تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):پرخورى و سستى اراده و مستى سيرى و غفلت حاصل از قدرت، از عوامل بازدارنده و كند كننده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798372762




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رتبه نخست کشوري استان در توليد چغندر قند و شکر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ بهمن ۱۳۹۳ (۱۵:۲۷ب.ظ)
رتبه نخست کشوري استان در توليد چغندر قند و شکر معاون بهبود توليدات گياهي جهاد کشاورزي آذربايجان غربي گفت : از مجموع 4 ميليون و 400 هزار تن محصول چغندر قند توليدي در کشور و 700 هزار تن شکر استحصالي از کارخانجات قند موجود کشوري حدود 41 درصد آن در استان آذربايجان غربي توليد مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي جهاد کشاورزي آذربايجان غربي،مقصود قرباني در جلسه کميته پيگيري مسائل و مشکلات چغندرقند استان افزود : استان آذربايجان غربي قطب توليد چغندر قند در کشور به شمار مي رود و امسال نيز با توليد يک ميليون و 800 هزار تن چغندر قند رتبه نخست کشوري را در توليد اين محصول به خود اختصاص داده است.
قرباني اظهار کرد:از مجموع يک ميليون و 800 هزار تن چغندر قند توليدي استان در سال جاري حدود يک ميليون و 450 هزار تن آن توسط پنج کارخانه قند موجود در سطح استان خريداري شده است و 360 تن آن نيز به کارخانجات خارج از استان صادر شده است .
وي با بيان اينکه ميانگين توليد چغندر قند در استان 53 تن در هر هکتار مي باشد ، تصريح کرد:چغندر قند توليدي استان در سال جاري با عيار ميانگين 84.16 درصد و افت متوسط 43.5 درصد به کارخانجات قند استان تحويل داده شده است .
وي بارندگي هاي مطلوب و مستمر پائيزه را يکي از علل تاخير در برداشت به موقع اين محصول که حداکتر تا دهم دي ماه بايد پايان مي يافت ، اعلام کرد و افزود : بارندگي هاي با وجود اينکه باعث افزايش راندمان توليد اين محصول در هر هکتار شدند اما اين موضوع به وجود آمدن صف هاي طويل تحويل چغندر قند در پشت در کارخانه ها و عدم تحويل به موقع محصول توليدي چغندرکاران استان توسط کارخانجات قند را به دنبال داشت .
قرباني ادامه داد: عدم پرداخت به موقع مطالبات چغندرکاران را کارخانه هاي قند منطقه، تاخير در تعيين قيمت شکر از سوي ستاد هدفمندسازي يارانه ها اعلام مي کنند ولي واقعيت اين است که نبود خريدار براي شکرهاي دپو شده در انبارهاي مملو از شکر آنها از دلايل اصلي عدم توانايي پرداخت مطالبات چغندرکاران به شمار مي رود.
مدير زراعت جهاد کشاورزي آذربايجان غربي نيز در اين جلسه اظهارکرد : بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده ، سطح زير کشت محصول چغندر قند براي سال زراعي 93-94 حدود 22 هزار و 900 هکتار تعيين شده است که پيش بيني مي شود از اين سطح بيش از يک ميليون و 224 هزارتن چغندر قند برداشت شود .
جمشيد دارا افزود:علاوه بر اين ميزان توليد در استان در نظر داريم در سال زراعي جاري جهت تامين نياز مصرفي کارخانجات قند استان و به دليل محدوديت کشت محصول آب بر چغندر قند در اراضي حوضه آبريز درياچه اروميه،در سطح هزار هکتار به ازاي تحويل 30 هزار تن محصول چغندر قند توليدي با جمهوري نخجوان عقد قرارداد نمائيم .
دارا خاطر نشان کرد:با اعمال محدوديت و کاهش سطح زير کشت اين محصول در استان حدود 62 ميليون متر مکعب آب خالص مصرفي در بخش زراعت چغندر قند صرفه جويي و به سوي درياچه آزاد سازي مي شود.
وي با توجه به ممنوعيت خروج چغندر قند توليدي آذربايجان غربي به ساير استانها در سال زراعي 94-93 از چغندر کاران خواست از کشت آزاد اين محصول خودداري و بر اساس برنامه ابلاغي با کارخانجات قند استان عقد قرارداد نمايند،چراکه مسئوليت و عواقب توليد بيشتر ازسطح تعيين شده به عهده خود کشاورز و کارخانجات قند استان خواهد بود و جهاد کشاورزي هيچ گونه مسئوليتي در قبال اين امر ندارد .













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن