محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1844248958
عوامل تضعيف كننده پيوند دوستى
واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
آيين زندگي از ديدگاه امام رضا(ع)؛
عوامل تضعيف كننده پيوند دوستى
هرگاه شنيدى مردى حق را انكار و تكذيب مى كند و با اهل آن ماءنوس است . پس از نزد او برخيز و باوى همنشينى مكن .
به گزارش سرویس دینی جام نیوز، عوامل تضعيف كننده پيوند دوستى از منظر امام رضا علیه السلام به شرح زیر می باشد؛ 1 - آراسته نبودن ظاهر (ژوليدگى و عدم آراستگى ظاهر):
ان الله يبغض من الرجال القاذورة . (1)
خداوند مردان كثيف و ژوليده را دشمن دارد.
2 - اصالت دادن به عناوين و اعتبارات ظاهرى :
من لقى فقيرا مسلما فسلم عليه خلاف سلامه على الغنى لقى الله يوم القيامة وهو عليه غضبان .(2)
هر كس تهيدست مسلمانى را ديدار كند، برخلاف سلامى كه بر ثروتمند كرده بر او سلام كند، خدا را روز قيامت در حالى كه بر او خشمگين است ، ديدار مى كند.
3 - اظهار حاجت نزد نااهل :
عن البزنطى : قال : قلت لابى الحسن الرضا (عليه سلام ) جعلت فداك اكتب لى الى اسماعيل بن داود الكتاب لعلى اصيب منه قال : انا اضن بك ان تطلب مثل هذا وشبهه ولكن عول على مالى .(3)
((بزنطى )) گويد: به امام رضا (عليه سلام ) گفتم : برايم نامه اى به اسماعيل بن داود، نويسنده (در دستگاه ماءمون ) بنويس ، شايد از او چيزى به من رسد. حضرت فرمود: من براى شاءن تو دريغ دارم كه از او و امثال او چيزى بخواهى ولى حاجت خود را از مال من برآورده كن .
4 - بحث و جدل بى فايده :
ان الله يبغض القيل والقال .(4)
بدون ترديد خداوند مشاجره لفظى (قيل و قال ) را (بدون آنكه آدمى را به نتيجه مطلوب رساند) دشمن دارد.
صديق الجاهل فى تعب .(5)
كسى كه رفيق جاهل (احمق ) دارد، همواره در رنج و عذاب است .
5 - بخل :
اياكم والبخل ، فانها عاهة لا تكون فى حر ولا مؤ من ، آنهاخلاف الايمان .(6)
از بخل بپرهيزيد، زيرا صفت بخل آفتى است كه در هيچ مؤ من و آزادمردى وجود نخواهد يافت . به علاوه اين صفت زشت مخالف ايمان است .
6 - پيشداورى و قطع سخنان دوستان :
ابراهيم بن عباس مى گويد:
ما راءيت ابالحسن الرضا (عليه سلام ) قطع على احد كلامه حتى يفرغ منه .(7)
من هرگز نديدم امام رضا (عليه سلام ) سخن كسى را قطع كند (بلكه صبر مى كرد) تا او از سخن گفتن فارغ شود.
حضرت امام صادق (عليه سلام ) در مورد تقبيح قطع كردن ادامه سخن ديگران فرموده است :
من عرض لاخيه المسلم المتكلم فى حديثه فكاءنما خدش وجهه .(8)
هر كس در ميان سخن برادر مسلمانش بدود و متعرض كلام او در حين گفتن شود، مثل اين است كه صورت او را خراشيده است .
7 - تحكم و استبداد:
اذا سمعت الرجل يجحدا الحق ويكذب به ويقع فى اهله ، فقم من عنده ولا تقاعده .(9)
هرگاه شنيدى مردى حق را انكار و تكذيب مى كند و با اهل آن ماءنوس است . پس از نزد او برخيز و باوى همنشينى مكن .
لا يحل لمسلم ان يروع مسلما.(10)
براى هيچ مسلمانى شايسته نيست كه مسلمانى را به وحشت اندازد.
8 - خوش باورى :
لم يخنك الامين ، ولكن ائتمنت الخائن .(11)
امين هرگز به تو خيانت نمى كند. اين تويى كه خائن را امين دانسته اى (امانت را به دست خيانت پيشه مى سپارى ).
9 - خصوممت :
اياكم ومشاجرة الناس فانها تظهر العزة ، وتدفن العزة .(12)
از خصومت با مردم دورى كنيد زيرا خصومت عيوب نهفته را آشكار مى سازد و عزت را از بين مى برد.
اذا كان فى ليلة القدر غفرالله بمثل ما غفر فى رجب وشعبان وشهر رمضان الى ذلك اليوم الا رجل بينه وبين اخيه شحناء فيقول الله عزوجل : انظروا هولاء حتى يصطلحوا.(13)
امام رضا (عليه سلام ) فرمود: (هرگاه شب قدر فرا رسد، خداوند متعال مى آمرزد، بمانند آنچه در ماه رجب و شعبان و رمضان تا آن روز آمرزيده ، مگر فردى را كه بين او و برادر دينى اش كينه و دشمنى باشد، خداوند مى فرمايد: ايشان را از نظر بيندازيد (عقب رانيد) تا باهم آشتى كنند).
10 - خيانت :
ليس منا من خان مسلما.(14)
كسى كه به مسلمانى خيانت كند، با ما پيوند معنوى ندارد.
اشكال خيانت :
ملعون ، ملعون من اتهم اخاه ، ملعون ملعون من غش اخاه ، ملعون ملعون من لم ينصح اخاه ... ملعون ملعون من اغتاب اخاه .(15)
ملعون است ، ملعون است كسى كه به برادر دينش اش تهمت زند، او را بفريبد، خيرخواهش نباشد... غيبت او را گويد.
11 - دروغ :
اياكم والكذب ، فانه يهدى الى الفجور وهما فى النار.(16)
از دروغ بپرهيزيد، زيرا دروغ آدمى را به فسق و فجور مى كشاند و سرانجام دارنده اين دو صفت زشت (دروغ ، فسق ) ورود در آتش جهنم است .
عن ابى الحسن الرضا (عليه سلام ): قال سئل رسول الله (صلى الله عليه و آله و سلم ) يكون المؤ من جبانا؟
قال : نعم قيل ويكون بخيلا؟ قال نعم : قيل : ويكون كذابا؟ قال : لا.(17)
حضرت رضا (عليه سلام ) فرمود: از پيامبر پرسيدند: آيا مؤ من ممكن است ترسو باشد؟
فرمود: آرى . گفتند: ممكن است بخيل باشد؟ فرمود: آرى . ممكن است دروغگو باشد فرمود: خير.
12 - رياست طلبى و شهرت خواهى :
عن معمربن خلاد، عن ابى الحسن الرضا (عليه سلام ) انه ذكر رجلا فقال انه يحب الرئاسد فقال (عليه سلام ) ما ذئبان ضاربان فى غنم قد تفرق رعاؤ ها باضر فى دين المسلم من الرئاسة .(18)
(معمربن خلاد) مى گويد: در محضر حضرت رضا (عليه سلام ) نام مردى به ميان آمد كه سخت دوستدار رياست بود. حضرت فرمود: ضرر و زيان دو گرگ درنده اى كه به گله بى نگهبانى هجوم برده باشند، بيش از ضرر رياست براى دين يك مسلمان نيست .
13 - رفتارهاى جلف و كودكانه :
لا تمكن الناس من قيادك فتذل رقبتك .(19)
با رفتارهاى جلف و كودكانه (يا با تن دادن به هر نوع بردگى وپستى ) افسار خود را به دست مردم مده و آنها را بر خود مسلط مكن كه ذليل و خوارخواهى شد.
14 - رد احسان :
قال الرضا (عليه سلام ) كان اميرالمؤ منين (عليه سلام ) يقول : لا ياءتى الكرامة الا حمار، فسئل عنه (عليه سلام ): ما معنى ذلك ؟
قال : التوسعة فى المجلس والطيب يعرض عليه (من اباهما كان كما قال ).(20)
امام رضا (عليه سلام ) فرمود: حضرت على (عليه سلام ) فرموده است :
كرامت (پذيرفتن احترام ) را رد نمى كند مگر الاغ .
از آن حضرت سؤ ال شد: منظورتان چيست ؟ (معناى اين حديث چيست ؟) حضرت فرمود: آن كرامت (احترام ) شامل جادادن در مجلس و دادن عطر (بوى خوش ) مى شود (و هر كس اين دو را نپذيرد، چنان است كه گفته شد يعنى درازگوش است ).
15 - سخت گيرى و اشكال تراشى :
ان بنى اسرائيل شددوا فشدد الله عليهم قال لهم موسى (عليه سلام ) اذبحوا بقرة قالوا: ما لونها؟ فلم يزالوا شددوا حتى ذبحوا بقرد بمل ء جلدها ذهبا.(21)
حضرت امام رضا (عليه سلام ) فرمود: بنى اسرائيل سخت گرفند. خدا نيز بر آنها سخت گرفت . موسى به آنها گفت گاوى را بكشيد. آنها گفتند: رنگش چه باشد؟ پيوسته سخت گرفتند تا ناجار گاوى خريدند و ذبح كردند كه به بهاى آن پوست گاو را پراز طلا كردند و دادند.
16 - سوءنيت :
من مشى فى حاجة اخيه فلم يناصحه ، كان كمن حارب الله ورسوله ... لا يقبل الله عمل عبد وهو يضمر فى قلبه على مؤ من سوا.(22)
هر كس در راه نيازمندى برادر دينى اش قدم بردارد، ولى خيرخواه او نباشد، مانند كسى است كه با خدا و پيامبرش جنگيده است . خداوند عمل بنده اى را كه در دلش نيت بدى براى مؤ منى باشد، قبول نمى كند.
17 - كفران و ناسپاسى :
احسنوا جوار النعم ، فانها وحشية ماناءت عن قوم فعادت اليهم .(23)
با نعمتها خوشرفتارى كنيد (در برابر خدمات شايسته ديگران تمجيد و تشكر كنيد) زيرا نعمتها وحشيند، از قومى كه دور شدند، به آنان برنمى گردد.
من لم يشكر المنعم من المخلوقين لم يشكر الله عزوجل .(24)
كسى كه شكر نعمت مخلوق را ادا نكند، شكر خداوند خالق را ادا ننموده و بجا نياورده است .
اياكم وسوء الخلق ، فان سيى ء الخلق فى النار لا محالة .(25)
از كج خلقى بپرهيزيد، زيرا اين اخلاق صاحب خود را داخل جهنم مى كند.
18 - مناظره بدون در نظرگرفتن استعداد ذهنى دوستان :
قال على بن موسى الرضا (عليه سلام ): حديث الناس بما يعرفون ، واتركهم مما لا يعرفون .(27)
امام رضا (عليه سلام ) فرموده است : با مردم به اندازه معرفت و شاخت آنها سخن بگو و آنچه را كه نمى تانند دانست ، رها كن .
19 - محجوب بودن از دوستان (در وقت نياز آنها):
ملعون ، ملعون من احتجب عن اخيه .(28)
از رحمت خداوندى به دور است . از رحمت خداوندى به دور است كسى كه در موارد نياز و گرفتارى دوست ، خود را پوشيده بدارد به طورى كه دسترسى به او به آسانى ممكن نباشد.
20 - مال پرستى :
اول من يدخل النار... ذو ثروة من المال لم يعط المال حقه .(29)
نخستين كسى كه وارد آتش جهنم مى شود... ثروتمندى است كه (به سبب مال پرستى ) حقوق مالى خويش را عطا نكرده باشد.
من اعطى شيئا من حطام الدنيا ومنع اخاه كان ممن ظلمه ، وغضبه واستضعفه .(30)
هر مؤ منى برادر مؤ من خود را از مال بى ارزش دنيا كه به او عطا گرديده منع كند، او از كسانى است كه آن مؤ من را مورد ظلم و غضب و استضعاف قرار داده است و در چنين حالى بايد خشم الهى باشد.
21 - مكرو نيرنگ :
عن الرضا (عليه سلام ) عن ابائه : قال : قال رسول الله (صلى الله عليه و آله و سلم ): من كان مسلما فلا يمكر ولا يخدع ، فانى سمعت جبرئيل (عليه سلام ) يقول : ان المكر والخديعة فى النار.(31)
امام رضا (عليه سلام ) از پدران بزرگوار خود روايت كرده است كه رسول اكرم (صلى الله عليه و آله و سلم ) فرمود: هر كه مسلمان است ، مكر و نيرنگ ندارد زيرا من از جبرئيل (عليه سلام ) شنيدم ، مى گفت : همانا مكر و نيرنگ در آتشند.
22 - مدح و طرح دوستى با دشمن :
قال الرضا (عليه سلام ): من واصل لنا قاطعا او قطع لنا واصلا او مدح لنا عائبا او اكرم لنا مخالفا فليس منا ولسنا منه .(32)
امام رضا (عليه سلام ) فرمود: هر كه با كسى كه از ما قطع رابطه كرده بپيوندد، و يا از آنكه با ما پيوسته ببرد يا عيب كننده ما را مدح گويد يا مخالف ما را گرامى دارد، با ما پيوند معنوى ندارد و ما از او نيستيم .
قال الرضا (عليه سلام ): من والى اعداء الله فقد عادى اولياء الله ومن عادى اولياء الله فقد عادى الله وحق على الله ان يدخله فى نار جهنم .(33)
امام رضا (عليه سلام ) فرمود: هركس دشمنان خدا را دوست بدارد، به تحقيق دوستان خدا را دشمن داشته و هر كس دوستان خدا را دشمن بدارد، برخداوند است كه او را در دوزخ داخل كند.
قال الرضا (عليه سلام ): ان ممن يتخذ مودتنا اهل البيت لمن هو اشد فتنة على شيعتنا من الدجال . فقيل له : يابن رسول الله (صلى الله عليه و آله و سلم ) بماذا؟ قال : بموالاة اعدائنا ومعاداة اوليائنا!
انه اذا كان كذلك اختلط الحق بالباطل واشتبه الامر. فلم يعرف مؤ من من منافق .(34)
امام رضا (عليه سلام ) فرمود: برخى از كسانى كه مودت و دوستى ما اهل بيت را دستاويز ساخته اند، فتنه شان بر شيعيان ما از فتنه دجال بيشتر است . پرسيدند: اى فرزند رسول خدا! به چه مناسبت فتنه شان از دجال بيشتر است ؟ فرمود: زيرا با دشمنان ما، مهر و مودت مى ورزند و نسبت به دوستان ما دشمنى و عداوت مى نمايند.
هرگاه چنين شد، حق و باطل مخلوط مى شوند و حقيقت مورد اشتباه قرار مى گيرد، در نتيجه مؤ من از منافق بازشناخته نمى شود.
23 - ميگسارى :
عن الرضا (عليه سلام ): لا تجالس شارب الخمر ولا تسلم عليه .(35)
امام رضا (عليه سلام ) فرمود: همنشين شراب خور مباش و به او سلام مكن .
24 - ياد اشخاص با عناوين تحقيرآميز:
قال الراوى : سمعت الرضا (عليه سلام ) يوما ينشد شعراء، فقلت : لمن هذا اعز الله الامير؟ قال : لعراقى لكم ، قلت : انشدنيه ابوالعتاهية لنفسه ، فقال (عليه سلام ) هات اسمه ودع عنك هذا ان الله سبحانه وتعالى يقول : ولا تنابزوا بالالقاب ولعل الرجل يكره هذا.(36)
راوى گويد: از امام رضا (عليه سلام ) شنيدم كه شعرى مى خواند، گفتم اى سرور! شعر از كيست ؟
فرمود: از يك عراقى از خودتان .
گفتم : آن را ((ابوالعتاهيه ))(37)براى من خوانده است .
امام فرمود: اسم او را ذكر كن و لقب را رها نما. به درستى كه خداوند در قرآن فرموده است : ((با لقب ، يكديگر را آزار ندهيد)). شايد : مرد از اين لقب كراهت (رنجش خاطر) داشته باشد. پی نوشتها: 1- بحار الانوار، جلد 79، ص 303.
2- مسند الامام الرضا، جلد 1، ص 299
3- بحار الانوار، جلد 75، ص 111.
4-تحف العقول ، ص 326 - كافى ، جلد 5، ص 301 - مسند الامام الرضا، جلد 1، ص 285.
5-بحار الانوار، جلد 78، ص 352.
6-بحار الانوار، جلد 78، ص 346
7- بحار الانوار، جلد 49، ص 90.
8- كافى ، جلد 4، ص 481.
9- تفسير نورالثقلين ، جلد 1، ص 564.
10- مسند الاامام الرضا، جلد 1، ص 288.
11- تحف العقول ، ص 442.
12- مسند الامام الرضا، جلد 1، ص 274.
13- بحار الانوار، جلد 75، ص 188.
14- مسند المام الرضا، جلد 1، ص 294
15-وسائل الشيعه ، جلد 5، ص 563.
16-ميزان الحكمه ، جلد 8، ص 340.
17- مسند الامام الرضا، جلد 1، ص 276.
18-كافى ، جلد 2، ص 297.
19- اصول كافى ، كتاب الايمان والكفر ((باب الصمت وحفظ اللسان ))، حديث 4
20- بحار الانوار، جلد 75، ص 140 - معانى الاخبار، ص 52.
21- بحار الانوار، جلد 13، ص 266.
22- بحار الانوار، جلد 75، ص 66
23-بحار الانوار، جلد 75، ص 341.
24- بحار الانوار، جلد 71، ص 44 - ميزان الحكمه ، جلد 5، ص 153.
25-جامع الاخبار، ص 125 - تحف العقول ، ص 274 - مسند الامام الرضا، جلد 1، ص 296.
26-رجال كشى ، ص 487
27- وسائل الشيعه ، جلد 5، ص 563.
28-بحار الانوار، جلد 72، ص 126
29- مستدرك الوسائل ، جلد 2، ص 413.
30-بحار الانوار، جلد 72، ص 284.
31-بحار الانوار، جلد 75، ص 391.
32- بحار الانوار، جلد 75، ص 391.
33-بحار الانوار، جلد 75، ص 391.
34-مستدرك الوسائل ، جلد 2، ص 67.
35- بحار الانوار، جلد 75، ص 143.
36- نام ((ابوالعتاهية )) اسماعيل بن قاسم است و عتاهيه به معنى ((مرد قد دراز)) است يا به معنى ((فرد دوستدار مزاح و شوخى ))
37- بحار الانوار، جلد 14، ص 173
۲۵/۰۱/۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]
صفحات پیشنهادی
توجه به تشکلهای مردمنهاد قرآنی در سال ۹۳ اقدامی دلگرمکننده بود
لاله افتخاری توجه به تشکلهای مردمنهاد قرآنی در سال ۹۳ اقدامی دلگرمکننده بود شناسهٔ خبر 2526654 یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰ ۴۰ دین و اندیشه > قرآن و متون دینی رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی گفت توجه به تشکلهای مردمنهاد قرآنی در سال ۹۳ یکی از قدمهای دلگرمکعوامل ایجاد کننده دعوا در بین زوجین
محققان دانشگاه ایالتی اوهایو عوامل ایجاد کننده دعوا در بین زوجین محققان دانشگاه ایالتی اوهایو میگویند این یافتهها نهتنها نشان میدهند که عوامل مزمن تنشزا منجر به چاقی میشود امام صادق عليه السلام اگر دوست دارى كه خداوند عمرت را زياد كند پدر و مادرت را شاد كنبادامچیان:نباید مذاکرات را «ترکمنچای» بنامیم/ صحیح نیست که تیم مذاکره کننده تضعیف شود
بادامچیان نباید مذاکرات را ترکمنچای بنامیم صحیح نیست که تیم مذاکره کننده تضعیف شود عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با بیان اینکه امروز تیم مذاکره کننده در برابر دشمنان ملت مذاکره می کند گفت صحیح نیست که این تیم تضعیف شود و هر عاقلی نیز میداند که باید از تیم مذاکره کننده حمایت کندجلیلسرقلعه در نطق میاندستور: کشور تا سال 2025 به کشورهای واردکننده آب میپیوندد
جلیلسرقلعه در نطق میاندستور کشور تا سال 2025 به کشورهای واردکننده آب میپیونددنماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی گفت ما با پدیده گرم شدن زمین هستیم و با توجه به وجود سه چهارم کشور در مناطق خشک پیشبینی میشود تا سال 2025 کشور به واردکننده آب تبدیل شود که جا دارد در این بهمه عوامل ایجاد کننده استرس در زنان باردار
خانم های باردار باید از عواملی که موجب افزایش و ازدیاد استرس در آنان می شوند باید دوری کنند و نگذارند این عارضه روی جنین شان تاثیرات مخرب و منفی خود را بگذارد امیرمحمد شهسوارانی اظهار داشت استرس یکی از اجزای زندگی انسان است که برای سلامت روان لازم است اما چنانچه از حد بهینهتنها راه حل مشكلات فهم عوامل تمدنساز و تمدنبرانداز است
دانش تمدنی در انديشه مالك بن نبی تنها راه حل مشكلات فهم عوامل تمدنساز و تمدنبرانداز است شناسهٔ خبر 2519957 دوشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹ ۲۲ دین و اندیشه > اندیشمندان مالك بن نبی اندیشمند الجزایری جوهره مشكل هر ملتی را مشكلی تمدنی میدانست و معتقد بود كه تنها راه حل مشاسطوره با تخیل و کارکردهای ذهن بشر پیوند دارد/ اسطوره و منطق
مقاله اسطوره با تخیل و کارکردهای ذهن بشر پیوند دارد اسطوره و منطق شناسهٔ خبر 2528136 چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹ ۳۲ دین و اندیشه > اندیشکده ها اسطوره پیوندی بیواسطه با تخیل و کارکردهای ذهن بشر دارد بدین ترتیب می توان امیدوار بود که با شناسایی جهان شمولهای ذهن و روان به شعوامل جذب کننده مصرف مواد مخدر در سنین پایین
در این مطلب به بررسی موارد گرایش دهنده نوجوانان و جوانان به اعتیاد می پردازیم و می خواهیم بدانیم چه عواملی در ایجاد اعتیاد در آنان تاثیرگذارند عوامل فردی موثر در بروز اعتیاد به شرح زیر است فشارهای عصبی و بیماریهای روحی کسانی که دائما در معرض فشارهای عصبی و محیطی قرار دارند بآیا خانه سومی برای علوماجتماعی بنا میشود؟/ جامعهشناسی پیوندها
یادداشت آیا خانه سومی برای علوماجتماعی بنا میشود جامعهشناسی پیوندها شناسهٔ خبر 2533272 سهشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹ ۳۱ دین و اندیشه > اندیشمندان لاتور برنامه جاهطلبانهای در فلسفه علوم اجتماعی دارد او با فاصله گرفتن از دورکیم و دیگر جامعه شناسان قصد دارد راه سومی راعواملى كه موجب بدبينى مى شود
معارف عواملى كه موجب بدبينى مى شود آنگاه كه مومن برادر دينى خود را متهم سازد ايمان در قلب او چون نمك در آب حل مى شود به گزارش سرویس دینی جام نیوز بايد شناخت كه اين بيكارى اخلاقى چگونه و از چه راهى توليد مى شود و ما در اين مقاله كوتاه چند عامل را يادآورى مى كنيم 1-همه عوامل مختل کننده کنترل زمان
چه عوامل و مواردی در مدیریت زمان ما اختلال ایجاد می کنند و موجب اتلاف و هدررفتن آن می شوند و چگونه می توان آن ها را کنترل کرد حسین ابراهیمیمقدم روانشناس با بیان اینکه مدیریت زمان به استفاده بهینه ومناسب از وقت برمیگردد اظهار کرد عواملی وجود دارند که تحت عنوان غاصبان زمان ازمهمترین عوامل تحقق همدلی و همزبانی
سهشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹ ۱۵ تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی ع گفت اگر شعار سال در محیط کار محیط خانوادگی و در جامعه ما پیاده شود امسال بی تردید سال پر برکتی خواهیم داشت به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا آیتالله محمدی ریشهری در نخستین جلسهپشتوانه تیم مذاکره کننده هسته ای ایران رهبری و ملت بودند
امام جمعه موقت خرم آباد پشتوانه تیم مذاکره کننده هسته ای ایران رهبری و ملت بودند خرم آباد - ایرنا - امام جمعه موقت خرم آباد گفت پشتوانه تیم مذاکره کننده هسته ای ایران رهبر معظم انقلاب و ملت بودند به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام قاسم متقی نیا در خطبه های این هفته نمازجمعه خپیگرینی:افت کمپانی نگران کننده نیست
پیگرینی افت کمپانی نگران کننده نیست مانوئل پیگرینی سرمربی منچسترسیتی عنوان کرد که نگرانی از بابت افت کمپانی در هفته های اخیر ندارد به گزارش "ورزش سه" کمپانی در هفته های اخیر دچار افت شدیدی شده تا اینکه پیگرینی تصمیم گرفت او را مقابل لسترسیتی نیمکت نشین کند سرمربی شیعضو هیئت رئیسه مجلس:عزت ملت ایران در مذاکرات هستهای حفظ شد /تیم مذاکرهکننده ایران اهل باج دادن نیست
عضو هیئت رئیسه مجلس عزت ملت ایران در مذاکرات هستهای حفظ شد تیم مذاکرهکننده ایران اهل باج دادن نیست عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت تیم مذاکرهکننده حاضر نشدند باج دهند زیرا عزت ملی و منافع ملت خواست مردم است که هر دو را با همدیگر میخواهند و مصالح کشور را مورد توجه قرارخدمات تیم مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی ایران ستودنی است
امام جمعه شهرستان اسلامشهر با توجه به بیانیه هسته ای تاکید کرد خدمات تیم مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی ایران ستودنی است خبرگزاری پانا امام جمعه شهرستان اسلامشهر گفت از نتایج مهم بیانیه هسته ای شناخته شدن جمهوری اسلامی به عنوان کشور دارای فن آوری هسته ای از سوی کشورهای 1مقاومت تیم مذاکره کننده هسته ای ایران دربرابرغربی هانتیجه همدلی است
مقاومت تیم مذاکره کننده هسته ای ایران دربرابرغربی هانتیجه همدلی است یاسوج - ایرنا - امام جمعه موقت یاسوج گفت ایستادگی تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در برابر کشورهای عضو گروه 1 5 تحسین برانگیز بوده و از نتایج همدلی و همزبانی دولت و ملت است به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام سی-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها