تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1834512588
معلوم می شود خدا را دوست نداریم که گناه می کنیم/ کسی که حق کشی می کند چطور میگوید که حسیندوستم؟
واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:
معلوم می شود خدا را دوست نداریم که گناه می کنیم/ کسی که حق کشی می کند چطور میگوید که حسیندوستم؟ فرهنگ > دین و اندیشه - خبرگزاری ایکنا نوشت:
آیتالله ضیاءآبادی در جلسه تفسیر اخیر هفتگی خود به بیان نکاتی در باب ایام ماه ذیحجه و همچنین ماه محرم پرداخت. ذیحجه؛ ماه ولایت/ نزول چهار دسته از آیات مرتبط با ولایت امیرالمؤمنین(ع) در ماه ذیحجه آیتالله ضیاءآبادی در مورد ایام ماه ذیحجه گفت: دهه اول این ماه مربوط به مناسک حج بود، دهه دوم هم عید سعید غدیر را داریم که روز نصب امیرالمؤمنین(ع) به خلافت و امامت و روز اکمال دین و اتمام نعمت است. روز 24 این ماه هم روز مباهله است. در این روز واقعه دیگری هم بوده است که مسئله خاتمبخشی امام علی(ع) بوده است و آیه ولایت در مورد آن نازل شده است. 25 این ماه هم سوره هل اتی نازل شده است که در آن خدا خاندان امیرالمؤمنین علی(ع) را مدح کرده است. ایشان با بیان این که همه اینها، نبوت و امامت و ... مقدمه است برای خدا، اظهار کرد: هدف ارتباط با خدا است. ما بحث میکنیم راجع به نبوت و امامت، قاطع هم بحث میکنیم، اما هدف اصلی این است که با خدا مرتبط باشیم، عمده این است و تمام اینها هم برای تحکیم اساس توحید و ارتباط با خدا بوده است. آیتالله ضیاءآبادی ادامه داد: آن روز اولی که پیغمبر(ص) در میان مردم آمد گفت: بگوئید «لا اله الا الله» تا رستگار شوید؛ و تا آخر هم همین است. این حرف خیلی پرمغز است و تا روز قیامت هم حرف همین است؛ یعنی ای مردم سعادت شما منحصر در این است که بگوئید «لا اله الا الله»؛ نه فقط لفظ بگوئید، لفظ گفتن که مهم نیست که! یعنی باورتان بشود که جز الله کسی حاکم بر افکار شما، اخلاق شما، اعمال شما نباید باشد، در زندگی شما تنها کسی که میشود حکومت کند الله باشد، فقط دین او و برنامه او باید در زندگی شما تحقق پیدا کند. «لا اله الا الله» خیلی عمیق است، یعنی هیچ موجودی مطاع نیست و معبود نیست جز الله. پیغمبر(ص) و امامان(ع) مطاع بالاذن و محبوب تبعیاند ایشان با بیان این که حتی پیغمبر(ص) و امامان(ع) مطاع مستقل نیستند بلکه مطاع بالاذناند، اظهار کرد: خدا گفته است که من باید ولی شما باشد اما معین کردهام که از این راه بیایید، از راه علی و آل علی(ع). پس علی و آل علی مطاع مستقل ما نیستند و محبوب مستقل ما هم نیستند؛ محبوب تبعی هستند. آنی که محبوب اصلی ماست خدای ماست. من هستم و خالقم. آن کسی را که مرا خلق کرده است او را دوست دارم؛ او که خلقم کرده، به من نفس میدهد، او را میخواهم. اویی که با او کار دارم این است، نفسم دست خداست، دست پیغمبر(ص) هم نیست، دست امام زمان(ع) هم نیست. آنها مظاهر صفت خدا هستند، اما آنی که خالق من است خداست و باید مطیع فرمان خدا باشم. عقل همین را میگوید، قرآن هم همین را میگوید. خدا را فراموش نکنیم. اگر او نباشد هیچ چیز درست نیست. گناه، کاشف از نبود محبت و معرفت به خداست آیتالله ضیاءآبادی در ادامه با بیان این که هدف خلقت ما معرفت الله، محبت الله و طاعت الله است، به تشریح این معانی پرداخت و از ابتنای طاعت بر محبت و محبت بر معرفت سخن گفت و بیان کرد: قاعده این است که اول معرفت بیاید، به دنبال آن محبت و به دنبالش اطاعت. وقتی انسان کسی را به کمال شناخته است او را دوست دارد. اگر ببینم اطاعت نمیکنم هم باید بدانم که دوست ندارم و اطاعت کاشف از محبت است. این معقول نیست که آدم کسی را دوست بدارد ولی او را اذیت کند و اعتنا به حرفش نکند. کدام محبی در عالم است که معشوقش را اذیت کند و بیاعتنایی کند به معشوقش. اگر چنین کند در ادعای عشقش دروغ گوست. این یک امر کاملاً عقلایی و عرفی و وجدانی است که انسان اگر کسی را دوست بدارد اذیتش نمیکند، نافرمانی نمیکند و بیاعتنایی به او نمیکند. پس اگر گناه باشد کاشف از این است که محبت و معرفت نیست. گفته است این ریاستطلبی حرام است، ریاستطلبی میکنم، شهرتطلبی میکنم، بخل میورزم، حسد دارم، طمع دارم ... پس معلوم میشود که دوستش ندارم که گناه میکنم. آن کسی که حق را زیر پا میگذارد چطور میگوید که حسیندوستم؟ ایشان با بیان این که این امر در مورد نسبت ما با ائمه(ع) هم وجود دارد، اظهار کرد: غالباً ادعای حسیندوستی میکنند اما حسیندوستی وقتی است که او را بشناسد. بشناسد که حسین(ع) دین را میخواهد، فریادش این بود که مگر نمیبینید که حق ادا نمیشود. گفت من خودم را آماده کشته شدن کردهام و این که فرزندان و خانوادهام اسیر بشود، برای این که به حق عمل نمیشود. آن کسی که حق را زیر پا میگذارد چطور میگوید که حسیندوستم؟ این طور نیست حسین حق را میگوید. حسین گفت مگر ندیدید که به حق عمل نمیشود و یزید میخواهد حق را از بین ببرد و بکشد؟ خب من قیام میکنم. حالا ما هم در زندگی داریم حق را میکشیم. داریم گناه میکنیم. ما عرفه را از عاشورا جدا کردهایم/ عاشورا عمل عرفه است آیتالله ضیاءآبادی با اشاره به دعای عرفه امام حسین(ع) و با بیان این که این دعا همه حرف نبود و امام(ع) آن را در عاشورا پیاده کرد، اظهار کرد: ما چقدر مجالس فراوان داریم که دو ساعت طول میکشد تا این دعای عرفه خوانده شود اما یک کلمه از این عرفه بگیر که امام حسین چه میگوید. امام میگوید که ای خدا غیر از تو کسی هست روشنتر از تو باشد که دنبالش باشم و تو را از او بشناسم؟ میگوید کور شده است آن چشمی که تو را حاضر نمیبیند. اگر خود را حاضر ببیند دیگر گناه نمیکند و میگوید که خدا حاضر است و مرا میبیند و باید گناه نکنم. ایشان ادامه داد: عاشورا عمل عرفه است و امام خواست بگوید که همهاش حرف نیست. من در دامن این کوه عرفات ایستادم این دعا را خواندم و اشک ریختم و در عاشورا هم پیاده کردم. ما عرفه را از عاشورا جدا کردهایم اما امام حسین(ع) این دو را با هم منضم کرده است؛ در عرفات دعا را با چشمهای اشکبار خواند و روز عاشورا هم همان دعا را با بدن زخم شده پیاده کرد. مفهوم شهید آیتالله ضیاءآبادی در ادامه اشارهای هم به مفهوم شهید کرد و گفت: شهید مشتق از شهود و مشاهده است. شهید واقعی آنی است که پیش از مردن حق را دیده و مشاهده کرده است و حق مثل آفتاب بر او روشن است و کشته شدنش از روی احساسات نیست و خطا و اشتباه نیست، بلکه حق را دیده و شناخته است؛ آن قدر عاشق دلباخته حق شده است که برای رسیدن به او از همه چیز و از همه کس میگذرد. اصلا عشق به جمال حق چنان چشم دلش را پر کرده است که غیر خدا هیچ چیز را نمیبیند و غیر از خدا هیچ چیز را نمیخواهد. اگر ببیند که راه رسیدن به قرب خدا در خون غلطیدن خودش و عزیزانش و اسیر شدن بچههایش هست باز هم اقدام میکند و خودش و عزیزانش را مقابل نیزه و شمشیر قرار میدهد. ایشان افزود: شهدا آن کسانی هستند که برای رسیدن به خدا بال و پر در آوردهاند و آن قدر عاشق خدا هستند که اصلاً نمیتوانند در این بدن بمانند. روز عاشورا شهدای کربلا اصلاً بال و پر در آورده بودند و آن چنان عاشق خدا بودند که نمیخواستند در بدن بمانند. اصلاً این بدن را قفس میدانستند و میگفتند که میخواهم هر چه زودتر بروم و با هم مسابقه گذاشته بودند. چرا؟ چون در راه خدا جان میدادند، خدا را دیده بودند، شناخته بودند، مشاهده کرده بودند و از همه چیز میگذشتند. تکامل؛ راز عاشورا ایشان راز این امر را حرکت در مسیر تکامل دانست و بیان کرد: یک مشت خاک تا جماد است و خاک است هیچ لطافت ندارد اما این خاک میآید گیاه میشود بعد در یوان تبدیل به گوشت و پوست و استخوان میشود و بعد در انسان مبدل به فکر و عقل و هوش میشود انسان میشود و اگر این در وجود یک انسان عالی قرار بگیرد میشود ایمان، میشود اهداف فاضله و اعمال صالحه. همه اینها آثار قربانی شدن یک موجود دانی در یک موجود عالی است. موجود دانی قربان موجود عالی میشود و به رنگ آن در میآید. این بشر اگر بماند و چند سالی بخورد و بخوابد و اعمال شهوت و غضب کند خب میمیرد، اما اگر همتی کند و خود را قربان موضوع عالی کند، قربان حی لا یموت کند باقی به بقا او میشود. این مسئله تکامل انسان است. خدا خواسته است ما این جوری باشیم. دین خدا برای ما روشن کننده راه است و غیر از این راه نداریم. ایشان افزود: راه به امام حسین(ع) رسیدن همین است. شما واجبات را انجام بدهید و محرمات را ترک کنید؛ عمده همین است و نیاز به چیز دیگری نیست. گناهان انسان را از خدا دور میکند. تقوا داشته باشید، واجبات را انجام بدهید و محرمات را ترک کنید؛ مطمئن باشید کم کم نور در شما پیدا میشود. /6262
کلید واژه ها: امام حسین(ع) - مراجع - محرم -
چهارشنبه 30 مهر 1393 - 11:37:35
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]
صفحات پیشنهادی
کاری که فقط برای خدا باشد، خودش عامل مراقبه و جلوگیری از ارتکاب گناه میشود/ عبرت گرفتن و پرهیز از فریب خوردن
دین و اندیشه اندیشمندان درس اخلاق آیتالله قرهی کاری که فقط برای خدا باشد خودش عامل مراقبه و جلوگیری از ارتکاب گناه میشود عبرت گرفتن و پرهیز از فریب خوردن توسط دنیا آیت الله قرهی در درس اخلاق خود گفت یکی از مراحلی که اولیاء خدا در باب مراقبه بیان می کنند این است که مراقكشيش كنيايي: به خاطر تبلیغات رسانه ای منتظر ديدن سلاحهاي اتمي در خيابانهاي تهران بودم!
دین و اندیشه همایش ها و میزگردها نشست سازمان فرهنگ و رهبران ديني كنيا 2 كشيش كنيايي به خاطر تبلیغات رسانه ای منتظر ديدن سلاحهاي اتمي در خيابانهاي تهران بودم دبيركل ائتلاف انجيلي كنيا در نشست سازمان فرهنگ و رهبران ديني كنيا گفت به خاطر تبليغات رسانهاي فراوان منتظر ديدن سلنسخه اى براى گناه كردن!
نسخه اى براى گناه كردن جايى را پيدا كن كه خدا تو را نبيند سپس هر گناهى مى خواهى بكن به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سرویس دینی جام نیوز مردى خدمت امام حسين عليه السلام رسيد و عرض كرد كه شخص گنه كارى هستم و نمى توانم خود را از معصيت نگهدارم لذا نيازمند نصايح آن حضرتنامه دختر بچه روستایی به گروه جهادی ما «خامنهای» را دوست داریم؛ ما خانه نداریم...
نامه دختر بچه روستایی به گروه جهادیما خامنهای را دوست داریم ما خانه نداریم نامه زیر یکی از هزار نامه جهادی است نامهای که کبری نوشته برای بچههای جهادی نامهای که اشک را مهمان چشمهای بچههای جهادی کرد خبرگزاری دانشجو در مطلبی نوشت کلا از این جور اتفاق ها خیلی در اردوهاییادداشت/ مرتضی رضائیان فیروزآبادی دوست و دشمن؛ مبهوت «ناخدا»ی «باخدا»ی ملت ایران
یادداشت مرتضی رضائیان فیروزآبادیدوست و دشمن مبهوت ناخدا ی باخدا ی ملت ایراناذعان اخیر شبکه خبری الجزیره به موقعیت برجسته جمهوری اسلامی ایران در سایه زعامت حضرت آیتالله خامنهای بار دیگر برخی اذهان غفلتزده را به تأمل بیشتر در نعمت بیهمتای ولایت فقیه و شخص رهبر معظم انقبرای جلب دوستی و محبوب شدن چه دعایی بخوانیم؟
برای جلب دوستی و محبوب شدن چه دعایی بخوانیم سوره ای برای جلب دوستی و محبوب شدن امام صادق علیه السلام فرمود هرکس درهر شب جمعه سورۀ واقــــعـــه راتلاوت کند خداونداو رادوست خواهد داشت واو رانزد مردم نیزمحبوب خواهد ساخت در دنیا بدبختی و تنگدستی و نادانی نمیبیند وآسیبی از آسیبهای دنجوان گناهكار!
جوان گناهكار كدام حاجتمند به پيشگاه ما ناليد كه حاجتش را برنياورديم ملا فتحاللَّه كاشانى در تفسير منهج الصادقين و آيت اللَّه كلباسى در كتاب انيس الليل نقل كرده اند در زمان مالك دينار جوانى از زمره اهل معصيت و طغيان از دنيا رفت مردم به خاطر آلودگى او جنازهاش را تجهيزآینده انقلاب در گرو حفظ روحیه جهادی و اخلاص خدایی است/ حق نداریم ذرهای ناامید شویم
فرهنگ و ادب انقلاب و دفاع مقس حداد عادل آینده انقلاب در گرو حفظ روحیه جهادی و اخلاص خدایی است حق نداریم ذرهای ناامید شویم رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی گفت صریح بگویم که سرنوشت و آینده انقلاب در گرو آن است که آیا انقلاب موفق میشود آن روحیه جهادی با اخلاص خدایی پیش ازآینه ای به نام دوست
آینه ای به نام دوست با توجه به تأثیر فراوانی که دوستان در زندگی انسان دارند دقت در گزینش آنها امری ضروری و لازم است به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سرویس دینی جام نیوز یکی از بزرگ ترین ضرورت های زندگی نیاز به دوستی با دیگران است در اسلام نیز به رفاقتی که بر ضوابط دیگناهانی که عذاب ابدی دارند
گناهانی که عذاب ابدی دارند گناهکار مثل کسی است که سوزنی را در چشم خود فرو می کند نتیجه تکوینی و معلول طبیعی این کار کور شدن است به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سرویس دینی جام نیوز عمل هر کسی معلول اوست و معلول همواره با علّت خود است لذا در آخرت هر کسی عمل خود را به داولیای خدا نه تنها میتوانند ازل و ابد و حتی مکان را ببینند، بلکه میتوانند مکان را در نوردند
دین و اندیشه اندیشمندان ابراهیمی دینانی اولیای خدا نه تنها میتوانند ازل و ابد و حتی مکان را ببینند بلکه میتوانند مکان را در نوردند ابراهیمی دینانی در سایت شخصی خود نوشت کسی که چشم شهودش بینا باشد حتی پیش از خواب در یک طرفه العین و یک چشم به هم زدنی میتواند ازل و ابد راصدای خواجه امیری و رضا صادقی را دوست دارم لیلا رجبی: با مشکلات کنار آمدم چون اعتراض بیفایده است/ معلوم نیست ب
صدای خواجه امیری و رضا صادقی را دوست دارملیلا رجبی با مشکلات کنار آمدم چون اعتراض بیفایده است معلوم نیست به این زودیها سکهها را بدهندنخستین بانوی مدال آور ایران در بازی های آسیایی با حضور در خبرگزاری فارس پاسخگوی سوالات مختلف بود جلال بابایی - خبرگزاری فارس لیلا رجبی ملیپحق نداریم در دین سلیقهای عمل کنیم
یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱ ۵۱ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت عرفان حقیقی که همان قرآن است راه هدایت را به بشر نشان میدهد و با کمک اهل بیت ع بشر را به مقامات عرفانی میرساند حجتالاسلام علی عباسی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه قزوین اظهار کرد درجلالي: چه کسي گفته ما در فوتبال استعداد نداريم
جلالي چه کسي گفته ما در فوتبال استعداد نداريم مجيد جلالي سرمربي تيم فوتبال سايپا گفت اصلا قبول ندارم که در فوتبال ايران استعداد وجود ندارد به گزارش "ورزش سه" بعد از شکست تيم جوانان و اميد در رقابت هاي آسيايي حالا خيلي ها ادعا مي کند زنگ خطر براي فوتبال ايرانترانه علیدوستی لحظاتی قبل از کشیدن دندان!!
ترانه علیدوستی لحظاتی قبل از کشیدن دندان ترانه علیدوستی این عکس را در صفحه اینستاگرامش گذاشت و نوشت سلفى ترسناك پيش از دندان كشيدن ترانه علیدوستی این عکس را در صفحه اینستاگرامش گذاشت و نوشت سلفى ترسناك پيش از دندان كشيدن صبحانه آنلاین اخبار مرتبط تصاویر ترانه علیدوستی به ارئیس اداره راه خدابنده خبر داد استقرار کشیکهای شبانهروزی در راهدارخانههای خدابنده
رئیس اداره راه خدابنده خبر داداستقرار کشیکهای شبانهروزی در راهدارخانههای خدابندهرئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خدابنده از استقرار کشیکهای شبانهروزی در راهدارخانههای شهرستان خدابنده خبر داد حکمتالله خدابندهلو امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به آسفالگناهان کوچک را جدی بگیریم!
گناهان کوچک را جدی بگیریم اشاره به اینكه اعمال نیك و بد هر قدر كوچك و كم ارزش و هر قدر مخفى و پنهان باشد همانند خردلى كه در درون سنگى در اعماق زمین یا در گوشهاى از آسمان ها مخفى باشد بعضی افراد هستند که حساب و کتابشان خیلی دقیق است حساب ریال به ریال دخل و خرج خود را دارن-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها