تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهشت را درى است كه ريّان ناميده مى شود از آن در، جز روزه داران وارد نشوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798305986




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهترین غذاهای سبزوار که باید امتحان کنید


واضح آرشیو وب فارسی::


یکی از شهرهای غربی استان خراسان رضوی‌ که از تاریخی غنی برخوردار بوده و ریشه فرهنگی بسیار قدرتمندی دارد، سبزوار است. امروزه می‌توانید به‌راحتی و با تهیه بلیط قطار سبزوار از فلای‌تودی به این شهر سفر کرده و از جاذبه‌های گردشگری آن دیدن کنید. علاوه بر جاذبه‌های گردشگری، سبزوار غذاها و خوراکی‌های بی‌نظیری نیز دارد که به هیچ عنوان نباید آن‌ها را از دست بدهید؛ به همین منظور، تصمیم گرفتیم تا در این مطلب به معرفی و بررسی بهترین غذاهای سبزوار بپردازیم.



کمه جوش

هنگامی که می‌خواهیم در مورد غذاهای سنتی سبزوار صحبت کنیم، قطعا در صدر لیست غذاها، کمه جوش قرار دارد. کمه جوش یکی از غذاهای محبوب خراسان بوده و در بسیاری دیگر از شهرهای این استان نیز طبخ می‌شود؛ با این تفاوت که در هر کدام از این شهرها، ادویه‌ها و دستور پخت متفاوتی برای آماده کردن این غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کلمه «کمه»، در واقع به نوعی ماست محلی چکیده اشاره دارد که آب بسیار کمی داشته و تا حد زیادی خشک است؛ به همین خاطر، امروزه بسیاری از افراد برای پخت کمه جوش، از کشک استفاده می‌کنند.

نحوه پخت این غذا بدین صورت است که ابتدا باید مقداری پیاز را خرد کرده و در روغن سرخ کنید. سپس مقداری گوجه بدون پوست و رنده شده را به آن اضافه کرده و هنگامی که این مواد در حال سرخ شدن هستند، مقداری ادویه مانند زردچوبه و نمک را نیز به آن‌ها اضافه کنید. لازم به ذکر است که نعنا خشک نیز یکی از اجزای جداناشدنی کمه جوش بوده و در همین مرحله، باید مقداری از این گیاه را نیز داخل ظرف مواد در حال سرخ‌شدنتان بریزید تا غذا از عطر و طعم نعنا بی‌بهره نباشد.

هنگامی که عملیات سرخ کردن مواد به اتمام رسید، مقداری کمه را داخل میزان مشخصی آبجوش قرار داده تا در آن حل شده و محلولی رقیق‌ مانند دوغ را ایجاد کند. بعد از این، موادی که سرخ کرده بودید را به‌همراه مقداری گردو خرد شده به ظرف اضافه کرده و صبر کنید تا چند دقیقه بجوشد و غذا آماده شود.

اشکنه

یکی دیگر از غذاهای محلی سبزوار که از طعم و مزه بسیار لذیذی برخوردار بوده و پیشنهاد می‌کنیم که حتما آن را امتحان کنید، اشکنه است. البته اشکنه نه‌تنها در سبزوار و شهرستان‌های خراسان، بلکه در بسیاری از نقاط ایران پخته می‌شود و جزو غذاهای محبوب به‌شمار می‌رود؛ اما هر کدام از شهرها، دستور پخت متفاوتی دارند و این غذا را به سبک‌های مختلفی سرو می‌کنند.

برای پخت اشکنه سبزواری، ابتدا باید مقداری پیاز را سرخ کرده و سپس، مقداری رب نیز به آن اضافه کنید و بگذارید که تمامی این مواد، به‌خوبی با یکدیگر سرخ شوند. بعد از این که سرخ کردن تمام شد، باید در یک ظرف آب جوش، رشته خشتلی (یا اگر در دسترس نبود، رشته ماکارونی) و مواد سرخ‌شده را با یکدیگر مخلوط کرده و بگذارید تا چند دقیقه (تا زمان نرم شدن رشته) بجوشد. بعد از این، غذای شما آماده است و می‌توانید آن را میل کنید. لازم به ذکر است که اگر شما نیز می‌خواهید تا به سبزوار سفر کرده و از غذاهای بی‌نظیر این شهر لذت ببرید، پیشنهاد می‌کنیم تا با تهیه بلیط قطار سبزوار، سفری راحت و آسوده را برای خود رقم بزنید.



آش ماست

آش ماست نیز مانند بسیاری دیگر از غذاهای سبزوار، در بسیاری از نقاط ایران طبخ می‌شود؛ اما سبزواری‌های دستورالعمل خاص خود را برای پخت این غذا دارند. پخته شدن سریع آش ماست، آن را به میان وعده‌ای مقوی و خوشمزه تبدیل کرده و بسیاری از افراد نیز به‌عنوان پیش‌غذا آن را سرو می‌کنند.

نحوه پخت آش ماست، تفاوت چندانی با بقیه آش‌ها ندارد. از سبزیجاتی که در این آش به‌کار رفته‌اند، می‌توان به اسفناج، تره، برگ چغندر و نعناع اشاره کرد. همچنین بهتر است که برنجی که برای پخت این غذا از آن استفاده می‌کنید، برنج نیم‌دانه باشد تا مخلوط آش، یکنواخت‌تر شود.

علاوه بر موادی که گفته شدند، بعضی از افراد از لپه نیز در پخت این غذا استفاده می‌کنند که البته این موضوع، امری کاملا سلیقه‌ای است.



قورمه جوش

به‌طور کلی، قورمه به روشی باستانی برای نگهداری گوشت گفته می‌شود. این روش بدین صورت بوده است که ابتدا گوشت گوسفندی را در چربی خودش سرخ می‌کرده‌اند و سپس، آن را در پوستش قرار‌ می‌داده‌اند تا مدت زمانی طولانی را سالم مانده و بتوانند در باقی اوقات سال نیز از این گوشت استفاده کنند.

تهیه قورمه جوش، تفاوتی با دیگر انواع قورمه نداشته و تنها نکته قابل توجه،‌‌ موادی هستند که در طبخ آن به‌کار می‌روند. پایه اصلی قورمه جوش، عدس است که باید در کنار مقداری سیب‌زمینی طبخ شود. همچنین ادویه‌هایی مانند زردچوبه، فلفل، نمک و... نیز باید به قورمه جوش اضافه شوند تا رنگ و بوی غذای نهایی، جلا پیدا کند.

بهترین زمان سفر به سبزوار

شاید برای شما نیز این سوال ایجاد شده باشد که بهترین زمان برای سفر به سبزوار، چه موقع از سال است؟ در واقع با توجه به آب‌وهوای خشکی که سبزوار دارد، تابستان‌های آن بسیار گرم و زمستان‌هایش بسیار سرد هستند. به همین خاطر، بهترین زمان برای سفر به سبزوار، اواسط بهار یا پاییز است که میزان رطوبت هوا در بهترین حالت خود قرار داشته و علاوه بر این، دمای هوا نیز خنک و ایده‌آل است.

بهترین روش برای تهیه بلیط قطار و سفر به سبزوار

امروزه به‌خاطر پیشرفت خطوط ریلی و واگن‌های راه آهن، بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند تا با استفاده از قطار سفر‌ کنند. روش‌های مختلفی برای تهیه بلیط قطار وجود دارند اما طبیعتا بهترین و راحت‌ترین روش برای این کار، خرید بلیط قطار از طریق اینترنت است. وب‌سایت‌های زیادی در زمینه فروش اینترنتی بلیط فعالیت می‌کنند اما اگر می‌خواهید تا خریدی مطمئن را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم که بلیط خود را فقط از طریق فلای‌تودی تهیه نمایید.

فلای‌تودی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین آژانس‌های مسافرتی کشور، همواره در تلاش بوده است تا بهترین امکانات ممکن را با نازل‌ترین قیمت، برای کاربران خود فراهم کند. نه‌تنها امکان خرید بلیط قطار سبزوار و دیگر خطوط ریلی کشور، بلکه امکان خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل، تهیه بیمه مسافرتی و... نیز از طریق وب‌سایت همین مجموعه فراهم شده‌اند. در واقع برای داشتن یک سفر به‌یادماندنی، فقط به فلای‌تودی نیاز خواهید داشت.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1281]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سبک زندگی
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن