محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1842395234
سلام حضرت دلبر ، سلام قرص قمر
واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: سلام حضرت دلبر ، سلام قرص قمر فرهنگ > دین و اندیشه - علی مرادخانی
80 کیلومتر راه کمی نیست. خصوصا برای منی که سابقه پیاده روی آن چنانی را نداشته ام. طبیعتا آدمیزاد خسته می شود. پاهایش می گیرد. شانه هایش از بار کوله پشتی ش کرخت می شود. اما بعد از تمام آن 1300 تا تیر بین نجف تا ورودی شهر کربلا، بعد از این همه موکب توی راه و بعد از این همه این همه آدم و گروهی که توی راه میبینی، بالاخره به تابلوی شهر "کربلا" میرسی. آن جایی که نوشته شده "حرم ابالفضل العباس 6 کم". حالا تو فقط شش کیلومتر با مقصد فاصله داری. حالا ایستگاه های صلواتی ها و موکب ها مدل شان فرق می کند. صاحب موکب ها می دانند که از انجا به بعد کسی به فکر خوردن و آشامیدن و خستگی نیست. حالا اما آن ها می آیند توی جاده و جلویت را می گیرند و به تو لقمه نان عراقی تعارف می کنند و با لبخند می گویند:" ملمتس بالدعا"...
جلوتر می روی. روی ماشین پلیس نوشته: محافظة کربلاء. دارد کم کم باورت می شود که به بهشت رسیده ای. اینجا کربلاست. ولی تو هنوز گیج و خماری از بهشتی که آرزویش را داری و هنوز باورت نمی شود که بدان رسیده ای. از پلیس راه را می پرسی. می گوید: حرم ثلاث کیلومتر. پاهایت روی زمین کشیده می شود. دست هایت توان نگاه داشتن همان لقمه نان عراقی را هم ندارد. حالا اما بوی حرم می آید. تیر 1385. فقط 70 تا تیر تا حرم ابوفاضل باقی است. داری با اندک رمقی که نداری و دریای شوقی که داری به سمت حرم گام برمیداری. حالا کم کم موکب ها را میبینی که همه اش دارند از عباس می گویند. یکی دارد توی بلندگو می خواند: یا عباس! جیب الماء لسکینه...
پسرک کوچولویی جلویت می دود و برایت عطر می آورد که برای زیارت آماده تر شوی...
جلوتر دسته آذری زبان هایی را میبینی که دارند اشک می ریزند و از سقای دشت کربلا می گویند. دسته عرب ها دارند "علی العباس واویلا" می گویند و تو توی دلت مصرع را کامل می کنی: حسین تنهاست واویلا...
حالا همه چیز اماده است برای آستان بوسی حضرت سقا...
حالا اماده ای برای رؤیا...
حالا نگاهت را برمیگردانی رو به انتهای خیابان...
قدمت می ایستد...
قلبت انگار می ایستد...
چمدان از دستت رها می شود...
زمان می ایستد اصلا!
حالا تویی و منظره دلربای دو گلدسته آسمانی و گنبد دلربای قمر بنی هاشم...
دست بر سینه، روی قلب، چشمهایی مست حرم...
سلام حضرت دلبر! سلام قرص قمر...
می خواهی همانجا بنشینی و تکان نخوری دیگر. میخواهی بنشینی و قربان صدقه حضرت سقا را...
می خواهی مثل همه این مردم شروع کنی به نجوا اما زبانت بند آمده. هیچ نمی توانی بگویی. خیره شده ای به این همه زیبایی. قدم از قدم نمی توانی برداری. اما نه! باید رفت. وقتی منظره گنبد و گلدسته حرم عمو عباس اینقدر دیدنی است دیگر صحن عملدار با دل آدم چه کار می کند...
راه میافتی به سمت حرم. موکب ها دارند روضه می خوانند برای دست های بریده عمو عباس...
یکی دارد به حضرت زهرا می گوید: ابد والله یازهرا ما ننسی حسینا...
یکی آن طرف تر اما موکبش را اسم گذاشته: موکب سبایا الحسین...
بغض می دود توی گلویت. چه بی ادبند بعضی عرب ها. این ها انگار نمی دانند عمو عباس روی اسم بچه های حسین حساس است. انگار نمی دانند شرمندگی از آنها اصلا قد او را خم کرده. این ها چطوری رویشان شده نزدیک حرم عمو عباس، اسم موکبشان را بگذارند سبایا الحسین...؟ نمی دانند عمو عباس از آنها خجالت می کشد...؟
جلوتر می روی. ایست بازرسی حرم. تو آن قدر تشنه وصل هستی که نفهمی با چه حال و روزی بار و بنه ات را تحویل امانات شلوغ حرم میدهی. همه چیز را تحویل می دهی. حالا تویی و یک دست لباسی بر تنت داری و یک دریا صفای این حرم...
خدایا یعنی من الان کربلا هستم؟
یعننی این منم که الان جلوی در حرم علمدار ایستاده ام...؟
یعنی رؤیای شب های من الان به واقعیت مبدل شده است...؟
خدایا این منم...؟
دم در حرم، سیل جمعیت شروع می کنند به صدا زدن یک نام: لبیک یا عباس...
همه دست هایشان را بالا آورده اند و دارند صدا می زنند لبیک یا عباس...
همه صداها مردانه است. لحن ها مردانه است. این جا همه آمده اند در آستان بزرگ مرد این دنیا. همه مَردند. حرم اصلاً مردانه شده. همه دارند با غیرت مردانه دلبرشان را صدا می زنند: لبیک یا عباس...
از در ورودی تا نزدیکی ضریح همه دارند لبیک یاعباس می گویند. هر چه اما به ضریح نزدیک ترمی شوی بغض ها را بیشتر می توانی ببینی. بغض های مردانه. از آن بغض هایی که فقط یک مرد می فهمدش. از ان بغض هایی جند هزار کیلمتر راه آمده که اینجا بشکند، اما غرور مردانه هنوز اجازه شکستنش را نداده است.
مرد مغرور است. غرورش اجازه نمی دهد اشکش را کسی ببیند. اگر حتی بشکند هم نمی گذارد کسی شکستنش را ببیند. اینجا مردهایی را می بینی که نگاهشان داد میزند شکسته اند.همین دست هایی که بالا امده، همین فریادهایی که رو به ضریح بلند شده صدای مردهایی است که شکسته اند و پناه آورده اند به عمود خیمه حسین. هر چه به ضریح نزدیک می شوی صداها بیشتر می شوی. ملت تمام احساساتشان را جمع کرده اند توی گلویشان. داد می زنند لبیک یا عباس...!
اخم توی چشم، صدای بلند ، دست های برافراشته، وقتی یک مرد این طوری دارد رفتار می کند حتماً دردی دارد. دردی که می خواهد هیچکس نفهمدش. دردی که وارث ندارد. فقط توی دلش است. این چهره های برافروخته حکماً اتشند زیر خاکستر اما ناگاه...
ناگاه همه چیز عوض می شود. یک گروه چند نفره موقع ورود به آستان حضرت، لای آن همه "لبیک یا عباس"، شروع می کنند به ناله زدن: ای اهل حرم میر و علمدار نیامد...
بغض ها می شکند...
سینه ها آتش می گیرند...
مرد ها ضجه می زنند...
مرد ها می شوند عین بچه کوچولوها، رو می کنند سمت کفیل زنیب و برایش روضه می خوانند: سقای حسین، سید و سالار نیامد...
تصویری عجیب. این همه مرد. جلوی ضریح کوچکِ بزرگ مردِ لشکر حسین. روضه می خوانند و عین زن های جوان مرده گریه می کنند...
اشک هایی که انگار تنها محرمش صاحب این حرم است. زیر همین قبه. کنار ضریح کوچک عموی آب آور رقیه خاتون. حالا در و دیوار حرم هم دارند می خوانند: ای اهل حرم میر و علمدار...
طاقت نمی اوری. از زیر قبه بیرون میزنی تا کمی آرام بگیری. بیرون، توی صحن بزرگ حرم اما...
باور کردنی نیست اما تمام صحن دو دسته شده بودند و داشتند همین زمزمه را با اشک ناله می زندند: ای اهل حرم میر و علمدار نیامد، سقای حسین سید و سالار نیامد...
ایرانی و غیر ایرانی ندارد. غیر ایرانی ها هم دارند سینه می زنند و به اشک ایرانی ها، اشک می ریزند. ملت دارند بر سینه و سر می زنند از غربت عمو ابالفضل. از آبرویی که رفت... از مشکی دریده شد... از دستی که قلم شد...
اینجا الان ام البنین دارد برای پسرش زار می زند. اینجا دارد بوی یاس فاطمه می آید. خوب که گوش کنی صدای ناله بُنَیّ حضرت زهرا را می شنوی. اینجا پر شده از صدای گریه کودکانه رقیه کوچولو در حسرت اغوش عمو...
اینجا سکینه خاتون یکی دو روز زودتر از اربعین رسیده به علقمه تا برای چهلم عمویش تنهایی بر سینه بکوبد و زار بزند...
ملت دارند روضه با اشک می خوانند. در و دیوار حرم دارد گریه می کند. صدای این مردم اصلا اشک خود ارباب را هم در اورده...
اینجا حرم امن حضرت علمدار...
اینجا امان نامه عمو ابالفضل برای این همه بی پناه...
همین دیشب...
خود بهشت...
خود خود بهشت...
جای همه تان خالی بود... 1717
شنبه 22 آذر 1393 - 06:40:45
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]
صفحات پیشنهادی
چرا فرزند حضرت نوح (علیه السلام) از خاندان او نيست؟
چرا فرزند حضرت نوح علیه السلام از خاندان او نيست اراده و اختيار انسان نقشي عظيم در رقم خوردن سرنوشت انسان ايفا مي کند به گزارش سرویس دینی جام نیوز یکی از سوالات مطرح در حالات حضرت نوح علیه السلام اینکه چرا فرزند حضرت نوح علیه السلام از خاندان او نيست پاسخ همچنانكگريه حضرت زكريا بر حسين علیه السلام
مقتل گريه حضرت زكريا بر حسين علیه السلام كهيعص كاف نام كربلاست هاء هلاكت عترت پاك است ياء يزيد است كه بر حسين عليه السلام ستم مى كند عين عطش امام حسين و صاد صبر اوست سرویس دینی جام نیوز ديلمى با سند خود از سعد بن عبدالله قمى نقل مى كند چهل و چند مسئله دشوار كه پشباهت های مصائب حضرت زینب (علیها السلام) به انبیاء
مقام ابتلای به بلاها شباهت های مصائب حضرت زینب علیها السلام به انبیاء اگرحضرت نوح به زحمت قوم خویش مبتلا شد و به برکت خمسۀ طیّبه نجات یافت این بانو مبتلا شد به اهل کوفه و شام که بدتر از قوم نوح بود ند و در دریای بلیّات غرق گردید به گزارش سرویس دینی جام نیوز از جملهساخت صحن حضرت زهرا در نجف، آبروی جمهوری اسلامی ایران در عراق است
ساخت صحن حضرت زهرا در نجف آبروی جمهوری اسلامی ایران در عراق است فرهنگ > دین و اندیشه - نماینده مردم تهران در مجلس گفت مجلس و دولت به طور حتم باید کمک هایی را به ستاد عتبات عالیات انجام دهند چون هر آنچه ما داریم از مکتب حسینی است حجت الاسلام روح الله حسینیان در گفتخصائص الزینبیه یا ویژگیهای حضرت زینب (علیها السلام)
معرفی اثر خصائص الزینبیه یا ویژگیهای حضرت زینب علیها السلام الخصایص الزینبیه آینة تمام نمای عشق زیادِ سید به عمه بی همتای خویش حضرت زینب علیها السلام است به گزارش سرویس دینی جام نیوز این اثر معروفترین کتاب سید نورالدین جزایری است که نخستین بار به سال 1341 شگزارشی از حضور امیرالمومنین علی علیه السلام در کربلا
مقتل گزارشی از حضور امیرالمومنین علی علیه السلام در کربلا مردى از قبیله بنى ضَبّه گفت هنگامى که على علیه السلام در کربلا فرود آمد من حاضر بودم ایشان رفت و در کنارى ایستاد به گزارش سرویس دینی جام نیوز در حالات امام علی علیه السلام درکتاب المطالب العالیة ابن حجر عسقلاتاکید امیرعبداللهیان بر وحدت و هوشیاری آحاد امت اسلامی
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱ ۴۴ معاون وزیر امورخارجه کشورمان برگزاری سومین کنگره بینالمللی دانشجویان جهان اسلام را قابل اهمیت دانست حسین امیرعبداللهیان در گفتوگو با خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا تاکید کرد در شرایط فعلی که جریانی افراطی با تفکرات تکفیری و رویکرد حذفی کل طوایف اسلاممعیارهای اسلام برای تربیت فرزندان
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹ ۱۳ تربیت یکی از اصول بنیادین زندگی انسانهاست و اگر میخواهیم فرزندان ما در زندگی به موفقیت برسند باید برای تربیت آنها وقت بسیار زیادی بگذاریم و پدر و مادر هرگز نباید در برابر خواستههای نابجای فرزندان کوتاه بیایند به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دراهکارهای مبارزه با فساد اداری بر اساس ارزشهای اسلامی
راهکارهای مبارزه با فساد اداری بر اساس ارزشهای اسلامیآموزههای دینی سرشار از راهکارها و راهحلهای پیشگیری از بروز فساد در جامعه و مبارزه با آن میباشد چنان که پیامبران الهی و پیشوایان دین در عمل نیز اهتمام جدی به این امر داشتهاند بخش اول چکیده پرسش اصلی پژوهش راهکارهایششمین نشست «ایرانیان و فرهنگ باستانی ایران در صدر اسلام» -
اندیشگاه فرهنگی کتابخانه ملی ایران برگزار می کند ششمین نشست ایرانیان و فرهنگ باستانی ایران در صدر اسلام شناسهٔ خبر 2436892 شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲ ۴۷ دین و اندیشه > اندیشکده ها ششمین نشست از سلسله نشست های ایرانیان و فرهنگ باستانی ایران در صدر اسلام با سخنرانی استاد اکبر ثسلام بر لبان تشنه امام حسین علیه السلام
عطش سلام بر لبان تشنه امام حسین علیه السلام ای شیعیان من هروقت آب گوارایی نوشیدید مرا یاد کنید به گزارش سرویس دینی جام نیوز چون سیدالشهدا علیه السلام را از آب منع کردند خداوند چهار نوع آب را به آن حضرت عطا کرد اول حوض کوثر را حق امام حسین علیه السلام قرار داد و امراد از ظلم شهادت امام حسین (علیه السلام) است!
توضیح یک آیه مراد از ظلم شهادت امام حسین علیه السلام است ترک مکن زیارت مظلوم را راوی سؤال کرد مظلوم کیست حضرت فرمود مگر نمی دانی که او حسین علیه السلام شهید کربلاست به گزارش سرویس دینی جام نیوز یکی از آیات قرآن که با امام حسین علیه السلام ارتباط دارد آیه 33 سكنفرانس وحدت اسلامی مفاهیم اصیل اسلامی را نمایان میسازد -
رئیس تجمع العلماء المسلمین كنفرانس وحدت اسلامی مفاهیم اصیل اسلامی را نمایان میسازد شناسهٔ خبر 2437652 یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲ ۰۹ دین و اندیشه > اسلام در جهان رئیس تجمع العلماء المسلمین با اشاره به اهمیت مسئله وحدت اسلامی در دوره كنونی جهان اسلام تاكید كرد برگزاری كنفرانسروش امام صادق(علیه السلام) در تفسیر عقلانی قرآن کریم
روش امام صادق علیه السلام در تفسیر عقلانی قرآن کریمقرآن کریم در بردارنده برهانهای عقلی است و در بسیاری از آیات انسانها را به تفکر تعقل و تدبر دعوت نموده است بخش اول چکیده روش تفسیر عقلی ازجمله روشهایی است که در کنار سایر روشها ـ همچون روش تفسیر قرآن به قرآن و روش تفسیردشمن با تغییر سبک زندگی، جریان انقلاب اسلامی را نشانه گرفته است
یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶ ۵۳ معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت دشمن با تغییر سبک زندگی جریان انقلاب اسلامی را نشانه گرفته و بهدنبال متوقف کردن آن است به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه فارس حجتالاسلام موسویهوایی در پنجمین اجلاس منطقهاعلام شرایط اعزام به تبلیغ ماه صفر از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه قم
سهشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹ ۴۴ ادارهکل امور تبلیغی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم طی اطلاعیهای شرایط اعزام به تبلیغ ماه صفر را اعلام کرد به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه قم در این اطلاعیه آمده است داشتن پرونده تبلیغی رتبهبندی شده آماداستاد الازهر: گفتن لا اله الا الله برای اسلام آوردن کافیست + ویدیو
شبکه العالم گزارش داد استاد الازهر گفتن لا اله الا الله برای اسلام آوردن کافیست ویدیو حال این شخص اگر به نبوت محمد ص یا نبوت عیسی ع ایمان هم داشت به عنوان مسلمان روز قیامت پای حساب کشیده خواهد شد - اندازه متن به این مطلب امتیاز دهید 0 نظر ۰۶ ۰۹ ۱۳۹۳ - ۱۴ ۰۰-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها