محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1842999420
تاثیر پژوهش ها و آثار دکتر آزاد ارمکی بر شناساندن جامعه ایرانی/ او تاریخ جامعه شناسی را بازسازی کرد
واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:
تاثیر پژوهش ها و آثار دکتر آزاد ارمکی بر شناساندن جامعه ایرانی/ او تاریخ جامعه شناسی را بازسازی کرد فرهنگ > دین و اندیشه - استاد دانشگاه میشیگان گفت: «درک ما از مدرنیزاسیون در معنای کلی و چگونگی تأثیرگذاری آن بر ایران و سایر جوامع مسلمان تا حدود بسیار زیادی مدیون آزاد ارمکی است. برای مثال او نشان داده است که باورهای قوی اسلامی می توانند حامی ارزش های دموکراتیک باشند.»
به گزارش خبرآنلاین به نقل از مهر، اولین همایش تخصصی «جامعه شناسان ایرانی و جامعه ایرانی» با بررسی آثار دکتر تقی آزاد ارمکی دوشنبه دهم آذرماه در تالار ابن خلدون دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد. رونالد اینگلهارت، استاد دانشگاه میشیگان نیز، پیامی صوتی برای این همایش ارسال کرد. متن این پیام و خلاصه اظهارات دو سخنران این همایش را در ادامه می خوانید. رونالهد اینگلهارت، استاد دانشگاه میشیگان «مشتاقم بهترین آرزوها و نیز تبریکات خودم را تقدیم شمایی کنم که برای بزرگداشت نقش تقی آزادارمکی و تأثیر او در علوم اجتماعی ایران و جهان گرد هم آمده اید. سابقه آشنایی من با پروفسور آزادارمکی به ۱۵ سال پیش بر می گردد. یعنی زمانی که او تلاش می کرد ایران را به شبکه های جهانی از دانشمندان علوم اجتماعی وصل کند. شبکه ای که اکنون بیش از ۱۰۰ کشور در سرتاسر جهان به آن پیوسته اند. او و همکارانش در دانشگاه تهران پروژه پیمایش جهانی ارزش ها را در ایران پیاده کردند و بدین وسیله امکان بررسی دگرگونی های اجتماعی و فرهنگی ایران و تجزیه و تحلیل آنرا در مقیاسی جهانی فراهم آوردند. بخت با من یار بود که فرصت دیدار از تهران دست داد در این دیدار من کمک کردم بخش ملی مربوط به این پیمایش در سطح ایران طراحی شود. در آن هنگام رابطه ایران و ایالات متحده متشنج شـده بود و به این دلیل در بدو امـر نمی دانستم چگـونه از من استقبال خواهـد شـد. فی الواقع، با گرم ترین استقبالی روبرو شدم که تا این زمان تجربه کرده ام. من لذت کار کردن با یک گروه با انگیزه از دانشمندان مستعد علوم اجتماعی را تجربه کردم که از جان و دل علاقه مند بودند بفهمند چگونه میراث فرهنگی منحصر به فرد ایران بر توسعه اقتصادی و نیز تکامل (فرآیند) دموکراسی در این کشور تأثیر می گذارد. من هرگز فراموش نمی کنم که چه برخوردهای دوستانه و تعامل های صمیمانه ای با پروفسور آزاد ارمکی و همکاران و دانشجویانش داشتم. من و پروفسور آزاد ارمکی، هر دو، بخش قابل توجهی از عصر حرفه ای خود را به مطالعه مدرنیزاسیون اختصاص داده ایم و محرک ما این باور بوده است که اگر دانشمندان علوم اجتماعی بتوانند نظریه ای شفاف درباره نوسازی ارائه دهند و بر اساس داده های تجربی پایا آن را بیازمایند، می تواند جوامع ما را یاری دهد تا به گونه ای موثرتر با دگرگونی های اجتماعی، تکنولوژیک و اقتصادی جهان معاصر کنار بیایند. درک ما از مدرنیزاسیون در معنای کلی و چگونگی تأثیرگذاری آن بر ایران و سایر جوامع مسلمان تا حدود بسیار زیادی مدیون آزاد ارمکی است. برای مثال او نشان داده است که باورهای قوی اسلامی می توانند حامی ارزش های دموکراتیک باشند. پیمایش های علمی که او در طول این سال ها انجام داده، محملی ارزشمند برای تحلیل واقعیت اجتماعی محسوب می شوند. او در کتاب ها و مقالات متعدد خود، به دانشمندان علوم اجتماعی در سرتاسر جهان کمک کرده به درکی بهتر از ماهیت تغییری نائل آیند که در جهان ما در حال رخ دادن است و بفهمند چگونه باورهای مذهبی و سایر باورهای فرهنگی به رفتار انسان ها شکل می دهند.
در این لحظه خرسند خواهم بود تبریکات خودم را تقدیم تقی آزاد ارمکی کنم و به او بگویم بابت بینش و انگیزش فکری که به ما دادی از تو سپاسگزارم.» دکتر ضیاء هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری * جامعه شناسی و توسعه همزاد و لازم و ملزوم یکدیگرند. تغییر روش های جامعه شناسی سعی دارد قوانین و فرایندهای توسعه را کشف کند. در قرن بیستم جامعه شناسان بسیاری در پی کشف فرایند توسعه بوده اند. حتی ایده های جهان شمول را مطرح کرده اند و توسعه را یک سونگارانه مطرح کرده اند که لزوما با وجوه توسعه به عنوان چند عاملی و چند وجهی مطابقت ندارد. * در ایران ضعف و تداوم فقر و نابرابری اجتماعی و سایر مسائل موجود در واقعیت جامعه امروز نمونه های مشکلات جامعه انسان محور است که علوم اجتماعی و انسانی باید رویکرد و هدف خود را رهایی از این مسائل و مشکلات قرار دهد. همچنین نمود فرهنگ در جامعه رشد کمی و کیفی آنچنان که مد نظر بوده نداشته است و در واقع سایر سرمایه های فرهنگی نمودهای توسعه های فرهنگی قلمداد می شوند. بدیهی است در ایران عنصر دین و نمادهای معنوی ارزش های والایی دارد که من آنها را وارستگی توسعه ای می دانم. که دکتر آزاد سهم بسیاری در این زمینه ها دارد. * دکتر آزاد به عنوان یک استاد شاخص در علوم اجتماعی ایران است که با نگاه به جامعه تلاش کرده این ارزش ها را در ارتباط با جامعه قرار دهد و آنها را ارزیابی و بررسی کند. ایشان نیاز این رشته و جامعه و موضوعات آن علم را جدی گرفته اند. دکتر آزاد به خود مسئله و موضوعات اجتماعی به شکل مستقیم پرداخته اند، نه با واسطه تئوری ها و کتاب های دانش محور مورد استفاده که متداول است. بنابراین مبانی ای که در این حوزه مطرح کرده اند این فرصت را برای دیگران ایجاد کرده که خود را مورد نقد قرار دهد. حتی نه تنها این امکان نقد فراهم شده بلکه روحیه خودانتقادی هم دارند. * اساسا زندگی ایشان با تحولات جامعه همراه بوده است. بنابراین حتی در فعالیت های آموزشی در بین دانشجویان هم اهل نقد و انتقاد بوده است و هم خود پذیرای نقد از دیگران بوده. برای دانشجویان فقط یک استاد در حوزه علم و جامعه شناسی نیست، بلکه یک فعال حوزه عمومی نیز است. حضور ایشان در رسانه ها و تحلیل هایی که ایشان در مورد مسائل روز دارد. نتیجه این ویژگی ایشان است که همواره خودش را مورد نقد و نقادی قرار می دهد. * گستره مطالعاتی ایشان بسیار وسیع و در این میان بر سه پایه دین، دولت و خانواده تاکید بسیار داشته است. دستاورد مهم ایشان که آثار ارزشمندی دارد و سال ها می توان بر روی آن کار کرد در همین سه حوزه است. ایشان محدود به مرزهای خاصی نبودند. همان طور که محدود به فضاهای دانشگاهی هم نبودند. فعالیت های ایشان مربوط به بوم و منطقه خاصی نیست بلکه در سطح ملی و دانشگاهی و بین المللی فعال هستند. مقصود فراستخواه، جامعهشناس و استاد دانشگاه * امر پیشینی جامعه شناسی ما را هم در بر گرفته است چنانچه که امر پسینی جامعه در محاق می ماند و چندان به حساب نمی آید. وقتی جامعه ایران را می خواهیم تبیین کنیم بیشتر امر پیشینی بر مدل ما سیطره دارد و این بر کانتکس معرفتی ما سیطره دارد که گویا تقدیر تاریخی ما است. مثلا چنان از شیوه تولید ایرانی صحبت می کنیم که معنایش این است که استبداد فابریک ایران است. * مانند موانع رشد سرمایه داری در ایران. کاری که دکتر اشرف در دهه ۵۰ انجام داده است یا شکاف دولت و ملت و ... در ایران. به نظرم اینها اشکال مختلف امر پیشینی است که بر جامعه شناسی ما سایه افکنده است و تصور بنده بخش بزرگی از جامعه شناسی درباره جامعه ایران چنان است که گویی تقدیر ما این است . * به طور پیشینی در سبک و سیاق ما این مسائل وجود دارد به طوری که حس می کنیم یک جامعه بی نظم ایرانی داریم که ما سایه او یا او سایه ماست در حالی که اگر در سیاق جامعه شناسی معرفتی ما امر پسینی ایران هم باشد این جامعه شناسی طبیعتا خصیصه های رویدادی هم پیدا می کند و گذشته را رها می کند. تاریخ ایران یکسره ادامه امر پیشینی نیست بلکه امر پسینی هم دارد. * در آن صورت جامعه شناسی می تواند مدل سازی کند و ابزارهای کارآمد بهتری را برای این جامعه بدست بیاورد و آنها را به اجرا بگذارد. انقلاب ۵۷ ایران خصلت رویدادی داشت. برای اینکه جامعه شناسی آن را توضیح بدهد باید یک امر پیشینی هم داشته باشد. مدرنیته ایرانی که حاصل یک کار جامعه شناس ایرانی است و اگر هست خاصیت پسینی دارد یعنی فضاهایی که به صورت اقتضایی بوجود می آید. جامعه ایران یک کنش هایی که بیرون از مفهوم تاریخ به صورت پسینی سر می زند که در اینجا کنشگر بوجود می آید، بازی بوجود می آید . اینجاست که پدیده پاشایی بوجود می آید، اینجاست که آگاهی ضمنی جامعه دست به کار می شود. * این آگاهی های ضمنی در فضاهای اقتضایی در کوچه و خیابان که بیشتر خصیصه پسینی دارد شکل می گیرند و می آیند و نقش خود را بر جامعه ایران می زنند. آگاهی هایی هستند که صورتبندی های ذهنی ندارند. * امر پیشینی جامعه ایران حوزه کنش را محدود می کند. سئوال اینجاست که آیا وقت آن نرسیده است که جامعه شناسان ایران جامعه ایران را با آن رنگ خاکستری که طیفی گسترده از امر پشینی و پسینی تبیین کنند؟ در واقع از دکتر آزاد به عنوان کسی که این کار شروع کرده است می توان نام برد. دکتر محمد فاضلی، استاد دانشگاه *می شود زندگی علمی ایشان را به عبارت اولیه ای بازسازی کرد تحت عنوان فضیلت مندی جامعه شناس. آنان معتقدند که آدم به همانچه که به آن باور دارد عمل کند و اگر به آنچه که به آن باور داشتید عمل کردید فضیلت مندی است. من معتقدم که دکتر آزاد فضیلت مندی را رعایت کرده است. طرح ایشان این است که ایشان یک وضعیت از آسیب شناسی ایران ارائه کند. وی معتقد است که جامعه شناسی در ایران ساحت جدا افتاده از حیات اجتماعی دارد. بر مبنای این آسیب شناسی را انجام می دهد و اینکه جامعه شناسی ایرانی هیچ وقت نتوانسته است که مسئله ای از ایران را حل کند. او پیشنهاد می دهد که جامعه شناسی ایران وقتی می تواند این کار را انجام دهد که از یک منبع دقیق دانش تبعیت کند تا کارا باشد و تاریخ ایران را تحلیل کند و بر تاریخ ایران متکی باشد. * پس جامعه شناسی ایران از نظر دکتر آزاد اول باید تاریخ را بخواند و بعد جامعه را آسیب شناسی بکند. در فاصله ۱۰ سال دو کتاب نوشته است که مدل پیشنهادی ایشان در این دو کتاب است. وی مدعی است که مقصودش پیشرفت اجتماعی است که از طریق نظام فرهنگی و دینی استخراج شود. پس در این زمینه تکلیف خودش را مشخص می کند. جامعه شناسی می خواهد که بر اساس فرهنگ و نظام فرهنگی پیشرفت اجتماعی را پایه ریزی کند. * دکتر آزاد جامعه شناس برج عاج نشین نیست. جامعه شناسی نیست که از جامعه شناسی ابزاری برای توجیه وضع موجود خارج کند. من معتقدم که این قسمت اول با قسمت دوم تعارضاتی دارد. ایشان یکی از سهم های بزرگش این است که تاریخ جامعه شناسی را بازخوانی کرده است. یعنی از نسل اول تا نسل چهارم را بازسازی کرده . این چهار نسل با هم یک پروژه دارند و آن بومی تر شدن است. * اما ایشان هیچ وقت کار تاریخی به معنایی که در والراشتاین می بینیم نکرده است. اما بخشی از این پازل پوشش داده شده و آن سیر تاریخی اندیشه است. پس به این جهت این سه تا چیز که برای جامعه شناس شدن لازم است را انجام داده است. شما با خواندن کتاب های دکتر آزاد می توانید ببینید که جامعه شناسی چگونه وارد شد و چگونه رشد کرد و مسیر تاریخی آن را بررسی کنید به طوری که نسل اول جامعه شناسان فیلسوف، نسل دوم، نسل سوم بنیادگرا و نسل چهارم که جامعه شناسان امروزی باشند را در آثارش می بینید. * این طبقه بندی مبنایی برای تبیین و فکر کردن جامعه شناسی ایرانی است. سهم اول ایشان بازسازی تاریخ جامعه شناسی است که هیچ کس مانند ایشان آن را ننوشته است. ایشان به آنچه که ملزومات جامعه شناسی می دانسته پایبندبوده است. سوم اینکه به اخلاق جامعه شناس بودن اعتقاد دارد. آزاد ارمکی سر این داستان ساده و مبارزه کرده است ما نیاز به اقدام بزرگ با مردان بزرگ و عالم داریم. /6262
کلید واژه ها: تقی آزاد ارمکی - جامعهشناسی -
سه شنبه 11 آذر 1393 - 15:31:09
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 256]
صفحات پیشنهادی
دکتر آزادارمکی در تکمیل جامعه شناسی امروز ایران نقش به سزایی داشت -
پارسانیا دکتر آزادارمکی در تکمیل جامعه شناسی امروز ایران نقش به سزایی داشت شناسهٔ خبر 2434319 سهشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲ ۲۰ دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها دکتر پارسانیا در همایش بزرگداشت دکتر آزادارمکی با بیان اینکه کارهای ایشان یک مجموعه تقریبا کاملی است که شکل گرفته استدکتر تقی آزادارمکی نیاز جامعه و جامعهشناسی را جدی میگیرد -
همایش جامعه شناسان ایرانی و جامعه ایرانی دکتر تقی آزادارمکی نیاز جامعه و جامعهشناسی را جدی میگیرد شناسهٔ خبر 2434287 سهشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲ ۰۱ دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها ضیاء هاشمی با بیان اینکه دکتر تقی آزادارمکی نیاز جامعهشناسی و جامعه را جدی میگیرد گفت ایایده جامعه شناسی ایرانی محصول بلوغ نسبی اجتماع علمی است -
همایش جامعه شناسان ایرانی و جامعه ایرانی ایده جامعه شناسی ایرانی محصول بلوغ نسبی اجتماع علمی است شناسهٔ خبر 2434056 سهشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵ ۲۳ دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها محمد امین قانعی راد رئیس انجمن جامعه شناسی ایران گفت به نظرم مطرح شدن ایده جامعه شناسی ایرانیاولین همایش تخصصی «جامعه شناسان ایرانی و جامعه ایرانی» برگزار می شود -
با نقد آثار دکتر آزادارمکی اولین همایش تخصصی جامعه شناسان ایرانی و جامعه ایرانی برگزار می شود شناسهی خبر 2431575 تاریخ مخابره شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰ ۲۶ دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها اولین همایش تخصصی جامعه شناسان ایرانی و جامعه ایرانی که حاصل حدود ۵سال مطالعه و بررسدر اطلاعیه آغاز به کار رسمی حزب ندای ایرانیان مطرح شد عدالت، آزادی و مردمسالاری آرمان ماست/ تأمین منافع ملی و
در اطلاعیه آغاز به کار رسمی حزب ندای ایرانیان مطرح شدعدالت آزادی و مردمسالاری آرمان ماست تأمین منافع ملی و رفع آثار توسعهنیافتگی در همه ابعاد جامعه دغدغه ماست تشکر از منتقدان ندای ایرانیانحزب ندای ایرانیان در بیانیه اعلام موجودیت خود عنوان کرد تحقق عدالت آزادی و مردمسالاریآثار باستانی و تاریخی ابزاری برای تولید ثروت در جامعه هستند
معاون استاندار آذربایجان شرقی آثار باستانی و تاریخی ابزاری برای تولید ثروت در جامعه هستند تبریز - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان شرقی گفت آثار باستانی و تاریخی تنها به عنوان میراث تاریخی یک ملت محسوب نمی شوند بلکه باید با دید جهانی از این آثار برانشست تحليل جامعهشناختی پديده «مرتضی پاشايی» برگزار میشود -
در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی نشست تحليل جامعهشناختی پديده مرتضی پاشايی برگزار میشود نشست تحليل تطبيقی جامعه شناختی پديده مرتضی پاشايی ايران و جهان در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می شود به گزارش خبرگزاری مهر مدیریت همکاری علمی و بین المللی پژومهلت ارسال آثار به بخش پژوهش مسابقات بینالمللی قرآن کریم تمدید نمیشود -
مهلت ارسال آثار به بخش پژوهش مسابقات بینالمللی قرآن کریم تمدید نمیشود دبیر اجرایی پنجمین دوره مسابقات بینالمللی قرآن دانشجویان مسلمان با ذکر اینکه داوری مقدماتی آثار دریافتی بخش پژوهش مسابقات آغاز شده است یادآور شد که فرصت ارسال آثار به این بخش تمدید نخواهد شد به گزارش خبرگسیاستزدگی در عرصه جامعهشناسی هزینههای بسیاری داشته است -
همایش جامعه شناسان ایرانی و جامعه ایرانی سیاستزدگی در عرصه جامعهشناسی هزینههای بسیاری داشته است شناسهٔ خبر 2434336 سهشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵ ۱۳ دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها رضا صالحی امیری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی بیان کرد ما در جامعه شناسی کمتر متوجه آیندهنشست «امام موسی صدر و سبک زندگی مسلمانی در جامعه متکثر» برگزار میشود -
با سخنرانی داوود فیرحی نشست امام موسی صدر و سبک زندگی مسلمانی در جامعه متکثر برگزار میشود شانزدهمین نشست اندیشه و عمل که با موضوع امام موسی صدر و سبک زندگی مسلمانی در جامعه متکثر با سخنرانی حجتالاسلام دکتر داوود فیرحی 4 آذر برگزار میشود به گزارش خبرگزاری مهرف شانزدهمینپیمایشهای علمی آزاد ارمکی محمل ارزشمندی برای تحلیل واقعیت اجتماعی است -
پیام صوتی رونالد اینگلهارت برای بزرگداشت دکتر تقی آزادارمکی پیمایشهای علمی آزاد ارمکی محمل ارزشمندی برای تحلیل واقعیت اجتماعی است شناسهٔ خبر 2434295 سهشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲ ۰۸ دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها رونالد اینگلهارت در پیامی صوتی به همایش بزرگداشت دکتر تقی آزادابتکارات امام موسیصدر برای موضوع دین در جامعه متکثر
سهشنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸ ۲۵ یک استاد دانشگاه گفت مهمترین وجه دین وجه کلامی آن نیست بلکه خدمت اجتماعی آن است به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا حجت الاسلام و المسلمین داود فیرحی درنشستی در رابطه با سبک زندگی مسلمانی در جامعه متکثر از دیدگاه امام موسیصدر اظهار کرپاتوق زمینهای برای تقویت نگاه مدنی/جای گفتگوی اصحاب جامعه شناسی کجاست -
هادی خانیکی پاتوق زمینهای برای تقویت نگاه مدنی جای گفتگوی اصحاب جامعه شناسی کجاست شناسهٔ خبر 2434281 سهشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴ ۴۵ دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها هادی خانیکی استاد دانشگاه علامه گفت پاتوق می تواند یک زمینه ای برای نگاه کردن به نهادهای سنتی و مدرن باشد سوامر پیشینی جامعهشناسی ما را در برگرفته است -
همایش جامعه شناسان ایرانی و جامعه ایرانی امر پیشینی جامعهشناسی ما را در برگرفته است شناسهٔ خبر 2434063 سهشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳ ۴۴ دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها مقصود فراست خواه گفت امر پیشینی جامعه شناسی ما را در بر گرفته است چنانچه که امر پسینی جامعه در محاق می ماندجامعهشناسی بر اساس نظامفرهنگی پیشرفت اجتماعی را پایهریزی میکند -
همایش جامعه شناسان ایرانی و جامعه ایرانی جامعهشناسی بر اساس نظامفرهنگی پیشرفت اجتماعی را پایهریزی میکند شناسهٔ خبر 2434062 سهشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳ ۲۳ دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها محمد فاضلی بیان کرد جامعه شناسی ایران از نظر دکتر آزاد اول باید تاریخ را بخواند و بعمولاوردی: رویکرد اعتدال دولت فرصتی تاریخی برای تحقق نقش زن ایرانی در جامعه است
مولاوردی رویکرد اعتدال دولت فرصتی تاریخی برای تحقق نقش زن ایرانی در جامعه است جامعه > خانواده - معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده روز چهارشنبه در همایش ملی اعتدال گفت رویکرد اعتدال و دولت اعتدال را میتوان فرصتی تاریخی برای تحقق نقش زن ایرانی در جامعه دانستهنرمندان گمشده جامعه را برگردانند
پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵ ۲۲ یکی از مراجع عظام تقلید گفت هنرمندان با تولید آثار فرهنگی ارزشمند گمشده جامعه را به جامعه برگردانند به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه قم آیتالله جوادیآملی در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تاثیر هنر در انتقال م-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها