تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805579184




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گاهی زمان آهنگسازی اشک می‌ریزم/ «موج» زمانی زنگ موبایل هنرمندان بود -


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: کیوان ساکت در برنامه «نغمه‌ها»:
گاهی زمان آهنگسازی اشک می‌ریزم/ «موج» زمانی زنگ موبایل هنرمندان بود

کیوان ساکت


کیوان ساکت در برنامه «نغمه‌ها» نحوه شکل‌گیری برخی قطعاتش را توضیح داد؛ از اینکه گاهی زمان آهنگسازی اشک می‌ریزد سخن گفت و به قطعه «موج» اشاره کرد که زمانی زنگ موبایل بسیاری از هنرمندان بوده است. به گزارش خبرنگار مهر، برنامه تخصصی موسیقیایی «نغمه‌ها» به کارگردانی حبیب ذوالفقاری و تهیه کنندگی اصغر احدی شب گذشته دوشنبه سوم آذر ساعت 23:15 میزبان کیوان ساکت ‌آهنگساز و نوازنده‌ بود تا ضمن بررسی نحوه تولید قطعات بی کلام «افسوس، خاطره و موج» از آلبوم «شرق اندوه» درباره قطعات با کلام «نگاه و خورشید و ماه » به ترتیب از آلبوم‌های «شبی با خورشید» و «کی می‌رسد باران» نیز گفتگو کند.
کیوان ساکت
ساکت ‌نوازنده و آهنگساز‌ که 52 سال پیش در مشهد متولد شده، در این برنامه از حضور خود در کارگاه موسیقی صدا و سیما در سن 14 سالگی خبر داد و درباره تولید قطعات افسوس و موج گفت: طراحی قطعه «افسوس» را در مایه دشتی چپ کوک با سه تم انجام دادم. این اثر اولین قطعه از آلبوم «شرق اندوه» است.
کیوان ساکت
وی افزود: آلبوم شرق اندوه با همکاری امید نیک‌بین و اجرای پیانو بهنام ابوالقاسم تولید شده است. سازبندی‌های آن مربوط به ارکستر زهی دوره باروک است که پیانو در آن به خوبی شنیده می‌شود. تم‌های قطعات «افسوس» و «خاطره» را مدتها با خود زمزمه می‌کردم تا توانستم بعد از مدتی این دو آثار را متولد کنم.ساکت همچنین درباره قطعه «خاطره» توضیح داد: «خاطره» در گام شوشتری لا بر اساس کلام فارسی تولید شده است.‌ خاطره‌ هم همانند‌ افسوس‌ ترکیبی از تار، ارکستر و پیانو دارد که برخوردار از سبک باروک روسیه است.
کیوان ساکت
نوازنده مطرح ایران، قطعه‌ «افسوس‌» را عاشقانه خواند و گفت: این قطعه دشتی با افسوس، دریغا، درد و اندوه همراه است. زمان تنظیم ساخت یک اثر هنری، هنرمند حس و حال خاصی خواهد داشت که قابل وصف نیست و برای توضیح آن زبان قاصر است. گاهی اوقات در زمان ساخت آثارم اشک می‌ریختم و گاهی هم سکوت می‌کردم و به فکر فرو می‌رفتم.وی درباره قطعه‌ «موج‌» و انتقاد‌های صورت گرفته، تصریح کرد: قطعه «موج» حرکت خاصی از لحاظ ملودی و بافت دارد و تغییر مدلاسیون در این اثر به شکل سنتی انجام نشده است. به این دلیل عباس ستایشگر (موسیقیدان) در مجله موسیقی آن زمان از این اثر بسیار انتقاد کرد و به بیان ایراد‌های فنی آن پرداخت. موج اما طرفداران زیادی هم داشت و در اغلب برنامه‌های رادیو و تلویزیون از آن بسیار استفاده می‌کردند.
کیوان ساکت
این نوازنده و آهنگساز افزود: قطعه موج زمانی زنگ موبایل بسیاری از هنرمندان بود. موسیقی موج سفری است که آغاز و پایان دارد با شور آغاز می‌شود و شنونده را به گردش ملودی‌ها می‌برد و به او حالت غرق شدگی می‌دهد.ساکت درباره تولید دو اثر «نگاه و خورشید ماه» یادآور شد: در سال 1373 وقتی برای اجرای سولو به رادیو دعوت شدم تم اولیه قطعه نگاه را اجرا کردم و در زمانی که نزد استاد مشیری می‌رفتم، او روی این موسیقی شعر گفتند تا این اثر شکل گرفت.
کیوان ساکت
وی از قطعه «نگاه» به عنوان خاطره‌انگیزترین تصنیفش یاد کرد و افزود: در این قطعه سعی کردم از تم‌هایی استفاده کنم که موجب خسته کردن ذهن شنونده نشود و از ساختار سهل و ساده‌ای برخوردار است.این آهنگساز مطرح درباره موسیقی «خورشید و ماه» نیز اظهار کرد: هرمز ناصر شریفی به دنبال موسیقی بود که شعر خود را دکلمه کند. بعد از مطالعه آثار او و انتخاب اشعار، آهنگسازی آن را آغاز کردم و تولید تصنیف‌ «خورشید و ماه‌» را برای ناصر شریفی به پایان رساندم. این اثر با مایه دشتی، از انواع ساز‌ها بهره برد و با صدا و آواز سینا سرلک و دکلمه هرمز ناصر شریفی بسیار بر دل نشست.



سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن