تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798386266




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به فکر چاره برای همسران متوهم باشید!


واضح آرشیو وب فارسی:بیتوته:
اخبار،سرگرمی,آشپزی,مد,روانشناسی,اینترنت


همسران متوهم,کنجکاوی همسران نسبت به هم,تجسس همسران
برخی همسران در مورد همسرانشان دچار شک و تردید و توهم خیانت هستند و همیشه احساس می کنند در معرض خیانت همسرشان قرار دارند و احساس ترس و تهدید می کنند

متخصص اعصاب و روان هشدار داد: تجسس و کنجکاوی های همسران نسبت به یکدیگر موجب ایجاد نگرانی های دائمی،اضطراب و به تدریج منجر به خشم و نفرت خواهد شد.

دکتر  فدائی  تأکید کرد: در مورد تجسس همسران در احوال یکدیگر، تمایل به این که فرد از همه مسائل اطرافیان سر در آورد و این احساس که شاید دیگران موضوعاتی را از وی پنهان می کنند یا دروغ می گویند و به وی خیانت می ورزند گفتنی بسیار است.

عامل اول/ فرافکنی
وی ادامه داد: مهم تر از همه آن که وقتی افراد عادی درباره دیگری صحبت می کنند، عمومأ بیش از آن که درباره فرد دیگر اطلاعاتی به دست دهند در مورد خود به صورت نا دانسته اطلاعاتی در اختیار دیگری می گذارند و این همان وضعیتی است که در علوم رفتاری “فرافکنی” نامیده می شود.

وی خاطرنشان کرد: یعنی فرد دیدگاه ها، خواسته ها و یا ترس هایی را که خودش دارد و برای خود و دیگری ناپسندیدنی و نامطلوب را به صورت ناخودآگاه به دیگری نسبت می دهد.
وی همچنین افزود: حال به دنبال آن فردی که تمایل به خیانت به همسرش را دارد با فرافکنی احساس می کند زنش هم قصد خیانت به او را دارد.   دکتر فدائی برای درک بیشتر این موضوع یادآور شد: همچنین پدری که نسبت به فرزند خود با خشونت و بی ادبی رفتار می کند بالطبع فرزندش را متهم می کند که نسبت به پدر بی ادب و پرخاشگر است.
همسران متوهم,کنجکاوی همسران نسبت به هم,تجسس همسران
وی تصریح کرد: حال به دنبال چنین مسائلی اضطراب فرد در مورد بد بودن خود فرد از بین می رود و با متهم کردن طرف مقابل، به خود اجازه می دهد که چون همسرم قصد خیانت به من را دارد پس من هم مجاز به خیانت هستم.
این روانپزشک تأکید کرد: در واقع این یکی از ساز و کارهای است که منجر به تجسس در احوال دیگران می شود.   عامل دوم/ احساس ترس، ضعف و نداشتن اعتماد بنفس
وی اظهار کرد: فردی که گمان می کند موجود ضعیف، نامطلوب و به در نخوری است، می کوشد تا با متهم کردن دیگران بر آنها برتری یابد و اصولأ گمان می کند که چون انسان ضعیفی است لابد دیگران دوستش ندارند و با او بد رفتاری می کنند.

عامل سوم/ یادیگری و آموزش
عضو هیئت مدیره انجمن روانپزشکان ایران، گفت: برای نمونه کودکی که با والدین بد گمان زندگی می کند نادانسته تحت تأثیر دیدگاه و ذهنیت آنها قرار می گیرد و فکر می کند همان طور که پدرم می گوید لابد همه زن ها بی وفا هستند. یا همان طور که مادرم می گوید لابد همه مردها می خواهند سر زن ها کلاه بگذارند.
 
وی خاطرنشان کرد: گذشته از این موارد که در افراد به ظاهر سالم عامل شک و بدگمانی به همسر و اطرفیان است، گاهی اوقات در بیماری های شدید روانی یعنی روان پریشی ها دیده می شود بدون هیچ علت قبلی شخص احساس می کند همسرش به وی خیانت می کند در حالی که هیچ گونه شواهدی دال بر این موضوع وجود ندارد و او هیچ دلیلی را هم نمی پذیرد.
همسران متوهم,کنجکاوی همسران نسبت به هم,تجسس همسران
توهمات شنوایی
دکتر فدائی اظهار کرد: گاهی اوقات علت این قبیل هذیان ها توهمات شنوایی است،یعنی بیمار صداهایی می شنود که می گوید همسرت به تو خیانت می کند و یا همسرت می خواهد اموال تو را به نام خودش کند و… که به طبع بیمار هم تحت تأثیر این توهمات شنوایی دچار هذیان می شود.

وی درمان موارد خفیف این قبیل مشکلات را روش های مشاوره و روان درمانی و موارد شدید را فقط با درمان دارویی نیز امکان پذیر اعلام کرد.
وی اذعان کرد: به دنبال تجسس و کنجکاوی های بی رویه برخی همسران در احوال هم بسیاری از آنها دیگر قادر به ادامه زندگی مشترک نخواهند بود.

عضو هیئت مدیره انجمن روانپزشکان ایران هشدار داد: در موارد روان پریشی درمان زیر نظر روانپزشک از اهمیت بسزایی برخوردار است و در غیر این صورت وقوع مسائل کیفری، ضرب و جرح و حتی قتل نیز امکان پذیر است.

وی همچنین توصیه کرد: باید دانست که تجسس و سوء ظن در احوال شریک زندگی یک مسئله عادی نیست و زمانی که زوجین با این موضوع برخورد کردند باید خیلی سریع به فکر چاره باشند.
منبع:دلگرم  






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بیتوته]
[مشاهده در: www.beytoote.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سبک زندگی
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن