تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1835877905
نسبتها و تمایزات «انقلاب اسلامی» با «دولت اسلامی»
واضح آرشیو وب فارسی:مهر: یادداشتی از اصغر طاهرزاده؛
نسبتها و تمایزات «انقلاب اسلامی» با «دولت اسلامی»
شناسهٔ خبر: 2505043 شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷
دین و اندیشه > اندیشمندان
وقتی ملتی بتواند درست به خود بينديشد و متوجه جايگاه تاريخی خود شود، دارای تاريخ می شود. ما از طريق انقلاب اسلامی توانستيم به خود بينديشيم و متوجه جايگاه تاريخی خود شويم. به گزارش خبرگزاری مهر، مقاله زیر با عنوان نسبتها و تمایزات «انقلاب اسلامی» با «دولت اسلامی» نوشته دکتر اصغر طاهرزاده که در سایت مرکز فرهنگی المیزان منتشر شده است.۱- در طول مدتی که از انقلاب میگذرد همواره این سؤال برای بعضی از افراد مطرح بوده که چگونه انقلاب اسلامی از یک طرف بر مبانی قدسی تکیه دارد و مردم را به آن مبانی دعوت مینماید که حقانیت آن ماوراء نظر مردم و در زمره ثابتات عالم هستی است، و از طرف دیگر بر نقش مردم و آراء آنها تأکید دارد.۲- مسلّم حقیقت آرمانی انقلاب اسلامی که نظر به ابعاد ثابت عالم هستی دارد و فطرت انسانها نیز بر آن مبنا سرشته شده، آن حقیقت چیزی نیست که حقانیت آن با رأی مردم دستخوشِ تغییر شود، هر چند بنیان و بقا و استمرار نظام اسلامی به استقبال و پذیرش مردم بستگی دارد. در همین راستا یعنی در راستای حقیقت آرمانی انقلاب اسلامی و نقش مردم است که جایگاه نظام اسلامی و دولت اسلامی روشن میشود بدین نحو که نظام اسلامی ایران صورت انقلاب اسلامی در محدوده ایران است، و دولت اسلامی صورت انقلاب اسلامی در محدوده آراء مردم میباشد.[۱]سه امر فوق اگر از جهتی وجوه اشتراکی فراوان دارند ولی تمایزاتی نیز نسبت به همدیگر در آنها موجود است به طوری که دولت اسلامی از یک طرف در ذیل انقلاب اسلامی در نظام اسلامی ایران به صحنه میآید، و از طرف دیگر بر اساس آراء مردم شکل میگیرد و رئیس دولت در محدوده چهار سال و یا نهایتاً هشت سال بر اساس فهم و برنامه خود از انقلاب اسلامی امور اجرایی کشور را مدیریت میکند و از این لحاظ است که نه میتوان دولت را آینه تمامنمای انقلاب و آرمانهای آن دانست و به محدودیت آراء مردم نظر نداشت، و نه بر اساس یک نگاه سکولاریستی میتوان امور اجرایی دولت اسلامی را بیرون از آرمانهای انقلاب اسلامی تعریف نمود.۳- تفاوت نسبت رئیس دولت با انقلاب اسلامی و نسبت رهبری انقلاب اسلامی با انقلاب اسلامی، به تفاوت جایگاه دولت اسلامی و انقلاب اسلامی بستگی دارد و حقیقت رهبری انقلاب اسلامی در رابطه با انقلاب اسلامی و وسعتی که انقلاب اسلامی در جهان اسلام دارد تعریف میشود که البته یکی از شئون حوزه رهبری، دولت اسلامی است ولی نه رهبری ِرهبر محدود به دولت اسلامی است و نه او دخالت مستقیم در امور اجرایی دولت را به عهده میگیرد، بدون آنکه از حفاظت دولت نسبت به آرمانهای انقلاب اسلامی کوتاهی نماید.[۲]۴- از اینجا به بعد با توجه به مقدماتی که گذشت هرکس میتواند جایگاه خود را تعیین نماید که چگونه سرباز انقلاب اسلامی باشد و در راستای اهداف انقلاب نسبتِ خود را با رهبریِ انقلاب روشن کند، هرچند نسبت به فهم و برنامههایی که رئیس دولت برای چهار سال ریاست جمهوری خود دارد متفاوت فکر نماید. آری از آنجایی که دولت اسلامی نسبت به اهداف انقلاب اسلامی بیتفاوت نیست هرگز از طرف سربازان انقلاب اسلامی مورد بیمهری و تضعیف قرار نمیگیرد ولی از آنجایی که شدت حساسیت دولتها نسبت به اهداف تمدنساز انقلاب اسلامی متفاوت است، به همان اندازه شدت تعلّق نیروهای وِلاییِ انقلاب اسلامی نیز نسبت به دولتها متفاوت خواهد بود و اندازه ارزش دولتها نزد نیروهای وِلایی، به اندازهی حساسیت آنها نسبت به آرمانهای تمدنساز انقلاب اسلامی میباشد.۵- آنچه در این نوشتار باید به عنوان فتح باب گشوده شود نظر به تمایزاتی است که به طور طبیعی بین انقلاب اسلامی و نظام اسلامی و دولت اسلامی هست تا گمان نشود اگر دولت اسلامی آینه تمامنمای انقلاب اسلامی نبود، بر آینه انقلاب اسلامی گردی افشانده شده است؛ چرا که هر دولتی با هر سلیقهای در موقعیت خاص خود وجهی از وجوه انقلاب را در محدوده زمانی مشخص و در اجرا مینمایاند ولی پس از مدتی در نظام اسلامی ایران دولت دیگری متولد میشود که با بازخوانی از آنچه گذشت و تجربیاتی که کسب شده، نظام اسلامی ایران خود را در راستای نظر به دولتی دیگر «بازتعریف» میکند و چهره دیگرِ انقلاب اسلامی را در نظام اجرایی به نمایش میگذارد و باز نیروهای انقلاب نسبتِ خاص خود را با آن دولت مشخص میکنند بدون آنکه اراده کردهباشند همان نسبتی را که با انقلاب اسلامی و نظام اسلامی دارند با دولت اسلامی داشته باشند.با نظر به انقلاب اسلامی نظر به حضور فرهنگ تمدنساز شیعه در همه جهان داریم و با نظر به نظام اسلامی ایران، نظرها متوجه حضور آرمانهای انقلاب اسلامی در مجموعه قوای سهگانه و نهادهای کشور است و با نظر به دولت اسلامی نظر به برنامههای رئیس دولت است در راستای اهداف انقلاب اسلامی در امور اجرایی و تلاش برای انتخاب اصلحترین فرد جهت این امر در عین محدودیتهایی که نظام اجرایی با خود دارد.۶- نمونهی این خودآگاهیِ تاریخی که مردم نسبت متمایز و متفاوتی بین انقلاب اسلامی و دولت اسلامی قائلاند را درحضور میلیونی مردم در سالگردهای انقلاب اسلامی مییابید. شما هر سال ناظر حضور بیشتر مردم در این مراسم هستید به طوری که راهپیمائیهای ۲۲ بهمن ها محل نمایشِ نسبت تنگاتنگ مردم با انقلاب اسلامی شده است و شما ملاحظه میفرمایید که چگونه مردم فارغ از تنگناهای اجرایی و معیشتی که با آن روبهرو هستند کوچکترین سستی نسبت به حضور خود در راهپیماییهای سالگرد انقلاب از خود نشان ندادهاند در آن حد که حضور مردم در راهپیمایی امسال موجب حیرت همه شد و تعبیر مقام معظّم رهبری «حضور گرمتر» بود در حالیکه دشمنان انقلاب با انواع تحریمهایی که اعمال کرده بودند انتظار دیگری داشتند. عرض بنده آن است که راز حضور چشمگیر مردم در راهپیماییهای ۲۲ بهمن را در عهدی بدانید که مردم ماوراء هر دولتی، با خودآگاهی تاریخی خود، با انقلاب اسلامی بستهاند و دشمنان انقلاب اسلامی از آن عهد قلبی که مردم با انقلاب اسلامی بستهاند غفلت دارند از اینرو جایگاه انقلاب اسلامی در نزد مردم آنچنان نیست که دشمنان گمان میکنند با مشکلاتی که برای دولتها بهوجود میآورند تا دولت نظام اسلامی را ناکارآمد نشان دهند، مردم از انقلاب اسلامی خود دست بردارند.۷- در فضای نظر به نسبتها و تمایزاتِ «انقلاب اسلامی» با «دولت اسلامی»، نهتنها انتظارهایی بیش از ظرفیت دولتها از آنها پیش نمیآید که منجر به تضادّ بین نیروهای ارزشمدار و دولت گردد و ناظر دوقطبیشدن جریانهای وفادار به انقلاب گردیم، بلکه توجه به این امر انقلاب اسلامی را از جهت تاریخی جلو میبرد تا در تاریخی قرار گیرد که نیروهای انقلاب در عین تفاوت سلیقه بتوانند همدیگر را درک کنند، که این نیاز تاریخی امروز و آینده ما است تا نهتنها از سوء تفاهمهایی که گرفتار آن هستیم عبور کنیم، بلکه به قلمرو تفکری وارد شویم که بنا است از طریق انقلاب اسلامی به جامعه ما برگردد.۸- وقتي ملتي بتواند درست به خود بينديشد و متوجه جايگاه تاريخي خود شود، داراي تاريخ ميگردد. ما از طريق انقلاب اسلامي توانستيم به خود بينديشيم و متوجه جايگاه تاريخي خود شويم. از طريق انساني بزرگ مثل امام خميني«رضواناللّهتعاليعليه» توانستيم بفهميم در کجاي تاريخ قرار داريم و از رنجِ بيتاريخي رهايي يابيم. وظيفه ماست که از شناخت بيشتر اين موضوع غافل نباشيم. و این به شرطی است که نسبتها و تمایزات بین انقلاب اسلامی و نظام اسلامی دولت اسلامی را درک کنیم.۹- درست است راه رسیدن به خدا به عدد انفاس خلایق است، ولی امروز همه این راهها از مسیر انقلاب اسلامی میگذرد، انقلابی که میخواهد دوران نسیان بشر از خدا را پشت سر گذارد. موقعی میتوان جایگاه انقلاب اسلامی را در این دوران درست ارزیابی کرد که انقلاب اسلامی را در محدوده اجرائی دولتها معنا نکنیم. کافي است براي شما مسلّم شود انقلاب اسلامي اراده خاص الهي است که به صورتي اشراقي بر قلب حضرت امام خميني«رضواناللّهتعاليعليه» تجلي کرده، از آن به بعد در نسبت شما با اين انقلاب تحولي اساسي رخ خواهد داد که از يک طرف از تمام پوچيهاي دوران رهايي مييابيد و از طرف ديگر زندگي شما در زير سايه انقلاب اسلامي و در اتحاد با ملکوت حضرت امام خميني ظهور خواهد کرد و از اين طريق به همه آن معنايي که بايد برسيد دست مييابيد. از این جهت هرگز نباید بین انقلاب اسلامی و نظام اجرایی کشور خلط نمود.۱۰- رهبران واقعي ملتها اصول کلي تاريخ خود را در درون خويش به الهام دريافتهاند و در صدد تحققبخشيدن به آن اصول کلّي بر ميآيند. قدرت رهبرانِ تاريخي ملّتها نتيجه پيوند آنها با مشيت الهي است که به آنان الهام و اشراق شدهاست و لذا راهي که چنين رهبراني در تاريخ ميگشايند مسير ساير انسانهاي آن دوران خواهد بود و آن الهام و اشراق، منشأ تحولات بزرگ خواهد شد، هر چند با رنجهاي بزرگ همراه باشد ولي آن رهبران بزرگ براي پيوند خود با مشيت الهي به رنجها و سختيها اهميت نميدهند و خواهند گفت: «خمينى را اگر دار بزنند تفاهم نخواهد كرد....».[۳] و عهد ما با انقلاب اسلامی در راستای تجدید عهد با مشیت الهی این دوران است و از آنجایی که سياست در هرحال، مبنا و اساس حقيقي ميطلبد، اگر سياست از ديانت و مشيت الهي که در درون ملت جريان دارد، فاصله بگيرد به امري انتزاعي و غير واقعي تبديل ميشود و با انقلاب اسلامي است که ميتوان به سياستي دست يافت که ريشه در حقيقت داشته باشد.۱۱- وظيفه اهل تفکر آن است که در تاريخِ خود نقشآفريني کنند و آنچه را که منسوخ است و دورانش به پايان رسيده نشان دهند تا جامعه گرفتار بي فکري و کودني فرهنگي نشود. کودني فرهنگي چيزي نيست جز مشغولشدن بر اموري که مربوط به تاريخ گذشته است. وقتي تاريخ جديدي در حال وقوع است آن کس که هنوز در گذشته زندگي ميکند و در نتيجه منزوي ميشود، بايد خود را در انزواي خود مقصر بداند زيرا نگاه نکرد که اراده الهي در اين دوران به چه چيز اشاره دارد تا امروز نيز وارد ساحت آگاهي گردد و نسبت خود را با انقلاب اسلامی عین نسبت خود با امور اجرائی نداند وگرنه چه بخواهد و چه نخواهد گرفتار بیفکری میشود. زیرا هر زمانهاي مسائل خاص خود را دارد، متفکران بزرگ با توجه به آن مسائل متوجهي مشيت الهي در آن زمانه ميشوند و راه حلي ارائه ميکنند که جوابگويي به همه مسائل آن زمانه در آن راه حل ميگنجند؛ از اين لحاظ ميگوييم هر زماني، متفکر و فکر زمانه خود را ميطلبد بدون آنکه از افقي که متفکران گذشته گشودهاند روي برگردانند. این است جایگاه انقلاب اسلامی.۱۲- کمالِ آگاهي انسان با ارتباط با خدا به ظهور ميرسد و از طرفي خدا در مظاهرش ظهور دارد که از جمله آن مظاهر، انقلاب اسلامي است و در نتيجه کمالِ آگاهي ما در امروزِ تاريخمان با نظر به انقلاب اسلامي محقق ميشود. زيرا تاريخ، محلّ تحقق عنايت و مشيّت ربّاني است، همانطور که طبيعت عرصه ظهور مشيت خداوند است. آيا ميتوان گفت تفکر، چيزي جز مطالعه تاريخ است از آن جهت که خدا در آن نمايان شده؟ در اين رابطه قرآن ميفرمايد: «أَفَلَمْ يَسِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَتَكُونَ لَهُمْ قُلُوبٌ يَعْقِلُونَ بِهَا أَوْ آذَانٌ يَسْمَعُونَ بِهَا»(۴۶ / حج). آيا منكران حقيقتِ نبوى در زمين سير نكرده اند و سرنوشت منكران نبوت را ملاحظه نكرده اند تا در اثر آن سير، قلبهايى پيدا كنند كه به كمك آن قلب، تعقل كنند و گوشهايى به دست آورند كه به كمك آنها سخن حق را بشنوند؟۱۳- اگر با نگاهي وجودي به انقلاب اسلامي به عنوان مظهر اشراقِ سنت الهي در اين دوران بنگريم و مقدمات اين نوع نظر کردن را در خود فراهم کنيم، انقلاب اسلامي خود به خود بر ما آشکار ميشود و به خوبی بین جایگاه انقلاب اسلامي با نظام اجرائی کشور امتیاز قائل خواهیم شد.۱۴- همهي حرف در نسبت ما با انقلاب اسلامي نهفته است و اين نسبت بايد بدون هرگونه تقليدي کشف شود و از آنجايي که خروس خانگي تازه پس از طلوع فجر خواندن را آغاز ميکند، اهل فکر با نظر به جایگاه تاریخی انقلاب اسلامي تازه ميتوانند تفکّر را شروع کنند و به استقبال اراده الهي در اين دوران بروند.۱۵- فراتر از انقلاب اسلامي در اين زمانه ممکن نيست، با فهم انقلاب اسلامي در ذيل شخصيت امام خميني«رضواناللّهتعاليعليه» به دَرْکِ حضوريِ مشيّت الهي نايل خواهيد شد و اين بالاترين تفکري است که امروز ميتوان به آن دست يافت. مگر واقعيترين تفکر، تفکر بر واقعيترين واقعيات نيست؟ هرچند ظاهربينان هميشه از ديدن آن محروماند و مستکبران سعي در نديدن آن دارند. لذا هرچه بهتر جایگاه انقلاب اسلامی را در هستی بشناسیم راحتتر میتوانیم جایگاه سایر قوا و نهادها و از جمله دولت را درک کنیم و با تمام وجود مواظب باشیم آن عهدی را که با انقلاب اسلامی بستهایم دستخوشِ موضوعات موسمی که در انقلاب پیش میآید و میگذرد، نشود.پی نوشتها:[۱] - هر آرمانی صورت خود را در تاریخ نشان میدهد و کامل میکند لذا نباید گفت نظام اسلامی نه جزء انقلاب اسلامی است و نه در عرض آن. نظام اسلامی صورت انقلاب اسلامی و به تعبیری شأنی از شئونات آن انقلاب است در کشوری به نام ایران. با توجه به اینکه انقلاب اسلامی به عنوان آرمانی متعالی در محدودههای مختلف صورتهای مختلفی از خود ظاهر میکند نظام اسلامی ایران صورت انقلاب اسلامی در ایران است و محدود به ایران نیست. همچنانکه دولت اسلامی ایران صورت انقلاب اسلامی است در محدودهی اجرا در کشور ایران.[۲] - البته نسبتی بین امت و امامت در نظام اسلامی مدّ نظر است که آن نسبت ماوراء نسبتی است که بین دولت و رهبری به عنوان پاسدار انقلاب اسلامی در میان میباشد. آن نسبت بین وفاداران به انقلاب اسلامی و رهبری انقلاب همیشه و همهجا مطرح و جاری میباشد.[۳] - صحيفهي امام، ج۱، ص ۲۶۹.*نویسنده: اصغر طاهرزاده
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]
صفحات پیشنهادی
كتاب «انقلاب اسلامی ایران از دیدگاه صاحبنظران استرالیایی» چاپ شد
به همت رایزنی فرهنگی ایران در استرالیا كتاب انقلاب اسلامی ایران از دیدگاه صاحبنظران استرالیایی چاپ شد شناسهٔ خبر 2496511 دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰ ۵۹ دین و اندیشه > اسلام در جهان كتاب انقلاب اسلامی ایران از دیدگاه صاحبنظران استرالیایی به همت رایزنی فرهنگی ایران در استراانقلاب اسلامی در مسير تمدنسازی است/ فرصتها و چالشهای تمدنسازی
یادداشت انقلاب اسلامی در مسير تمدنسازی است فرصتها و چالشهای تمدنسازی شناسهٔ خبر 2495519 جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹ ۳۰ دین و اندیشه > اندیشمندان انقلاب اسلامی ايران بيرون از تمدن غربی اتفاق افتاده است طبعاً انقلاب اسلامی يك چالشگر برونتمدنی برای تمدن غربی است و خود نويدبخشانقلاب اسلامی برای آزادی دین از اسارت بود
آیت الله جوادی آملی در جلسه درس اخلاق انقلاب اسلامی برای آزادی دین از اسارت بود شناسهٔ خبر 2495185 شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶ ۰۷ دین و اندیشه > اندیشمندان جوادی آملی گفت ملت ایران هنگامی که هویت اسلامیاش را شناخت غیرت خود را بازیافت وبیگانه زدایی کرد و اکنون اگر بیگانه بگوید گغیرمسلحانه بودن و غیر چریکی بودن دو ویژگی مهم انقلاب اسلامی است
منوچهر محمدی در نشست جامعهشناسی راهپیمایی 22 بهمن غیرمسلحانه بودن و غیر چریکی بودن دو ویژگی مهم انقلاب اسلامی است شناسهٔ خبر 2501709 شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹ ۰۷ دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها غیرمسلحانه بودن و غیر چریکی بودن دو ویژگی مهم انقلاب اسلامی است که با بقیه انقلانشست هماندیشی دستاوردهای بینالمللی انقلاب اسلامی در اوگاندا
به همت رایزنی فرهنگی ایران نشست هماندیشی دستاوردهای بینالمللی انقلاب اسلامی در اوگاندا شناسهٔ خبر 2496027 یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴ ۵۲ دین و اندیشه > اسلام در جهان رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی نشست هماندیشی دستاوردهای بینالمللی انقفقه حکومتی؛ نرمافزار نهایی مدیریت جامعه در فرایند تکاملی انقلاب اسلامی
فقه حکومتی نرمافزار نهایی مدیریت جامعه در فرایند تکاملی انقلاب اسلامیبا توجه به فرایند تکاملی انقلاب اسلامی و تغییر شرایط امکانات و نیازهای انقلاب در فرایند تکاملی خود فقه بهعنوان نرم افزار مدیریتی انقلاب نیز سیری تکاملی داشته است بخش اول چکیده دربارة نسبت فقه اجتماع و مدی۱۲ فرصت ویژه صدور انقلاب اسلامی
یادداشت ۱۲ فرصت ویژه صدور انقلاب اسلامی شناسهٔ خبر 2505242 پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰ ۰۸ دین و اندیشه > اسلام در جهان فرصتهای بسیاری برای ایفای نقش فعال در ایجاد همگرایی مسلمین و صدور تفکر اسلام ناب در جهان وجود دارد که متاسفانه کمتر از این فرصتها سود جستهایم به گزارش خبرگانقلاب اسلامی، پروژه جهانى شدن و مسئله مهدویت
انقلاب اسلامی پروژه جهانى شدن و مسئله مهدویتانقلاب اسلامی ایران برای پرهیز از آسیبهای جهانی شدن و مستقر کردن جهانی با الگوهای دینی باید بتواند اولاً از میزان آسیبهای جهانی شدن بر خود بکاهد و در مرحله بعد باید بکوشد از سد جهانی شدن بگذرد تا زمینههای استقرار حکومت مطلوب جهانیتفكر پستمدرن همانند تفكر مدرن در تبيين انقلاب اسلامی درمانده است
یک محقق تفكر پستمدرن همانند تفكر مدرن در تبيين انقلاب اسلامی درمانده است شناسهٔ خبر 2499387 چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸ ۴۵ دین و اندیشه > اندیشمندان رضا نرگسی با بیان اینکه با وجود علاقه اولیه فوکو از انقلاب تفكر پستمدرن همانند تفكر مدرن در تبيين اين انقلاب درمانده است گفسید قطب تأثیر زیادی در جریان انقلاب اسلامی نداشته است
موسی نجفی در همایش سید قطب سید قطب تأثیر زیادی در جریان انقلاب اسلامی نداشته است شناسهٔ خبر 2499136 سهشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰ ۱۴ دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها موسی نجفی در همایش سید قطب گفت با وجود آنچه عدهای مانند خسروشاهی تلاش میکنند او را چهرهای تاثیرگذار در وقوعظرفیت حوزه دین برای انقلاب اسلامی باید پاس داشته شود
سیدمهدی خاموشی ظرفیت حوزه دین برای انقلاب اسلامی باید پاس داشته شود شناسهٔ خبر 2504869 دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴ ۳۹ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی رییس سازمان تبلیغات اسلامی در نشست معاونان فرهنگی پژوهشی و آموزشی ادارات کل تبلیغات اسلامی تاکید کرد ظرفیت حوزه دین براهماندیشی آرمانهای انقلاب اسلامی در كویت برگزار شد
به همت رایزنی فرهنگی ایران هماندیشی آرمانهای انقلاب اسلامی در كویت برگزار شد شناسهٔ خبر 2496012 دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴ ۴۰ دین و اندیشه > اسلام در جهان هماندیشی سیوششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با عنوان پایبندی جمهوری اسلامی به اصول و آرمانهای انقلابی و پیروی ازکتاب «دستاوردهای بین المللی انقلاب اسلامی» منتشر شد
به همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی کتاب دستاوردهای بین المللی انقلاب اسلامی منتشر شد شناسهٔ خبر 2499261 سهشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰ ۰۱ دین و اندیشه > اندیشکده ها اگر بخواهيم دستاوردهای انقلاب اسلامی ايران را بررسی كنيم بیشك در كنار دستاوردهای داخلی دستاوردهای بينالمللی عظيمشکلگیری جریان بیداری اسلامی مرهون انقلاب اسلامی است
آیت الله اراکی شکلگیری جریان بیداری اسلامی مرهون انقلاب اسلامی است شناسهٔ خبر 2499565 سهشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳ ۴۲ دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه شکلگیری جریان بیداری اسلامی مرهون انقلاب اسلامی ایران است گفت امروز نوبررسی و نقد دیدگاه «یرواند آبراهامیان» درباره انقلاب اسلامی
بررسی و نقد دیدگاه یرواند آبراهامیان درباره انقلاب اسلامی شناسهٔ خبر 2501290 جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰ ۰۲ دین و اندیشه > اندیشکده ها در ادامه سلسله نشستهای انقلاب اسلامی از نگاه نظریه پردازان غربی نشست بررسی و نقد دیدگاه یرواند آبراهامیان درباره انقلاب اسلامی 2 اسفندماه بر«نقش و جایگاه مسجد درحفظ وتداوم جریان انقلاب اسلامی» بررسی میشود
در قالب نشست تخصصی نقش و جایگاه مسجد درحفظ وتداوم جریان انقلاب اسلامی بررسی میشود شناسهٔ خبر 2496085 یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵ ۴۵ دین و اندیشه > اندیشکده ها نشست علمی نقش و جایگاه مسجد در حفظ و تداوم جریان انقلاب اسلامی ایران توسط پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات برگزار میهدفداری و آیندهنگری امام خمینی انقلاب اسلامی را پایدار میسازد
بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی دراندونزی هدفداری و آیندهنگری امام خمینی انقلاب اسلامی را پایدار میسازد شناسهٔ خبر 2501698 شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹ ۰۷ دین و اندیشه > اسلام در جهان استاد زین گفت هدفداری و آینده نگری دو امری بود که امام راحل درهمه کارهای خود درنظر داشت هدفدار-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها