تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترين [مرتبه] ايمان آن است كه بدانى هركجا باشى خدا با تو است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798340811




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گیاهان مناسب کاشت در بهار


واضح آرشیو وب فارسی::

بهار، فصل رویش و بیدار شدن گیاهان از خواب زمستانی است. با شروع این فصل، بسیاری از گیاهان رشد خود را آغاز می‌کنند و با شناخت گیاهان بهاری می‌توانید از زیبایی آن‌ها بهره ببرید. ما در این مطلب قصد معرفی گیاهان مناسب کاشت در بهار را داریم. اگر می‌خواهید با سبزیجات و گل‌هایی که می‌توانید در این فصل بکارید، آشنا شوید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

سبزیجات مناسب کاشت در بهار

سبزی و صیفی‌جات‌ زیادی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را در فصل بهار بکارید. شما می‌توانید این گیاهان را کاشته و سبزی ارگانیک را در خانه مصرف کنید. اگر می‌خواهید با سبزیجات مناسب کاشت در بهار آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم این بخش از مطلب را بخوانید.



گوجه فرنگی

این گیاه یکی از گیاهان مناسب کاشت در بهار بوده و جز صیفی‌جاتی است که می‌توانید در فصل بهار بکارید. این گیاه باید در منزل یا گلخانه نگهداری شده و پس از پایان یافتن سرما به باغچه یا زمین اصلی منتقل شود. این گیاه از طریق بذر تکثیر می‌شود و می‌توانید بذر آن را از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید. برای خرید بذر می‌توانید به فروشگاه اینترنتی دمبرگ مراجعه کنید. بوته گوجه فرنگی به نور زیاد نیاز دارد، به‌همین‌دلیل باید آن را در محیطی نورگیر مانند تراس قرار دهید.



هویج

هویج در همه شرایط آب‌وهوایی رشد می‌کند و همین موضوع باعث شده که افراد زیادی این گیاه را بکارند، پس می‌توانید هویج را هم در لیست گیاهان مناسب کاشت در بهار قرار دهید. این گیاه منبعی غنی از مواد مورد نیاز برای بدن محسوب می‌شود، به‌همین‌دلیل مصرف یک لیوان آب هویج در طول روز می‌تواند به بهبود عملکرد بدن کمک زیادی بکند. هویج، یک گیاهی غده‌ای بوده و میوه آن، درواقع ریشه گیاه است و برای رشد بهتر به آبیاری منظم و نور زیادی نیاز دارد. این گیاه هم از طریق بذر تکثیر می‌شود و شما با تهیه بذر آن می‌توانید گیاهی سالم و منبعی غنی از ویتامین‌ها را در خانه پرورش دهید.



کاهو

کاهو علاقه زیادی به رطوبت دارد و برای جلوگیری از تبخیر بیش از حد، بهتر است آن را در محیطی نیمه سایه بکارید. در روزهای گرم سال برای حفظ رطوبت خاک، بهتر است آبیاری را به‌صورت منظم انجام دهید. از آن‌جایی که این گیاه ریشه‌های کوچکی دارد، می‌توانید فقط رطوبت سطح خاک را بسنجید و اگر خاک خشک شده بود، آبیاری را انجام دهید. 

ریحان

این گیاه، یک سبزی پرطرفدار محسوب می‌شود و به‌همین‌دلیل می‌توانید از کاشت آن کسب درآمد کنید. اگر قصد خرید بذر عمده سبزیجات را دارید، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی دمبرگ مراجعه کرده و بذر ریحان یا دیگر سبزیجات را به‌صورت عمده بخرید. برای کاشت ریحان، بهتر است ابتدا آن را داخل خانه کاشته و پس از گرم شدن هوا، گیاه را به خاک اصلی منتقل کنید. البته اگر نمی‌خواهید ریحان را در باغچه پرورش دهید، می‌توانید از آن در خانه هم نگهداری کنید.

گشنیز

این گیاه یک سبزیجات مناسب کاشت در بهار محسوب می‌شود و به‌دلیل طعمی که دارد از آن در طبخ یا سرو بسیاری از غذاها استفاده می‌شود. شما پس از خرید بذر این گیاه می‌توانید آن‌ها را با خاک خشک مخلوط کرده و روی خاک گلدان یا باغچه بریزید تا جوانه بزنند. چند هفته پس از کاشت می‌توانید برگ‌های این گیاه را بچینید.

گل های مناسب کاشت در بهار

تعداد گیاهان مناسب کاشت در بهار بسیار زیاد است. اما با دانستن چند مورد از این گل‌ها، می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و در باغچه یا گلدان بکارید. در این بخش از مطلب قصد معرفی گل های مناسب کاشت در بهار را داریم، پس با ما همراه باشید.

گل بنفشه

بنفشه یکی از گیاهان مناسب کاشت در بهار است و گلی زیباست که می‌توانید آن را در باغچه بسیاری از منازل یا سطح شهر ببینید. این گیاه علاقه زیادی به نور خورشید و آب‌وهوای بهاری دارد و به‌همین دلیل جز گیاهان بهاری محسوب می‌شود. برای کاشت گل بنفشه، باید نشا آن را از گلخانه خریداری کرده و اواخر زمستان گیاه را در باغچه بکارید. 



گل لاله عباسی

گل لاله عباسی به نور زیاد و آب‌وهوا معتدل نیاز دارد، به‌همین‌دلیل این گیاه هم در لیست گیاهان مناسب کاشت در بهار قرار می‌گیرد. اگر در منطقه با آب‌وهوای گرم زندگی می‌کنید، می‌توانید این گیاه را در گلدان بکارید. گل‌های لاله عباسی از طریق پیاز تکثیر می‌شوند، اما می‌توانید گلدان این گل را خریداری کرده و آن را در فصل بهار به باغچه منتقل کنید. 

گل سنبل

این گیاه یکی از نشانه‌های فصل بهار محسوب می‌شود و در سفره هفت سین هم قرار می‌گیرد. گل سنبل از طریق پیاز تکثیر می‌شود و با خرید آن می‌توانید این گیاه خوش‌بو و زیبا را پرورش دهید. نور مستقیم و خاک زهکشی شده جز مهمترین مواردی است که برای رشد این گیاه باید فراهم کنید.

گل مارگریت

اگر در لیست گیاهان مناسب کاشت در بهار دنبال گیاهی هستید که عمر نسبتا طولانی داشته باشد و بتوانید تا فصل پاییز از زیبایی‌های آن لذت ببرید، گل مارگریت یکی از بهترین پیشنهادها برایتان محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید با گیاهان بهاری جلوه‌ای زیبا به خانه خود ببخشید، می‌توانید این گیاه را پرورش دهید. این گیاه از طریق بذر و نشا تکثیر می‌شود و به نور مستقیم و آبیاری کم نیاز دارد.

گل لادن

گل لادن یکی از گیاهان بهاری است که باید آن را در مناطق معتدل بکارید. شما با کاشت شما با کاشت این گیاه در باغچه، می‌توانید زیبایی محیط خانه خود را دو چندان کنید. گل لادن از طریق بذر تکثیر می‌شود و می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی دمبرگ، خرید بذر گل را انجام دهید. درصورتی که می‌خواهید این گل را در گلدان بکارید، باید گلدان را در محیطی قرار دهید که گل بتوانید نور مستقیم را دریافت کند.

کاشت گیاهان بهاری می‌توانید جلوه‌ای زیبا و منحصربه‌فرد به خانه شما ببخشد. ما در این مطلب گیاهان مناسب کاشت در بهار را معرفی کردیم تا با اطلاعاتی کامل، گل یا سبزی مناسب با شرایط خودتان را در این فصل بکارید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 583]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سبک زندگی
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن