محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1842247104
احادیثی پر بار از حضرت امام حسین( علیه السلام)
واضح آرشیو وب فارسی:بیتوته:
احادیثی پر بار از حضرت امام حسین( علیه السلام) حدیث 1 : امام حسین (ع) : كیف یستدل علیك بما هو فی وجوده مفتقر إلیك ؟ أ یكون لغیرك من الظهور ما لیس لك حتی یكون هو المظهر لك ؟ متی غبت حتی تحتاج إلی دلیل یدل علیك ؟ و متی بعدت حتی تكون الَثار هی التی توصل إلیك ؟ عمیت عین لا تراك علیها رقیبا...
چگونه با چیزی كه خود در وجودش نیازمند توست ، برای وجود تو دلیل آورده شود؟ آیا چیزی هست كه آشكارتر از تو باشد تا وسیله آشكار كردن تو باشد؟ كی پنهانی تا نیازمند دلیلی باشی كه بر تو دلالت كند؟ و كی دوری تا آثارت وسیله رسیدن به تو باشند؟ كور باد آن چشمی كه تو را مراقب و نگهبان خود نبیند. دعای عرفه ، بحار الانوار، ج 98، ص 226 --------------------------------------------
حدیث 2 :
امام حسین (ع) : ماذا وجد من فقدك ؟ و ما الذی فقد من وجدك ؟ لقد خاب من رضی دونك بدلا. چه دارد آن كس كه تو را ندارد؟ و چه ندارد آن كه تو را دارد؟ آن كس كه به جای تو چیز دیگری را پسندد و به آن راضی شود، مسلما زیان كرده است .
دعای عرفه ، بحار الانوار، ج 98، ص 228 -------------------------------------------- حدیث 3 :
امام حسین (ع) :لا أفلح قوم إشتروا مرضاة المخلوق بسخط الخالق كسانی كه رضایت مخلوق را به بهای غضب خالق بخرند، رستگار نخواهند شد.
مقتل خوارزمی ، ج 1، ص 239 -------------------------------------------- حدیث 4 :
امام حسین (ع) : لا یأمن یوم القیامة إلا من خاف الله فی الدنیا. هیچ كس روز قیامت در امان نیست ، مگر آن كه در دنیا خدا ترس باشد.
بحار الانوار، ج 44، ص 192 -------------------------------------------- حدیث 5 :
امام حسین (ع) : قال (الله ): "ألمؤمنون و المؤمنات بعضهم أولیاء بعض یأمرون بالمعروف و ینهون عن المنكر". فبدأ الله بالأمر بالمعروف و النهی عن المنكر فریضة منه لعلمه بأنها إذا أدیت و أقیمت إستقامت الفرائض كلها هینها و صعبها، و ذلك أن الأمر بالمعروف و النهی عن المنكر دعاء إلی الاسلام مع رد المظالم و مخالفة الظالم ... خداوند متعال فرموده است : "مردان و زنان مؤمن دوست یكدیگرند، امر به نیكی و نهی از بدی می كنند". خداوند نخست امر به معروف و نهی از منكر را به عنوان یك فریضه از سوی خودش ذكر كرده است ، زیرا او آگاه است كه اگر این وظیفه اجرا شود، وظایف دیگر همه ، چه سخت و چه آسان انجام می گیرد، زیرا امر به معروف و نهی از منكر دعوت به اسلام می كند و حقوق ستم دیدگان را بازمی ستاند و با ستمگران به مخالفت برمی خیزد...
تحف العقول ، ص 237 --------------------------------------------
حدیث 6 :
امام حسین (ع) : أیها الناس إن رسول الله (ص ) قال من رأی سلطانا جائرا مستحلا لحرام الله ناكثا عهده مخالفا لسنة رسول الله یعمل فی عباد الله بالإثم و العدوان فلم یغیر علیه بفعل و لا قول كان حقا علی الله أن یدخله مدخله . ای مردم ! رسول خدا فرمود: هر كس سلطان زورگویی را ببیند كه حرام خدا را حلال نموده ، پیمان الهی را می شكند و با سنت و قوانین رسول خدا از در مخالفت در آمده و در میان بندگان خدا، راه گناه و معصیت و ستم و دشمنی را در پیش می گیرد، ولی با عمل یا سخن اظهار مخالفت نكند، بر خداوند است كه او را در محل و جایگاه آن سلطان ظالم قرار دهد.
مقتل خوارزمی ، ج 1، ص 234 -------------------------------------------- حدیث 7 :
امام حسین (ع) : إن الناس عبید الدنیا، و الدین لعق علی ألسنتهم یحوطونه ما درت معائشهم فإذا محصوا بالبلاء قل الدیانون . مردم برده و بنده دنیا هستند، و دین لعابی است كه تا وسایل زندگی فراهم است ، به دور زبان می گردانند، ولی وقتی دوران آزمایش فرا رسد، دینداران كمیاب می شوند.
بحار الانوار، ج 78، ص 117 --------------------------------------------
حدیث 8 :
امام حسین (ع) : من حاول أمرا بمعصیة الله كان أفوت لما یرجو و أسرع لما یحذر. كسی كه بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد ، دیرتر به آروزیش می رسد و زودتر به آنچه می ترسد گرفتار می شود .
بحار الانوار، ج 78، ص 120 --------------------------------------------
حدیث 9 :
امام حسین (ع) : ألا ترون أن الحق لا یعمل به ، و أن الباطل لا یتناهی عنه لیرغب المؤمن فی لقاء الله محقا. آیا نمی بینید كه به حق رفتار نمی شود و كسی از باطل نهی نمی كند، پس بخواهد مؤمن دیدار خدا را ، در حالی كه بر حق باشد.
بحار الانوار، ج 78، ص 116 --------------------------------------------
حدیث 10 :
امام حسین (ع) : فإنی لا أری الموت إلا سعادة و الحیاة مع الظالمین إلا برما. به درستی كه من مرگ را جز سعادت نمی بینم و زندگی با ستمكاران را جز محنت نمی دانم .
تحف العقول ، ص 245 --------------------------------------------
حدیث 11 :
امام حسین (ع) : و أنتم أعظم الناس مصیبة لما غلبتم علیه من منازل العلماء لو كنتم تشعرون (تسعون ) ذلك بأن مجاری الأمور و الأحكام علی أیدی العلماء بالله الأمناء علی حلاله وحرامه فأنتم المسلوبون تلك المنزلة و ما سلبتم ذلك إلا بتفرقكم عن الحق و اختلافكم فی السنة بعد البینة الواضحة، و لو صبرتم علی الأذی و تحملتم المؤونة فی ذات الله ، كانت أمور الله علیكم ترد و عنكم تصدر و إلیكم ترجع ، ولكنكم مكنتم الظلمة من منزلتكم ، و اسلمتم أمور الله فی أیدیهم یعملون بالشبهات ، و یسیرون فی الشهوات ، سلطهم علی ذلك فراركم من الموت ، و إعجابكم بالحیاة التی هی مفارقتكم ... مصیبت و گرفتاری شما از همه مردم بیشتر است ، زیرا مقام و مسند دانشمندان - اگر بفهمید ( یا بنابر فرض این كه لیاقت آن را داشته باشید ) - از دست شما گرفته شده است و این مصیبتها بدان جهت است كه رتق و فتق امور و اجرای احكام باید به دست دانشمندان خداشناسی باشد كه بر حلال و حرام خدا امینند. اما این مقام و منزلت از شما گرفته شده ، بدان جهت كه شما از حق كناره گیری كردید و با وجود دلیلهای آشكار و واضح در سنت پیغمبر اختلاف كردید. اگر شما در برابر آزار و اذیت صبر و مقاومت می كردید و رنج و سختی را در راه خدا به جان می خریدید، امور الهی در دست شما قرار می گرفت و منشأ و مرجع آنها شما بودید. ولی شما ستمكاران را بر مقام خود مسلط كردید و امور الهی را به دست آنها سپردید، در حالی كه آنان به شبهات عمل می كنند و شهوترانی را پیشه خود قرار داده اند. و آنچه موجب قدرت ستمكاران در این امور شده ، فرار شما از مرگ و دلخوشی به این زندگی ناپایدار است ...
تحف العقول ، ص 238 -------------------------------------------- حدیث 12 :
امام حسین (ع) : أللهم إنك تعلم أنه لم یكن ما كان منا تنافسا فی سلطان ، و لا التماسا من فضول الحطام ، ولكن لنری المعالم من دینك و نظهر الإصلاح فی بلادك ، و یأمن المظلومون من عبادك ، و یعمل بفرائضك و سننك و أحكامك . خداوندا، تو آگاهی كه آنچه انجام دادیم ، نه برای رقابت در كسب جاه و مقام بود و نه برای چیزهای پوچ و بیهوده دنیا، بلكه برای این بود كه نشانه های راه دینت را ارائه دهیم و (مفاسد را) در شهرهای تو اصلاح كنیم تا بندگان مظلوم تو در امنیت و آسایش باشند و به احكام تو عمل كنند.
تحف العقول ، ص 239 --------------------------------------------
حدیث 13 :
امام حسین (ع) : و أنی لم أخرج أشرا و لا بطرا و لا مفسدا و لا ظالما و إنما خرجت لطلب الإصلاح فی أمة جدی صلی الله علیه و آله ، أرید أن آمر بالمعروف و أنهی عن المنكر و أسیر بسیرة جدی و أبی علی بن أبی طالب علیه السلام . به درستی كه من بیهوده ، گردنكش ، ستمگر و ظالم حركت نكردم ، بلكه برای اصلاح در امت جدم محمد (ص ) حركت كردم و می خواهم امر به معروف و نهی از منكر كنم و به روش جدم محمد (ص ) و پدرم علی بن ابی طالب (ع ) رفتار كنم .
بحار الانوار، ج 44، ص 329 -------------------------------------------- حدیث 14 :
امام حسین (ع) : فإن تكن الدنیا تعد نفیسة فدار ثواب الله أعلی و أنبل و إن تكن الأبدان للموت أنشئت فقتل امرئ بالسیف فی الله أفضل و إن تكن الأرزاق قسما مقدرا فقلة حرص المرء فی الرزق أجمل و إن تكن الأموال للترك جمعها فما بال متروك به الحر یبخل اگر دنیا باارزش شمرده شود، منزل آخرت و دار ثواب الهی باارزشتر و والاتر است . و اگر بدن و جسم انسانها برای مرگ آفریده شده ، به خدا سوگند كشته شدن انسان با شمشیر (شهادت ) بهتر است . و اگر رزق و روزی موجودات تقسیم شده و مقدر گردیده ، زیباتر و نیكوتر آن است كه انسان در طلب رزق و روزی كمتر حرص داشته باشد. اگر جمع كردن اموال برای ترك كردن آن است ، چرا انسان آزاده نسبت به این چیزی كه ترك كردنی است بخل بورزد.
بحارالانوار، ج 44، ص 374 --------------------------------------------
حدیث 15 :
امام حسین (ع) : ویحكم یا شیعة آل أبی سفیان إن لم یكن لكم دین و كنتم لا تخافون المعاد فكونوا أحرارا فی دنیاكم . وای بر شما ای پیروان آل ابی سفیان ، اگر دینی ندارید و از معاد و روز قیامت نمی ترسید، پس لااقل در دنیا آزاده و جوانمرد باشید.
بحار الانوار، ج 45، ص 51 --------------------------------------------
حدیث 16 :
امام حسین (ع) : إن قوما عبدوا الله رغبة فتلك عبادة التجار، و إن قوما عبدوا الله رهبة فتلك عبادة العبید، و إن قوما عبدوا الله شكرا فتلك عبادة الأحرار و هی أفضل العبادة. عده ای از روی طمع عبادت خدا می كنند، این عبادت سوداگران است ، و جمعی از ترس بندگی خدا می كنند، این عبادت بردگان است ، و برخی به انگیزه شكر خدا را عبادت می كنند، این عبادت آزادمردان و بهترین عبادتهاست .
بحار الانوار، ج 78، ص 117 -------------------------------------------- حدیث 17 :
امام حسین (ع) : واعلموا أن حوائج الناس إلیكم من نعم الله علیكم فلا تملوا النعم فتحور نقما. آگاه باشید كه یكی از نعمتهای الهی بر شما حاجات و نیازهای مردم به شما است ، پس از این نعمتها بیزار نشوید كه برمی گردند و به جای دیگر می روند.
بحار الانوار، ج 78، ص 121 --------------------------------------------
حدیث 18 :
امام حسین (ع) : إعتبروا أیها الناس بما وعظ الله به أولیاءه من سوء ثنائه علی الأحبار، إذ یقول : لولا ینهیهم الربانیون و الأحبار عن قولهم الإثم ، و قال : لعن الذین كفروا من بنی إسرائیل - إلی قوله - لبئس ما كانوا یفعلون ، و إنما عاب الله ذلك علیهم لأنهم كانوا یرون من الظلمة الذین بین أظهرهم المنكر و الفساد فلا ینهونهم عن ذلك رغبة فیما كانوا ینالون منهم ، و رهبة مما حذرون ، و الله یقول :
"فلا تخشوا الناس و اخشون " و قال : "ألمؤمنون و المؤمنات بعضهم أولیاء بعض یأمرون بالمعروف و ینهون عن المنكر". ای مردم ، عبرت بگیرید از آن نكوهشهایی كه خداوند به منظور پند و اندرز دوستانش از علمای یهود كرده است ، آن جا كه می فرماید:
"چرا روحانیون و علمای آنها (یهود) را از سخنان گناه آلود جلوگیری نكردند؟" و فرموده :
"آن گروه از بنی اسرائیل كه كافر شدند، (به زبان داوود و عیسی بن مریم ) لعنت شدند"، تا آن جا كه می فرماید: "چه كارهای ناپسندی كه انجام می دادند". بدین جهت خدا بر آنان عیب گرفت كه از ستمگرانی كه در برابرشان بودند، فساد و اعمال ناروا می دیدند و آنان را منع نمی كردند، چون به آنچه از ستمگران به آنان داده می شد، چشم طمع داشتند و از عواقب اعتراضها بیم داشتند، با این كه خداوند فرموده : "از مردم نترسید، از من بترسید"، و نیز فرموده : "مردان و زنان مؤمن دوست یكدیگرند، به نیكی امر و از بدی نهی می كنند". تحف العقول ، ص 237 -------------------------------------------- حدیث 19 :
امام حسین (ع) : من طلب رضی الناس بسخط الله وكله الله إلی الناس . كسی كه برای جلب رضایت و خوشنودی مردم ، موجب خشم و غضب خداوند شود، خداوند او را به مردم وا می گذارد.
بحار الانوار، ج 78، ص 126 --------------------------------------------
حدیث 20 :
امام حسین (ع) : إیاك و ظلم من لا یجد علیك ناصرا إلا الله جل وعز. بترس از ستم كردن بر كسی كه به جز خدا یاوری ندارد.
بحار الانوار، ج 78، ص 118
منبع : sibtayn.com
مرتبط با مذهب 20حدیث از امام حسین (ع) 10 حدیث زیبا در مورد برکت در زندگی احادیثی در باب توسل به قرآن
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: بیتوته]
[مشاهده در: www.beytoote.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]
صفحات پیشنهادی
صبر امام حسین (علیه السلام)، نجات اسلام
صبر امام حسین علیه السلام نجات اسلام امام حسین علیه السلام به برکت صبر دین را زنده کردند این صبرِ آسانی نبود به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سرویس دینی جام نیوز صبر امام حسین علیه السلام اسلام را در طول تاریخ تا امروز بیمه کرده است واقعاً اگر امام حسین علماجرای گفتوگوی حضرت امام حسین و عمر سعد در کربلا |اخبار ایران و جهان
ماجرای گفتوگوی حضرت امام حسین و عمر سعد در کربلا روایت حضرت آیتالله خامنهای از گفتوگوی حضرت امام حسین علیهالسلام و عمر سعد در کربلا که در سایت KHAMENEI IR منتشر شده است رهبر انقلاب این سخنان را در تاریخ بیستم مهرماه سال ۱۳۶۳ در نماز جمعهی تهران بیان کردهاند کد خبر ۴۴۵۵۰تکلیف ما در قبال دعوت امام حسین (علیه السلام)
تکلیف ما در قبال دعوت امام حسین علیه السلام وتر موتور این ندای کسی است که در رسیدن به هدف خود و در دعوتش تنها مانده و دشمن او را تنها کرده است به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سرویس دینی جام نیوز الحمد لله رب العالمین و صل الله علی محمد و اله الطاهرین اللّهمّ کنحائل شدن بین آب و امام حسین علیه السلام
امام علیه السلام فرمود امیدوارم خدا مرا سیراب گرداند و شما را از آشامیدن منع نماید حائل شدن بین آب و امام حسین علیه السلامابن زیاد در تعقیب نامه قبلى نامه دیگرى براى ابن سعد فرستاد که بین حسین و یارانش و بین آب حائل شو و مگذار قطره آبى بنوشند 1عـمـر بن سعد بلافاصله عمرو باولین مرثیه سرایان امام حسین علیه السلام
اولین مرثیه سرایان امام حسین علیه السلام در کربلا بر مزار حسین-علیه السلام- گذر کردم و اشک فراوانی از دیدگانم فروریخت به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سرویس دینی جام نیوز در خصوص اولین مرثیه سرایان باید گفت که «نخستین مرثیه سرایان اهل بیت آن حضرت بودهاند و حتی در هشعر مناجات با امام حسین علیه السلام
مانند نور آمدی و لا مکان شدی پرواز آسمانی هفت آسمان شدی با جلوه های نوری بالانشین خود خورشید صبح و ظهر و غروب اذان شدی تا اینکه انبیا به تو نزدیکتر شوند روضه شدی و در همه دوران بیان شدی محرابهای مسجد دنیا خدا نداشت از عرش آمدی و خداعلت حرکت امام حسین (ع) به سمت کوفه پس از اطلاع از شهادت حضرت مسلم
امام حسين ـ عليه السلام ـ بعد از مرگ معاويه با حکومت یزید مواجه کشد که از او بيعت مي خواست با توجه به شناختي که از يزيد داشت از بيعت امتناع و دست به حرکت عملي مخالف حکومت زد از آنجا که شيعيان و دوست داران اهل بيت در کوفه از حضرت خواسته بودند که به سمت ايشان برود حضرت ابتدا عآثار زیارت اباعبدالله الحسین علیه السلام
آثار زیارت اباعبدالله الحسین علیه السلام چه معصوم زنده باشد و چه از دنیا رفته باشد ثواب و آثار و برکاتش علی السویه است به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سرویس دینی جام نیوز یکی از سفارشات مذهبی مذهب شیعه مسئله زیارت است باید توجه داشت که زیارت سه وجه دارد وجه نخستنهضت امام حسین(ع) قیام حق علیه باطل زمان بود
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲ ۲۴ امام جمعه موقت سمنان گفت نهضت امام حسین ع در واقع یک نهضت و قیام حق علیه باطل بود و در تداوم حرکت همه پیامبران و امامان معصوم صورت گرفت حجت الاسلام والمسلمین سیدجلال احمدپناهی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه سمنان با بیانانتشار دفتر سوّم از مجموعۀ «انديشههاي ناب»، تحت عنوان «فضائل و قیام امام حسین سلاماللهعلیه»
دین و اندیشه اندیشمندان اثر آیت الله مظاهری انتشار دفتر سوّم از مجموعۀ انديشههاي ناب تحت عنوان فضائل و قیام امام حسین سلاماللهعلیه دفتر سوّم از مجموعۀ انديشههاي ناب تحت عنوان فضائل و قیام امام حسین سلاماللهعلیه اثر مرجع عاليقدر حضرت آيت الله مظاهري منتشر گرديدامام حسین(ع) درباره درد بشر امروز چه میفرمود؟ / آیا مشکل انسان معاصر دعوای بین شیعه و سنی است؟
امام حسین ع درباره درد بشر امروز چه میفرمود آیا مشکل انسان معاصر دعوای بین شیعه و سنی است فرهنگ > دین و اندیشه - رییس مرکز اسلامی انگلیس می گوید ما باید ببینیم که مشکل انسان معاصر چیست آیا مشکل انسان معاصر دعوای بین شیعه و سنی است اینکه 1400 سال گذشته بین اعزاداری محرم در حسینیه امام خمینی (ره) |اخبار ایران و جهان
عزاداری محرم در حسینیه امام خمینی ره دومین شب مراسم عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفای ایشان در حسینیه امام خمینی ره با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد کد خبر ۴۴۶۶۱۴ تاریخ انتشار ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱ ۲۱ - 02 November 2014ثواب عزاداری برای امام حسین(ع) |اخبار ایران و جهان
ثواب عزاداری برای امام حسین ع عزاداری برای امام حسین ع علاوه بر شور باید دارای شعورهم باشد اکنون که وارد ماه محرم شدیم چه بهتر که علاوه بر عزاداری بر روی معرفتافزایی افراد بهخصوص جوانان هم کار کنیم کد خبر ۴۴۴۷۶۴ تاریخ انتشار ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱ ۲۸ - 26 October 2014 عزاداریآیا امام حسین(ع) فریب خورده بود؟ / نمونه ای از تحریف مخصوص ایرانی ها درباره واقعه کربلا
آیا امام حسین ع فریب خورده بود نمونه ای از تحریف مخصوص ایرانی ها درباره واقعه کربلا فرهنگ > دین و اندیشه - آگاهی امام حسین ع از شهادت خود پیش از قیام فریب خوردگی عزت و ذلت در ماجرای کربلا و تحریف ایرانی ها درباره امام سجاد ع را در پرونده خبرآنلاین در روز دومامام حسين(ع) به اسب من وشما احتياجي ندارد! |اخبار ایران و جهان
امام حسين ع به اسب من وشما احتياجي ندارد گفته اند امام خود به داخل خيمه او رفته و طلب ياري و کمک کردند اما عبيدا گفت به خدا سوگند مي دانم که هر کسي از تو پيروي کند سعادتمند خواهد بود ولي نصرت من تو را از قتال با دشمن بازنمي دارد کد خبر ۴۴۵۷۹۴ تاریخ انتشار ۰۸ آبان ۱۳۹۳ -واقعه عاشورا اولین بار توسط چه کسانی تحریف شد؟/ تفسیرهای غلط از سخن امام حسین(ع) به حر
واقعه عاشورا اولین بار توسط چه کسانی تحریف شد تفسیرهای غلط از سخن امام حسین ع به حر فرهنگ > دین و اندیشه - نخستین تحریف ها درباره واقعه عاشورا و ریشه های آن دلیل بازنگشتن امام به مدینه پس از آگاهی از خیانت کوفیان و منابع مورد تحقیق مقتل های عاشورایی را در پروندهآیا دلیلی درباره خوراندن تربت امام حسین(ع) و آب فرات به نوزاد تازه متولد شده داریم؟
آیا دلیلی درباره خوراندن تربت امام حسین ع و آب فرات به نوزاد تازه متولد شده داریم کام فرزندان خویش را با آب فرات و با خاک قبر امام حسین ع بردارید به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سرویس دینی جام نیوز یکی از سوالات مطرح در خصوص تربت حضرت حسین اینکه آیا روایتی درباره خوراندن ترب-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها