تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802819454




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجرای حکم؛ میخی بر تابوت سعودی‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



اجرای حکم؛ میخی بر تابوت سعودی‌ها
آل‌سعود در اجرای سیاستی مدبرانه برای رفع مشکلات اجتماعی ناتوان مانده، بنابراین با هدف رعب‌آفرینی در بین مردم به‌ویژه فعالان شیعی آزادی‌خواه و ساکت‌کردن اعتراضات آنان، حکمی ظالمانه علیه شیخ النمر صادر کرده است.



به این مطلب امتیاز دهید


به گزارش سرویس دینی جام نیوز، شیخ محمد جعفر المهاجر، تاریخ‌نگار، نویسنده و پژوهشگر علوم اسلامی لبنان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ضمن بیان این مطلب گفت: بدون شک حکم ظالمانه اعدام شیخ نمر باقر النمر، عالم شیعی سرشناس عربستان نشان می‌دهد که حکومت آل‌سعود دائما سیاستی ضد‌شیعی و سازمان‌یافته‌ را دنبال می‌کند و نسبت به فعالیت این عالم بزرگ شیعی که اسوه صبر و مقاومت در برابر ظلم است، نگران بوده، بنابراین دست به صدور چنین حکمی زده است.
ثبت حکم به عنوان لحظه شکست آل‌سعود در برابر شیعیان
وی افزود: از سوی دیگر این حکم به عنوان لحظه شکست آل‌سعود در برابر شیعیان در تاریخ ثبت خواهد شد و نشان می‌دهد که این رژیم در اجرای سیاستی مدبرانه برای رفع مشکلات و مسائل اجتماعی ناتوان است، بنابراین به عملی شنیع پناه برده که هدف از آن رعب‌آفرینی در بین فعالان شیعی آزادی‌خواه در سرزمینی است که از ظلم آل‌سعود رنج می‌برند.
المهاجر با بیان این که شهروندان غیرشیعی عربستان هم از حکومت آل‌سعود راضی نیستند، تصریح کرد: مهم‌ترین هدف از صدور چنین حکمی رعب‌آفرینی در بین مردمی است که هر روز نارضایتی خود را از سیاست‌های تبعیض‌آمیز آل‌سعود نشان می‌دهند؛ حکومتی که شنیع‌ترین تبعیض نژادی را که ریشه آن اعتقادی است، مرتکب می‌شود.
این پژوهشگر لبنانی بیان کرد: کاملا مشخص است که در این کشور شیعیان از بیشتر حقوقشان محروم هستند و حکومت برای ساکت‌کردن آنان و حتی غیرشیعیان سیاست رعب‌آفرینی را دنبال می‌کند تا اهدافش را پیش برده و بتواند به حیاتش ادامه دهد.
وی یادآورشد: با وجود این‌که عربستان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است، اما 20 درصد از مردمش زیر خط فقر زندگی می‌کنند، چرا که خاندان آل‌سعود که شامل هزاران امیر و امرا است، این ثروت‌ها را به نفع خود غارت کرده و به نیازهای مردم توجهی ندارند.
اجرای حکم؛ میخی بر تابوت آل‌سعود
جعفر المهاجر واکنش شیعیان عربستان و دیگر بخش‌های جهان اسلام به اجرای احتمالی حکم در آینده را ارزیابی کرد و گفت: همان‌طور که گفتم هدف از این حکم، ترساندن مردم بوده است، بنابراین هرگز اجرایی نخواهد شد، اما چنانچه این حکم اجرا شود، عربستان در واقع قبرش را با دست خود کنده و اجرای آن به مثابه میخی بر تابوت رژیم آل‌سعود خواهد بود.
المهاجر در پاسخ به پرسشی درباره نقش علمای شیعه و سنی و فعالان سیاسی در برابر این حکم تصریح کرد: صداهای زیادی در اعلام مخالفت با این حکم در جهان اسلام برخاست و مذاهب و فرقه‌های مختلف آن را محکوم کردند و از مقامات سعودی خواستند که در آن تجدیدنظر کنند، اما آل‌سعود تاکنون به این درخواست‌ها توجهی نکرده و برای رسیدن به اهدافش تا بیشترین زمان ممکن حکم را ثابت نگه داشته و تغییر نخواهد داد.
عربستان؛ اساس رشد تکفیر در جهان
این نویسنده لبنانی درباره تأثیر حکم در رابطه جهان اسلام با عربستان گفت: جهان اسلام امروز به سیاست‌های اشتباه آل‌سعود پی برده و به خوبی می‌داند که این رژیم ده‌ها میلیارد دلار را برای حمایت از گروه‌های تکفیری صرف کرده و در واقع پایه و ریشه رشد تکفیر و مسئول آن در جهان است، تکفیری که همه جهان اسلام به‌ویژه کشورهای همسایه عربستان از آن رنج برده و متضرر شده‌اند.
وی تأکید کرد: مسئله فقط صدور حکم ظالمانه علیه آیت‌الله شیخ نمر النمر نیست و اشتباهاتی که آل‌سعود مرتکب می‌شود، تنها به این حکم خلاصه نمی‌شود، بلکه این رژیم در طول تاریخ حکمرانی بر عربستان، سیاستی درست که مورد پسند عامه مردم باشد، را به کار نبرده و  دائما اشتباه کرده است، اشتباهاتی که این کشور را در تنگنا قرار داده و سبب شده است که مردم در قبال سیاست‌های عجیب و غریب آل‌سعود واکنش نشان داده و اعتراض کنند.
سکوت سازمان‌های بین‌المللی به خاطر پول
ایکنا: جعفر المهاجر نقش سازمان‌های اسلامی در چنین شرایطی را تبیین و تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر سیاست ساکت‌کردن اعتراضات با پول در جهان حاکم است، یعنی قدرت‌های زورگو هر نوع اعتراض سازمان‌های بین‌المللی در قبال سیاست‌های غلطشان را با پول ساکت می‌کنند و همین امر سبب شده است که سازمان‌هایی را که از آنان انتظار می‌رود در قبال سیاست‌های غلط عربستان به‌ویژه حکم اعدام شیخ النمر موضع بگیرند، به خاطر پول ساکت شوند؛ زیرا چنانچه سخن گفته یا اعتراض کنند، کمک‌های مالی عربستان به این سازمان‌ها قطع خواهد شد. هرچند که اعتراضاتی اندک را در این مورد شاهد بوده‌ایم.
 




۱۲/۰۸/۱۳۹۳ - ۱۹:۵۲




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن