار داد و از او خواست از سخنانش بازگردد ولی آسیه به خدا فرمود من فقط از تو استقبال می‌کنم و از تو نیز می‌خواهم مرا در بهشت جای دهی و خداوند در این اثنا او را به سوی خود فراخواند و در خانه بهشتی جای داد. وی تاکید کرد: انسان با بار عظیم گناه در محضر خدا حاضر می‌شود و حسنات محدود او در مقابل نعمات بی حد و حصر الهی قرار می‌گیرد و مبادله می‌شود. این مفسر قرآن ادامه داد: انسان مغرور تا پیش از این گمان می‌کرد این مقدار از حسنات او را نجات خواهد داد ولی وقتی در برابر نعمات الهی مبادله شد احساس پوچی و بدبختی می‌کند و در این لحظه است که بر خدا عرضه می‌دارد خدایا من آماده عذاب تو هستم اما در اینجا حرف آخر را فضل و محبت و کرم الهی می‌زند و گرنه انسان از عذاب دوزخ راه امانی ندارد. انتهای پیام








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن