تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):از نشانه های عالم ، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات مختلف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798302833




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کفش طبی استاندارد چه ویژگی‌هایی دارد؟


واضح آرشیو وب فارسی::



 

بسیاری از افراد به علت اینکه مشکلات مختلفی مانند پادرد، زانو درد و کمر درد دارند، ترجیح می‌دهند که از کفش طبی جهت بهبود و رفع مشکلات خود استفاده کنند. البته استفاده از کفش طبی فقط مختص افرادی که به چنین مشکلات دچار هستند نیست، بلکه همه می‌توانند از کفش‌های طبی استفاده کنند، چراکه کفش‌های طبی راحتی را برای پاهای شما به ارمغان می‌آورند. همچنین باعث می‌شوند که مشکلاتی از این دست هم دچار نشوید.

امروزه نیز کفش طبی در انواع رنگ‌ها و طرح‌های مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شوند، اما برای آنکه بتوانید یک کفش طبی مناسب و استاندارد تهیه کنید بهتر است از ویژگی‌های یک کفش طبی خوب مطلع باشید، اگر قصد دارید درباره کفش طبی بیشتر بدانید، ما را در ادامه مقاله همراهی کنید، چراکه قصد داریم به چند ویژگی که کفش طبی خوب باید داشته باشد اشاره کنیم.



ویژگی‌های یک کفش طبی خوب

در این قسمت از مقاله قصد داریم در ارتباط با ویژگی‌هایی که یک کفش طبی خوب باید داشته باشد، توضیحاتی را برایتان بیان کنیم. برای آگاهی و اطلاع از این ویژگی‌ها، ما را در ادامه مقاله همراهی کنید. این ویژگی‌ها عبارتند از:

کفی کفش طبی، باید استحکام کافی داشته باشد

به هنگام خرید یک کفش طبی، باید به این دقت کنید که کفی کفش طبی مورد نظر از استحکام کافی برخوردار باشد، چراکه در صورت داشتن استحکام کافی، مانع از وارد شدن فشار بیش از حد به کف پاهای شما می‌شود. درواقع وقتی که شما روی زمین راه می‌روید، نیرویی که به هنگام راه رفتن شما از طرف زمین و کف پا به بدنتان منتقل می‌شود، حدود دو برابر وزن بدنتان است.

حتی این نیرو زمانی که شروع به دویدن کنید تا حدود ۱۰ برابر افزایش می‌یابد و درنهایت به تمامی اندام‌های شما منتقل می‌شود، اما در صورتی که از یک کفش طبی استاندارد که دارای کفی محکم است استفاده کنید، نیروی وارده به کف پا و به طور کلی بدنتان، به مقدار قابل توجهی کاهش خواهد یافت.



کفی کفش طبی باید دارای قوس و انحنا باشد

کفش طبی مناسب است، که کفی آن با توجه به کف پای انسان که دارای قوس و انحنا است تعبیه شده باشد. همچنین علاوه بر این، کفی کفشی استاندارد است که سبک، ضخیم و دارای خاصیت الاستیکی باشد. درواقع داشتن خاصیت لاستیکی به خصوص در ناحیه پاشنه پا، می‌تواند دردهای ناشی از ایستادن و یا راه رفتن بیش از حد را کاهش دهد.

کفش طبی باید کاملا اندازه پا باشد

یکی از نکات مهمی که باید به هنگام خرید کفش طبی و یا هر کفش دیگری به آن دقت کنید، آن است که حتماً کفشی را تهیه کنید که دقیقاً اندازه پاهای شما باشد، چراکه اگر کفشی که تهیه می‌کنید، بیش از حد تنگ باشد، باعث ایجاد اختلال در خون رسانی ناحیه پاهایتان می‌شود.

همچنین کفش‌های تنگ باعث می‌شوند که در نقاطی از پای شما که بیشتر تحت فشار است، زخم‌هایی ایجاد شوند که همین زخم‌ها، راه رفتن را برایتان دشوار می‌کند. البته همانطور که تنگ بودن کفش می‌تواند به پایتان آسیب برساند، گشاد بودن کفش نیز می‌تواند برایتان دردسرساز شود. درواقع گشادتر بودن کفش، باعث ایجاد ساییدگی و اختلال در انتقال نیرو می‌شود.

رویه کفش طبی باید انعطاف پذیر باشد

بهتر است کفش طبی را تهیه کنید که دارای رویه انعطاف پذیر بوده و از جنس چرم باشد، چراکه این گونه کفش‌ها می‌توانند سرما و گرما را به خوبی به پا منتقل کنند. البته باید بیان کنیم از آنجایی که قیمت چرم گران است، در حال حاضر بعضی از تولید کنندگان این نوع کفش‌ها، از جنس‌های ترکیبی مختلف که قیمت مناسب‌تری دارند نیز برای رویه کفش‌های طبی استفاده می‌کنند.

قسمت جلویی کفش دارای فضای مناسب برای انگشتان پا باشد

اگر کفش طبی در قسمت جلویی پهن باشد، در این صورت انگشتان پاهای شما تحت فشار نخواهند بود، چراکه در مواردی که جلوی کفش فضای مناسبی برای انگشتان پاهای شما نداشته باشد، در اینصورت انگشتان پا روی هم می‌افتند و فشرده می‌شوند. البته باید بیان کنیم منظور از داشتن فضای آزاد در قسمت جلوی کفش، بدین منظور نیست که آنقدر قسمت پنجه کفش گشاد باشد که به هنگام ضربه‌های احتمالی پا دچار آسیب شود. درواقع بهتر است چیزی حدود یک سانتی متر بین نوک انگشت شست و نوک کفش طبی فاصله باشد، تا به هنگام راه رفتن فشار از روی انگشتان پا برداشته شود.



کفش طبی بهتر است دارای کفی قابل تعویض باشد

بهتر است کفشی تهیه کنید که کفی قابل تعویض داشته باشد، چراکه از این طریق می‌توانید بعدا اگر کفی کفشتان از بین رفت، به جای تعویض کامل کفش، صرفا کفی کفش خود را با کفی نو تعویض کنید. همچنین در مواقعی که پاهایتان به علت راه رفتن زیاد ورم کرد، می‌توانید از کفی‌های کوچکتر برای کفش خود استفاده کنید تا پا درون کفش در معرض فشار قرار نگیرد.

یکی دیگر از مزایای کفش‌هایی که دارای کفی‌های قابل تعویض هستند، این است که وقتی پاهاتان عرق کند و کفی کفش نمناک شود، کفش نیز دچار رطوبت می‌شود و همین می‌تواند بستر رشد قارچ‌ها را فراهم کتد و ممکن است پاهای شما به بیماری‌های قارچی مبتلا شود. پس اگر کفی کفش قابل تعویض باشد، به راحتی می‌توانید بعد از تعرق زیاد در ناحیه پا، کفی کفش جدیدی جایگزین آن کنید.

کفش طبی باید دارای پشتی سفت و محکم باشد

درواقع بیاد بیان کنیم، پشتی کفش دقیقا همان قسمت پشت پاشنه است. کفش طبی استاندارد است که دارای پشتی سفت و محکم باشد. شما برای اینکه به هنگام خرید متوجه شوید کفش مورد انتخابی شما دارای پشتی محکم است، کافیست برای امتحان، با شست خود بر روی آن قسمت از کفش فشار وارد کنید، اگر فرو نرفت، نشان دهنده این است که دارای پشتی سفت و محکم است.

جمع بندی

ما در این مقاله تلاش کردیم در ارتباط با ویژگی‌هایی که باید یک کفش طبی خوب و استاندارد داشته باشد، توضیحاتی را برای شما بیان کنیم. امیدواریم تمام آنچه بیان کردیم برای شما مفید بوده و از آن استفاده کرده باشید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سبک زندگی
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن