تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 1 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه خداوند بخواهد بنده اى را رسوا كند، از طريق زبانش او را رسوا مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

صمغ های دارویی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799939916




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آسیب همه بخش های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی از بی سوادی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: رئیس سازمان نهضت سوادآموزی
آسیب همه بخش های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی از بی سوادی
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی افزود: همه بخش های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی از بی سوادی آسیب می بینند .
 به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، علی باقرزاده درگردهمایی رؤسای سوادآموزی استان خوزستان درپژوهشکده تعلیم وتربیت اهواز،گفت: گرانبهاترین وجه بیت المال در آموزش و پرورش، وقت و زمان ماست. عمده منابع ما صرف نیروی انسانی می شود که کاربرد نیروی انسانی همان زمانی است که در اختیار آموزش و پرورش قرار می دهد و اولویت های آموزش و پرورش نیزبه سیاست های نظام و بیانات مقام معظم رهبری است. بی سوادی مساله آموزشی صرف نیست و فرهنگ، اقتصاد، قوانین و مقرارت اجتماعی، امنیت و کیفیت آموزش و پرورش را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و بین نرخ مرگ و میرکودکان با سواد والدین هم ارتباط مستقیم وجود دارد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در ادامه درخصوص توسعه ی پایدار مطالب لازم رابیان کرد واظهارداشت: طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، کشور باید توسعه یافته باشد و یکی از ارکان توسعه، توسعه پایدار است که از توسعه پایدار مهم تر توسعه نیروی انسانی است و میزان تحصیلات شهروندان، میزان امید به تحصیل و میانگین سال های تحصیل سه شاخص توسعه انسانی هستند  که خوشبختانه این شاخص ها نسبت به سال های گذشته پیشرفت خوبی داشته اند اما میانگین تحصیل ما پایین تر از حد جهانی است برای همین شاخص توسعه انسانی به صورت مطلوب انجام نشده است.

باقرزاده در ادامه تصریح کرد: امسال از سوی یونسکو تعداد 781 میلیون بی سواد در جهان اعلام شده است و به اذعان مسئولین آموزش وپرورش خوزستان تعداد640هزار بی سواد در این استان داریم وبیش از 15درصد جمعیت خوزستان نیز بی سواد مطلق هستند.

 وی گفت: استان خوزستان برای ما دارای اهمیتی خاص است زیرا به خوزستان مدیون هستیم. خیلی از آمارهای بی سوادی موجود در این استان به خاطر شرایط سختی بود که پشت سر گذاشته است. جنگ و شروع زندگی دوباره از صفر برای مردم این استان از جمله این شرایط سخت بود.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی با اشاره به اهمیت مسئله سواد آموزی در عدالت آموزشی افزود:‌ در حال حاضر سرانه دانشجوی دکتری سالانه 150میلیون تومان، سرانه دانش آموزان لازم التعلیم یک میلیون و 850 هزار تومان و سرانه افراد بی سواد صفر تومان بوده که این اصلا عادلانه نیست.

وی عنوان کرد: مسئله امروز خوزستان این است که حداقل در حوزه مسئولیت آموزش و پرورش این استان 108 هزار نفر اولیا دانش آموز بی سواد وجود دارد. حدود 12 درصد از دانش آموزان خوزستانی یک یا دو عضو بی سواد در خانواده خود دارند. بنابراین با توجه به این آمار بی سوادی اولویت اصلی این وزارتخانه وآموزش وپرورش خوزستان نیز با سواد کردن اولیا دانش آموزان است وخوشبختانه مدیرکل آموزش وپرورش استان با زیرکی و هوشمندانه در برنامه سالانه توسعه ی مسائل آموزش وپرورش استان اولین اولویت و اولین شاخص را بحث سوادآموزی قرار داده اند واین یک فرصت ارزشمند برای تلاش در از بین برن بی سوادی دراستان است و خوزستان تاکنون در رفع بی سوادی عملکرد خوبی داشته است .

وی تصریح کرد:‌ طرح با سواد کردن اولیا دانش آموزان قابل اجرا بوده و مدیران مدارس می توانند حداقل 50 درصد اولیا بی سواد موجود در مدرسه خود را با سواد کنند. همچنین منابع مالی این طرح موجود بوده بنابراین از آن به خوبی پشتیبانی می شود.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با اشاره به پالایش 42 هزار اولیا بی سواد خوزستان برای ورود به طرح رفع بی سوادی گفت: روسای آموزش و پرورش شهرستان ها اگر هر روز با یکی از مدیران مدارس تماس بگیرند و نحوه اجرای طرح را بررسی کنند قطعا روند اجرای طرح به خوبی پیش می رود و همه باید به این نکته توجه داشته باشند سوادآموزی با آموزش عادی بسیار متفاوت بوده و جذب بزرگسالان برای آموزش بسیار سخت تر از دانش آموزان است.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن