محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1826382216
وقتی مرد شجاع عرب به امام حسین(ع) پیشنهاد فرار داد / لعن معاویه و یزید چه فایده ای دارد؟
واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:
وقتی مرد شجاع عرب به امام حسین(ع) پیشنهاد فرار داد / لعن معاویه و یزید چه فایده ای دارد؟ فرهنگ > دین و اندیشه - قدیمی ترین مقتل تحریف شده، ماجرای پیشنهاد فرار به امام حسین(ع)، دلیل سفارش به خواندن زیارت عاشورا و یک برخورد ویژه امام با غلامش را در پرونده خبرآنلاین در روز هفتم محرم بخوانید.
گفت و گو با دکتر محمد مهدی جعفری، نویسنده و پژوهشگر تاریخ اسلام پرسش: مقاتل مختلفی در طول تاریخ به واقعه عاشورا پرداخته اند، که برخی نیز دارای تحریف هستند. قدیمی ترین مقتلی که می شناسید و تحریف شده کدام است؟ پاسخ: قدیمی ترین مقتل درباره عاشورا، مقتل ابی مخنف است. ابی مخنف، متوفای سال 155 هجری و ظاهراً شیعه بوده و مقتل وی بسیار معتبر است. البته درباره روایاتی که ایشان برای عاشورا نقل کرده، اختلاف فراوانی دارد. آن مقتلی که به نام ابی مخنف چاپ شده و در دسترس است، بسیار تحریف شده و اغراق ها و تحریف های فراوانی درباره حادثه عاشورا دارد که مورد انتقاد بسیاری از بزرگان از جمله شهید مطهری قرار گرفته است. آقای حجت الله جودکی که در این مقتلها تخصص دارند، روایات ابی مخنف درباره حادثه عاشورا را از تاریخ طبری استخراج کرده است که حدود 110 روایت شده که این ها با مقتل ابی مخنف که چاپ شده، بسیار متفاوت است. وی در کتاب «قیام جاوید» این دو مقتل را که با هم مقایسه کرده است. مقتل تحریف شده ابی مخنف، نتیجه نقل و قول های روضه خوان ها و کسانی است که صرفا می خواستند مردم را بگریانند و ثواب ببرند. آن مقتل که از تاریخ طبری استخراج شده به حقیقت نزدیک است و با تاریخ های دیگر هم مطابقت دارد. مقتلهایی که بعد از ابی مخنف نوشته شده نیز مثل آن است. مثلاً روضه الشهداء که مشهور است، سرشار از روایات تحریف شده است. پرسش: آیا مقتل های تحریف آمیز دیگری وجود دارد؟ پاسخ: علاوه بر این مقتلها، بنده مقتل خاصی به نام مقتل شاه عبدالعظیمی را دیده ام که شاید در جایی منتشر نشده و مرحوم پدرم آن را ترجمه کرده و نسخه خطی آن موجود است. در آن مقتل هم تحریفهایی وجود دارد، مثلا برای نمونه آمده است که امام حسین در ظهر عاشورا هنگام رفتن به جنگ، زرهی پوشیده بودند که قیمتش به اندازه هزینه هفت کشور بود و غیره. همه این ها به گونه ای اغراقآمیز و به دور از واقعیت، وصف شده بود. تحریف ها در آن بسیار زیاد است. مقتل های دیگری هم که از روی این مقتلها نوشته شده مثل مصیرالاحزان، بکاء الاحزان، تحریف شده هستند. آقای جودکی حدود 500 مقتل قدیم و جدید در کتاب خود استخراج کرده اند. پرسش: با توجه به تحریفاتی که در برخی منابع درباره عاشورا دیده می شود، چند منبع معتبر در این باره معرفی کنید. پاسخ: یکی از بهترین کتابهای تحلیلی، کتاب مرحوم آیت الله خلیل کمره ای تحت عنوان «عنصر شجاعت و فداکاری 72 تن و یک تن» در 9 جلد بوده که بسیار تحلیلی و جالب است. ایشان روایات صحیح را در این کتاب آورده و تحلیل کرده و بیشتر هدف قیام امام حسین و واقعه عاشورا را نوشته است. کتاب دیگری که باز هم تحلیلی و بسیار جالب است، کتابی از شیخ عبدالله علائلی است. اسم اصلی این کتاب به زبان عربی «سمو المعنا فی سمو الذات» بوده که در سال 1939 تألیف شده است. این کتاب 3 جلد است و در سال 1321 شیخ محمد باقر کمره ای، جلد اول این کتاب را به نام «همت بلند» ترجمه کرده است. من هر سه جلد این کتاب را ترجمه کرده ام تحت عنوان «برترین هدف در برترین نهاد» که توسط سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، منتشر شده است. آثار دکتر سید جعفر شهیدی، حماسه حسینی شهید مطهری و کتابهای مرحوم صالحی نجف آبادی از منابع معتبر هستند. کتاب «شهید جاوید» صالحی نجفی آبادی که بیشتر درباره تحریف ها و غلوها نوشته شده، بسیار مشهور است. بقیه آثار ایشان هم مفید است.
برگرفته از سخنان امام موسی صدر در نماز جمعه مجتمع آموزشی العالمیه عبیدالله بن حر چگونه به امام حسین(ع) پیشنهاد فرار داد؟
«امام حسین بن علی (ع) را به یاد میآوریم. مواضع آن حضرت و شرایط و اوضاع آن دوره را به یاد میآوریم. ای مصیبتدیدگان! ای رنجدیدگان! ای کسانی که پیش از آنکه از سوی دشمن و بیگانه مورد ستم واقع شوید، از سوی دوستان و برادران ستم کشیدهاید! به یاد آورید که امام حسین(ع) در آن دوره چگونه با مسائل برخورد کرد. وضعیت امام حسین(ع) پیش از وقوع عاشورا در یک مرحله، امام حسین (ع) هنگامی که در راه مکه به کربلا بود، با عبیدالله بن حر جعفی- که از قهرمانان شجاع و از بزرگان یک قبیله بود- برخورد کرد و از او یاری خواست. اندکی بیندیشیم و ببینیم که وضعیت امام در آن زمان چگونه بود. چرا امام حسین (ع) در آنجا و در آن منزلگاه بود؟ زیرا معاویه از دنیا رفته بود و یزید- کسی که وجدان مسلمانان، وجدان حقجویان و روح حقیقت و عدالت با او مخالف بود- خلافت را به دست گرفته بود و کسانی را برای بیعت گرفتن از حسین (ع) به مدینه فرستاده بود. طبیعی بود که امام حسین (ع) بگوید: «کسی چون من با کسی چون او بیعت نمیکند» و نیز طبیعی بود که یزید، والی خود را تحت فشار قرار دهد تا به اجبار از حسین (ع) بیعت بگیرد، زیرا بیعت مردم با یزید نه از روی اراده و خواست خود، بلکه به اجبار و از سر بیم و هراس بود. از حسین (ع) خواسته شد که بیعت کند و آن حضرت نپذیرفت. از طرفی ایشان نمیتوانست در مدینه بماند، از اینرو به همراه خانواده و اصحاب خود به مکه رفت و در حرم امن الهی و در کنار بیتالله الحرام اقامت گزید. در آنجا نیز پس از چند ماه احساس کرد که این حالت زیاد به طول نمیانجامد و خطر او را احاطه کرده است؛ و هیهات که حسین از برابر خطر بگریزد، آنگاه که گذشتن از جان موجب نجات انسان و پایداری حق میگردد. امام حسین (ع) میخواست حرمت کعبه و بیتالله الحرام را حفظ کند تا خون فرزند رسول خدا (ص) در حرم ریخته نشود و محرمات، مباح نگردد و سرزمین امن الهی در آینده در معرض تعدی و تجاوز هر طغیانگر نابکار قرار نگیرد، به همین سبب از مکه خارج شد. بنابراین حرمین شریفین مکه و مدینه در معرض تهدید قرار داشتند و حسین (ع) نیز در آنجا مورد تهدید بود. به کجا باید میرفت؟ دعوت اهل کوفه را لبیک گفت؛ آنها که هزاران نامه برایش نوشته و از او دعوت کرده بودند که به کوفه برود. گفته بودند که اگر به نزد آنان برود، با او بیعت میکنند و یاریاش میدهند و برای اقامۀ حق و سرنگونی باطل در کنارش میایستند. از اینرو حسین (ع) به سوی کوفه رفت. هدیه عبیدالله بن حر به امام و پیشنهاد فرار در میانۀ راه دریافت که اهل کوفه تحتتأثیر سرکوب یا تطمیع، بیعت خود را شکستهاند و نماینده و پسرعموی حسین (ع)، مسلم بن عقیل بن ابیطالب (ع) را به شهادت رساندهاند. بنابراین حسین (ع) در میانۀ راه فهمید که آسمان و زمین به روی او در فرو بستهاند، مکه و مدینه جای او نیست و کوفه نیز به او خیانت کرده و از یاریاش دست کشیده، و لشگر جرار اهل کوفه به فرماندهی دشمن و به فرمان یزید- که حسین از بیعتش سر باز زده- پیش روی اوست تا راه را بر او ببندد و به اجبار از او بیعت بگیرد و یا او را به قتل برساند. حسین (ع) در چنین شرایطی عبیدالله بن حر جعفی، از مردان شجاع عرب را میبیند و عبیدالله از یاری او خودداری میکند، اما هدیهای را به او پیشنهاد میکند و میگوید: «ای فرزند رسول خدا! اسب بینظیر و بیهمتایی دارم که با آن هر که را خواستم، گرفتم و هر که مرا خواست، نگرفت»، یعنی هنگامی که سوار این اسب هستم، هر کس را که بخواهم، به او میرسم و از طرفی، هر کس که بخواهد مرا بگیرد، نمیتواند و من قادر هستم از دست او بگریزم. امام حسین (ع) از این گفتۀ عبیدالله چنین استنباط کرد که وی فرار را به امام پیشنهاد میکند، زیرا حسین (ع) در موقعیتی نبود که بخواهد کسی را تعقیب کند یا بر کسی بتازد، زیرا ایشان در محاصره قرار داشت و زمین خداوند با همۀ فراخی بر وی تنگ آمده بود. بنابراین قرار نبود حسین (ع) کسی را بگیرد و تعقیب کند. پس بخش دوم گفتۀ عبیدالله مطرح بود که میگفت اگر کسی بر آن اسب سوار شود، هر کس که بخواهد او را بگیرد، نمیتواند و آن سوار میتواند از وی بگریزد. حسین (ع) احساس کرد که عبیدالله فرار را به او پیشنهاد میکند، از اینرو به شدت آن را رد کرد و فرمود: «ای عبیدالله! از این سرزمین خارج شو که اگر چنین نکنی، خداوند تورا به صورت در آتش جهنم میافکند». تو ای ترسوی هراسان، ای ناتوان بُزدل، ای بندۀ مال و ثروت، ای ناتوان در برابر دشمنان! تو به حسین (ع)، فرزند رسول خدا (ص) که تاریخ را رقم زد، پیشنهاد میکنی که بگریزد؟! در دنیا چه اتفاقی میافتد؟ آیا دنیا جز روح و حیات و جانی است که انسان روزی آن را رها میکند؟ پس بهتر آنکه آن را در راه مجد و عزت و رضای خداوند و آزادی انسانها تقدیم کند. این صحنهها و صدها صحنه مانند آن است که تاریخ ما را مزین میکند و حافظه و روح و جان و اراده و زندگی ما را زینت میدهد، چنانکه در هر مجلس و محفلی میگوییم: یا لیتنا کنا معکم فنوز فوزاً عظیماً (ای کاش با شما بودیم و به رستگاری عظیم دست مییافتیم.) »
برگرفته از سخنان آیت الله جوادی آملی چرا سفارش شده که زیارت عاشورا بخوانیم؟ / لعن کردن یزید و معاویه پس از سال ها مردن آنها برای چیست؟ سرّ اين که سفارش کرده اند هر روز زيارت عاشورا بخوانيد و نسبت به اهل بيت(عليهم السلام) تولّي داشته و بر آنان صلوات و درود بفرستيد و از دشمنانشان تبرّي بجوييد، براي آن است که طرز فکر معاندان ايشان منفور شود وگرنه هم اکنون سخن از معاويه و يزيد نيست تا آنها را لعنت کنيم. نام و ياد آنها رخت بربسته است، الآن سخن از فکر و راه يزيد و يزيديان عصر است. زن فرعون وقتي که به درگاه الهي دعا کرد، نگفت خدايا مرا فقط از فرعون نجات بده بلکه گفت: ﴿ربّ ابْنِ لي عنْدک بيتاً في الجَنّة ونجّني من فرْعوْن وعمله ونجّني من القوْم الظالمين﴾ يعني مرا از فرعون و فرعونيان، که طرفداران سنت سيئه و رفتار ناپسند او هستند، نجات بده. تفکر براي هميشه باقي مي ماند هر چند که اسم و عنوانش تغيير پيدا کند. بعد از تار و مار شدن خوارج در نهروان و خارج شدنشان از صحنه حيات و زندگي، به علي بن ابيطالب(عليهماالسلام) عرض شد: اين مقدس هاي خشک از بين رفتند. فرمود: «کلاّ والله إنّهم نُطَف في أصْلاب الرجال وقرارات النساء کلّما نَجَم منْهم قرنٌ قُطِع، حتّي يَکون آخرهم لُصوصاً سَلاّبين»؛ اينها نطفه هايي هستند در پشت مردان و قرارگاه زنان. هرگاه مقداري از اينها از بين بروند، عده اي ديگر ظهور مي کنند تا اين که سرانجام کار، سارقان مسلّح و رهزنان غارتگر خواهند شد. اکنون نيز، هم راه سالار شهيدان زنده است و هم مرام و مسلک اموي و مرواني و عباسي وجود دارد. اين که سفارش فراوان به اشک ريختن و عزاداري کردن نموده اند براي آن است که اشک بر شهيد اشتياق به شهادت را به همراه دارد، خوي حماسه را در انسان زنده و طعم شهادت را در جان او گوارا مي گرداند. چون اشکْ رنگ کسي را مي گيرد که براي او ريخته مي شود و همين رنگ را به صاحب اشک نيز مي دهد. انسان حسيني، نه ظلم مي کند و نه ظلم مي پذيرد از اين رو انسان حسيني منش، نه ستم مي کند و نه ستم مي پذيرد. اين که عده اي به فکر ظلم کردن يا ظلم پذيري هستند براي آن است که خوي حسيني در آنها نيست وگرنه شيعهٴ خاص حسين بن علي (عليهماالسلام) نه ظلم مي کند و نه ظلم مي پذيرد. آن کسي که ظلم پذير است، اموي مسلک است چنان که ظالم هم اموي صفت است، هر چند که زمزمهٴ «يا حسين» بر لب داشته باشد. و در قيامت که هر کسي را به نام زمامدارش صدا مي زنند: ﴿يوْم ندْعوا کلَّ أُناسٍ بإمامهم﴾، شخص ستمگر در صف امويان شرکت مي کند. لذا اگر انسان بخواهد بفهمد که راهيِ راه حضرت حسين بن علي(عليهما السلام) است يا راهيِ راه امويان، بايد ببيند که در او خوي ستم پذيري يا سلطه گري وجود دارد يا نه. اگر گرايش به اين خصلت هاي زشت را در خود ديد بايد در اخلاق خود تجديد نظر کند.
برگرفته از حکایات امام حسین(ع) در متون کهن فارسی در کتاب «روایت گل سرخ» برخورد امام حسین(ع) با خادمی که یک سگ را اطعام می کرد متنی که در ادامه می خوانید از کتاب «اکلیل المصائب فی مصائب الاطائب» نوشته محمد بن سلیمان تنکابنی به سال 1288 قمری است. «حسن بصری گفته است که حسین بن علی بزرگواری بود زاهد، پرهیزکار، صالح و خوش خلق. پس رفت روزی با اصحابش به سوی بستانی که داشت، و در آن باغ غلامی از آن حضرت بود که اسم او صافی بود. پس چون آن حضرت به نزدیک بستان رسید، دید که آن غلام نشسته است نان می خورد. پس آن جناب نظر به او نمود و در پشت درخت خرمایی نشست که غلام او را نبیند. پس آن غلام، گرده نان را بر می داشت و نصف آن را به جانب سگی که در آنجا بود می انداخت و نصف دیگر را می خورد. آن جناب از کار آن غلام تعجب نمود. پس چون از خوردن فارغ شد، گفت: حمد مخصوص پروردگار عالمیان است. خدایا، ببخش مرا و ببخش آقای مرا و برکت به او بده، چنان که برکت دادی به ابوین او، به رحمت تو ای رحم کننده ترین رحم کنندگان. پس حضرت سید الشهدا برخاست و فرمود: ای صافی!
پس آن غلام با فزع تمام برخاست و عرض کرد: ای آقای من و آقای مومنین تا روز قیامت، من شما را ندیده بودم از من عفو کن.
آن جناب فرمود: تو مرا حلال کن ای صافی، زیرا که داخل شدم در باغ تو به غیر اذن تو.
صافی عرض کرد: ای آقای من، این سخن را از راه کرم و بزرگی می فرمایی.
آن جناب فرمود: من دیدم نصف نان خود را تناول نمودی و نصف دیگر را به سگ می دادی این چه معنی داشت؟
غلام عرض کرد که این سگ در هنگام خوردن مرا نگاه می کرد، پس من حیا کردم از او، ای آقای من، به جهت اینکه نگاه به من می کرد، و حال اینکه سگ از تو بود، محافظت می کرد بستان تو را از دشمنان، و من غلام تو بودم و او سگ تو بود، خوردیم با هم روزی تو را.
پس آن جناب به گریه درآمد و فرمود: حال که چنین است، پس تو آزادی در راه خدا. بخشیدم به تو هزار تومان را به رضا و خواهش دل خودم.
غلام عرض کرد: چون مرا آزاد کردی، می خواهم به خدمت گزاری بستان تو مشغول باشم. آن جناب فرمود که کریم چون به کلامی تکلم کند باید به فعل آن را تصدیق کند. آیا نگفتم وقتی که داخل بستان شدم اینکه مرا حلال کن که بی اذن تو داخل شدم در باغ تو؟! پس قول خود را تصدیق کردم و بستان را به تو بخشیدم با آنچه در بستان است، جز اینکه این اصحاب من که با من آمده اند به جهت خوردن خرما و رطب آمده اند. پس ایشان را امروز میهمان خود کن و به جهت خاطر من اکرام بکن. خدای تعالی اکرام کند تو را در روز قیامت و مبارک کند از برای تو در حسن خلق تو و ادب تو!
پس آن غلام گفت: اگر بستان خود را به من بخشیدی، پس من آن را وقف کردم از برای اصحاب شیعیان تو.» /6262
کلید واژه ها: امام حسین(ع) - عاشورا - عزاداری - محرم -
شنبه 10 آبان 1393 - 08:15:18
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]
صفحات پیشنهادی
مخالفان با چه استدلالی امام حسین(ع) را از سفر به کوفه منع می کردند؟/ وقتی در زندگی حسینی نیستیم
مخالفان با چه استدلالی امام حسین ع را از سفر به کوفه منع می کردند وقتی در زندگی حسینی نیستیم فرهنگ > دین و اندیشه - کسانی که برای نرفتن به کوفه امام حسین ع را نصیحت کردند همراهی حق به طمع بهشت یا از روی عشق و تحلیل ترکیب بند محتشم کاشانی را در پرونده خبرآنلاین ددر مجالس امام حسین(ع) برای گریاندن مردم هر چیزی گفته نشود
پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵ ۱۴ رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه الگوهای مدیریتی حضرت زینب س باید در دانشگاهها تدریس شود گفت باید زیربنای روضه را از نظر قرآن مستحکم کنیم که پاسخی برای وهابیت است به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا حجتالاسلام والمسلمین محسن قرائتیاهانت مفتی اعظم عربستان به امام حسین (ع)
اهانت مفتی اعظم عربستان به امام حسین ع شیخ عبدالعزیز آل الشیخ درباره قیام امام حسین ع علیه یزید و واقعه کربلا گفت یزید به طور مشروع در جایگاه حاکم مسلمانان قرار داشت و اطاعت از او واجب بود و قیام حسین بن علی در مقابل او خروج بر حاکم اسلامی بود که حرام است به این مطلب امتورود اباعبدالله الحسین(ع) به کربلا/ شرط امام(ع) با مردم غاضریه -
سنت روضه خوانی دهه اول محرم ورود اباعبدالله الحسین ع به کربلا شرط امام ع با مردم غاضریه خبرگزاری مهر- گروه دین و اندیشه هر یک از روزهای دهه اول محرم به یک عنوان که غالبا نام شهدای کربلا است مشهور گردیده و ستایشگران اهل بیت علیهم السلام با ذکر مصائب صاحب نام آن روز به عنوانچهارم محرم؛ تحریک مردم به جنگ با امام حسین(ع) با فتوای شریح قاضی
چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷ ۰۶ در روز چهارم ماه محرمالحرام سال 61 هجری قمری ابن زیاد با استناد به فتوایی که از شریح قاضی گرفته بود مردم را به کشتن امام حسین ع تحریک کرد به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا در این روز عبیدالله بن زیاد با استناد بهچه کسانی از خانواده امام حسین(ع) با او همراه نشدند؟ / وقتی گفتن هر شنیده ای، دروغ گویی است
چه کسانی از خانواده امام حسین ع با او همراه نشدند وقتی گفتن هر شنیده ای دروغ گویی است فرهنگ > دین و اندیشه - هماهنگی عشق و عقل در واقعه عاشورا اطلاعاتی از منازل مورد توقف امام حسین ع در مسیر مکه تا کربلا و پوشیده شدن حق را در پرونده خبرآنلاین در روز چهارم محرمگفتگوی امام حسین (ع) با فرزدق در راه کوفه
گفتگوی امام حسین ع با فرزدق در راه کوفه مسلم بهسوی رَوح خدا و رضوان خدا رهسپار شد آنچه بر عهده داشت انجام داد و آنچه ما بر عهده داریم هنوز بر ذمّه ماست به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سرویس دینی جام نیوز هنگامی که امام حسین ع عزم رفتن به سممنزلگاه امروز امام حسین(ع)
منزلگاه امروز امام حسین ع امام حسين ع 18 منزلگاه ميان مكه و كوفه را براي رسيدن به كربلا پشت سر گذاشت به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سرویس دینی جام نیوز قيام امام حسين ع از روزي كه بيعت با يزيد را نپذيرفت تا روز عاشورا 175 روز به طول انجاميد كه از اين زمان 12 روزامام حسين(ع) به اسب من وشما احتياجي ندارد! |اخبار ایران و جهان
امام حسين ع به اسب من وشما احتياجي ندارد گفته اند امام خود به داخل خيمه او رفته و طلب ياري و کمک کردند اما عبيدا گفت به خدا سوگند مي دانم که هر کسي از تو پيروي کند سعادتمند خواهد بود ولي نصرت من تو را از قتال با دشمن بازنمي دارد کد خبر ۴۴۵۷۹۴ تاریخ انتشار ۰۸ آبان ۱۳۹۳ -چرا روش برخوردی امام حسین(ع) با پدر و برادرش متفاوت بود؟/ شرایط متفاوت برای انتخاب سکوت، صلح یا قیام
چرا روش برخوردی امام حسین ع با پدر و برادرش متفاوت بود شرایط متفاوت برای انتخاب سکوت صلح یا قیام فرهنگ > دین و اندیشه - حرکت و قیام امام حسین ع به دلیل بزرگی و متفاوت بودن گاهی این سوال را به ذهن می آورد که چرا روش همه امامان در مقابله با ظلم و حکومت ناحق یکی نسوم محرم؛ خریداری اراضی کربلا توسط امام حسین(ع)
سهشنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱ ۲۹ در روز سوم محرم امام حسین ع در سرزمین کربلا مستقر شدند و عمربن سعد با لشگریان خود وارد صحرای کربلا شد به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا طبق تاریخ امام پس از استقرار در سرزمین کربلا دستور برپایی خیمهها را میدهند ولیچرا در میان ائمه فقط حسین بن علی(ع) قیام کرد؟/ فرمانده ای که در مقابل امام حسین بی ادبی نکرد
چرا در میان ائمه فقط حسین بن علی ع قیام کرد فرمانده ای که در مقابل امام حسین بی ادبی نکرد فرهنگ > دین و اندیشه - دلایل ماندگاری واقعه کربلا اولین رویارویی کاروان امام با سپاه حر و سابقه سوگواری های مذهبی در ایران را در پرونده خبرآنلاین در روز پنجم محرم بخوانید &برگزاری مراسم سوگواری امام حسین(ع) در بیوت مراجع تقلید
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶ ۲۲ مجلس سوگواری سرور آزادگان در دهه اول ماه محرم در بیوت مراجع تقلید در شهر مقدس قم برگزار میشود به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه قم با حلول ماه حزن و اندوه اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام مجلس عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالچرا در ظهر عاشورا امام حسین(ع) در میدان نبرد که خطر جانی بسیار داشت نماز ظهر را اقامه کردند؟
چرا در ظهر عاشورا امام حسین ع در میدان نبرد که خطر جانی بسیار داشت نماز ظهر را اقامه کردند از اهداف مهم امامان ع در تمام لحظات زندگی توجه دادنِ عملی به اهمیت احکام شرعی میباشد و هیچ کار مهمی آنها را از این وظیفه و هدف باز نمی داشت به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سروینظر چارلز دیکنز درباره اخلاص امام حسین (ع)
نظر چارلز دیکنز درباره اخلاص امام حسین ع پس عقل چنین حکم می کند که او فقط برای اسلام فداکاری خویش را انجام داد به این مطلب امتیاز دهید به گزارش جام نیوز چارلز دیکنز نویسنده انگلیسی می نویسد اگر منظور امام حسین علیه السلام جنگ در راه خواسته های دنیایی بود من نمی فهمم چرا خوثواب عزاداری برای امام حسین(ع) |اخبار ایران و جهان
ثواب عزاداری برای امام حسین ع عزاداری برای امام حسین ع علاوه بر شور باید دارای شعورهم باشد اکنون که وارد ماه محرم شدیم چه بهتر که علاوه بر عزاداری بر روی معرفتافزایی افراد بهخصوص جوانان هم کار کنیم کد خبر ۴۴۴۷۶۴ تاریخ انتشار ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱ ۲۸ - 26 October 2014 عزاداریسیزدهمین منزلگاه امام حسین(ع)
سیزدهمین منزلگاه امام حسین ع بنابر نقلى در اين منزل عبداللّه بن سليم و مذرى بن مشهل كه هر دو از بنى اسد بودند از مكه به طرف امام حسين عليه السلام مى آمدند كه كسى را ملاقات كردند كه خبر از شهادت جناب مسلم و هانى داد به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سرویس دینی جام نیوز-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها