تبلیغات
تبلیغات متنی
دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک
طراحی سایت فروشگاهی فروشگاه آنلاین راهاندازی کسبوکار آنلاین طراحی فروشگاه اینترنتی وبسایت
بهترین دکتر پروتز سینه در تهران
محبوبترینها
بهترین ماساژورهای برقی برای دیسک کمر در بازار ایران
بهترین ماساژورهای برقی برای دیسک کمر در بازار ایران
آفریقای جنوبی چگونه کشوری است؟
بهترین فروشگاه اینترنتی خرید کتاب زبان آلمانی: پیک زبان
با این روش ساده، فروش خود را چند برابر کنید (تستشده و 100٪ عملی)
سفر به بالی؛ جزیرهای که هرگز فراموش نخواهید کرد!
از بلیط تا تماشا؛ همه چیز درباره جشنواره فجر 1403
دلایل ممنوعیت استفاده از ظروف گیاهی در برخی کشورها
آیا میشود فیستول را عمل نکرد و به خودی خود خوب میشود؟
مزایای آستر مدول الیاف سرامیکی یا زد بلوک
خصوصیات نگین و سنگ های قیمتی از نگاه اسلام
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1860463546
![نمایش مجدد: چرا روش برخوردی امام حسین(ع) با پدر و برادرش متفاوت بود؟/ شرایط متفاوت برای انتخاب سکوت، صلح یا قیام refresh](https://vazeh.com/images/refresh.gif)
چرا روش برخوردی امام حسین(ع) با پدر و برادرش متفاوت بود؟/ شرایط متفاوت برای انتخاب سکوت، صلح یا قیام
واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:
![](http://images.khabaronline.ir/images/2014/10/position50/14-10-29-16312de.jpg)
چرا روش برخوردی امام حسین(ع) با پدر و برادرش متفاوت بود؟/ شرایط متفاوت برای انتخاب سکوت، صلح یا قیام فرهنگ > دین و اندیشه - حرکت و قیام امام حسین(ع) به دلیل بزرگی و متفاوت بودن، گاهی این سوال را به ذهن می آورد که چرا روش همه امامان در مقابله با ظلم و حکومت ناحق یکی نبوده است.
در نظر بسیاری از مردم، روش امام حسین(ع) با سایر ائمه اطهار متفاوت است؛ مثلا برخی گمان می کنند که از علامات شیعه، تقیه است؛ در حالی که امام حسین(ع) تقیه نکرد. اگر تقیه حق است، چرا امام حسین تقیه نکرد و اگر حق نیست، چرا سایر ائمه تقیه کرده، به آن دستور داده اند؟ در بسیاری از امور دیگر هم بین سیره معصومین تعارض و تناقض ظاهری دیده می شود. از طرفی چون همه ائمه به عقیده ما معصومند و فعلشان مانند قولشان حجت است، پس ما در عمل چه کنیم و تابع کدام سیره باشیم؟ و گاهی از این موضوع به نقطه ضعف شیعه یاد می شود. اما باید گفت نقطه قوت شیعه در همین موضوع است. یک پیشوا اگر فقط 23 سال در میان ما باشد، چندان تحولات و تغییرات و موقعیت های مختلف برایش پیش نمی آید که ما وی را در همه حالات الگوی خود قرارا دهیم؛ ولی اگر به مدت 273 سال، پیشوایانی داشته باشیم که با انواع قضایا مواجه شوند و طریق حل آن قضایا را به ما بنمایانند، ما بهتر با روح تعالیم اسلام آشنا می شویم و از جمود و خشکی نجات پیدا می کنیم. برای پاسخ به این پرسش ها، با توجه به قرار داشتن در روزهای ماه محرم دلایل روش های متفاوت برخوردی ائمه با حکومت های زمان خود را به کمک منابع تاریخی موجود بررسی خواهیم کرد. اینکه چه شرایط و ویژگی های در زمان هر امام موجب شد تا روش های مختلفی را انتخاب کنند.در ادامه گلچین خبرآنلاین از کتاب «سیری در سیره ائمه اطهار» از سخنان استاد مرتضی مطهری را درباره تفاوت روش امام علی(ع) و دو فرزندش می خوانید. امام علی(ع) با چه مشکلاتی در دوره خودش مواجه بود؟ می دانیم که علی(ع) پیوسته در دوران خلافت خلفا، از بیان این که خلافت، حق مطلق اوست، خودداری نمی کرد و در عین حال می بینیم بعد از کشته شدن عثمان، از پذیرش خلافت کراهت داشت. البته خودشان توضیح می دهند، نه اینکه امام خود را لایق نمی داند بلکه می فرماید: اوضاع فوق العاده آشفته است و آینده آشفته تری در پیش روست. 1. کشته شدن عثمان: اولین مشکلی که وجود داشت، کشته شدن عثمان بود، که به دو جنگ خونین جمل و صفین منجر شد. در کشته شدن وی بعضی از طرفداران عثمان، مثل معاویه نیز شرکت داشتند که می خواستند از کشته شدن وی بهره برداری کنند. تفاوت مخالفان علی با مخالفان پیامبر این بود که مخالفان پیامبر کافر بودند و علنا شعار ضد اسلام می دادند، اما علی با یک عده دانای بی دین مواجه بودند که شعارهایشان شعار اسلامی بود و هدف هایشان ضد اسلامی. 2. جدیت امام در اجرای عدالت: مشکل دیگر علی انعطاف ناپذیری وی در اجرای عدالت بود. از طرفی بعد از پیامبر سال ها بود که جامعه به دادن امتیازهای ناحق، عادت کرده بود و از طرفی علی کسی نبود که یک ذره از مسیر عدالت منحرف شود و این عدالت، دشمنانی سرسخت برایش پدید آورد. 3. صداقت در سیاست: مشکل سوم خلافت وی، صراحت و صداقت او در سیاست بود. وی در جواب آنها که می گفتند: معاویه زرنگ تر از توست و دغلبازی و خدعه، لازمه سیاست است، می فرمود: «اگر نبود که خدای تعالی دغلبازی را دشمن می دارد، می دیدید که زرنگترین مردم دنیا علی است.» 4. وجود مقدس مابان زاهد مسلک: اما مشکل اساسی که این بحث ها به آن مربوط می شود، وجود جاهلین متنسک است. پیامبر مسلمانان را قدم به قدم جلو آورد و تعالیم و تربیت اسلامی را اندک اندک در روح آنها دمید و سیزده سال به آنها حتی اجازه دفاع هم نداد و فقط دستور صبر می داد، تا هسته اصلی اسلام پدید آمد؛ و سر موفقیت اسلام هم در این گونه مسلمان کردن بود. اما در دوره خلفا مخصوصا خلیفه سوم، آن چنان که باید و شاید تعلیم و تربیت پیامبر ادامه نیافت اما فتوحات زیادی صورت گرفت، در نتیجه طبقه ای در اجتماع اسلامی پیدا شد که به اسلام علاقه مند بود، مومن و معتقد بود اما فقط ظاهر اسلام را می شناخت و با روح اسلام آشنایی نداشت. یک طبقه مقدس مآب و زاهد مسلک، اما جاهل، که نه حقیقت قرآن را می فهمید و نه سنت پیامبر را. در میان اینها دار و دسته خوارج بیشترین مشکلات را به وجود آوردند. خوارج خصوصیاتی داشتند: یکی شجاعت و فداکاری زیاد. دیگری متنسک و متعبد بودن شدید؛ که دیگران را زیاد به شک و شبهه می انداخت و خصوصیت سوم جهالت آنهاست؛ و به همین علت حضرت به آنها «شرارالناس» می گوید. ما اگر باشیم می گوییم: چنین شخصی بالاخره هر چه باشد فکر عبادتش است و آدم خوبی است؛ اما حضرت آنها را بدترین مردم می داند؛ زیرا تیرهایی بودند در دست شیاطین و منافقان زیرک. این مشکل بزرگ همیشه علی(ع) در دنیا هست. همیشه ابن ملجم ها و خشک مقدس ها چون تیرهایی ابزار دست شیاطین هستند و همیشه برای گول خوردن ها و تهمت زدن ها که مثل علی را بگویند کافر شده است، آماده اند. هر دانشمند بزرگی را ببینند می گویند: کافر و مرتد است. نتیجه اینکه علی شیعه جاهل نمی خواهد. این خلاصه ای از شرایط زمان زندگی امام اول بود که 25 سال سکوت را به او تحمیل کرد.
چرا امام حسن(ع) صلح کرد و مانند برادرش قیام نکرد؟ مساله ای که از قدیم الایام مطرح بوده، این است که چه شد که امام حسن با معاویه صلح کرد؟ برخی گفته اند: اساسا امام حسن و امام حسین دو روحیه مختلف داشتند؛ یکی طبعا صلح طلب و یک طبعا جنگ طلب بوده است و اصلا دو روش متناقض داشته اند؛ در حالی که حقیقت چنین نیست و اختلاف عمل آنها به خاطر شرایط مختلف است. اسلام بنا به نص قرآن، هم دین صلح است و هم دین جنگ؛ یعنی هردوی اینها را جایز شمرده؛ اما نه به عنوان یک اصل ثابت و همیشگی. چه بسا جنگ هایی که مقدمه صلحی هستند و چه بسا صلحی که مقدمه جنگی پیروزمند است. 1. اولین تفاوت: این است که امام حسن در مسند خلافت بود و معاویه به عنوان یک طاغی قیام کرده بود و عمل خود را هم توجیه اسلامی می کرد و خود را به عنوان یک معترض به حکومتی که بر حق نیست معرفی می کرد و تا آن زمان هم ادعای خلافت نمی کرد. کشته شدن امام حسن در این شرایط، به معنای کشته شدن خلیفه مسلمین و شکست مرکز خلافت بود. ولی وضع امام حسین وضع یک معترض بود، در برابر حکومت موجود. پس وضع آنها درست بالعکس هم است. 2. دومین تفاوت: درست است که در زمان امام حسن نیروهای کوفه ضعیف شده بود اما نه بدان معنی که به کلی از بین رفته باشد. روحیه ها خراب بود؛ اما اگر امام حسن ایستادگی می کرد، می توانست لشکر انبوهی فراهم آورد که تا حدی با لشکر جرار معاویه برابری کند، اما نتیجه چه بود؟ در صفین که نیروی عراق، بهتر و بیشتر بود معاویه را تا سرحد شکست بردند و آن نیرنگ، صورت گرفت و کار بی نتیجه ماند. این جا هم اگر امام حسن می جنگید، جنگی چند ساله بین دو گروه عظیم مسلمین رخ می داد و چندین ده هزار نفر از دو طرف، کشته می شدند و نتیجه نهایی آن یا خستگی دو طرف بود که بروند سرجای خود، یا مغلوبیت امام حسن و کشته شدنش در مسند خلافت. اما امام حسین یک جمعیت دارد که تنها 72 نفر است، تازه آنها را هم مرخص می کند و می گوید: اگر که می خواهید بروید بروید، من خودم تنها هستم. آنها ایستادگی می کنند تا کشته می شوند، یک کشته شدن صد در صد افتخار آمیز. تفاوت سه عامل اساسی که در قیام امام حسین دخالت داشتند با زمان امام حسن 1. اول اینکه از امام حسین تقاضای بیعت شد، آن هم بیعتی که یزید به والی مدینه دستور داده بود که بدون هیچ رخصتی از امام حسین بیعت بگیرد، ولی از امام حسن تقاضای بیعت نشد و طبق تاریخ، کسی از نزدیکان امام هم با معاویه بیعت نکرد. 2. عامل دوم قیام امام حسین، دعوت کوفه بود، به عنوان یک شهر آماده. اگر امام حسین جواب آن هجده هزار نامه را نمی داد، مسلما در مقابل تاریخ، محکوم بود و می گفتند که زمینه مساعدی را از دست داد؛ در حالی که از نظر تاریخی برای ایشان اتمام حجت و اعلام آمادگی شده بود؛ اما در کوفه امام حسن اوضاع کاملا برعکس بود. کوفه ای خسته و متفرق؛ یعنی اتمام حجت بر خلاف شده بود و مردم کوفه نشان داده بودند که ما آمادگی نداریم و حتی قصد جان حضرت را می کردند. 3. عامل سوم در قیام امام حسین مساله امر به معروف و نهی از منکر است که اگر دعوت مردم هم نبود، حضرت قیام می کرد؛ زیرا که در این 20 سال حکومت معاویه، ماهیت وی معلوم شده بود و وضع فرزندش نیز معلوم بود. ولی معاویه زمان امام حسن یک معترض است که به خونخواهی عثمان قیام کرده و از دید مردم کوفه، اگر چه آدم بدی است، ولی حاکم خوبی می تواند باشد. علاوه بر این، کاغذ سفید با امضا خدمت امام حسن فرستاده که هر چه تو بگویی عمل می کنم؛ مگر تو نمی خواهی احکام دین اجرا شود، من هم همان کار را می کنم. با چنین وضعی اگر امام حسن صلح نمی کرد و جنگ را ادامه می داد که دو سه سال هم طول می کشید و ده ها هزار نفر آدم کشته می شد. قطعا تاریخ، حضرت را ملامت می کرد که معاویه تنها می خواهد خودش حکومت کند، نه از تو می خواهد او را امیرالمومنین بخوانی، نه می خواهد بیعت کنی، به شیعیانت هم که امان داده است و وعده بخشیدن مالیات بخشی از کشور را هم به تو برای شیعیانت داده است، تو چرا صلح نکردی. ولی وقتی امام حسن صلح کرد، دست معاویه رو شد و تاریخ او را محکوم کرد و نشان داد که آدم دغلبازی است و خودش هم گفت که من برای حکومت جنگیدم نه برای دین. موارد قرارداد در صلح نیز چنان گنجانده شد که افتضاح دستگاه اموی را بسیار بهتر معرفی می کرد، برخی از آنها عبارتند از: 1. حکومت به معاویه واگذار می شود؛ به شرط عمل به کتاب خدا و سنت پیامبر و سیره خلفای صالح. این همان حرف امیر المومنین است که فرمود: مادامی که ظلم، فقط بر شخص من است و سایر کارها در مجرای خودش هست، من تسلیمم. حضرت هم می فرماید: مادامی که فقط من از حقم محروم هستم و غاصب، متعهد می شود که امور مسلمین را از مجرای صحیح اداره کند، من حاضرم کنار بروم. 2. پس از معاویه، حکومت متعلق به امام حسن، و اگر نبود، متعلق به امام حسین است؛ یعنی این صلح موقتی است و معاویه حق تعیین جانشین ندارد. 3. معاویه باید لعن علی را متوقف کند و از او جز به نیکی یاد نکند. 4. تبعیض نباید وجود داشته باشد. همچنین نباید کسی را به دلیل خطاهای گذشته مواخذه کرد و اصحاب علی باید در امان باشند و مورد آزار حکومت واقع نشوند. و بعد مشخص شد که معاویه همه این موارد را نقض کرد و زیر پا گذاشت. چرا حضرت علی(ع) می گفت حکومت معاویه را تحمل نمی کند اما امام حسن(ع) راضی به حکومت او شد؟ شاید سوال شود که چگونه است که حضرت علی می فرمود: من حاضر نیستم حتی یک روز حکومت معاویه را تحمل کنم، ولی امام حسن راضی به حکومت معاویه شد؟ جواب این است که: دو مورد فوق با هم فرق دارند، حضرت امیر حاضر نیست یک روز، معاویه به عنوان نایب و منسوب از طرف او حکومت کند، در حالی که امام حسن نمی خواهد معاویه را نایب خود کند، می خواهد کنار برود؛ به عبارت دیگر صلح امام حسن کنار رفتن است، نه متعهد بودن. در این قرارداد، سخنی از جانشینی پیامبر و خلافت برده نشده است، سخن این است که من کنار می روم تا کار به عهده او باشد به شرط این که کار را درست انجام دهد. ولی حضرت امیر می فرمود که من حاضر نیستم معاویه از طرف من جایی حاکم باشد و شرایط صلح نیز شامل این مساله نیست. چرا صلح امام حسن(ع) مقدمه قیام امام حسین(ع) است؟ برای قیام امام حسین یک منطق بسیار رسا و یک تیغ برنده ای وجود داشت. آن چه بود؟ «مَنْ رَأی سُلْطاناً جائِراً مُسْتَحِلاًّ لِحَرامِ اللَّهِ ...کانَ حَقّاً عَلَی اللَّهِ اَنْ یُدْخِلَهُ مُدْخَلَهُ...؛ اگر کسی حکومت ستمگری را ببیند که چنین و چنان کرده است و سکوت بکند، در نزد پروردگار گناهکار است». امّا برای امام حسن(ع) این مسئله هنوز مطرح نیست. برای امام حسن(ع) حداکثر این مطرح است که اگر اینها بیایند، بعد از این چنین خواهند کرد. اینکه «اگر بیایند، بعد از این چنین می کنند»، غیر از این است که یک کاری کرده اند و ما الآن سند و حجتی در مقابل اینها بالفعل داریم. این است که می گویند: صلح امام حسن زمینه را برای قیام امام حسین فراهم کرد. لازم بود که امام حسن(ع) یک مدتی کناره گیری بکند تا ماهیت اموی ها که بر مردم مخفی و مستور بود، آشکار شود تا قیامی که بناست بعد انجام گیرد از نظر تاریخ، قیام موجهی باشد. پس، از همین قرارداد صلح که بعد معلوم شد معاویه پایبند این مواد نیست، عده ای از شیعیان آمدند به امام حسن عرض کردند: دیگر الآن این قرارداد صلح کأن لم یکن است و راست هم می گفتند، زیرا معاویه آن را نقض کرد و بنابراین شما بیایید قیام کنید. فرمود: نه، قیام برای بعد از معاویه، یعنی کمی بیش از این باید به اینها مهلت داد تا وضع خودشان را خوب روشن کنند، آن وقت، وقت قیام است. معنی این جمله این است که اگر امام حسن در آن وقت نبود و بعد از شهادت امیرالمؤمنین، امام حسین خلیفه شده بود، قرارداد صلح امضا می کرد و اگر امام حسن تا بعد از معاویه زنده بود، مثل امام حسین قیام می کرد؛ چون شرایط مختلف بوده است. /6262
کلید واژه ها: امام علی(ع) - امام حسن مجتبی (ع) - امام حسین(ع) - عاشورا -
چهارشنبه 7 آبان 1393 - 16:36:40
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]
صفحات پیشنهادی
یک عزاداری متفاوت برای امام حسین(ع) / برگزاری مسابقه کتابخوانی در شب های محرم
یک عزاداری متفاوت برای امام حسین ع برگزاری مسابقه کتابخوانی در شب های محرم فرهنگ > دین و اندیشه - دانشکده ادبیات دانشگاه علامه در یک حرکت متفاوت مراسم عزاداری شب های محرم را به همراه مسابقه کتابخوانی برگزار میکند به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه اچرا امام حسین(ع) کربلا را انتخاب کرد؟
چرا امام حسین ع کربلا را انتخاب کرد در روز دوم محرم بود که امام حسین ع وارد سرزمین کربلا شد این کاروانی که از روز هشتم ذی الحجه از مکه حرکت کرده بود روز دوم محرم یعنی بعد از 24 روز به سرزمین کربلا رسیدند آنجا که رسیدند خود حضرت فرمود که اینجا پایین بیایید به گزارش خبرگزاریچرا ایرانیان از امام حسین (ع) دفاع نکردند؟
چرا ایرانیان از امام حسین ع دفاع نکردند چرا حسین کوفه را برگزید چرا ایرانیان از ایشان دفاع نکردند دسته بندی های سیاسی و مذهبی در کوفه چگونه بود چرا امام حسين ع كوفه را انتخاب كرد آيا شيعیان جاي ديگري وجود نداشتند مثلا ايران يا يمن بهتر است در پاسخ بگوییم کوفه امام را ا37 درصد موقوفات تهران مرتبط با محرم و عزاداری امام حسین (ع) است -
مدیرکل اوقاف تهران 37 درصد موقوفات تهران مرتبط با محرم و عزاداری امام حسین ع است نیات 37 درصد موقوفات تهران مرتبط با محرم و عزاداری امام حسین ع است مدیر کل اوقاف و امور خیریه تهران با بیان اینکه نیات 37 درصد موقوفات تهران مرتبط با محرم و عزاداری امام حسین ع است گفت امسالندای «لبیک یا حسین» در امامزادگان کشور طنین انداز شد -
شرفخانی ندای لبیک یا حسین در امامزادگان کشور طنین انداز شد معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت تجمع بزرگ عزاداران حسینی با شعار لبیک یا حسین عصر روز دوشنبه 5 آبان مصادف با دوم محرم همزمان با ورود کاروان امام حسین ع به صحرای کربلا در امامزادگان شاخص کشور بر27 ذیالحجه؛ لشکر«حر» مانع حرکت کاروان امام حسین(ع) میشوند
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷ ۴۱ در روز 27 ذیالحجه امام حسین ع به منزل توقفگاه ذو حسم رسیدند و در همین محل بود که لشکر حربن یزید ریاحی نیز به این مکان رسیدند به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا در روز بیست و ششم ماه ذیالحجه حضرت اباعبداللهالحسینتأملات امام موسی صدر در میراث جاویدان حسینی -
یادداشت تأملات امام موسی صدر در میراث جاویدان حسینی امام صدر فریاد برمی آورد که راه امام حسین ع تماشاچی حسینی نمیخواهد فداکاری و ایثار میخواهد نهیب میزند که ای شیعیان محب اهل بیت مگر با اشک و گریه فریاد نمیزنیم که اگر حسین ع ما با تو بودیم چنین و چنان میکردیمچه کسانی از خانواده امام حسین(ع) با او همراه نشدند؟ / وقتی گفتن هر شنیده ای، دروغ گویی است
چه کسانی از خانواده امام حسین ع با او همراه نشدند وقتی گفتن هر شنیده ای دروغ گویی است فرهنگ > دین و اندیشه - هماهنگی عشق و عقل در واقعه عاشورا اطلاعاتی از منازل مورد توقف امام حسین ع در مسیر مکه تا کربلا و پوشیده شدن حق را در پرونده خبرآنلاین در روز چهارم محرمسایت الف:مدل امربه معروف روحانی با مدل اگزوز موتور انصار حزب الله متفاوت است
سایت الف مدل امربه معروف روحانی با مدل اگزوز موتور انصار حزب الله متفاوت است فرهنگ > دین و اندیشه - سایت الف در یادداشتی نوشت سخنان دکتر روحانی در زنجان مهر۹۳ با انتقاداتی مواجه شد که شاه بیت آن نقد جملۀ رئیس جمهور مبنی بر یک درس کربلا هم درس تعامل سازنده و مذاکرامام موسی صدر، دین را در خدمت انسان می داند/ حرکت امام حسین(ع) حرکتی اصلاحی برای نجات جامعه بود
امام موسی صدر دین را در خدمت انسان می داند حرکت امام حسین ع حرکتی اصلاحی برای نجات جامعه بود فرهنگ > دین و اندیشه - خبرگزاری مهر نوشت در همایش «ابعاد وجودی انسان» که به همت دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد ابعاد وجودی انمنزلگاه امروز امام حسین(ع) در مسیر کوفه
منزلگاه امروز امام حسین ع در مسیر کوفه رؤيايى ديدم كه سگهايى چند بر من حمله مى كنند و يكى از آن سگها كه موذى ترين آنها بود سگى پيس بود به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سرویس دینی جام نیوز امروز امام حسین سلام الله علیه در مسیر مکه به کوفه به شانزدهمین منزلگاه خود رسیدند &چهارم محرم؛ تحریک مردم به جنگ با امام حسین(ع) با فتوای شریح قاضی
چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷ ۰۶ در روز چهارم ماه محرمالحرام سال 61 هجری قمری ابن زیاد با استناد به فتوایی که از شریح قاضی گرفته بود مردم را به کشتن امام حسین ع تحریک کرد به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا در این روز عبیدالله بن زیاد با استناد بهاثر حجمی عصر عاشورا در میدان امام حسین (ع) +تصویر
بزودی در میدان امام حسین اثر حجمی عصر عاشورا در میدان امام حسین ع تصویر اثر حجمی عصر عاشورا که برداشتی از اثر مشهور استاد فرشچیان در مورد واقعه عاشورا است در میدان امام حسین ع نصب می شود به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز سیاووش سلیمی با اتماول محرم؛ توقف امام حسین(ع) در قصر بنیمقاتل
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷ ۱۸ روز اول محرم اولین روز از ماه سال جدید قمری است مردم عرب در ماههایی از سال جنگ را حرام میدانستند که از جمله آن ماه محرم است ولی این امت در سال 61 هجری قمری احترام این ماه را از بین بردند و حرمت پیامبر ص را رعایت نکردند خون ریختند هتک حرمت کردهنظر چارلز دیکنز درباره اخلاص امام حسین (ع)
نظر چارلز دیکنز درباره اخلاص امام حسین ع پس عقل چنین حکم می کند که او فقط برای اسلام فداکاری خویش را انجام داد به این مطلب امتیاز دهید به گزارش جام نیوز چارلز دیکنز نویسنده انگلیسی می نویسد اگر منظور امام حسین علیه السلام جنگ در راه خواسته های دنیایی بود من نمی فهمم چرا خودوم محرم؛ ورود کاروان امام حسین(ع) به کربلا
دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷ ۵۲ بنابر آنچه که مشهور است در روز دوم محرم سال 61 هجری قمری حضرت اباعبدالله الحسین ع با اهل بیت و اصحابشان وارد کربلای معلی شدند به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا وقایع برجسته رخ داده در صحرای کربلا در روز دوم محرم به شرح زآیا امام حسین(ع) فریب خورده بود؟ / نمونه ای از تحریف مخصوص ایرانی ها درباره واقعه کربلا
آیا امام حسین ع فریب خورده بود نمونه ای از تحریف مخصوص ایرانی ها درباره واقعه کربلا فرهنگ > دین و اندیشه - آگاهی امام حسین ع از شهادت خود پیش از قیام فریب خوردگی عزت و ذلت در ماجرای کربلا و تحریف ایرانی ها درباره امام سجاد ع را در پرونده خبرآنلاین در روز دوم-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها