محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1843421667
گسست بین «باید و هست»، در حکمت اسلامی وجود ندارد - اخبار ایران و جهان |
واضح آرشیو وب فارسی:مهر: محسن جوادی در همایش «جهان انسانی و حکمت اسلامی»:
گسست بین «باید و هست»، در حکمت اسلامی وجود ندارد
شناسهٔ خبر: 2485500 سهشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹
دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها
استاد فلسفه اخلاق دانشگاه قم گفت: در حکمت اسلامی واقعاً گسستی بین باید و هست وجود ندارد اگر تز هیوم را قبول کنیم که بین باید و هست گسست وجود دارد باید بگویم فلسفه اسلامی با این گسست موافق نیست. به گزارش خبرنگار مهر، نخستین روز همایش دو روزه «جهان انسانی، حکمت اسلامی» به همت کانون اندیشه جوان و همکاری کارگروه فلسفه اسلامی مؤسسه اشراق، دیروز دوشنبه ۱۳ بهمن در تالار کمال دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد. محسن جوادی، استاد فلسفه اخلاق دانشگاه قم در این همایش با موضوع «مسأله دانش و ارزش» سخنرانی کرد.جوادی بیان کرد: نظام اخلاق ارسطویی به بیانهای مختلفش یکی از رایج ترین و غالب ترین نظریه های اخلاقی در طول تاریخ بوده و هنوز هم هست. نظریه اخلاقی ارسطو آنقدر مورد پذیرش بوده است که حتی کسانی مثل غزالی که فیلسوفان را کافر و مرتد حساب می کند و در تهافة الفلاسفه بارها فیلسوفان بزرگ مسلمان را به دلیل داشتن عقایدی که منافات با آموزه های دینی دارد به کفر متهم می کند، همین غزالی هیچ جا در مورد اخلاق هیچ گونه نقدی به اندیشه اخلاقی فیلسوفان ندارد اما در جاهای دیگر آنها را به کفر متهم می کند. غزالی می گوید اگر در اندیشه فیلسوفان یونانی حرف حسابی باشد همین مسئله اخلاق است.استاد دانشگاه قم تصریح کرد: هیوم درباره این چارچوب اخلاقی که اندیشه اخلاقی است می گوید این روش سست و بی بنیاد است و اگر کسی توجه کوچکی به این روش داشته باشد متوجه می شود که پایه هایش لرزان است. زیرا از هست ها به بایدها دارد منتقل می شود، بدون هیچ توجیه منطقی. این آن چیزی است که در مورد صورت بندی های اخلاقی ارسطویی که شکل رایج اندیشه اخلاقی در غرب و در جهان اسلامی بوده هنوز هم هست. در مورد نظریه امر الهی هم می گوید خدایی وجود دارد و این خدا برای بشر غایاتی تعیین کرده است و ناگهان می گوید بنابراین باید انسان راست بگوید زیرا خدا گفته است. وی می گوید از این حکمت نمی توانیم نتیجه بگیریم که باید این کار را بکنیم. بعدها کسی مثل جی ادوارد مور هم حرفهایی شبیه این را زد و به مغالطاتات طبیعت گرایانه معروف شد. از وقتی که هیوم این جمله را مطرح کرد شارحین و ناقدین خیلی زیادی در موردش فکر و تأمل کردند شاید صدها مقاله وجود دارد که این جمله او را نقد کرده اند.وی ادامه داد: چند نکته در حرف هیوم مهم است. اول اینکه هیوم یک مسئله منطقی را فقط طرح می کند و می گوید مشکل منطقی وجود دارد نه مشکل متافیزیکی، مشکل منطقی مشکل مربوط به استدلال است. اما هیچ جایی راجع متافیزیک قضیه بحث نمی کند. اصلاً حرف نمی زند که دانش از ارزش جداست. بحث متافیزیکی نمی کند. مشکل منطقی هیچ ربطی به مشکل متافیزیکی ندارد. بنابراین یک مشکل منطقی است. مک اینتایر یکی از نقدهایی که بر هیوم دارد این است که می گوید اگر حرف هیوم را متافیزیکی تفسیر کنیم و بگوییم واقعاً قائل است که دانش از ارزش جداست، خودش مرتکب این مغالطه شده است.این استاد فلسفه اخلاق دانشگاه قم افزود: روش اخلاقی هیوم این است که برای اینکه بداند چیزی اخلاقی است یا نه می آید از مردم می پرسد که شما عدالت را چه می دانید و از چه چیزی خوشتان می آید. اینها فکت هستند؛ از این فکت ها نتیجه می گیرد که عدالت خوب است. این خودش آن چیزی که می گفت را نقض می کند. یعنی اگر داستان هیوم داستان متافیزیکی باشد خودش اولین ناقض حرف خودش است. بعدها طرفداران هیوم ۹۹ درصدشان به این طرف رفتند که منظور هیوم یک بحث فلسفی است یعنی می خواهند بگویند که داستان ارزشها از واقع ها جداست.جوادی گفت: فیزیک از فکت های عالم مادی و اجسام صحبت می کند، زیست شناسی از یک فکت دیگری صحبت می کند زیست شناسی از فکت سلامتی صحبت می کند. اما اخلاق از فکتی صحبت نمی کند در حالیکه در گذشته ارسطو می گفت اخلاق هم از یک فکتی صحبت می کند. اگر پزشکی از سلامت بدن صحبت می کند اخلاق از سلامت روح صحبت می کند. اخلاق شبیه پزشکی است. همانطوری که پزشکی یک دانش و واقعیت است و از جنس هست ها است، اخلاق هم همین است؛ منتها آن موضوعش سلامتی بدن است که کار پزشکی است این سلامتی روح است. درواقع هردو از یک قضیه فکتوآل واقعی صحبت می کند. این چیزی بود که ارسطو می گفت ولی در هیوم داستان عوض می شود. وی معتقد است که اخلاق اصلاً از چیزی صحبت نمی کند؛ اخلاق یک جور باز خورد خواسته های ماست؛ تعبیر معروفِ «عقل، برده احساس است» که در آثار هیوم است این طور تفسیر شده که عقل که در جاهای دیگر حقیقت ها را می بیند. در اخلاق حقیقتی نیست که ببیند.وی بیان کرد: عقل فقط می تواند آن مقصد یا غایتی که میل انسان و تمایل انسان به آن سمت است را پیدا کند و بگوید از این جا بهتر می توانید به واقعیت ها برسید. این آن چیزی بود که شارحین به خصوص پوزیتیویست ها که خودشان را به نحوی هیومی جدید تلقی می کنند می گفتند. می گویند ما به نحوی از خود هیوم هم تجربه گراتر هستیم و نتیجه می گیرند که چیزی به نام دانش اخلاق وجود ندارد. این آن چیزی است که البته فراز و فرود زیادی دارد. از این جهت می پردازم به آن چیزی که در حکمت اسلامی بیشتر می تواند دنبال شود. بحث های اخلاقی در جهان اسلام یک مقدار پراکندگی دارد.وی افزود: مثلاً بخشی از آن را در فلسفه می بینید، بخشی از آن را در کلام و حتی در اصول فقه و عرفان می بینید. همین باعث شده که بعضی ها بگویند اندیشه اخلاقی در جهان اسلام انحطاط یا زوال پیدا کرده است. اما این مسئله شاید مقداری برداشت صحیحی از واقعیت اندیشه اخلاقی جهان اسلام نباشد. وی اظهارداشت: در مورد فضیلت و مباحث فرا اخلاق نیز همینطور است. درباره اینکه معنای خوب و بد چیست، آثاری در کلام داریم. بی توجهی به آن بی توجهی به میراث اخلاقی تمدنی ماست. ما آنقدر تنبل شده ایم که می گوییم چون این خط را دنبال نکرده ایم بنابراین اصلا نیست. شاید این قضاوت که بگوییم اخلاق اسلامی ضعیف شده، باید مبتنی بر اسناد بیشتری باشد. دو کتاب اخلاقی را دیدن و این طور قضاوت کردن درست نیست.دکتر جوادی تصریح کرد: در فلسفه اسلامی بعضی ها گفتند یک چیزی شبیه تفسیر یا تز هیوم در آثار ابن سینا وجود دارد. حتی مرحوم مطهری یکجا در مقالاتشان چنین برداشتی را دارد و برای مثال روی آثار ابن سینا چنین گسستی را روی باید و هست نشان می دهد و تعبیر می کند که در یک جا عقل شهود کننده حقیقت هاست و در جایی عقل سازنده است؛ سازندگی و ساختن غیر از کشف است. اصلش در اشارات است که گفته در اخلاق ما دنبال خیریم در دانش یا فلسفه یا در حوزه های دیگر دنبال هست ها هستیم؛ این مسئله شبیه تز هیوم تلقی شده است. ولی این برداشت از سوی متفکران مسلمان از جمله لاهیجی و در دوره اخیر مرحوم مهدی حائری نقد شده و گفته اند این برداشت، برداشت درستی نیست. در حکمت اسلامی واقعاً گسستی بین باید و هست وجود ندارد اگر تز هیوم را قبول کنیم که بین باید و هست گسست وجود دارد باید بگویم فلسفه اسلامی با این گسست موافق نیست. بنای بسیاری از چیزهایی که امروز در فضای فرهنگی و تمدنی و اخلاقی جهان است یعنی ته بسیاری از این دعاوی اخلاقی را بروید خیلی از این نظریه های اخلاقی، یک جور از هیوم تأثیر گرفته اند. حتی کانت که اخلاقش را در تقابل با هیوم راه انداخت در جاهای دیگری به قول خودش به همت هیوم از خواب جزمیت بیدار می شود اما در اخلاق با او مقابله می کند و تحت تأثیرش قرار نمی گیرد.وی افزود: در کانت عقل ما، اخلاق را می سازد. در ارسطو و یونانی ها اخلاق را از واقعیت می گیریم. اخلاق در آنها یعنی مسیری پیدا کنیم که برای ما غایتش طراحی شده است. برای انسان در نزد ارسطو غایتی تعریف شده است. این مسیر برساختی نیست من نمی سازم؛ این مسیر وجود دارد و من باید بتوانم کشفش کنم. داستان اخلاق در سنت یونانی داستان کشف یک واقعیت است. این کشف واقعیت غیر از آن است که من چه چیزی دلم می خواهد یا نمی خواهد . من خودم بنیان اخلاق نیستم. ما در سنت اخلاق اسلامی نمی توانیم چنین نظریه ای را بپذیریم.دکتر جوادی یادآورشد: در اخلاق چرا من باید عدالت کنم برای اینکه عدالت خوب است یعنی چه خوب است؟ شما می دانید که در فلسفه اسلامی اساساً خوب با وجود تعبیر می شود. خوب با هستی یکی است و شر با نیستی است. هستی خودش خیر است. وقتی خیر است بایدی که از این خیر بر می آید خودش هم از جنس هستی است. در هر کتاب فلسفه اسلامی وقتی صحبت از خیر می کنند و می گویند خیر یا فضیلت آن چیزی است که شما را به مقصد می رساند. بد آیند و خوش آیند من بنیان اخلاق نیست. وی ادامه داد: حکمت اسلامی ساختار ارزشها را با ساختار واقعیت ها متفاوت نمی داند. ممکن است گاهی اوقات تجربه ارزشی شما از تجربه های فکت شما کمتر باشند ولی این تجربه های ارزشی توهم و ساخته شما نیست. این تجربه های ارزشی بسیار وقت ها واقعیت هایی را نشان می دهند. امروز معرفت شناسان می گویند حقایق اخلاقی را از منظر این عواطف و احساسات بهتر از منظر عقل می توان دید. یعنی اینطور نیست آن چیزهایی که به عنوان خوبی و بدی می دانید بر ساخته های جامعه باشند یا فرهنگ به شما القاء کند نه. اینها به همان اندازه که چشمانتان این دیوار را می بیند و بعد می گوید این پدیدار دیوار و نقاشی و تخته است به همان شکل هم شما چیزی را خوب می پندارید و آن خوب واقعیت دارد. البته تجربه ارزشی شما ممکن است اشتباه باشد، همانطور که تجربه های واقعی شما هم اشتباه دارد.استاد دانشگاه قم بیان داشت: مرحوم طباطبایی و ارسطو می گویند تجربه های ما در عدالت بیشتر در معرض خطا هستند بخاطر اینکه از ناحیه عواطف ما تحت تأثیر قرار می گیرند و ممکن است بیشتر اشتباه کنیم. متفکر دیگری می گوید آن چیزی که هیوم می گوید یک اشتباه است زیرا هیوم غفلت می کند که «باید» در یک نظر دیگر همان هست است. بنابراین ما از هست ها به هست رسیده ایم. اینکه می گوید از هست به باید یک مسامحه است. باید هم یکجور هستی است . بنابراین کسی از یک مسیر هستی به غیر هستی نرفته است. خود ارسطو مثالی می زند و می گوید اگر کسی بگوید چاقو برای بریدن است این یک واقعیت است. بشر چاقو را ساخته تا ببرد. اگر شما این را بدانید وقتی چاقو خوب ببرد می گویید چاقوی خوبی است. بین ساختار ارزشی و خوب ها گسستی وجود ندارد.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]
صفحات پیشنهادی
همايش «جهان انسانی، حکمت اسلامی» برگزار میشود - اخبار ایران و جهان |
به همت کانون اندیشه جوان همايش جهان انسانی حکمت اسلامی برگزار میشود شناسهٔ خبر 2477284 چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶ ۰۰ دین و اندیشه > اندیشکده ها همایش جهان انسانی حکمت اسلامی ۱۳و۱۴بهمن دوشنبه و سه شنبه در تالار كمال دانشكده ادبیات دانشگاه تهران برگزار می شود به گزارشعلوم انسانی مبتنی بر حکمت اسلامی، تأسیسی است نه تحولی - اخبار ایران و جهان |
خسرو پناه در همایش جهان انسانی و حکمت اسلامی علوم انسانی مبتنی بر حکمت اسلامی تأسیسی است نه تحولی شناسهٔ خبر 2483954 دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸ ۳۱ دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها خسروپناه گفت تحول در علوم انسانی مدرن مبتنی بر حکمت اسلامی شدنی نیست باید با حکمت اسلامی دراعلام ریز برنامههای همایش «جهان انسانی، حکمت اسلامی» - اخبار ایران و جهان |
اعلام ریز برنامههای همایش جهان انسانی حکمت اسلامی شناسهٔ خبر 2482279 دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹ ۰۴ دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها به همت کانون اندیشه جوان و همکاری کارگروه فلسفه اسلامی مؤسسه اشراق همایش جهان انسانی حکمت اسلامی امروز و فردا در دانشگاه تهران برگزار میمعرفی منتخبین هشتمین مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) در بخش بانوان - اخبار ایران و جهان |
پایان رقابت ۹۰۰ بانوی قاری و حافظ قرآن معرفی منتخبین هشتمین مسابقات دارالقرآن امام علی ع در بخش بانوان شناسهٔ خبر 2473068 یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹ ۴۲ دین و اندیشه > قرآن و متون دینی هشتمین مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی ع در گروه بانوان جمعه شب سوم بهمنماه در مجموعه فرنامه رهبری باعث شناخته شدن ایشان در بین جوانان غربی میشود - اخبار ایران و جهان |
دبیرمجمع جهانی اهلبیت در گفتگو با مهر نامه رهبری باعث شناخته شدن ایشان در بین جوانان غربی میشود شناسهٔ خبر 2477628 پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳ ۵۶ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی اختری گفت نامه رهبری میتواند بین جوانان غربی حرکت وجهشی برای دست یافتن به حقایق و واقعیتبرگزاری کرسی آزاد اندیشی با موضوع «ماهواره و جمهوری اسلامی» - اخبار ایران و جهان |
توسط موسسه طلوع برگزاری کرسی آزاد اندیشی با موضوع ماهواره و جمهوری اسلامی شناسهٔ خبر 2474560 دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷ ۲۴ دین و اندیشه > اندیشکده ها دومین جلسه از سلسله جلسات کرسی های آزاد اندیشی موسسه طلوع با عنوان ماهواره و جمهوری اسلامی برگزار می شود به گزارش خبرگزاری منشست «انقلاب اسلامی از نگاه نظریه پردازان غربی» برگزار میشود - | اخبار ایران و جهان | Mehrnews.com
نشست انقلاب اسلامی از نگاه نظریه پردازان غربی برگزار میشود شناسهٔ خبر 2471921 شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹ ۰۳ دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها اولین نشست از سلسله نشستهای علمی انقلاب اسلامی از نگاه نظریه پردازان غربی امروز 4 بهمن ماه در مؤسسه امام خمینی ره برگزار میشود بهتأملاتی درباره تمدن نوین اسلامی - اخبار ایران و جهان |
یادداشتی از رضا غلامی تأملاتی درباره تمدن نوین اسلامی شناسهٔ خبر 2483973 سهشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰ ۲۶ دین و اندیشه > اندیشمندان یکی از فرصتهای بسیار مهمی که امروز برای شکلگیری تمدن نوین اسلامی پیش روی ماست شکست غرب در تحقق وعدههایی است که قرنها بشر را با آن دلخوش داشته وکتاب «عرفان اسلامی در آيينه مطالعات معاصر» منتشر شد - اخبار ایران و جهان |
کتاب عرفان اسلامی در آيينه مطالعات معاصر منتشر شد شناسهٔ خبر 2478788 شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳ ۰۴ دین و اندیشه > اندیشکده ها کتاب عرفان اسلامی در آيينه مطالعات معاصر به همت سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد به گزارش خبرگزاری مهر کتاب عرفان اسلامی درامكان تأسيس علوم انسانی اسلامی بررسی شد - اخبار ایران و جهان |
با ارائه دادجوی و نقد قائمینيا امكان تأسيس علوم انسانی اسلامی بررسی شد شناسهٔ خبر 2477997 جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸ ۴۵ دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها با ارائه دكتر دادجوی و نقد دكتر قائمینيا و دكتر موحدابطحی نشست امكان تأسيس علوم انسانی اسلامی برگزار شد به گزارش خبرگزاریروششناسی دانش تربیت اسلامی بر اساس رویکرد اسلامیسازی معرفت - اخبار ایران و جهان |
در مقاله پژوهشی بررسی شد روششناسی دانش تربیت اسلامی بر اساس رویکرد اسلامیسازی معرفت شناسهٔ خبر 2475254 شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸ ۵۸ دین و اندیشه > سایر باوجودتألیفات فراوانی درحوزه تعلیم وتربیت اسلامی داریم تلاشهای پژوهشی اندک درباره بنیانهای معرفتشناختی و روششناختی پژوهبزرگترین کتابخانه تخصصی اسلامی در آلمان ساخته شد - اخبار ایران و جهان |
بزرگترین کتابخانه تخصصی اسلامی در آلمان ساخته شد شناسهٔ خبر 2476812 جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸ ۵۲ دین و اندیشه > اسلام در جهان این کتابخانه بزرگ و بی نظیر با کمک محققین و دانشمندان و خیرین جهان اسلام ساخته شده مکانی مناسب برای تحقیقات اسلامی در غرب است به گزارش خبرگزاری مهر به«معرفی طبقه چهارم از حکمای حکمت متعالیه؛ مکتب تهران» برگزار میشود - اخبار ایران و جهان |
معرفی طبقه چهارم از حکمای حکمت متعالیه مکتب تهران برگزار میشود شناسهٔ خبر 2473885 چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵ ۵۱ دین و اندیشه > اندیشکده ها گروه حکمت اسلامی معاصر پژوهشکده حکمت معاصر پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی سخنرانی معرفی طبقه چهارم از حکمای حکمت متعالیه مکتتاریخ شفاهی زنان سیاسی و مبارز در دوران پهلوی دوم و انقلاب اسلامی - اخبار ایران و جهان |
تاریخ شفاهی زنان سیاسی و مبارز در دوران پهلوی دوم و انقلاب اسلامی شناسهٔ خبر 2482046 دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲ ۲۴ دین و اندیشه > اندیشکده ها فائزه توکلی گزارشی از تاریخ شفاهی زنان فعال سیاسی و اجتماعی در قبل و بعد از انقلاب اسلامی ۱۳۸۵-۱۳۴۲ می دهد به گزارش خبرگزاری مهر گزاترجمه و چاپ کتاب «حکمت نامه عیسی بن مریم(ع) »به زبان ارمنی - اخبار ایران و جهان |
به قلم آیت الله ری شهری ترجمه و چاپ کتاب حکمت نامه عیسی بن مریم ع به زبان ارمنی شناسهٔ خبر 2474418 دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵ ۱۸ دین و اندیشه > اسلام در جهان به همت رایزنی فرهنگی ایران در ارمنستان کتاب حکمت نامه عیسی بن مریم ع نوشته آیت الله محمدی ری شهری به زبان ارمنی تشماره پاییز و زمستان فصلنامه علوم انسانی اسلامی صدرا منتشر شد - اخبار ایران و جهان |
با پرونده ویژه تمدن سازی نوین اسلامی شماره پاییز و زمستان فصلنامه علوم انسانی اسلامی صدرا منتشر شد شناسهٔ خبر 2474228 دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴ ۱۱ دین و اندیشه > اندیشکده ها یازدهمین و دوازدهمین شماره فصلنامه پژوهشهای علوم انسانی اسلامی صدرا با مدیرمسئولی حجت الاسلام والمسلمتقدیر رئیس ستاد اقامه نماز از سازمان تبلیغات اسلامی - اخبار ایران و جهان |
تقدیر رئیس ستاد اقامه نماز از سازمان تبلیغات اسلامی شناسهٔ خبر 2473515 یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴ ۱۰ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اهداء لوحی از عملکرد سازمان تبلیغات اسلامی در زمینه ترویج فرهنگ اقامه نماز تقدیر کرد به گزارش خبرگزاری مهر-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها