تبلیغات
تبلیغات متنی
دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک
طراحی سایت فروشگاهی فروشگاه آنلاین راهاندازی کسبوکار آنلاین طراحی فروشگاه اینترنتی وبسایت
بهترین دکتر پروتز سینه در تهران
محبوبترینها
بهترین ماساژورهای برقی برای دیسک کمر در بازار ایران
بهترین ماساژورهای برقی برای دیسک کمر در بازار ایران
آفریقای جنوبی چگونه کشوری است؟
بهترین فروشگاه اینترنتی خرید کتاب زبان آلمانی: پیک زبان
با این روش ساده، فروش خود را چند برابر کنید (تستشده و 100٪ عملی)
سفر به بالی؛ جزیرهای که هرگز فراموش نخواهید کرد!
از بلیط تا تماشا؛ همه چیز درباره جشنواره فجر 1403
دلایل ممنوعیت استفاده از ظروف گیاهی در برخی کشورها
آیا میشود فیستول را عمل نکرد و به خودی خود خوب میشود؟
مزایای آستر مدول الیاف سرامیکی یا زد بلوک
خصوصیات نگین و سنگ های قیمتی از نگاه اسلام
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1860279382
![نمایش مجدد: علوم انسانی مبتنی بر حکمت اسلامی، تأسیسی است نه تحولی - اخبار ایران و جهان | refresh](https://vazeh.com/images/refresh.gif)
علوم انسانی مبتنی بر حکمت اسلامی، تأسیسی است نه تحولی - اخبار ایران و جهان |
واضح آرشیو وب فارسی:مهر: خسرو پناه در همایش جهان انسانی و حکمت اسلامی:
علوم انسانی مبتنی بر حکمت اسلامی، تأسیسی است نه تحولی
![علوم انسانی مبتنی بر حکمت اسلامی، تأسیسی است نه تحولی خسروپناه](http://media.mehrnews.com/d/2015/02/02/3/777834.jpg)
شناسهٔ خبر: 2483954 دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۱
دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها
خسروپناه گفت: تحول در علوم انسانی مدرن مبتنی بر حکمت اسلامی شدنی نیست. باید با حکمت اسلامی در علوم انسانی پارادایم جدید ایجاد کرد. حکمت اسلامی میخواهد علم جدید تأسیس کند. این تحول نیست تأسیس است. به گزارش خبرنگار مهر، به همت کانون اندیشه جوان و همکاری کارگروه فلسفه اسلامی مؤسسه اشراق نخستین روز از همایش دو روزه «جهان انسانی، حکمت اسلامی» امروز دوشنبه ۱۳ بهمن در دانشگاه تهران برگزار شد.سخنران اول این همایش دکتر حمید طالب زاده، دبیر کارگروه تحول در علوم انسانی و رئیس گروه فلسفه دانشگاه تهران بود که در موضوع چیستی علوم انسانی صحبت کرد. سخنران دوم حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه، رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران بود که باموضوع کمال انسان و انسان کامل سخنرانی کرد. سخنران سوم هم دکتر محسن جوادی، رئیس گروه فلسفه اخلاق دانشگاه قم بود که در موضوع نسبت ارزش و دانش سخنرانی کرد.خسروپناه در این همایش گفت: امیدوارم این همایش که به منظور ظرفیت شناسی حکمت اسلامی برای تحول علوم انسانی برگزار شده بتواند مفید واقع شود و نتیجه اش این باشد که بدانیم در تحول علوم انسانی چه باید بکنیم. موضوع سخنان من کمال انسان و انسان کامل است. ابتدا تصویری از علوم انسانی از لحاظ ساختاری بیان می کنم. علوم انسانی را می توان به لحاظ مبانی، متدولوژی و ساختاری تبیین کرد. اینجا می خواهم یک تحلیل ساختاری از علوم انسانی مدرن بکنم. علوم انسانی مدرن همه علوم غیرطبیعی و پزشکی و فنی را شامل می شود. الهیات، ادبیات، فلسفه و منطق، علوم عقلی و علوم الهی، عرفان، تاریخ، جغرافیا همه اینها را در بر می گیرد.وی افزود: علوم انسانی همه این علومی که نام بردم را شامل می شود. گاهی اوقات اصطلاح علوم انسانی در برابر علوم اجتماعی قرار می گیرد که معمولاً آلمانی ها این واژه را به کار می برند. یعنی وقتی می گویند علوم انسانی در مقابل علوم اجتماعی قرار می گیرد. علوم اجتماعی، اقتصاد، روانشناسی، جامعه شناسی، مردمشناسی و ... اینها را شامل می شود. البته دیلتای اصطلاح علوم اجتماعی را که بکار می برد همه این علوم را مد نظرش بود. الان یک تفکیکی بین علوم انسانی و اجتماعی صورت گرفته و کلی نمی توانیم حتی درباره علوم انسانی مدرن سخن بگوییم. یعنی اگر مقصود از علوم انسانی مدرن، فلسفه باشد روش شناسی اش در اینجا یک معنا دارد و وقتی علوم اجتماعی است یک معنای دیگر دارد. نباید این دو را با هم خلط کنیم. برای اینکه دچار این خلط نشویم علوم انسانی را از علوم اجتماعی جدا می کنیم.رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران ادامه داد: حکمت اسلامی نقشی در علوم انسانی دارد. ساختار علوم اجتماعی توصیف انسان تحقق یافته و انسان در بستر زمان را می خواهند بشناسند. انسان فرا زمان، علی الظاهر در علوم اجتماعی مورد مطالعه قرار نمی گیرد. اما علوم انسانی، وقتی انسان متحقق و مطلوب را شناخت تغییر انسان متحقق به انسان مطلوب را هم انجام می دهد. ممکن است بعضی ها فکر کنند فقط مکتب فرانکفورت دغدغه تغییر دارد. هرمنوتیسین ها هم دغدغه تغییردارند. لذا می بینیم در اقتصاد کلاسیک و نئو کلاسیک نزد هایک و فریدمن هم ا انسان مطوب صحبت می شود و برای تغییر انسان متحقق به انسان مطلوب تلاش می کنند.خسروپناه تصریح کرد: علوم اجتماعی مدرن این سه کار را دارد انجام می دهد. همه پارادایم هایش هم تبیینی هم تفصیلی و هم انتقادی و هم پسامدرن دریدایی و قدرت فوکویی متدولوژیشان متفاوت است اما همه شان به دنبال آن هستند که چگونه انسان متحقق و مطلوب را بشناسیم و چگونه انسان متحقق را به انسان مطلوب نزدیک کنیم. در بحث تحول علوم اجتماعی می خواهیم این علوم انسانی مدرن و پسا مدرن را که با معنای سوبژکتیویته مطرح شده یا بر مبنای درهم تنیدگی سوژه و اُبژه تبیین شده این را می خواهیم تحول دهیم و این اصلاً تحول پذیر نیست. یا می خواهیم با کمک حکمت متعالیه یک علوم انسانی دیگری ارائه کنیم و من معتقدم این دومی درست است.وی افزود: البته این مسئله معنایش این نیست که علوم انسانی و اجتماعی مدرن را مخصوصاً در روش شناسی نشناسیم. حتماً به این علوم احتیاج داریم. اما اگر بگوییم علوم انسانی یا اجتماعی مدرن را با حکمت صدرایی متحول کنیم اگر کسی تصویر درستی از حکمت اسلامی و علوم انسانی مدرن داشته باشد متوجه می شود که اصلاً این مسئله شدنی نیست و پارادوکس است. مثل اینکه فرض کنید با جنس و فصل مثلاً یک حیوان، به یک حیوان دیگری تبدیلش کنیم. این شدنی نیست. جنس و فصل دیگری می خواهد تا حیوانی دیگر شود. ولی می توانیم با حکمت متعالیه یا حکمت اسلامی یک پارادایم جدید به معنای چارچوب علوم انسانی یا علوم اجتماعی دیگری برسیم. حالا این حکمت متعالیه در این ساختار علوم اجتماعی که ۳ ساحت داشت چه نقشی دارد؟ مبانی هستی شناسی، انسان شناسی، معرفت شناختی و دین شناختی در توصیف انسان مطلوب می تواند نقش به سزایی داشته باشد. به جای انسان مطلوب می توان نهاد یا سازمان اجتماعی یا رفتار مطلوب را گذاشت. در توصیف انسان مطلوب قطعاً جهان بینی و مبانی هستی شناختی و معرفت شناختی و انسان شناختی نقش دارد. این را می توانیم از حکمت اسلامی بگیریم.رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران بیان کرد: انسان مطلوب کیست؟ در تغییر انسان متحقق به انسان مطلوب مهمترین مبانی ای که در حکمت اسلامی می تواند به ما کمک کند مبانی ارزش شناختی است. اعتباریات؛ اعتباریات قبل از اجتماع و بعد از اجتماع، حُسن و قبح ذاتی و عقلی؛ اگر حسن و قبح را ذاتی و عقلی بدانیم و برای اعتباریات منشأ حقیقی قائل باشیم، برای تغییر متحقق به مطلوب به نقطه خوبی می رسیم. همه اعتباریات بعد از اجتماع هستند؛ و اجتماع هم بر اساس عرف خودش باید و نباید جعل می کند. چیزی به نام ثابتات در باید و نباید وجود ندارد. یعنی اخلاق و معیار سنجش نسبی می شود. اما براساس حکمت اسلامی نمی توانیم این حرف را بزنیم. بنابراین مبانی هستی شناختی، انسان شناختی و معرفت شناختی و دین شناختی می تواند برای رسیدن به انسان مطلوب به ما کمک کند.خسرو پناه ادامه داد: سوال این است آیا حکمت اسلامی در توصیف انسان متحقق که جنبه شناختش با روش پیمایش قابل شناخت است می تواند نقشی داشته باشد؟ نقش حکمت اسلامی در توصیف انسان متحقق از انسان شناسی به یک روش شناسی می رسد که به ما می گوید چگونه انسان را بشناسیم. حکمت اسلامی، نظریه هنجاری و راه مقابله با خودکشی به ما نمی دهد. به ما کمک می کند در تعریف یک متدولوژی که آن می تواند در تعریف انسان متحقق به ما کمک کند. حکمت اسلامی به ما روش شناسی ای می دهد که می توانیم انسان متحقق را بشناسیم.وی در خلاصه حرفهایش گفت: نکته اول اینکه ما وقتی از تحول علوم انسانی مبتنی بر حکمت اسلامی صحبت می کنیم معنی اش این است که علوم انسانی و علوم اجتماعی مدرن را با حکمت اسلامی می خواهیم متحول کنیم. این شدنی نیست بلکه با حکمت اسلامی می خواهیم از علوم انسانی یک الگوی جدیدی و پارادایم جدید در کنار پارادایم های قبلی ایجاد کنیم. نکته دوم اینکه با حکمت اسلامی در این ۳ ساحت علوم اجتماعی مدرن می توانیم در توصیف انسان متحقق و مطلوب و تغیر متحقق به مطلوب بیاییم از این روش شناسی و مبانی حکمت متعالیه استفاده کنیم و با آن یک توصیف جدیدی از انسان مطلوب در عرصه اقتصاد یا روانشناسی یا جامعه شناسی ارائه بدهیم. اینکه با علوم انسانی مدرن چه نسبتی دارند آن بحث دیگری است. این حکمت مبانی و روش شناسی اش می خواهد یک علوم جدید تأسیس کند. تحول نیست تأسیس است.خسروپناه یادآور شد: اگر خواستیم علوم انسانی مبتنی بر حکمت اسلامی داشته باشیم، تحول اینجا معنا ندارد. تأسیس است. از اینجا وارد مبحث کمال انسان و انسان کامل می شوم. این بحث از مباحث انسان شناسی است که با آنتروپولوژی فرق دارد. جنبه استعداد و بالقوه انسان، کمال خواهی است. انسان کامل انسانی است که کمال برای او بالفعل است. کمال از کمال بالقوه شروع می شود تا می رسد به کمال بالفعل که پیامبر و امیر مومنان است. در هر مقطعی یک نفر انسان کامل داریم. کمال از آن یکنفر پایین تر هم قابل اطلاق است. برای انسان کامل که اول ما خلق الله است تمام کمالات ممکن است شأن او باشد اگر یکقدم دیگربردارد واجب الوجود می شود اما انسانهایی که مادون انسان کامل هستند یک شأنی از انسان کامل دارند. حالا علوم اجتماعی وقتی می خواهد به انسان کامل بپردازد که از نظر حکمت اسلامی در هر مقطعی یکنفر بیشتر نیست مقصود این است. یعنی همه انسانهای متحقق می خواهند امام زمان شوند اما فرض بر این است که یکنفر بیشتر امام زمان نمی شود. اما تقرب به آن و تشبه به آن انسان می تواند در حکمت اسلامی مطرح شود. می گوییم انسان مطلوب آن انسانی است که کمال انسانی را حاصل کرده باشد و فراتر از کمال جمادی و نباتی و حیوانی باشد. تصوف اسلامی آن را کمال فراتر از شهوت و غضب می داند.وی افزود: انسان مطلوب آن است که بتواند کمال عقلانی در حوزه عقل نظری را بدست آورد و در حوزه عقل عملی این است که ارزشهای انسانی را درست درک کند. این عقل که در حکمت اسلامی مولفه کمال انسانی است به تغییر انسان متحقق به انسان مطلوب کمک می کند. این غیر از عقلی است که در سوبژکتیویته مطرح می شود. غیر از آن عقل عرفی است که تایع شهوت و غضب است. اما عقلی که در کمال انسانی و در حکمت اسلامی مطرح است آن عقلی است که گرچه مستقل از وحی است اما اجازه می دهد به وحی که (عقلی که آ نرا ثابت کرد) لایه های پنهان خود را به خودش معرفی کند. این عقل را از دفن شدن بیرون می آورد و آشکار می کند.وی در پایان گفت: اگر این هدایت را پیدا کردید کسی نمی تواند به شما آسیب برساند و این عقل انس با وحی پیدا می کند تا با کمک آن قرب الی الله پیدا کند. لذا می گویند نهایت کمال انسان قرب الهی است. و قرب الهی با عشق و محبت الهی ایجاد می شود.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]
صفحات پیشنهادی
پژوهشهای علوم انسانی در حوزه صنعت کاربردی میشود - اخبار ایران و جهان |
پژوهشهای علوم انسانی در حوزه صنعت کاربردی میشود شناسهٔ خبر 2483908 دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷ ۱۱ دین و اندیشه > اندیشکده ها به مناسبت دهه مبارک فجر تفاهمنامۀ همکاری بین پژوهشگاه نیرو و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی امضا شد به گزارش خبرگزاری مهر تفاهمنامۀ همکاری بنشست «نگاهی دوباره به وضعیت علوم انسانی در ایران» برگزار میشود - اخبار ایران و جهان |
با سخنرانی سیدجواد میری نشست نگاهی دوباره به وضعیت علوم انسانی در ایران برگزار میشود شناسهٔ خبر 2483520 دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲ ۳۷ دین و اندیشه > اندیشکده ها پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی سخنرانی با عنوان از آرکادی نستوویچ هانیبال تا علی هانیبال نگاهی دوباره بهامكان تأسيس علوم انسانی اسلامی بررسی شد - اخبار ایران و جهان |
با ارائه دادجوی و نقد قائمینيا امكان تأسيس علوم انسانی اسلامی بررسی شد شناسهٔ خبر 2477997 جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸ ۴۵ دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها با ارائه دكتر دادجوی و نقد دكتر قائمینيا و دكتر موحدابطحی نشست امكان تأسيس علوم انسانی اسلامی برگزار شد به گزارش خبرگزاریمدیران درک درستی از تحول علوم انسانی ندارند/ رئیس جمهور اقدام علمی کند - اخبار ایران و جهان |
نامه سرگشاده یثربی به رئیسجمهور مدیران درک درستی از تحول علوم انسانی ندارند رئیس جمهور اقدام علمی کند شناسهٔ خبر 2481885 یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵ ۳۰ دین و اندیشه > اندیشمندان آقای رییسجمهور تکرار مشکلات و آرزوها هیچگاه راهگشا نبوده است شما تحول در علوم انسانی را آرزوهمايش «جهان انسانی، حکمت اسلامی» برگزار میشود - اخبار ایران و جهان |
به همت کانون اندیشه جوان همايش جهان انسانی حکمت اسلامی برگزار میشود شناسهٔ خبر 2477284 چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶ ۰۰ دین و اندیشه > اندیشکده ها همایش جهان انسانی حکمت اسلامی ۱۳و۱۴بهمن دوشنبه و سه شنبه در تالار كمال دانشكده ادبیات دانشگاه تهران برگزار می شود به گزارشنشست علمی مبانی و الزامات خط مشی گذاری تحول در علوم انسانی - | اخبار ایران و جهان | Mehrnews.com
با سخنرانی امامی هاشمیان و جوانعلی آذر برگزار شد نشست علمی مبانی و الزامات خط مشی گذاری تحول در علوم انسانی شناسهٔ خبر 2472560 شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳ ۱۰ دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها گروه فلسفه علوم انسانی اسلامی موسسه آموزش عالی حوزوی حکمت نشست علمی مبانی و الزامات خطشماره پاییز و زمستان فصلنامه علوم انسانی اسلامی صدرا منتشر شد - اخبار ایران و جهان |
با پرونده ویژه تمدن سازی نوین اسلامی شماره پاییز و زمستان فصلنامه علوم انسانی اسلامی صدرا منتشر شد شناسهٔ خبر 2474228 دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴ ۱۱ دین و اندیشه > اندیشکده ها یازدهمین و دوازدهمین شماره فصلنامه پژوهشهای علوم انسانی اسلامی صدرا با مدیرمسئولی حجت الاسلام والمسلمکارگاه «رئالیسم معرفتی و علوم انسانی»/ معرفت شناسی مبنای علوم انسانی - اخبار ایران و جهان |
موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار میکند کارگاه رئالیسم معرفتی و علوم انسانی معرفت شناسی مبنای علوم انسانی شناسهٔ خبر 2475017 سهشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲ ۱۴ دین و اندیشه > اندیشکده ها موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران به عنوان مرکز مادرتخصصی فلسفه در تهران قصد دارد کارگا«بررسی فقهی جريانهای تکفيری» در پژوهشگاه علوم انسانی - اخبار ایران و جهان |
بررسی فقهی جريانهای تکفيری در پژوهشگاه علوم انسانی شناسهٔ خبر 2482355 دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰ ۰۹ دین و اندیشه > اندیشکده ها سخنرانی دکتر عبدالوهاب فراتی با نام بررسی فقهی جريانهای تکفيری ۱۹ بهمن از ساعت ۱۴تا ۱۶ در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می شود بهاعلام ریز برنامههای همایش «جهان انسانی، حکمت اسلامی» - اخبار ایران و جهان |
اعلام ریز برنامههای همایش جهان انسانی حکمت اسلامی شناسهٔ خبر 2482279 دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹ ۰۴ دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها به همت کانون اندیشه جوان و همکاری کارگروه فلسفه اسلامی مؤسسه اشراق همایش جهان انسانی حکمت اسلامی امروز و فردا در دانشگاه تهران برگزار میباور به ابدیت، علوم انسانی را متحول میکند/ اومانیسم ثمره فقدان وحی - اخبار ایران و جهان |
آیت الله جوادی آملی عنوان کرد باور به ابدیت علوم انسانی را متحول میکند اومانیسم ثمره فقدان وحی شناسهٔ خبر 2473918 دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱ ۳۵ دین و اندیشه > اندیشمندان جوادی آملی گفت باور به ابدی بودن انسان در تدوین علوم انسانی تحول ایجاد میکند در تفکر منحوس اومانیسم انسخنرانی هلگه رونینگ استاد علوم ارتباطات دانشگاه اسلو در دانشگاه آزاد - اخبار ایران و جهان |
امروز سخنرانی هلگه رونینگ استاد علوم ارتباطات دانشگاه اسلو در دانشگاه آزاد شناسهٔ خبر 2473087 یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹ ۳۸ دین و اندیشه > اندیشکده ها هلگه رونینگ استاد دانشکده رسانه و ارتباطات دانشگاه اسلو نروژ روز یکشنبه پنجم بهمن ماه در دانشکده خبر دانشگاه آزاد اسلامی واحدتهراهیابی 12 اثر علوم قرآنی به مرحله دوم جایزه کتاب سال - اخبار ایران و جهان |
راهیابی 12 اثر علوم قرآنی به مرحله دوم جایزه کتاب سال شناسهٔ خبر 2473340 یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲ ۳۱ دین و اندیشه > قرآن و متون دینی دبیرخانه سی و دومین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی 12 اثر راه یافته به مرحله دوم جایزه کتاب سال در گروه دین از شاخه علوم قرآنی را اعلام کرد به گزاهدف از مسابقات قرآن ترویج فرهنگ کرامت انسانی است - اخبار ایران و جهان |
معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد هدف از مسابقات قرآن ترویج فرهنگ کرامت انسانی است شناسهٔ خبر 2473067 یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹ ۳۳ دین و اندیشه > قرآن و متون دینی معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد در اختتامیه مسابقات قرآن گفت حافظ قرآن باید قرآن را با زبان نگاه و رفتارش آمیخته کند ام«معرفی طبقه چهارم از حکمای حکمت متعالیه؛ مکتب تهران» برگزار میشود - اخبار ایران و جهان |
معرفی طبقه چهارم از حکمای حکمت متعالیه مکتب تهران برگزار میشود شناسهٔ خبر 2473885 چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵ ۵۱ دین و اندیشه > اندیشکده ها گروه حکمت اسلامی معاصر پژوهشکده حکمت معاصر پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی سخنرانی معرفی طبقه چهارم از حکمای حکمت متعالیه مکتترجمه و چاپ کتاب «حکمت نامه عیسی بن مریم(ع) »به زبان ارمنی - اخبار ایران و جهان |
به قلم آیت الله ری شهری ترجمه و چاپ کتاب حکمت نامه عیسی بن مریم ع به زبان ارمنی شناسهٔ خبر 2474418 دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵ ۱۸ دین و اندیشه > اسلام در جهان به همت رایزنی فرهنگی ایران در ارمنستان کتاب حکمت نامه عیسی بن مریم ع نوشته آیت الله محمدی ری شهری به زبان ارمنی تفیلم/ تجدید میثاق جامعه قرآنی كشور با آرمانهای امام(ره) - اخبار ایران و جهان |
فیلم تجدید میثاق جامعه قرآنی كشور با آرمانهای امام ره شناسهٔ خبر 2475531 سهشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹ ۱۲ دین و اندیشه > قرآن و متون دینی Loading دریافت 54 MB مراسم تجدید میثاق جامعه قرآنی كشور با آرمانهای امام خمینی ره امروز در حرم مطهر امام امت انجام شد به گزارش خبرگزار-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها