تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه بهره‏اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798227806




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فواید و قدرت خواب عمیق


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: فواید و قدرت خواب عمیق
محققان طی انجام یک پژوهش جدید دریافتند که خواب عمیق می‌تواند به تقویت مغز کمک کند تا مهارت‌های جدید مانند حمل اشیاء را یاد بگیرد.
آفتاب‌‌نیوز :  محققان در دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو در آمریکا با انجام پژوهش جدید دریافتند که در طول دوره خواب بدون حرکات سریع چشم(REM)، موج‌های مغزی آهسته، نقاط تماس عصبی که به طور مستقیم با یک وظیفه که اخیرا در بیداری یاد گرفته شده را تقویت و در عین حال پیوندهای عصبی که این طور نیستند را تضعیف می‌کنند.


خواب همراه با حرکات سریع چشم(Rapid eye movement sleep یا  REM/REMS) یکی از مراحل خواب در پستانداران است که در آن بدن در حالت خواب عمیق به‌ سر می‌برد ولی واکنش مغز در حالت بیداری است.


به گفته یکی از محققان این پژوهش در دانشگاه سانفرانسیسکو، خواب به کاهش فعالیت‌های عصبی غیرمرتبط با کارهایی که ما در حال یادگیری آن هستیم، کمک می‌کند.


محققان از یک سیستم به نام رابط ماشین مغز (BMI) استفاده کردند تا بهتر درک کنند که چگونه مغز مهارت‌های جدید را در طول خواب فرامی‌گیرد.


آنها الکترودهایی را در "ناحیه حرکتی"(motor region) مغز موش‌ها قرار دادند تا سیگنال‌های الکتریکی را به یک رایانه بفرستند و آن رایانه سبب حرکت یک دستگاه مکانیکی غیرمتصل شود.


از آنجایی که مدارهای عصبی دینامیک و پویا هستند، مغز موشها خودشان را برای کنترل این دستگاه سیم‌کشی مجدد می‌کنند تا این دستگاه را با همان سرعتی که خودشان اندامهایشان را به حرکت درمی‌آورند کنترل کنند.


یکی از محققان این پژوهش اظهار کرد: "یک نورون خاص به طور معمول می‌تواند به کنترل یک عضو اختصاص داده شود، اما ما می‌توانیم رابطه جدیدی از این نورون با یک دستگاه بی حرکت بیرونی ایجاد کنیم."


محققان نورون‌های مغز موش‌ها را به الکترودهای کاشته شده متصل کردند، که یک "ناودان مکانیکی" ( mechanical waterspout ) را کنترل می‌کرد. ناودان در پشت یک درب کوچک و دور از موش بود.


از آنجاییکه این ناودان در فاصله مشخصی با موش قرار گرفته بود، موش‌ها باید یاد می‌گرفتند که از یک مکانیسم مبتنی بر کامپیوتر استفاده کنند تا آن را به سوی خود حرکت دهند. موشها چندین استراتژی برای کنترل آن را مورد بررسی قرار دادند که برخی از آنها شامل حرکاتی بود که عصب‌های مجاور الکترودها را فعال می‌کرد.


به گزارش ایسنا و به نقل از زی‌نیوز،محققان این پژوهش اظهار کردند: هنگامی که نورون‌های مورد نظر و درست فعال می‌شدند، کامپیوتر ناودان را به حرکت در می‌آورد.


در نهایت موشها یاد می‌گیرند که حرکاتی مانند تکان دادن بازو یا هر چیزی دیگری برای به حرکت در آوردن مخزن آب لازم نبوده و نیازی به انجام آن ندارند.


وی افزود: "تمام آن چیزی که موش‌ها باید انجام بدهد این است که اراده کنند تا لوله را کنترل کرده تا به سمت‌شان بیاید."


محققان خاطرنشان کردند که هنگامیکه موش‌ها هنگام بیداری این کار را انجام دادند، برخی الگوهای عصبی در طول خواب نیز فعال بوده و شروع به تکرار این حرکت می‌کردند.


به گفته محققان، این امر نشان می‌دهد که نمی‌توان قدرت خواب را چه در بیمارانی که در حال تلاش برای بازگرداندن کنترل حرکت پس از آسیب عصبی هستند و یا افراد سالمی که در حال تلاش برای یادگیری مهارت‌های جدید هستند نادیده گرفت.








۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن