تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802659526




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امتحانات الهی در عصر غیبت، بستر آماده‌سازی عالم برای ظهور است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲




48-73.jpg

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی، گفت: امتحانات در عصر غیبت حضرت، بستری برای آماده سازی عالم برای ظهور و آزمونی برای رشد شیعیان است و با وقوع این ظهور حضرت بین مومنین بر می‌گردند و رابطه مومنین با حضرت برقرار می‌شود. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام سیدمهدی میرباقری در جمع نمازگزاران و مجاوران مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: از زیبایی‌های ظهور برقراری رابطه حضرت با مومنین بدون هیچ واسطه و نایب و فاش شدن ماهیت جریانی است که مسیر ولایت و امامت را بعد از نبی مکرم اسلام(ص) تغییر داد. وی با اشاره به آیه «کانَ عَرْشُهُ عَلَی الْماء»(هود/7) افزود: ماء در روایات و نیز بسیاری از آیات کنایه از مقام ولایت است، بنابراین فرماندهی و عرش الهی روی آب بوده یعنی بر ولایت ائمه معصومین(ع) است و در عصر ظهور، حقیقت انوار هدایت الهی روی زمین تجلی کرده و ولایت روی زمین ظاهر می‌شود که گاهی در روایات از آن تعبیر به «یظهر الماء علی وجه الارض» هم شده است. این استاد حوزه و دانشگاه با بیان آیه شریفه «اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ یُحْیِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها»(حدید/17) گفت: امام که سرچشمه حیات است اگر غیبت کرد در واقع غیبت حیات است به این جهت در روایات این آیه به واضح معنا شده که بعد از آنکه کفر روی زمین پخش شد امام زمان (عج) با ظهورشان بساط کفر را به ایمان جمع می‌کند و قلوب زنده می‌شود. وی گفت: گاهی از ظهور حضرت حجت به «أَشْرَقَتِ الْأَرْضُ بِنُورِ رَبِّها» تعبیر می‌شود که بر این اساس نور رب، وجود مقدس امام(عج) است و زمین به نور ایشان روشن می‌شود. میرباقری با اشاره به آیات سوره شمس اظهار کرد: نهار دوران امام زمان (عج) است که آن شمس را تجلی می‌دهد و آن شمس وجود مقدس رسول الله (ص) است؛ و همینکه در دعای حضرت می‌خوانیم «اظهر به دین نبیک» حقیقتاً آن دینی که در حجاب رفته با ظهور حضرت ظاهر می‌شود و یکی از معانی ظهور هم همین است. رئیس فرهنگستان علوم اسلامی ادامه داد: در ظهور حضرت سه اتفاق می‌افتد؛ اول ظهور جسمانی، دوم رفع حجاب از باطن ولایت و سوم ظهور باطن ولایت در عالم است که از آن به «اشراق و احیاء ارض» تعبیر می‌شود؛ زمین احیاء و نورانی می‌شود. وی افزود: قرآن کریم می‌فرماید: قرآن متقین را هدایت می‌کند، متقین آنهایی هستند که اول صفت‌شان ایمان به غیب است؛ مطابق روایات منظور از غیب امام زمان(عج) است و حضرت ولی عصر پس از ظهور، حقیقت ولایت را در عالم تجلی می‌دهند و کلمه غیب الهی که امام زمان(عج) است آشکار می‌شود. این استاد حوزه و دانشگاه به اشکال کفار مبنی بر اینکه چرا پیامبر اعظم(ص) معجزه‌ای همچون عصای موسی ندارد تا همه جا همراهش باشد، اشاره و اظهار کرد: خداوند متعال می‌فرماید: «فَقُلْ إِنَّمَا الْغَیْبُ لِلَّهِ فَانْتَظِرُوا إِنِّی مَعَکُمْ مِنَ الْمُنْتَظِرین»(یونس/20) معجزه پیامبر غیب است و خدا به پیامبر اعظم(ص) می‌گوید بگو: غیب مال خداست و من هم با شما منتظرم. میرباقری ادامه داد: وقتی حضرت(ارواحنا فداه) می‌آید این غیب در عالم ظاهر می‌شود یعنی عالم ما به عالم غیب متصل و انوار غیب و حقیقت ولایت در عالم ظاهر می‌شود؛ این مهم‌ترین معنی ظهور است. انتهای پیام








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن