تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798320504




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وظیفه ی دکترهای قلب


واضح آرشیو وب فارسی::



وظایف متخصصان قلب و عروق

شرایط قلب و عروق یکی از مسائل بهداشتی مهم در جوامع امروزی است که نیازمند مراقبت و درمان کامل و کارآمد است. متخصصان یا دکتر قلب ارومیه ، مانند دیگر نقاط دنیا، نقش بسیار مهمی در تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی ایفا می‌کنند. این مقاله به بررسی وظایف و نقش این متخصصان در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ارومیه می‌پردازد.



 

تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی و عروقی: این متخصصان مسئول تشخیص بیماری‌های مختلفی مانند آنژین صدری، اختلالات ریتم قلب، اختلالات دریچه‌ای و غیره هستند. آن‌ها با استفاده از ابزارهای تشخیصی مختلف مانند الکتروکاردیوگرافی (ECG)، اکوکاردیوگرافی، آنژیوگرافی و غیره، به تشخیص دقیق بیماری‌های قلبی و عروقی می‌پردازند.



 

ارائه خدمات پیشگیری: متخصصان قلب و عروق نقش بسیار مهمی در ارائه خدمات پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی دارند. آن‌ها با انجام ارزیابی‌های منظم، تشویق به سبک زندگی سالم، تجویز داروهای پیشگیری‌ای و اجرای روش‌های توجیهی مانند ورزش و تغذیه سالم، کمک می‌کنند تا احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی کاهش یابد.



 

انجام عمل‌های جراحی: متخصصان قلب و عروق مجرب در صورت نیاز به انجام عمل‌های جراحی مانند عمل‌های پیوند عروقی، عمل‌های ترمیمی قلبی، نصب پیس‌میکرهای قلبی و غیره، به بیماران خدمات جراحی ارائه می‌دهند.



 

مشاوره و آموزش: علاوه بر ارائه خدمات پزشکی، متخصصان قلب و عروق نقش مهمی در مشاوره و آموزش به بیماران و خانواده‌های آن‌ها دارند. آن‌ها به بیماران در مورد روش‌های پیشگیری، مدیریت بیماری و اقدامات پس از درمان آموزش می‌دهند.

 



تست های تشخیصی مورد استفاده توسط پزشکان متخصص قلب

متخصصان قلب از روش‌های مختلفی برای تشخیص بیماری‌های قلبی استفاده می‌کنند که هر کدام از آنها برای طیف خاصی از مشکلات و اختلالات به کار می‌روند. هرچقدر که پزشک از روش‌های پیشرفته‌تر و به‌روزتری برای تشخیص این بیماری‌ها استفاده کند احتمال تشخیص صحیح و به‌موقع بالا می‌رود. برخی از تست های تشخیصی مورد استفاده پزشکان متخصص قلب عبارت‌اند از:

تست ورزش

این تست به پزشکان کمک می‌کند تعداد و ریتم ضربان قلب بیمار را در حالت‌های استراحت و ورزش تشخیص دهند. در واقع آنها با این کار می‌توانند عملکرد قلب در شرایط مختلف را بسنجند و در مورد محدودیت‌های آن اطلاعات لازم را کسب کنند.

 

الکتروکاردیوگرام

یکی از اساسی‌ترین تست های مورد استفاده برای تشخیص بیماری‌های قلبی الکتروکاردیوگرام است. این تست میزان قدرت الکتریکی قلب را مشخص می‌کند و امواج ثبت شده در آن توسط متخصص قلب تفسیر می‌شوند.

 

هولتر ECG

این روش یکی از دقیق‌ترین روش‌های بررسی عملکرد قلب به شمار می‌رود و به پزشک کمک می‌کند وضعیت قلب بیمار را برای مدت مشخص و در شرایط مختلف تحت نظر داشته باشد. در واقع در این روش الکترودها به مدت ۲۴ ساعت یا بیشتر بر روی قفسه سینه بیمار کار گذاشته می‌شوند و عملکرد قلب را در شرایط مختلف مثل خواب، فعالیت، استرس و استراحت ثبت می‌کنند.

 

اکوکاردیوگرام

اکوکاردیوگرام در واقع همان تصویربرداری از قلب به شمار می‌رود و در طی آن ساختمان قلب و نحوه عملکرد اجزای مختلف آن مورد بررسی قرار می‌گیرند. در صورتی که بافت قلب دچار التهاب یا آسیب شده باشد، پمپاژ خون به شکل درست انجام نگیرد، عفونت‌های داخلی در قلب ایجاد شده باشند یا به طور کلی ساختار قلب دچار مشکل شده باشد از این تست استفاده می‌شود.

 

کاتتریزاسیون

در این روش پزشک لوله‌ای باریک را وارد عروق بیمار می‌کند و آن را تا نزدیکی قلب او جلو می‌برد. این روش به پزشک کمک می‌کند که در مورد هرگونه گرفتگی عروق یا ناهنجاری قلبی مثل نارسایی دریچه اطلاعات لازم را کسب کند. در روش کاتتریزاسیون می‌توان همزمان با تشخیص انسداد عروق آنها را از بین برد و در واقع از آن به عنوان روشی درمانی استفاده کرد.



 

روش‌های درمان بیماری‌های قلبی عروقی

بعد از اینکه مرحله تشخیص بیماری‌های قلبی به پایان رسید لازم است که در اسرع وقت برای درمان این بیماری‌ها اقدام شود. متخصص قلب با توجه به نوع بیماری فرد و میزان شدت آن می‌تواند روش‌های مختلفی را برای درمان به کار بگیرد که برخی از آنها نسبت به سایرین با خطرات کمتری همراه هستند. برخی از رایج‌ترین روش‌های درمان مورد استفاده برای درمان بیماری‌های قلبی عبارت‌اند از:

اصلاح سبک زندگی

متخصصان قلب و عروق قبل از هر کاری به بیماران خود توصیه می‌کنند که سبک زندگی خود را اصلاح کنند. بی‌تحرکی، چاقی، تغذیه ناسالم و استرس بالا برخی از مهم‌ترین دلایل بروز بیماری‌های قلبی هستند و به همین دلیل باید به آنها توجه زیادی کرد. بیماران قلبی می‌توانند با ورزش کردن، کاهش استرس و اضطراب، افزایش مصرف سبزیجات و کاهش مصرف غذاهای چرب و پرنمک تا حد زیادی به درمان بیماری‌های خود کمک کنند.

دارودرمانی

متخصص قلب می‌تواند با تجویز داروهای مختلفی اقدام به درمان بیماری‌های قلبی کند که هر کدام از این داروها دارای عملکرد خاصی هستند. برخی آنها باعث کاهش فشار خون می‌شوند، برخی عروق را گشاد می‌کنند و برخی هم با رقیق کردن خون خطر بروز حمله قلبی را کاهش می‌دهند. استاتین‌ها، داروهای بلوک کننده گیرنده‌های بتا و نیترات‌ها برخی از داروهایی هستند که می‌توانند در شرایط مختلف به بیماران قلبی کمک کنند.

 

آنژیوپلاستی یا استنت‌گذاری

این روش که با نام عامیانه فنر زدن هم شناخته می‌شود یکی از روش‌های موثر در درمان انسداد عروق است که می‌تواند در شرایط اورژانسی هم مورد استفاده قرار بگیرد. در این روش یک بالون کوچک وارد عروق می‌شود و شریان‌هایی که به دلیل تجمع چربی یا هر دلیل دیگری مسدود شده‌اند را باز می‌کند. عمل استنت‌گذاری می‌تواند با انواع مختلفی از استنت انجام بگیرد. در واقع برخی از انواع استنت درون عروق کار گذاشته می‌شوند و به شکل فیزیکی مانع بسته شدن آنها می‌شوند. برخی دیگر از انواع استنت هم حاوی داروهای مختلفی هستند که بعد از قرارگیری در عروق آزاد می‌شوند و از انسداد مجدد عروق جلوگیری می‌کنند.

 

پیوند عروق کرونر (CABG)

این عمل هم که با نام جراحی بای پس هم شناخته می‌شود مناسب افرادی است که دچار انسداد یا تنگی عروق کرونر خود شده‌اند. در این روش یکی از رگ‌های خونی بزرگ در بدن برداشته می‌شود و در میان آئورت و شریان کرونر پیوند زده می‌شود. در واقع می‌توان گفت که در این روش محل انسداد دور زده می‌شود و جریان خون عادی به عروق بازمی‌گردد.

 

پیوند قلب

پیوند قلب آخرین راه درمان بیماری‌های قلبی به شمار می‌رود و زمانی کاربرد دارد که دارودرمانی و سایر روش‌های ذکر شده نتوانند برای درمان بیمار پاسخگو باشند. در این روش یک قلب سالم از طرف فرد اهداکننده با قلبی که به هر دلیلی از کار افتاده یا آسیبب دیده جایگزین می‌شود.

 

سایر روش‌ها

لیزر عروق، ترمیم دریچه قلب، ابلیشن، اصلاح آنوریسم، کاردیوورژن یا شوک قلبی، کارگذاری قلب مصنوعی و کاشت پیس میکر هم برخی دیگر از روش‌های درمان مشکلات قلبی هستند. روش‌های درمان بیماری‌های قلبی تنوع بالایی دارند و می‌توانند برای طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها و مشکلات مورد استفاده قرار بگیرند.




در مورد وظایف اصلی پزشکان متخصص قلب و عروق که شامل تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی بود صحبت کردیم. با پیشرفت علم، روش‌های جدید و به‌روزی برای تشخیص و درمان چنین بیماری‌هایی معرفی شده‌اند که متخصصان قلب می‌توانند از آنها استفاده کنند. هر کدام از این روش‌ها دارای مزایا و معایب مختص خود هستند و در درمان طیف خاصی از مشکلات قلبی به کار می‌روند. تست ورزش، الکتروکاردیوگرام، اکوکاردیوگرام و کاتتریزاسیون برخی از روش‌های تشخیصی بیماری‌های قلبی به شمار می‌روند و آنژیوپلاستی، پیوند عروق کرونر و استنت‌گذاری هم از روش‌های درمان این دسته از مشکلات هستند. یک متخصص ماهر باید بتواند بیماری قلبی شما را به خوبی تشخیص دهد و بهترین روش ممکن را برای درمان شما انتخاب کند.



 

منبع : آیا به دنبال یک تجربه متفاوت و مطمئن از ملاقات با پزشک خود هستید؟ با دکتر خدمت، مراجعه به پزشک دیگر هیچوقت به این راحتی نبوده است. ما به شما امکان می‌دهیم تا با چند کلیک ساده، نوبت دکتر خود را آنلاین رزرو کنید و از صف‌های دراز و انتظارهای بیشتر خدمات پزشکی خداحافظی کنید. با تیمی از پزشکان متخصص و خدماتی برتر، ما عهده داریم که تجربه شما از مراجعه به پزشک به یک تجربه لذت‌بخش و بی‌نظیر تبدیل شود. به دکتر خدمت بپیوندید و به سلامتی خود مهمانی کاملتری دهید. 


 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 391]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن